Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lilla Anna 78 profilbild

Lilla Anna 78

Kvinna ·

22 maj, 2011

Julitråden 2011

Bröstförstoring

Någon mer som ska opereras i juli? 

Kram!

383

Sortera efter

toveliten

Kvinna ·

28 jul, 2011

Om jag har räknat ut att jag har 60E, finns den storleken på kimberlybhn då?
Gilla

Juli11

Man ·

28 jul, 2011

toveliten skrev:
Om jag har räknat ut att jag har 60E, finns den storleken på kimberlybhn då?

Nej den finns bara från 70 i underband. Jag var tvungen att gå upp i underband men eftersom jag ändå är rätt bred funkar den. Jag fick köpa en ny Kimberly idag då min 70F inte kändes bra längre. Var nog lite väl optimistisk och nu sitter min 70G mkt bättre.

Jag var inne idag på Twilfit i Hamngallerian och deras sortiment är större än andra Twilfit så gå dit och hör. De kan säkert hjälpa dig med ngn annan BH med mindre underband. 

Mitt högra bröst vägrar verkligen att svullna av. Mitt vänstra börjar ge sig och mjukna men höger är svullet fortfarande och känns som en kupstorlek större...🙁

Gilla

toveliten

Kvinna ·

28 jul, 2011

Åh, typiskt. Hoppas verkligen att jag hittar en jag kan köpa. Vill ha en att byta till när jag inte pallar ha den här jäkla Proforma-BHn mer... Men svullnaden ger säkert med sig snart ska du se :)
Gilla

Juli11

Man ·

28 jul, 2011

toveliten skrev:
Åh, typiskt. Hoppas verkligen att jag hittar en jag kan köpa. Vill ha en att byta till när jag inte pallar ha den här jäkla Proforma-BHn mer... Men svullnaden ger säkert med sig snart ska du se :)

Ja det sägs att höger kan vara mer svullen då man är högerhänt. Låter ju logiskt i alla fall.

Jag gillade inte alls Proformas men nu har jag den ibland ändå eftersom min kimberly tryckte på för mycket. Går lite topless när jag är hemma nu och det känns bättre och bättre. Men stygnen kliar!

Vilka implantat valde du nu i slutändan?

Gilla

toveliten

Kvinna ·

28 jul, 2011

Okej, ja, jag ska försöka hitta en till bh. Jag valde 375 high profile. Passar mig perfekt! Hade inte velat ha mindre och det hade sett konstigt ut med större. Hur känns det för er andra då? Har brösten blivit "era" än?
Gilla

Juli11

Man ·

28 jul, 2011

toveliten skrev:
Okej, ja, jag ska försöka hitta en till bh. Jag valde 375 high profile. Passar mig perfekt! Hade inte velat ha mindre och det hade sett konstigt ut med större. Hur känns det för er andra då? Har brösten blivit "era" än?

Samma som jag då. Också 375 HP (coh 2). Nja, brösten känns än så länge inte som "mina". Tror jag kommer känna de när de mjuknat lite mer och liksom inte står rakt ut som missiler :-D

Gilla

toveliten

Kvinna ·

28 jul, 2011

Hahaha, precis! Men det känns helt sjukt att dom sitter där nu! Som jag längtat! Förut såg jag ut som 13 år, men nu ser jag ut som den 24åring jag är. Känns sjukt skönt!
Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

28 jul, 2011

Har faktiskt inte tänkt på det men jag har mest "problem" med mitt vänstra bröst och är vänsterhänt. eller problem och problem, mer värk där och har defenitivt varit mer svullet än höger!

Hur räknar man ut vad man har för storlek?

Gilla

toveliten

Kvinna ·

28 jul, 2011

På www.change.com så finns det en storleksguide, vet inte hur man hittar fram till den, kommer inte ihåg hur jag gjorde tyvärr. Men leta runt lite där, för där mäter du runt brösten och under brösten och så räknar den fram storleken. Skitbra!
Gilla

Juli11

Man ·

28 jul, 2011

toveliten skrev:
På www.change.com så finns det en storleksguide, vet inte hur man hittar fram till den, kommer inte ihåg hur jag gjorde tyvärr. Men leta runt lite där, för där mäter du runt brösten och under brösten och så räknar den fram storleken. Skitbra!

Vill dock "varna" för att den kanske inte stämmer. Enligt den ska jag ha 70F nu där och det stämmer inte med övriga storlekar som jag fått hem i andra märken. Enligt HannibalLecter får man i bland plussa på lite när man har silikon. Bästa är nog att gå dit så de får mäta. Därefter kan man nog lättare beställa via nätet. Och jag måste säga att so far har Hannibal haft rätt ang mina storlekar. Hon sa att jag borde ha en Abecita i 70G men jag provade F i affären och tyckte den kändes bra (provade aldrig G) och idag fick jag köpa ny då F är lite för liten. I mina mjuk BH-ar från Bravissimo trodde hon 30G eller 30GG och den sista sitter som en smäck. Hon är grym!

Mrsnash- man kanske ska börja göra saker med "fel" hand ett tag och se om det blir bättre ;-)

Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Då ska jag kolla med hannovallector då, hon verkar ju veta allt om bh:ar! :)
Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Gilla

Juli11

Man ·

29 jul, 2011

toveliten skrev:
Ja, gör det. Hon är bh-expert här inne :-) Jag ska själv försöka komma iväg till Change ngn dag för att se vad den nya storleken blir. Då märker jag också om deras guide stämmer. Har hört att den gjort det för några opererade medan andra inte. Det kanske beror på bröstbredd/ put och sånt också. Provade mina gamla från Change igår och bredden är detsamma som innan men kupan hamnar halvvägs upp på bröstet.
Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Gjorde en trådstart nu som är direkt till hanniballector, så vi får se vad hon svarar! :D ja, jag vill på bh-shopping så fort som möjligt, men jag orkar inte nu... Idag gör det ondare än förut. Men elefanten har klivit av bröstet, idag är det ärren som gör ont... Och så håller jag på och tränar på att andas så där med micropauser... Hoppas verkligen att de här närmsta dagarna går fort! Vill bli av Med smärtan nu!
Gilla

Juli11

Man ·

29 jul, 2011

toveliten skrev:
Gjorde en trådstart nu som är direkt till hanniballector, så vi får se vad hon svarar! :D ja, jag vill på bh-shopping så fort som möjligt, men jag orkar inte nu... Idag gör det ondare än förut. Men elefanten har klivit av bröstet, idag är det ärren som gör ont... Och så håller jag på och tränar på att andas så där med micropauser... Hoppas verkligen att de här närmsta dagarna går fort! Vill bli av Med smärtan nu!

Jag längtar tills man kan handla alla slags BH:ar. Men bygel och sånt lär ju dröja ett tag. Hoppas att HL kan hjälpa dig. 

Skönt att "elefanten" är borta! 

Idag var första dagen utan att ta någon Alvedon innan jag gick upp och jag kunde sätta mig upp utan att det börjar dunka i ärren. Så det blir bättre och det snabbt också. Jag har inte ont och stelt längre utan nu är det mer att det är svullet fortfarande men det stramar inte alls som för en vecka sen. Fick nyss ett SMS från Proforma där de undrar hur det går och säger att jag ska höra av mig om jag har några frågor. Även om dessa sms inte är personliga så känns det ändå bra. 

Gilla

toveliten

Kvinna ·

29 jul, 2011

Ja, Proforma är bäst! (har iof inget att jämföra med, men ändå), för de tar verkligen hand om sina patienter!
Gilla

Anonym användare

29 jul, 2011

Fy, ja idag har den värsta elefanten klivit av men satan vad ont det gör ändå ;).. Knäppte upp bhn, phu vilket jobb.. Ska strax våga mig på att duscha, kan man göra det tror ni? Skönt att det släppt lite på dig också toveliten :), behöver du fortfarende tramadol eller vad den heter? Fick du sova inatt?
Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

29 jul, 2011

Okej då ska jag gå o prova ut Bh snart!Twilfit är väl rätt duktiga på att hjälpa till med väl?

Nu har jag varit på mitt återbesök hos Örjan! Han tog bort tejpen och kollade så ärren läkt, vilket de hade och såg jättefina ut, så små så. Nu är det ok att bada och sola, känns bra! Han sa att det kommer dröja ytterligare en tid innan brösten "faller" ner så att säga, jag har fortfarande en hel del fyllnad upptill. BH med bygel var okej när de fallit ner, och då ska bygeln inte skära in i implantatet. Jsg fick ett visitkort med en adress till en bra BH affär vid Mariatorget. Han tog nya kort och sa att man kunde komma efter tre månader igen, sen efter ett halvår.

Jag har problem med att mina händer darrar efter detta ingrepp, han trodde det berodde på att bröstmuskeln var påverkad, ska stretcha mer och hoppas på att det släpper! Mitt högra bröst har jag domningar i undertill, vilket han sa var vanligt och släpper efter ett tag.

Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

29 jul, 2011

Maddelixx - läskigt eller hur?! Hur ser det ut, ser det bra ut? Duscha du, jag tog hjälp av sambon första gången för jag inte riktigt kände mig säker att lyfta armar och så! Men sen efter det duschade jag själv.

Gilla

Juli11

Man ·

29 jul, 2011

Maddeliix skrev:
Fy, ja idag har den värsta elefanten klivit av men satan vad ont det gör ändå ;).. Knäppte upp bhn, phu vilket jobb.. Ska strax våga mig på att duscha, kan man göra det tror ni? Skönt att det släppt lite på dig också toveliten :), behöver du fortfarende tramadol eller vad den heter? Fick du sova inatt?

Duscha kan du absolut göra. Jag gjorde det samma dag jag kom hem. Det är lite läskigt med skönt :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem