Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

booblady

Kvinna ·

04 mar, 2013

hallå!
ja ska göra op då! :) hos örjan! o sova kvar :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Kul! Jag ska också hos Örjan! Antagligen sover jag nog kvar jag med i alla fall. Är du nervös?
Gilla

booblady

Kvinna ·

05 mar, 2013

Njae, kommer nog bli precis innan, men nu är det ingen fara än! :)
vet du vad vi fått för recept på tabletter o sånt?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

05 mar, 2013

Har inte en aning än! Jag hade en tid veckan efter först och då fick jag ett bekräftelse-sms men vi bokade om igår men jag har inte fått något nytt sms?! Hoppas dom inte missat skriva in mig, kanske borde ringa och höra imorgon? Vet du vilken tid man får åka hem dagen efter och hur länge man får ha besök på op-dagen?
Gilla

booblady

Kvinna ·

05 mar, 2013

tj123: jag fick inget bekräftelsesms alls tror jag så vet inget om det där! :) men ring o kolla för säkerhetsskull tycker jag! :)
nja, som jag förstått det så "på morgonen" vid 9-10 typ?

nervös: jag har http://baraboobs.blogg.se/ men e dålig på att uppdatera! blir nog mer efter, just nu är jag ganska säker på mitt val osv, så nu går jag bara o väntar på den 14e, haha!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

05 mar, 2013

Booblady: får göra det! Kollade just in din blogg, Skulle säga att våra bröst nästan är identiska om man bortser från att ena just som du skriver ser mycket större ut. Mina är nog ganska lika och ser precis ut som dina. Tror dock bara jag lägger in 350cc. Inte helt säker på storlek, så rädd att se tjock ut om jag får för stora. Nervös: nej men kanske skulle skaffa mig en? Kul att kunna gå tillbaka och kika på. Kommer dock aldrig kunna lägga upp någon bild på brösten nakna då jag har ett stort ärr mellan brösten som skulle kunna kännas igen av någon :/
Gilla

booblady

Kvinna ·

05 mar, 2013

tj123: jag vet, men sitter helt knäppt me ljus på ena sidan, haha! får ta en bättre bild så ni fattar, för i verkligheten ser man knappt att de är olika stora o inget som stör mig med bhar osv :) o aldrig fått ens nån vink om det från ex, o då pratar man ju om typ allt..

nervös: jag följer redan din, hihi! :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

05 mar, 2013

Booblady: Haha jag förstår! Har du fått din tid än?
Gilla

booblady

Kvinna ·

05 mar, 2013

tj123: nej, ja tänkte ringa på fredag, eller kan man få veta den än? har för mig de sa en vecka innan
Gilla

booblady

Kvinna ·

05 mar, 2013

hahah , jag veeeeet, börjar känna mig beroende haha! så fort ja kommer hem från jobbet går (springer?) ja till datorn o tittar igenom nya trådar på POF ;D
Gilla

Tj123

Kvinna ·

05 mar, 2013

Nej det är nog som du säger en vecka innan! Bor du i/ i närheten av Sthlm? Tror dom försöker så att dom som bor långt ifrån får tid efter lunch/eftermiddagen?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

06 mar, 2013

Har ni någon aning om besökstid när man opererats? Vill så gärna att min sambo ska kunna hinna hälsa på, bor en timme ifrån och han kan omöjligt ta ledigt den dagen och måste komma vid 18 tiden isf.
Gilla

booblady

Kvinna ·

06 mar, 2013

Bra att Nervös har koll haha! 
jag bor i sthlm ja, o hoppas att ja får tid tidigt på morgonen "så ja har de gjort" haha! annars kommer ja nog bli mer nervös när jag bara går runt här hela dagen o är nervös..
Gilla

Tj123

Kvinna ·

06 mar, 2013

Okej! Tack! Han slutar 16 oftast så han bör hinna komma in och hälsa på mig. Kommer känna mig så himla ensam annars. Kanske annars att pappa hinner komma då han jobbar i närheten. Vet att jag brukar vilja ha någon vid mig efter jag varit sövd, vill ha lite omtanke och "tycka synd om". Haha! Hoppas också på en hyffsat tidig tid, skönt att ha det gjort som sagt!
Gilla

booblady

Kvinna ·

06 mar, 2013

jaa, eller om du ber dom innan du opar o säga so det är att han jobbar osv, så fråga om de e okej om han skulle råka komma några minuter över 18 liksom :) de förstår nog!
Gilla

limpan93

Kvinna ·

08 mar, 2013

Jag ska också opereras hos Örjan 14 mars så jag hakar på här!😀
Jag sover över då det känns skönt att vara övervakad det första dygnet liksom, dessutom kul att fler startat bloggar då det varit lite snålt på den fronten enligt mig om just bröstförstoringar endast.

Gilla

Tj123

Kvinna ·

08 mar, 2013

Roligt! Jag ska skaffa mig en blogg, ska försöka hinna det under dagen. Men jag kommer tyvärr inte kunna lägga upp avklädda bilder, har ingen lust att bli igenkänd av någon jag känner. Har ett stort ärr som skulle avslöja mig direkt om någon i min närhet skulle råka se. Är ni rädda för narkosen och smärtan? Eller hur tänker ni?
Gilla

booblady

Kvinna ·

08 mar, 2013

hej fjortisar! (vi opereras den 14e så då e vi fjortisar, HÄHÄ...)

ja e lite "rädd" för narkosen, har aldrig blivit sövd så tycker hela grejen känns läskig! men ja tror inte att ja ska dö eller nåt liksom, men ni vet! bara att ena sekunden va vaken o nästa sova känns läskig! :) men spännande haha!

Gilla

Tj123

Kvinna ·

08 mar, 2013

Hahaha! Jag har blivit sövd 4 gånger och tillhör nog dom få som tycker det är nice. Man får oftast lugnande, sen en värmefilt och sen somnar man gott. Jag har dessutom reagerat väldigt bra på narkosen varje gång utan kräkningar och illamående så jag tycker väl om det bättre pga det. Är iofs väldigt orädd för allt som har med sjukvård att göra. Haha!
Gilla

booblady

Kvinna ·

08 mar, 2013

åh då kan du ju va lugn!
ja har liksom inte haft mycket med sjukvården att göra, bara allergibesvär o petitesser, e väl dfr ja inte e så van att lägga "mitt liv" i andras händer så att säga. ja e lite av ett kontrollfreak ;)
men många säger att de ger en djup sömn o att man känner sig utvilad när man vaknar osv, så får väl lita på er erfarna ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem