Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

4an

Kvinna ·

21 apr, 2013

har ni börjat träna?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

22 apr, 2013

Jag började träna i tisdags. Körde totalt 5 gånger förra veckan och det gick jättebra! Kört styrka lika hårt som vanligt och jag har kört intensiv Spinning och det gick bra det med. Det enda som inte är som vanligt är ju att jag inte tränar så att bröstmusklerna aktiveras. Saknar löpningen men man får stå ut!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

22 apr, 2013

Tränar också hela tiden! Spinning, squats och legday everyday! Haha
Gilla

Tj123

Kvinna ·

23 apr, 2013

Haha låter som mig! Plus en del mage. Får jobba på det man kan liksom ;) Sjukt skönt att kunna träna igen!!
Gilla

limpan93

Kvinna ·

23 apr, 2013

Åh jag har inte vågat mig till gymmet ännu men ska försöka snart! Så det är inte farligt att svettas? Får man ha hög puls? Hur längre tränar ni när ni väl är på gymmet och tar ni ut er till max då? Tacksam för svar för jag har inte så stor koll på det där med träningen :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

23 apr, 2013

Jag tar ut mig till max precis som jag innan operationen gjorde! Tror man känner hur mycket man orkar. Kör 1-2h så det är ganska långa och väldigt intensiva pass men det fungerar som sagt kanon!
Gilla

malla

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag började träna igår! Men jag gymmar ju bara.. Körde ett benpass men med lite lättare vikter men fler repetetioner och det funkade bra :)

TJ123: Vad kör du för övningar på gymmet? För när man gör vissa rygg och armövningar kan det även påverka bröstmuskeln, så vet inte riktigt vad jag vågar :P
Gilla

Tj123

Kvinna ·

25 apr, 2013

Kör inga armövningar alls och bara någon enstaka rygg som inte aktiverar bröstmusklerna. Annars som vanligt ben och mage, inte plankan och ärmhävningar eller andra övningar som rör bröstmusklerna såklart. Delar upp passen i ben och mag-pass och sen Spinning och jag har ännu inte belastat brösten. Jag kommer därför strunta i armar tills efter tre månader och likaså med resten av övningar som just berör bröst. Så det blir olika typer av knäböj, utfall, benpress plus olika typer av maskiner för ben. Mage är olika situps, magmaskiner och övningar jag inte kan namnet på :P Går att göra väldigt mycket om man är lite påhittig! Fråga en instruktör om du känner dig osäker på någon övning. Dom bör ha koll om det inkluderar bröst eller inte. Sorry men har verkligen inte koll på vad övningarna jag gör heter. Ska se om jag kan hitta någon på nätet lite senare :)
Gilla

malla

Kvinna ·

25 apr, 2013

Ja men det känns dumt o bara träna ben och mage känner jag! Är lite ivrig o komma igång med resten ;) Men det är nog bäst att lugna sig..

Hur känns era bröst nu? Någon förändring? Jag la upp en ny bild igår och tycker att det har hänt en del!
Gilla

4an

Kvinna ·

29 apr, 2013

lääängtar efter löpningen så jag dööör. inte långt kvar inbillar jag mig. fick återbesök den 10juni. snart..... mina tuttar e ganska mjuka och inte ömma längre. det ena här lite hängigt el känns som implantatet inte sjunkit ner där än el inte som på andra bröstet. så bröstvårtan e fft lite sluttande neråt att dom e bulliga upptill och inte lika bulliga i underpolen. men dom säger att de ska bli bättre o att dom ska hänga till sig. men tycker inte att det hänt så mkt utsende mässigt mer än att dom sitter längre ner och är mjukare. kram på er
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

30 apr, 2013

Jag råkade spänna bröstmuskeln i en benövning/Rumpa stod på alla 4 Så har ont och är spänd i vänster bröst :(
Gilla

Tj123

Kvinna ·

30 apr, 2013

Mina bröst har hängt till sig bra, men det gjorde dom ganska snabbt och dom börjar bli mjuka nu. Har tom vaknat på mage utan något onbehag några gånger. Gissar dock att mina bröst snart är väldigt väldigt stora! Jag är gravid!! Haha inte alls vad vi tänkt just NU men det kom som en glad överraskning. Därför vet jag nu varför jag hade så jobbigt med yrsel och haft svårt att återgå till att äta så som jag gjorde innan graviditeten startade. Så snart har jag ännu större bröst. Kommer nog kännas galet! Hoppas bara dom återgår till någorlunda samma form och storlek efteråt då jag älskar dom nu. Sköterskan på proforma sa att chanserna är goda då jag bara är 23. Många gillar dom visst bättre efter en graviditet då dom blir lite mjukare. Men vi får se! Jag kommer iaf ha ett par bröst och om dom skulle hänga lite är det fortfarande bättre än det jag hade innan. Och det kommer såklart vara värt det! Gifte mig för övrigt i lördags och hade världens bästa dag. Vi passade då på att berätta om bebisen så det vart väldigt lyckat! Så just nu mår jag väldigt dåligt men är väldigt glad. Haha. Går in i vecka 12 på torsdag!
Gilla

booblady

Kvinna ·

01 maj, 2013

tj123: herregud va mycket på samma gång!! man, bröst, barn! grattis grattis grattis! :)) önskar dig all lycka! :)
Gilla

malla

Kvinna ·

01 maj, 2013

Men oj Tj123 ett stort grattis till er och lycka till med allt nu :D
Gilla

Tj123

Kvinna ·

01 maj, 2013

Tack så mycket tjejer! Kände att jag ville dela med mig då vi följts åt så länge nu. Haha.
Gilla

limpan93

Kvinna ·

01 maj, 2013

Tj123 åh jag önskar dig lycka till med allting, så roligt att höra! :) Jag upplever fortfarande att vänster bröst sitter lite längre upp än det högra och vänster är inte lika mjuk heller. Hoppas att det jämnar ut sig, för dom ändras fortfarande va? Dock är det ingen större skillnad synligt, men jag känner det och tänker på det tyvärr så jag hoppas att dom med tiden fixar sig :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

02 maj, 2013

Tack så mycket! Jag tror dom kommer hinna förändras en hel del. Min högra sitter lite lite högre upp då den var svullen lite längre. Den trillar nog ner när muskeln tillåter. Jag skulle nog inte oroa mig innan det gått 3-4 månader iaf :)
Gilla

4an

Kvinna ·

02 maj, 2013

men gud va cooooolt stort grattis.
Gilla

Viggospiggo

Kvinna ·

02 maj, 2013

Har en fråga till er som opererats den 14:e. Fick ni börja träna när fem veckor gått? Så som spinning, ben och mage.
Jag opades den 2/4 så det är fem veckor för mig på tisdag. Har mailat Örjan om jag kunde köra step, plankan och armar, men även spinning och mage. Fick då till svar att jag skulle vänta till efter sex veckor. Vet inte då om han menade med allt eller step och plankan. Hur har ni gjort?
Blev lite långt och rörigt inlägg, men jag hoppas att ni förstår;)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

03 maj, 2013

Jag väntade 5,5veckor. Dom sa 6 veckor till mig. Så att vänta 6 veckor är nog det bästa och det gäller nog all träning du nämnde. Plankan vet jag inte om jag skulle köra alls då den aktiverar bröstmusklerna (?!) och passen step jag gått på har varit ganska skumpiga så jag skulle vänta även 3 månader med det. Jag vill också kunna träna allt men det är inte värt att riskera något med brösten för att jag är ivrig att komma igång, tycker jag. Du känner ganska fort vad som går och inte går att göra :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem