Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Limpo profilbild

Limpo

Kvinna ·

30 jan, 2014

Bukplastik i april 2014

Bukplastik

Hejsan!

Jag har äntligen bokat tid för en bukplastik. Jag kommer dock att få vänta enda tills i April. ;) Är det någon/några andra som också ska opereras i vår? :)

304

Sortera efter

Miss Boob

Kvinna ·

10 apr, 2014

Professor Gunnar Kratz menar att det är skönast att åka hem samma dag då man är rejält smärtlindrad. Vi får gärna stanna över men jag vill hem fortast möjligt känner jag. Kan inte fatta att det är dags imorgon. Konstig känsla i kroppen. En spännande konstig pirrande känsla.
Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

10 apr, 2014

Jag har mått lite illa det senaste dygnet varpå jag inte har ätit så bra, men nu har jag precis ätit lunch så jag hoppas det vänder. Det är troligen värktabletterna som gör att jag mår illa. Nu ska jag bara ta alvedon och se om illamåendet går över-tog alvedon och kodein tidigare.

Jag är så himla blå och öm på ryggen, men det sa hon ju att jag skulle bli också, så jag var ju förvarnad.

Magen gör inte så himla ont, bara lite från såret. Gördeln är superobekväm!

Hoppas ni andra också mår okej.

Gilla

Alma

Kvinna ·

10 apr, 2014

Miss Boob: ok, jag hade nog gärna stannat men fick info om att man ska åka hem. Men jag har en familjesituation som inte direkt ger möjlighet till vila, det är väl mest det. Snart dax för dig nu! :-)
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

10 apr, 2014

Alma skrev:
Miss Boob: ok, jag hade nog gärna stannat men fick info om att man ska åka hem. Men jag har en familjesituation som inte direkt ger möjlighet till vila, det är väl mest det. Snart dax för dig nu! :-)
Japp nu är det dags att bädda rent i sängen och sen dubbelduscha i descutan. Wiiiiieee imorgon är det min tur.
Gilla

Alma

Kvinna ·

10 apr, 2014

Lycka till nu miss Boob!! Jag ska tänka på dig imorgon 07.10. Kram!!x
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

10 apr, 2014

Alma skrev:
Lycka till nu miss Boob!! Jag ska tänka på dig imorgon 07.10. Kram!!x
Tack ska du ha!!! Nu ligger jag rentvättad i nybäddad säng. Min man hjälpte mig med duschen. Svårt att nå ryggen själv. Eftersom vi slipper descutanduscha håret blev jag osäker på om håret skulle tvättas med schampo+balsam eller inte alls. Valde att låta håret vara ifred. Kanske bör jag tvätta det imorgon ändå?
Gilla

Ketlin

Kvinna ·

10 apr, 2014

Jag tvättade med vanlig shampo+balsam och jag tvättade samma morgon, det var bra för att det tar ju ändå några dagar när man kan tvätta sig igen. Tvättade bara håret ingen efter 4-5 dagar men det var inte så skönt att böja sig. Lucka till nu Miss Boob :)

Gilla

prutten

Kvinna ·

10 apr, 2014

Alma- hoppas du kan få lite stöd i alla fall de första dagarna! Jag hade inte klarat av att klä på barn m.m. de första dagarna. 

Jag mår bättre och bättre (3 dagar sen jag op). Är ju orkeslös och måste lägga mig och vila ibland. Tassar omkring med böjd rygg för att inte såret ska gå upp. Men idag var jag i alla fall inte yr och matlusten har återvänt (men vill inte gärna gå upp i vikt i den här trånga gördeln, hehe). Jag sover lite på sidan ibland faktiskt, med benen uppdragna. Hoppas på att det är ok. Idag tvättade jag även håret, första gången på flera dagar!

Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

11 apr, 2014

Hej tjejer! Sitter i bilen påväg till en ny mage just nu. Pirrig som bara den men snart är det gjort :) Hör av mig när jag är i form Kram på er alla
Gilla

Alma

Kvinna ·

11 apr, 2014

Miss Boob....tänker på dig, precis just nu! Hoppas allt går bra!
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

11 apr, 2014

Hallo! Ligger nu vaken i min säng. Mår helt otroligt bra. Allt har gått jättebra. Lite trött plus att det spänner över magen men inget ont alls. Kram på er
Gilla

prutten

Kvinna ·

11 apr, 2014

Miss Boob skrev:
Hallo! Ligger nu vaken i min säng. Mår helt otroligt bra. Allt har gått jättebra. Lite trött plus att det spänner över magen men inget ont alls. Kram på er
Härligt att höra miss Boob! Skönt att det gick bra.
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

11 apr, 2014

prutten skrev:
Miss Boob skrev:
Härligt att höra miss Boob! Skönt att det gick bra.
Ja det känns så otroligt skönt att det är klart!!!
Gilla

pappersdrake

Kvinna ·

11 apr, 2014

Grattis Miss Boob till din nya mage. 👍 Jag råkade nysa idag och det va allt annat än skönt :( svider i magen hoppas att det inte hände något.. Sen läker mitt dränage så trosorna blir lite blodiga och kanten längst ner på gördeln. Annars går det bara bra. Sovit på sidan inatt, får så ont i ryggen av att bara ligga på rygg. Buntade upp med kuddar så det blev bekvämt. Tänk att nu är det bara en lång väntan på att läka ihop och komma tillbaka till vardagen.. Är så skönt att detta är gjort, och att det verkar ha gått hyffsat bra för alla och en själv. Grattis till era magar. Ska lägga in bild när jag blir av med dränaget på måndag, fick inte öppna gördeln förrän dess.

Gilla

Alma

Kvinna ·

11 apr, 2014

Tjoho miss Boob, härligt att höra! Nu är det 13 dagar kvar till op för mig.... Är hemma med sjuk son idag. Har inte tid egentligen....mycket som ska hinnas på jobbet innan sjukskrivningen. Men så kryper man ner bredvid den varma lilla killen och då inser man att allt annat är oviktigt :-)
Gilla

Alma

Kvinna ·

11 apr, 2014

Har lagt in färska bilder på min fulmage på min sida nu...hjälp så man ser ut i avslappnat läge :-S känns nästan osannolikt att få bukt med den genom en op, men den som lever får se.....
Gilla

prutten

Kvinna ·

11 apr, 2014

Alma- min såg värre ut! Flera cm dubbel hängpåse. Och den är skitsnygg nu tycker jag. Så du kommer bli jättefin. 

Gilla

Alma

Kvinna ·

11 apr, 2014

Prutten: åh tack....det känns som ett omöjligt projekt. Och jag har verkligen försökt råda bot på den själv men inte lyckats. Ja, jag hoppas min mage förvandlas från en fulmage till en finmage.
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

11 apr, 2014

Nu är jag påväg hem. Smärtan är lika med Noll. Kan knappt förstå hur jag kan må så här oförskämt bra. Tom sköterskan tyckte jag var oförskämt pigg :) Dränen var jag lite rädd för då jag läst en del om de dom tyckt det gjort ont att ta bort. Mina kändes inget alls. Nu hem och titta på film. Ni som ännu inte har opererat er kan vara helt lugna. Det här skulle jag kunna göra 10 gånger om. Kramar
Gilla

Leacn

Kvinna ·

11 apr, 2014

Miss Boob skrev:

GRATTIS till dig, måste va skönt ha det gjort.

själv är jag i väntans tider, ska få besked i nästa vecka om alla prover är bra.

lycka till kram.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem