Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lilla Anna 78 profilbild

Lilla Anna 78

Kvinna ·

22 maj, 2011

Julitråden 2011

Bröstförstoring

Någon mer som ska opereras i juli? 

Kram!

383

Sortera efter

Lilla Anna 78

Kvinna ·

14 jul, 2011

Jennyanderzzon skrev:

6 juli Coldspell, framför, får veta storlek samma dag som operationen är...
6 juli- Lilla Anna 78, 300cc bakom.
6 juli - annnat, 350 cc bakom,
7 juli - Syren, bakom mellan 400-500cc. inte bestämt mig än
11 juli - Mrs Nash, bakom 375/400 cc
18 juli - Luna_, framför 450cc
18Juli JennyAnderzzon bakom 300/350cc
19 juli - MorgaineSthlm 375cc förmodligen framför

19 juli - Puppan
20 juli- Tindra 650cc framför :)
27 juli - toveliten, bakom, 375cc :)
27 Juli- Prinsessan1990, bakom, 350cc

Gilla

Lilla Anna 78

Kvinna ·

14 jul, 2011

Hej på er,

Jag mår bara bättre och bättre för varje dag som går :o) Är jag glad att jag vågade ta steget och göra en bröstförstorning. 

Kram!

Gilla

Juli11

Man ·

14 jul, 2011

Anna-tack! Ser att Luna måste fått en tidigare tid då hon står 18 enligt listan. Nästa på tur är alltså Jenny och sen jag och Morgainesthlm. Skönt anna att beslutet känns rätt. Oroar mig lite att jag kommer få panik och ångra mig sen.
Gilla

Juli11

Man ·

14 jul, 2011

Får se om jag lyckas klistra in nu och uppdatera mig själv 6 juli Coldspell, framför, får veta storlek samma dag som operationen är... 6 juli- Lilla Anna 78, 300cc bakom. 6 juli - annnat, 350 cc bakom, 7 juli - Syren, bakom mellan 400-500cc. inte bestämt mig än 11 juli - Mrs Nash, bakom 375/400 cc 18 juli - Luna_, framför 450cc 18Juli JennyAnderzzon bakom 300/350cc 19 juli - MorgaineSthlm 375cc förmodligen framför 19 juli - Puppan High profile 375 cc, coh 2, framför 20 juli- Tindra 650cc framför :) 27 juli - toveliten, bakom, 375cc :) 27 Juli- Prinsessan1990, bakom, 350cc
Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

14 jul, 2011

Ska bli spännande att höra din upplevelse av allt sen Puppan!!!

Örjan kunde inte snitta i mitt befitnliga bröstveck utan har snittat lite längre ner då jag inte hade hud tillräckligt för att täcka implantatet. Därav riskerar jag db.....MEN jag håller alla tummar och tår och Örjan sa med att chansen är rätt liten..men lite nervigt e det allt.

Gilla

Juli11

Man ·

14 jul, 2011

Mrs Nash - hur mår du nu? Håller tummarna för att du verkligen slipper DB.
Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

16 jul, 2011

Hej tjejer! Jag har lite frågor som jag undrar om nån av er kan svara på!

Jag går fortfarande utan deo, kan man använda deo nu eller? Jag har ju mina ärr under bröstvecket och inte i armhålan...

Känseln....jag har full känsel i bröstvårtan men undersidan av bröstet är rätt avdomnad, ungefär som när ens hand eller fot somnar, kommer det tillbaka känsel där eller?!

Hur mkt är ok att anstränga sig? Jag menar vissa saker tar emot men gör inte ont, ska jag då strunta i dem eller är de tliksom bra att försöka sträcka sig etc?!

Har tagit lite bilder nu, få se när jag blir så modig att publicera före och efter på min profil!!!

Puppan- inte många dagar kvar nu för dig, hur känns det?!

Gilla

Juli11

Man ·

16 jul, 2011

Mrsnash- kan tyvärr inte svara men ngn annan kan säkert. Hoppas att du snart vågar lägga upp bilder. För Min del känns det bra inför op. Är faktiskt mer orolig för min knöl just nu och tycker att den ömmar men jag inbillar mig troligen. Sen känns det väl lite pirrigt men vi ska iväg på marknad idag och imorgon åket vi hem från norrland så jag hinner inte tänka så mkt.
Gilla

Juli11

Man ·

18 jul, 2011

Coldspell,Lilla Anna 78, annnat, Syren, Mrs Nash, Luna- Hur går det för er? hur känns det nu 1-2 veckor efter OP? Bra? Dåligt?

Igår kväll fick jag kalla fötter och nästan lite panik över att jag verkligen ska göra detta. Jag är inte orolig för själva OP utan för alla komplikationer som kan uppstå efter och att man ev måste korrigera. Börjar ångra mitt val av klinik då Proforma inte korrigerar allt gratis. Tänk OM... liksom... 😕 Jag vet ju att en del komplikationer inte kommer kunna uppstå på mig i och med att jag valt framför men just DB (som Örjan säger att jag inte kommer få men det är ju knappast ngn garanti) och symmastia oroar mig något. Symmastia korrar han men ej DB.

I dag känns det lite bättre men det är lite berg och dalbana just nu. Jag skulle vilja vara opad och 6 månader framåt i tiden 😉

I kväll blir det dusch med Descutan och sen svintohår i morgon bitti. Min pappa skjutsar mig till kliniken och sen ska sambon lämna barnen hos mamma och pappa för övernattning. Mest för att han ska kunna besöka mig efter op samt hämta mig imorgon. Vill inte att äldsta sonen (4 år) ska veta att jag inte är hemma. Vet inte riktigt vad jag ska säga imorgon när jag kommer hem och kommer ha ont. Får dra en liten vals att jag mår lite dåligt. Vill ju inte att halva dagis ska få veta sen...

Hur har ni med barn gjort? Har ni berättat för barnen?

Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

18 jul, 2011

Puppan - precis så där kände jag med!!! Fick riktigt kalla fötter och tänkte, " vill jag verkligen detta?!" och en massa tankar om vad som skulle kunna hända....MEN jag kan säga dig nu, att jag är SÅ glad att jag gjorde det, jag ser mig själv i spegeln och tycker att jag är riktigt fin och d är ju mina bröst bara 1 vecka idag!!! Visst finns det risk för komplikationer, men för mig har det varit en risk värd att ta.

Jag har ju två barn, ett på 4 år och ett på 1 år, den minsta förstår ju ingenting och är mest sur för att jag inte kan bära honom. Men den stora, till henne berättade jag för i korta drag att mamma valt att göra sina bröst finare och att det gör lite ont men att det kommer gå över! VEt inte om jag sagt rätt saker eller inte, men det kändes bra och hon har varit förstående, ville inte att hon skulle bli skraj heller över att man faktiskt har ont och är trött. Igår såg hon mig naken och frågade varför jag hade sår under brösten och då sa jag bara att det blir så när man gör i ordning brösten men det är snart läkt. Då frågade hon mig om jag ville ha hennes Hello Kitty plåster!!! Så jag tror inte hon tänker särskillt mkt djupare på exakt vad mamma gjort eller inte! På op dagen sa jag att jag inte skulle omma hem utan behöva sova borta med jobbet, dagen efter tog min syster barnen så de sov hos henne. Väl hemma sen hade hon så mkt att berätta för mig om allt roligt hon gjort så hon har inte tagit upp nånting om att jag inte sov hemma den kvällen.

Idag är mina bröst en vecka gamla, hipp hipp hurra!!! Det känns bra för mig och idag har jag faktiskt inte tagit några värktabletter alls. Det är vissa rörelser som känns och jag kan inte knäppa en jeansknapp ännu :-) Jobbigast tycker jag är att man inte kan bära eller lyfta. Ska under dagen lägga in mina före och efterbilder tänkte jag!! En annan sak som varit jobbig är magen.....ehuum e det fler som typ blivit förstoppade efter operationen??? Sorry för min brutala ärlighet nu hoppas ingen tar illa upp, men min mage är helt uppsvälld!

Gilla

Juli11

Man ·

18 jul, 2011

Skönt att höra Mrsnash!

Min minsta är också liten (snart 1 år) så hon förstår ju inget tack och lov. 

Vad skönt att du inte behöver värktabletter längre. Jag har hört att magen svullnar upp rejält av mediciner/narkos så det är nog helt normalt.

Det blir kul att se dina före och efterbilder. :)

Gilla

Luna_

Kvinna ·

18 jul, 2011

Jag mår helt okej. Är helt kär i mina bröst. :) Har inte tagit några värktabletter sen i lördags. Men ont gör det fortfarande. Mest under brösten. Kan inte gå utan att hålla i dom. Lite pinsamt när man är bland folk.. Just nu tycker jag att brösten är enorma. Nästan så jag ångrar att jag inte tog mindre. Men jag vet ju att dom är svullna och långt ifrån vad dom kommer bli. Oroar mig lite över mellanrummet också för tycker det är så tight mellan.. Ska försöka lägga in bilder ikväll. :)
Gilla

Juli11

Man ·

18 jul, 2011

Luna- Kul att du gillar dem så mycket. Jag kikade i din blogg och de ser superfina ut redan ju. (på bilderna från kliniken samt med abecita BH:n) Jag förstår att de känns enorma men de ser inte enorma ut i alla fall ;-)

Har du pratat med Örjan ang mellanrummet? 

Gilla

Juli11

Man ·

18 jul, 2011

En fråga till er som varit på Proforma, är det "fri" besökstid? Jag tänkte att jag skulle få lite sällskap av sambon när jag vaknat upp. Vore skönt att ha ett bekant ansikte där några timmar. Hoppas att ens rumskamrat inte tycker det är jobbigt att man har ngn där.

Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

18 jul, 2011

Jag fegar ur med bilder.....får ge det några dar till :-)

Puppan - besökare får komma så vitt jag vet hela tiden, ja kanske inte sen kväll då. Jag hade både sambon och min syster som kom förbi, inte för att jag var på så särskillt socialt humör, men ändå, och jag frågade först min rumskompis om det var ok och sköterskorna kollade med rumskompisen med.

Stort lycka till nu imorgon! Det kommer gå jättebra!!!

Själv e jag lite nervig för jag måste gå in och jobba imorgon, hade hoppas att det skulle dröja några veckor till....men förhoppningsvis är det inte många där som ser.... .-)

Gilla

Juli11

Man ·

18 jul, 2011

Mrsnash- Tack!

Hoppas att det går bra på jobbet imorgon. Återkommer så snart jag är på banan igen.

Gilla

toveliten

Kvinna ·

18 jul, 2011

Åh, jag är SÅ avundsjuk på er som redan opererat er! Jag kan knappt sova för jag är så nervös, och det är mer än en vecka kvar för mig!
Gilla

Lilla Anna 78

Kvinna ·

19 jul, 2011

Hej alla,

Puppan: Jag mår hur bra som helst, kan bära min son, dammsuga, bädda sängar är så skönt att kunna greja som vanligt igen:o) Nu väntar jag på att mina blåmärken ska försvinna.

Gilla

Jennyanderzzon

Kvinna ·

19 jul, 2011

då har jag också blivit opererad! :D

Gilla

Lilla Anna 78

Kvinna ·

19 jul, 2011

Grattis Jennyanderzzon :o)

Hur mår du har du mycket ont?

Gilla