Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
glas profilbild

glas

Kvinna ·

27 mar, 2013

Hej mina damer!
Nu har jag äntligen bokat Konsultation!
Jag köpte dealen på groupon, för 24 900:-
Dagen för Konsultation är den 21 Maj en hel eeeeevighet dit,
Jag hoppas att dom kan ringa och få in mig tidigare.
som jag har väntat på denna dagen att äntligen få bröst!
Jag har redan tusen frågor och kommer säkert på fler.
Är det någon mer som har bestämt sig för att äntligen skaffa sig ett par tuttar hos Gerlee inom det närmaste?
66

Sortera efter

merlin

Kvinna ·

07 apr, 2013

Som jag kan läsa i mina papper står det konstigt nog inget om fortsatt tejpning av ärren, bara att använda prosil, kan det verkligen stämma? Känns lite underligt..
Gilla

Baylis

Kvinna ·

07 apr, 2013

Merlin: grattis till boobsen :) det är bara prosil som ska användas 2-3 ggr/dag :)
Gilla

Nyabröst 2013

Kvinna ·

07 apr, 2013

Ni som har opererats fick ni slutligen ordet när det kommer till storlek eller höll ni er till hans rekomendationer? Han rekomenderade mig 400-425 men själv vill ja ha 450.

Gilla

Meloner

Kvinna ·

08 apr, 2013

Hej. Är det någon här som haft telemetrisk konsultation hos Gerlee?
Kan ni isf berätta lite mer om det?
Är det Dr Gerlee som man får prata med då eller?
Fick ni komma på fysisk konsultation innan operationen även fast ni hade telemetrisk konsultation?

Tacksam för svar!

Gilla

Marielle

Kvinna ·

08 apr, 2013

Meloner skrev:
Hej. Är det någon här som haft telemetrisk konsultation hos Gerlee?
Kan ni isf berätta lite mer om det?
Är det Dr Gerlee som man får prata med då eller?
Fick ni komma på fysisk konsultation innan operationen även fast ni hade telemetrisk konsultation?

Tacksam för svar!

Jag hade bara telemetrisk konsultation, började med att skicka bilder på brösten och bilder på hur jag ville att de skulle se ut efteråt. Dr gerlee kollar på bilderna och gör sin bedömning, du kommer även få skicka im papper med lite mått och sånt men sen hade jag konsultationen med Johan över telefon (jätte trevlig kille) och dom låter dig bara göra det på det här sättet om di har bra förutsättningar där operation, men vill man så får man självklart även åka till dem och få en fysisk konsultation om man vill. Nackdelen med telemetriskkonsultation är du aldrig får nått tillfälle att prova ut implantat med läkaren då du inte kan göra det på op dagen efter som du redan duschat i dechusan när du kommer dit.
Gilla

Meloner

Kvinna ·

08 apr, 2013

Tack för svaret Marielle :)

Varför hade du konsultationen med Johan och inte med Dr Gerlee?
Jag har skickat in bilder på mina bröst men inte bilder på hur jag vill att de sa se ut. De sa aldrig något om det.
Så nu väntar jag bara på svar :)
Är du nöjd med dina bröst? Blev de som du ville ha dem?
Gilla

Marielle

Kvinna ·

08 apr, 2013

Meloner skrev:
Tack för svaret Marielle :)

Varför hade du konsultationen med Johan och inte med Dr Gerlee?
Jag har skickat in bilder på mina bröst men inte bilder på hur jag vill att de sa se ut. De sa aldrig något om det.
Så nu väntar jag bara på svar :)
Är du nöjd med dina bröst? Blev de som du ville ha dem?

Tror Johan sköter den mesta kontakten utåt, men han säger inget utan att kolla med Gerlee först, det är han som kirurg som gör bedömning och sen för Johan det bara vidare :)

Är jättenöjd med storleken på brösten, men dom är fortfarande ganska nya (2v i morgon) så är fortfarande väldigt bulliga men skidbacken och underpoolen kommer nog fram snart och då kommer det bli perfekt =)

Gilla

Cakepop

Kvinna ·

08 apr, 2013

Meloner, du och jag är i exakt samma stadie! Jag skickade mina bilder till dom i torsdags och inväntar ff svar! Gissa om jag är otålig?? :) Bilder på hur jag VILL att det ska se ut har Johan inte sagt ngt om än... Var bor du förresten? I närheten av Hbg?
Gilla

Meloner

Kvinna ·

08 apr, 2013

Oj har du fortfarande inte fått svar? Du kanske ska ringa in till dem. Jag skickade mina bilder i fredags och fick svar samma dag.
De mailade tillbaks och sa att jag skulle läsa igenom informationen de skickade med och svara på frågorna och skriva under papperna.
Jag gjorde som de sa och mailade tillbaks det som de ville ha. Så nu väntar jag på svar från dem igen.

Jag bor i sthlm. Själv då? Har du tänkt på hur många cc du ska ha? runda eller anatomiska? bakom eller framför placering?
Haha många frågor :P
Gilla

Baylis

Kvinna ·

08 apr, 2013

Jag hade oxå telmetriks konsultation.. Skickade in bilder på mina bröst, och även önskebrösten.. Jag hade konsultationen med Gerlee och fick göra lite "tester" för att han skulle ha ngt hum om hur mkt hänga jag hade ect. Sen frågade han vad jag tänkt mig i cc, och om det skulle funka. Jag åkte ner dagen innan op för att få en fysisk konsultation och prova olika storlekar. :) Funkade jätte bra.. 

Gilla

Cakepop

Kvinna ·

08 apr, 2013

Nu har Johan svarat mig!! :) Äntligen fick jag en konsultationstid! Jag bor i Helsingborg. Jag bad honom att boka in en op tid med en gång oxå! Vill ju inte vänta hur länge som helst! MEn han skrev även att mina bröst inte var av den typen att de kunde göra en telemetrisk konsultation utan han ville gärna att jag skulle komma på en fysisk. Inte mig emot, känns bättre eftersom jag ändå bor här, dock var den första bästa tiden först den 12 juni... :/
Gilla

Meloner

Kvinna ·

09 apr, 2013

Baylis: Låter jätte bra att man får komma på en fysisk konsultation för att prova storlekar även fast man hade telemetrisk konsultation.
Det med bilder på önskebrösten. Var det något de sa att du skulle göra eller du själv bestämde att du ville visa dem?

Jag har inte fått något svar än :( Läääängtar. Förresten vet ni om man kan boka op även fast man inte haft sin konsultation?
Gilla

Meloner

Kvinna ·

09 apr, 2013

Cakepop: Har du fått tid till op än?
Gilla

Cakepop

Kvinna ·

09 apr, 2013

Igårkväll mailade Johan över papper till mig som jag ska fylla i och läsa igenom, skriva under och skicka tillbaka, efter det får jag en op tid :)
Gilla

Baylis

Kvinna ·

09 apr, 2013

Meloner skrev:
Baylis: Låter jätte bra att man får komma på en fysisk konsultation för att prova storlekar även fast man hade telemetrisk konsultation.
Det med bilder på önskebrösten. Var det något de sa att du skulle göra eller du själv bestämde att du ville visa dem?

Jag har inte fått något svar än :( Läääängtar. Förresten vet ni om man kan boka op även fast man inte haft sin konsultation?

Ja men det var jätte bra att jag fick en fysisk konsultation oxå :) Neä jag frågade om det var ok att jag skickade med det, och det var ju såklart inga problem... 

Gilla

Amarone

Kvinna ·

10 apr, 2013

Åhh gud vad spännande att höra om allas förväntningar å tider :-) :-) Dom verkar vara supergulliga på kliniken å svarar snabbt på mail, t o m denna kvällar ibland!
Gilla

Cakepop

Kvinna ·

10 apr, 2013

Amarone, jag har konsultation bokad till den 12 juni :)
Gilla

glas

Kvinna ·

11 apr, 2013

Hej igen tjejer! jäklar vad ni skriver! super bra! :)
bra med alla tips med! 
jag fick en avbokad tid så jag ska på konsultation redan i morgon!
är så jäkla glad för det! äntligen!
Gilla

Amarone

Kvinna ·

17 apr, 2013

Känns ju sååå långt till juni! :-) Johan sade att de får över 100 mail om dagen :-o Han verkar ju jobba dygnet runt :-) svar på mina mail brukar komma efter tolvslaget.
Gilla

Nyabröst 2013

Kvinna ·

17 apr, 2013

glas skrev:
Hej igen tjejer! jäklar vad ni skriver! super bra! :)
bra med alla tips med! 
jag fick en avbokad tid så jag ska på konsultation redan i morgon!
är så jäkla glad för det! äntligen!

Hur gick konsultationen? Kom ni fram till någon storlek?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem