SweetMelon
Kvinna ·
04 okt, 2014
Någon som ska operera sig december 2014?
BröstförstoringHej!
Tänkte bara höra om det är fler som ska operera sig december i år? :)
Jag har precis bokat konsultationstid 22 oktober, och en preliminär bokning av operation den 17e dec! Gud vet inte hur jag ska känna, för det känns helt ärligt så himla overkligt! Har tänkt på det i flera år, men det var först för ett par dagar sedan som ajg faktiskt bestämde mig för att göra detta. Så det hela har gått väldigt snabbt med andra ord, antagligen därför som det känns så overkligt haha :D
Försöker komma på frågor jag ska fråga min läkare.. Några tips? :D
Sortera efter
Loual
Kvinna ·
05 okt, 2014
SweetMelon
Kvinna ·
06 okt, 2014
Ja exakt! Och gud vad svårt att hitta bh:ar sen! Åh det ska bli så himla spännande när de har läkt lite och man kan ha bh:ar utan bygel och känna sig lite fin och sexig :D Ber till gud att slippa för mycket bristningar dessutom.. Får se till att smörja brösten ordentligt innan.
Hahah jag är så rädd för det! Vågar inte ha ris överhuvudtaget, ser ju hur jag ställer mig upp i salen framför alla 60 klasskamrater och så ba svissshhhhså ramlar det ut 3dl ris ur bh:n! Hahahhaha hur fan förklarar man det?!💋
Så jag tänkte bara köra på dubbla bh:ar imorron så får vi se sen hur vi ökar det ;)
MissL
Kvinna ·
06 okt, 2014
ungmamma19
Kvinna ·
06 okt, 2014
Loual
Kvinna ·
06 okt, 2014
Ja, verklgen. Tack MissL för infon, då låter det som en mer rimlig storlek :)
Hur har det gått med dubbla bh:ar idag? Förstår att du inte vågade ta riset, haha klasskamraterna hade nog fått sig ett gott skratt om allt flygit ut och du skulle förklara varför du går runt med ris i bh:n💋
Jag fick svar från kliniken jag ska opereras på och jag fick lov att komma dit och prova inplantat igen, känns så skönt att jag ska få komma dit och prova/känna igen innan jag bestämmer mig för vad det blir!
SweetMelon
Kvinna ·
06 okt, 2014
Haha det gick bra faktiskt! Ingen som märkte något och det kändes skönt att introducera dem lite inför vad som komma skall😉😀Nästa steg blir strumpor i bh:n!
Åh så kul :D Jag som inte ens varit på konsultation än, det ska bli så spännande.. Men mest av allt längtar jag till december <3 Blir säkrare och säkrare på mitt val
Loual
Kvinna ·
07 okt, 2014
Vad bra! Skönt att få testa lite innan knsultationen bara för att se hur det kommer att bli sen. Just det, men nu är det inte lång tid kvar tills du ska dit och få prova storlekar på riktigt :) Så kul! Jag är så glad at jag fick komma igen.
Samma här, aldrig förr har jag längtat till vintern som detta året haha, inte så konstigt kanske!😀
emmisen00
Kvinna ·
18 okt, 2014
Hej!!
Jag ska opereras den 17 december av Jonas Lundberg på Akademikliniken i gbg!! Mindre än 2 månader kvar!! Har velat göra detta sen flera år tillbaka och nu när man äntligen ska göra det känns det helt overkligt!! 😀👍
SweetMelon
Kvinna ·
18 okt, 2014
Åh samma datum som mig! :D Då räknar vi ner tillsammans haha :D Samma här, har tänkt på det sen jag var typ 15, och nu ska det ske! Har du varit på konsultation än? Jag ska dit nu på onsdag!
emmisen00
Kvinna ·
19 okt, 2014
åh så skoj!! :D ja men jag med, nästan ända sen man fix bröst nästan hahaha!
Ja jag har varit på 2 st och känner mig så nöjd med val av kirurg osv!
vet du hur mycket du ska ha eller?
SweetMelon
Kvinna ·
19 okt, 2014
Aa jag ska ha runt 300cc tänker jag :) Sen får vi se vad min kirurg säger om det, men jag vill liksom att det ska se ut som att jag har naturliga bröst till min kropp, samtidigt ska det ju itne vara så pass litet att jag ångrar att jag la så mycket pengar på det! En naturlig c-kupa kanske :) Vet du?
Ekm
Kvinna ·
20 okt, 2014
Op 4:e december för min del.
SweetMelon
Kvinna ·
21 okt, 2014
Herregud så nervöst. Imorgon klockan 8:30 går min buss till Strömstad för konsultation. Gaaaah 😛
Har någon här varit i strömstad och har tips på lunchställe? :)
Loual
Kvinna ·
22 okt, 2014
Hur gick konsultationen idag? Blev du lite klokare på vilken storlek du ska välja osv? 😀
Jag längtar såå till min andra konsultation på måndag, känns behövligt!
SweetMelon
Kvinna ·
23 okt, 2014
Haha det gick bra men jag känner mig inte så mycket klokare! Vi kommer överrens om 300c i mitt mindre bröst och 250cc i det andra. Men jag är rädd för att det ska bli för litet :O Och så glömde jag ställa en del frågor haha typiskt :(
nadja11
Kvinna ·
23 okt, 2014
Jag ska opereras på Plastikakademin av Johan den 19/12! :)
Loual
Kvinna ·
23 okt, 2014
SweetMelon
Kvinna ·
23 okt, 2014
Jag ska bakom! Vill ha en liten c-kupa tror jag :D det känns lagom tycker jag, jag har ändå en väldigt petite-kropp så jag vill att det ska se ut som naturligt fylliga bröst!
Loual
Kvinna ·
27 okt, 2014
Samma här, ska också ha bakom. Jag var på en andra konsultation idag och kommer lägga in mellan 350 - 400, lite beroende på vad kirurgen tycker passar min kropp bäst :) Nu vill jag bara att det ska bli december!! Orkar inte vänta mer haha 😀
Kiwi85
Kvinna ·
27 okt, 2014
Jag ska på konsultation i november, hoppas på op i dec eller jan :)
Det låter rimligt med C-kupa, men jag har läst om många som lagt in ungefär samma som fått helt sjuk kupa haha. Eller i mina öron låter det sjukt stort, men det är det kanske inte. Vi får väl helt enkelt se när vi har fått våra bröst och de har läkt lite :)
Haha gör det, men glöm inte att göra en knut på påsen som jag gjorde haha, det hade varit pinsamt om jag inte varit hemma den dagen. Jag har inte haft i rispåsen en längre tid för att känna efter.. det kanske jag borde. Du får berätta imorgon hur de kändes att gå runt med ris eller strumpor i bh:n en hel dag. Jag hade varit rädd att det skulle ramla ut på jobbet haha🤭