Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

Tj123

Kvinna ·

08 mar, 2013

Jag är också kontrollfreak men just den här delen har jag inga problem med. Men jag har dessvärre stor erfarenhet av vården. Haha. Kommer hur som helst gå kanon, inget du behöver oroa dig för. Du kommer att somna så gott och vakna efter vad som känns som en sekund. Men jag kan förstå att folk tycker det är lite otäckt, inte så konstigt egentligen!
Gilla

limpan93

Kvinna ·

09 mar, 2013

Haha jag ser narkosen som en "kul grej" för det har jag aldrig varit med om! Jag har endast varit på sjukhus för att besöka andra så jag känner väl blandade könslor men är faktiskt inte nervös, tror det är för att allt känns så overkligt fortfarande fast det bara är några dagar kvar!🙂
Gilla

booblady

Kvinna ·

09 mar, 2013

jaaa, men det är ju verkligen SNART! om en vecka har vi BRÖST, tjejer!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

12 mar, 2013

Helt underbart! I övermogen sker det! Jag har en blogg nu, tjpof.blogg.se om ni vill läsa om hur jag tänker och sen även hur det går för mig! Känner att det här ska bli så härligt! Känt mig så ensam i det här men nu vet jag ju flera tjejer som ska opereras samma dag som mig! Vi har ju liksom varandra! Mest rädd att jag kommer att känna mig så jävla ful när jag ser er andra. Haha!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

12 mar, 2013

Övermorgon* såklart!
Gilla

booblady

Kvinna ·

12 mar, 2013

HAHAHA! lugn bara, vi e nog lika snygga allihopa; osminkade, ofixade, svullna om både mage o bröst ;)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

13 mar, 2013

Förhoppningsvis så är vi det! Känner mig inte alls taggad till just den biten. Haha. Tur pappa hämtar dagen efter så jag slipper visa mig bland folk! Hur känns det inför imorgon?
Gilla

booblady

Kvinna ·

13 mar, 2013

hahah! eller hur ;)
de känns pirrigt men på ett bra sätt! :) inte riktigt blivit sådär nervös än, kommer väl imorgon :D
Gilla

Tj123

Kvinna ·

14 mar, 2013

Samma här! Men jag kan verkligen inte sova. Hur har sömnen gått för dig?
Gilla

booblady

Kvinna ·

14 mar, 2013

sömnen gick bra, ja brukar inte ha sömnproblem :) dock blev ja väckt av min kära granne vid 06!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

14 mar, 2013

Jag satte mig precis på bussen till sthlm. Känner mig så jäkla äcklig efter duscharna. Torr och jävlig. Haha. Jag har knappt sovit något alls. Galet trött redan!
Gilla

booblady

Kvinna ·

14 mar, 2013

haha, bra då kommer du somna innan du ens får lugnande haha! dom ba; well this was easy!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

14 mar, 2013

Haha jamen typ :p Försökte äta frukost tidigt imorse också men det gick inte. Fick i mig några munnar kaffe och två skedar kvarg. Vrålhungrig! Vill bara få det gjort nu. Stressat sönder hela morgonen då min hund vart sjuk och därför inte kan ha henne hos hundvakten som tänkt. Ser fram emot att få lägga mig och sova en stund. Haha! Får du besök idag?
Gilla

booblady

Kvinna ·

14 mar, 2013

åh ja e också sjukt hungrig! magens vrål tar fan över alla nervösa känslor haha!
Åhh nej vovven då! hoppas det löste sig iaf!
Det är tänkt att min mamma ska komma ikväll iaf :) eller eftermiddag då
Gilla

Tj123

Kvinna ·

14 mar, 2013

Haha ja så känner jag också, när jag väl blir hungrig blir jag vrålhungrig. Van att äta så regelbundet. Jadå, min sambo får ta halva dagen ledigt idag och hela imorgon. Hon får inte träffa andra hundar på 4 veckor nu så nästa vecka blir värre då jag tänkt spendera dagarna hos min mot och far där hon kan springa fritt på tomten så jag skulle slippa gå med henne i koppel. Tur jag bor precis vid ett stort grönområde och kan ha henne lös när hon behöver rastas, hon får nämligen inte aktiveras hon heller nu :( Haha en hel novell typ men jag försöker hålla mig sysselsatt. Haha. Hur tog din familj och dina vänner det förresten?
Gilla

booblady

Kvinna ·

14 mar, 2013

Jaaa samma här!! Satt på tuben o magen skrek, kändes som alla kollade haha! Åhh, ni sitter i samma båt alltså, haha! Stackaren, hoppas hon mår bättre snart! Men som sagt, blir ju lite omständigt för dig.. Hur gammal e hon? Tänkte om hon e sådär valpig o drar mot allt som rör sig! ;) Hmm trodde min mor skulle gå i taket, för de här e inget ja visat att jag brytt mig om tidigare, men hon tog det väldigt bra! Erkände tillome att hon själv gått o tänkt på det i 20 år! Så hon gillar det ju inte med tanke på att hon tycker ja är 'fin som ja är' men hon är väldig stöttande :) brossan hade nästan exakt samma reaktion. Vet inte va ja förväntade mig av honom egentligen, han e ju kille så hade inte tänkt mig att han skulle förstå direkt :p Sen vänner är väldigt stöttande, känns som ens egen generation förstår bäst liksom! Bara snälla ord därifrån! :) Novell här med ;) Hur tog din omgivning det?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

14 mar, 2013

Hon är drygt 2 år och jättesnäll. Kan dra lite så det är skönt att jag kan ha henne helt lös :) Härligt! Alltså jag har pratat om detta öppet sen jag var 15 år. I och med att jag föddes med en missbildad bröstkorg har jag alltid sagt att jag kommer att göra detta om jag inte får större bröst. Så ingen i familjen är nog förvånad. Pappa gillar det inte supermycket men respekterar och förstår. Han är rädd att jag ska vilja göra om allt. Ena brorsan tycker att det är onödiga pengar och syster är rädd för narkosen. Haha. Min minsta bror har ifrågasatt varför och förstått och respekterat osv. Alla är mycket stöttande. Min pojkvän har vetat om Mona planer i 5,5 år och mina vänner har också vetat hela tiden. Alla säger att jag är fin som jag är men dom förstår och stöttar. Någon har ifrågasatt men det har varit mer ytligt bekanta som fått höra om det. Så jag har fått bra stöd känner jag. Mamma är skitglad för min skull idag just för att jag så länge önskat detta. Hon är orolig och tycker inte att jag behöver men hon är glad för min skull och det säger alla i familjen att dom är. Tror många har lättare tt förstå i och med min bröstkorg. Sitter på rummet nu! Hur lång tid får vi vänta tror du?
Gilla

booblady

Kvinna ·

14 mar, 2013

Ja sitter oxå på rummet! Ja vet inte, pratar me en annan tjej o hon skulle opats 9 men de blev halv elva cirka så! Känner på mig att vi blir kvar här ett tag haha! Ge mig mat :@
Gilla

Tj123

Kvinna ·

14 mar, 2013

Så du har någon att prata med iaf? Känner mig sjukt ensam här. Haha. Ja jag tror det jag med. Har dessutom känslan att jag är sist typ. Hur mår hon du pratar med?
Gilla

booblady

Kvinna ·

14 mar, 2013

Haha stackars! :( Han sa att han skulle äta sen var de min tur! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem