Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lilla Anna 78 profilbild

Lilla Anna 78

Kvinna ·

22 maj, 2011

Julitråden 2011

Bröstförstoring

Någon mer som ska opereras i juli? 

Kram!

383

Sortera efter

Juli11

Man ·

29 jul, 2011

Mrsnash skrev:

Okej då ska jag gå o prova ut Bh snart!Twilfit är väl rätt duktiga på att hjälpa till med väl?

Nu har jag varit på mitt återbesök hos Örjan! Han tog bort tejpen och kollade så ärren läkt, vilket de hade och såg jättefina ut, så små så. Nu är det ok att bada och sola, känns bra! Han sa att det kommer dröja ytterligare en tid innan brösten "faller" ner så att säga, jag har fortfarande en hel del fyllnad upptill. BH med bygel var okej när de fallit ner, och då ska bygeln inte skära in i implantatet. Jsg fick ett visitkort med en adress till en bra BH affär vid Mariatorget. Han tog nya kort och sa att man kunde komma efter tre månader igen, sen efter ett halvår.

Jag har problem med att mina händer darrar efter detta ingrepp, han trodde det berodde på att bröstmuskeln var påverkad, ska stretcha mer och hoppas på att det släpper! Mitt högra bröst har jag domningar i undertill, vilket han sa var vanligt och släpper efter ett tag.

Twilfit är hjälpsamma vid provning tycker jag. Som sagt så är butiken vid Gallerian "specialbutiken" och de har större sortiment än de andra Twilfit-butikerna.

Skönt att allt gick bra. Hur är det med stygnen? Löser de upp sig själv eller tas det bort något? Minns inte vad han sa om det. Skönt att du kan få börja bada och så redan. Jag svettades som en gris på stranden i förrgår med proformatoppen och ett linne. Puh!

Läskigt att dina händer darrar men det kan säkert släppa. Alla nerver ska väl liksom hitta rätt igen. Jag hade igår lite domning i mitt vänstra bröst undertill.

Sa Örjan ngt om stöd nu framöver? Ska du fortsätta att vara topless eller är det bättre att du går med stöd? Har inte riktigt fattat det där med att vara topless i början. Är det inte då man verkligen behöver stödet?

Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Jag ska försöka mig på att duscha idag. Jag sover väldigt dåligt på nätterna och slumrar till hela tiden på dagarna. Försöker hålla mig vaken på dagarna så jag ska kunna sova nåt på nätterna, men varje gång jag halvligger i soffan så slumrar jag till. Så nu får jag sitta hela tiden :P
Gilla

Anonym användare

29 jul, 2011

Har bestämt mig för att duscha nästa gång jag tar smärtis! Det känns jätteläskigt!! Fy, det gör så ont! Skönt dock att höra av er mer vana att det faktiskt går över! Fy, vad man gnäller egentligen ;).. Men nu sitter dom där iaf :). Strl kommer jag dock inte mäta fören det slutat göra ont o svullnaden gått ner, just nu känns det som brösten sitter i halsgropen ;). Jag gjorde ju ett lyft samtidigt så jag skulle inte göra samma träning tydligen, mest gå och försöka slappna av :)
Gilla

Anonym användare

29 jul, 2011

toveliten skrev:
Jag ska försöka mig på att duscha idag. Jag sover väldigt dåligt på nätterna och slumrar till hela tiden på dagarna. Försöker hålla mig vaken på dagarna så jag ska kunna sova nåt på nätterna, men varje gång jag halvligger i soffan så slumrar jag till. Så nu får jag sitta hela tiden :P
Hör och häpna, jag sov som en stock mellan 2-8 inatt :).. Men jag tror det var tack vare smärtisarna jag tryckte i mig? Ta dom precis innan du lägger dig :)
Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Ja, jag får prova det ikväll då! Jag duschade nyss, det var typ det värsta jag har gjort ever. Höll på att svimma! Min kille fick tvätta mig. Kunde inte duscha så länge, men luktar iaf inte enbart svett nu :P tvätta håret kommer jag nog inte kunna göra på ett tag...
Gilla

Anonym användare

29 jul, 2011

Var på Konsultation idag hos Örjan Gribbe. Operaras om 5 dagar! SÅ himla skönt då jag var tvungen att avboka min konsultation den 1 juli pga komplikationer! Så nu den 3e augusti så opas jag på Proforma :D
Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Åh, vad roligt! Lycka till!!
Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Föresten, är det någon annan än jag som haft svårt att få i sig mat efter operationen? Jag får bara i mig pyttelite och känner ingen matlust alls. Dricker mest vatten, nyponsoppa och cola. Någon annan som haft samma problem? Jag blir ju alldeles svag av att inte äta, så det gör ju att jag inte orkar göra gymnastikövningarna så ofta...
Gilla

Anonym användare

29 jul, 2011

toveliten skrev:
Föresten, är det någon annan än jag som haft svårt att få i sig mat efter operationen? Jag får bara i mig pyttelite och känner ingen matlust alls. Dricker mest vatten, nyponsoppa och cola. Någon annan som haft samma problem? Jag blir ju alldeles svag av att inte äta, så det gör ju att jag inte orkar göra gymnastikövningarna så ofta...
För mig är de samma sak, tvingade dock i mig mat nyss, känns som att det inte kommer ner i magen dock.. Försök äta lite men ofta och bara sånt du verkligen tycker är gott!! :).. Har dom ringt dig från proforma idag?
Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Ja, jag får fortsätta kämpa. Nej, det har dom inte, borde dom det?
Gilla

Anonym användare

29 jul, 2011

Flickor, är antaglien biverkningar av smärtstillande att ni har kass matlust. Det blir bättre :) Man kan även känna sig yr i duschen av sådant så försök att sitta på en pall eller något.

Den värsta smärtan när jag opades första gången gick över efter 3 dagar (började med bara alvedon då), efter 5 var det helt ok (slutade alvedon)

Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Det låter ju lovande! :)
Gilla

Juli11

Man ·

29 jul, 2011

Toveliten- jag hade ingen matlust de första dagarna efter operationen, troligen pga medicinerna. Men nu äter jag som vanligt igen. Morgaine- hur går det för dig? Hur snabbt kan rippling komma? Såg några slags ränder på ena bröstet förut men inte veck. Såg ut som om något legat emot ungefär. Tänkte rippling men kommer det så fort? Och brukar det inte mer vecka sig? Detta kunde man inte känna. Tänkte även om det var bristningar men nu syns det inte. Skumt!
Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

29 jul, 2011

Puppan - kan det inte vara streck från *BH:n då?! Det har iaf lurat mig ett par gånger.....

Tack för tipset om Twilfit i Gallerian, ska defenitivt gå dit. Den affären jag var på idag hade väldigt lite sortiment. Fick iaf tag i en svart i spets utan bygel som döljer bröstvårtan, men vill gärna ha en vit och alternera med!

Örjan sa att det är viktigast med ordentligt stöd om typ två månader när brösten hängt till sig lite om jag förstod honom rätt. Just nu får inget trycka upp dem, eller in i dem. Så ska man ha BH nu så är det endast för att kunna skyla bröstvårtorna typ. Så det är bra om man följer hans instruktioner och efter en vecka börjar gå topless på dagarna!

CatdeLuca - min syster opereras på onsdag på Proforma med, kanske ni syns!

Toveliten - jag gick en vecka innan jag kunde tvätta mitt hår....hihi! Jag sov också så himla dåligt, som mest 2 timmar på raken, så jag sov alltid en stund runt lunch första veckan!

Gilla

Juli11

Man ·

29 jul, 2011

Mrsnash skrev:

Puppan - kan det inte vara streck från *BH:n då?! Det har iaf lurat mig ett par gånger.....

Tack för tipset om Twilfit i Gallerian, ska defenitivt gå dit. Den affären jag var på idag hade väldigt lite sortiment. Fick iaf tag i en svart i spets utan bygel som döljer bröstvårtan, men vill gärna ha en vit och alternera med!

Örjan sa att det är viktigast med ordentligt stöd om typ två månader när brösten hängt till sig lite om jag förstod honom rätt. Just nu får inget trycka upp dem, eller in i dem. Så ska man ha BH nu så är det endast för att kunna skyla bröstvårtorna typ. Så det är bra om man följer hans instruktioner och efter en vecka börjar gå topless på dagarna!

Nej, jag hade inte haft BH på flera timmar så det kan inte vara det. Trodde också det först men kom sen på att jag tog av mig den på morgonen. 

OK, har liksom inte fattat det där med stöd. Andra med framförbröst (och troligen bakom också) säger att de fick order att ha BH:n 24/7. Försöker i alla fall gå utan så ofta det går hemma så länge det känns bekvämt.

Hoppas att du hittar ngn till att alternera med. Kan ju annars rekomendera utlandsbutikerna. Vilken storlek hamnade du på?

Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

29 jul, 2011

Storleken var ju just det som var så skumt! Den jag köpte visade sig vara en 80B, men så köpte jag en bikinitop med, och den fick jag köpa i 75C. Var helt övertygad om att jag iaf skulle fylla en C lätt men tydligen inte! Provade en annan BH, i 75C och den var för liten! Blev verkligen inte klokare!

Men change, finns de som en affär eller är det ett märke? Jag har verkligen noll koll, har alltid handlat på HM innan :-)

Får verkligen hoppas på att du slipper rippling...

Gilla

Juli11

Man ·

29 jul, 2011

Mrsnash skrev:

Storleken var ju just det som var så skumt! Den jag köpte visade sig vara en 80B, men så köpte jag en bikinitop med, och den fick jag köpa i 75C. Var helt övertygad om att jag iaf skulle fylla en C lätt men tydligen inte! Provade en annan BH, i 75C och den var för liten! Blev verkligen inte klokare!

Men change, finns de som en affär eller är det ett märke? Jag har verkligen noll koll, har alltid handlat på HM innan :-)

Får verkligen hoppas på att du slipper rippling...

men visst är det väl så att 80B är samma sak som 75C och i sin tur samma sak som 70D? (blev det rätt nu?) när man går upp i underband går man ner i kupa och vice versa. Sen skiljer det dessvärre otroligt mkt mellan märken tror jag.

Change är ett märke och en kedja. De säljer bara sitt eget märke och finns på nätet (vågar inte säga att storlekstabellen där stämmer med sillisar. Har hört både också) samt har butik i Täby Centrum, Sollentuna och Forum Nacka. Jag har tidigare varit i nacka-butiken och de är toppenbra där. Har dessutom ofta erbjudnanden. Som medlem har du alltid 20% rabatt på ordinarie varor.

http://shop.change.com/se/?utm_source=Change.com%2Fmenu%2FSE&utm_medium=Referral&utm_campaign=Change.com%2Fmenu%2FSE

Gilla

Juli11

Man ·

30 jul, 2011

ÄR det ngn av er som opats tidigare i juli som upplevt att huden på brösten är väldigt blank? Mitt ena bröst (det som är mindre svullet) ser det nästan ut som om jag har gladpack på. Huden är blank och ser inte ut som hud. Känner man där är det liksom lite "halt" och det är även där det liksom är lite bedövat. Kan det ha att göra med nerverna? Att de inte funkar riktigt där och att det är därför som huden blir så skum? Jag hoppas att det försvinner för det är inte toksnyggt direkt

Gilla

Summer

Kvinna ·

30 jul, 2011

En fråga till er som nyligen opats eller väntar på sin op-dag på Proforma, Hur länge fick ni vänta? Var det lång kö för att få sitt op-datum? Jag ska ringa på måndag och är såklart otålig o vill inte vänta flera månader:p
Gilla

Juli11

Man ·

30 jul, 2011

Jag bokade tid i maj/juni tror jag det var. Hade kunnat få komma tidigare men ville ha op i juli pga semester. Bokade op samtidigt som jag bokade tid för konsultation. se i så fall bara till så att du har lite tid emellan så du hinner avboka om du ångrar dig. Sen har ku även kirurgerna semester i omgångar. Örjan går nu och jag tror att Calle och Michael snart är tillbaka.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem