Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
SweetMelon profilbild

SweetMelon

Kvinna ·

04 okt, 2014

Någon som ska operera sig december 2014?

Bröstförstoring

Hej! 

Tänkte bara höra om det är fler som ska operera sig december i år? :)

Jag har precis bokat konsultationstid 22 oktober, och en preliminär bokning av operation den 17e dec! Gud vet inte hur jag ska känna, för det känns helt ärligt så himla overkligt! Har tänkt på det i flera år, men det var först för ett par dagar sedan som ajg faktiskt bestämde mig för att göra detta. Så det hela har gått väldigt snabbt med andra ord, antagligen därför som det känns så overkligt haha :D 

Försöker komma på frågor jag ska fråga min läkare.. Några tips? :D

113

Sortera efter

SweetMelon

Kvinna ·

27 okt, 2014

Oj så mycket mer än mig du får lägga in :O buhu 😢 Nejdå haha, jag blir nog nöjd, jag är ute efter ett par fasta, mysiga bröst, behöver inte vara några bomber för min del :D Åhh men tänk snart är det NOVEMBER!!!! Då är det bara en lång countdown i princip :D Kul att du är så excited, and i feel you! Har bokat hotell nu i Strömstad där jag och min pojkvän ska bo 17e-18e dec, ska bli så mysigt sådär under juletid :)

Gilla

Loual

Kvinna ·

27 okt, 2014

Ja, jag fick ju för mig att hon sa max 350 till mig sist men hon mätte igen och sa att 350-400 skulle gå bra. Sedan visste hon ju inte om 400 blir lite för mycket men i så fall ser kirurgen det och lägger in mindre :) vill ockdå ha mysiga, fasta bröst, inga bomber men det får gärna synas. 400 kunde jsg lätt dölja med en blus. Åh jag vet, tiden flyger iväg samtidigt som den står stilla! Nu är det under två månader kvar och jag som bokade op i juni har ju väntat i 4 månader redan. Så mysigt med hotell :) jag har turen att bo nära kliniken så jag slipper övernattning på hotell.. Fast det är ju sjukt mysigt!
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

28 okt, 2014

Hänger gärna med här. Kommer med största sannolikhet operera mig den 17/12. Lutar åt 400 för mig. Mentor. Bakomplacering. Däremot velar jag nu mellan anatomiska och runda. Vad väljer ni?
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

28 okt, 2014

Åh samma dag som mig isf! :D Jag väljer runda, har hört att anatomiska kan vrida och vända på sig.. sen har jag inget emot om de blir lite runda och fasta :)) Jag har mest ångest över att de ska bli för små! Min kirurg sa ingenting om att 50cc kommer försvinna bakom när jag provade olika inlägg... Så känner att jag måste prata med honom om det ifa jag ska öka storleken, vill inte vakna upp med små bröst :(

Gilla

Karin-m

Kvinna ·

28 okt, 2014

Jag tror man kommer bli nöjd hur som helst. De kommer ju garanterat inte bli mindre än nu iaf
Gilla

Magera

Kvinna ·

29 okt, 2014

Jeg skal opereres d. 16/12 :)
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

30 okt, 2014

Igår var jag tillbaka på Akademikliniken och träffade en sjuksköterska. Fick klämma och känna på implantaten och prova lite mer. Nu lutar det 385 runda med näst högsta profilen. Känner mig dock lite osäker på var jag vill operera mig. Akademikliniken eller Plastikkirurggruppen. Kirurgen på AK verkar hur duktig som helst och har jobbat länge. Sett många fina bröst hon gjort. Däremot var han på Plastikkirurggruppen trevligare och gav mig mer tid. Verkar som om de (få) här på POF som haft honom är superböjda. Men de är som sagt var få. Sen den lilla detaljen att AK kostar 58.000 och på PKG kostar det 42.000. Viss skillnad :/ Men man vill ju att resultatet ska vara oklanderligt.
Gilla

Majken

Kvinna ·

30 okt, 2014

Va kul att läsa, tanken är att jag ska op mej i början på december! Är jättevelig och nervös. Ska på konsultation den 7 november, blir nervös bara av att tänka på den. Jag ska till Bellakliniken o Helsingborg. Jag velar med storleken, är det 50 cc som göms bakom muskeln? Hm, svårt svårt. Jag är med rädd att folk ska se ett par bröst istället för mej. Haha. Nej men det blir ju en jäkla skillnad över en natt lixom. Jag klär mej i tjocka luvtröjjor när jag lämnar bara på förskolan nu för tiden. Då ser man ju inte lika stor skillnad som om jag gick i tajta toppar!
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

30 okt, 2014

Oj jäklars 58.000! Jag hade nog tagit den för 42.000 iaf. Det är stor prisskillnad men jag kan inte tänka mig att det blir en så stor skillnad i resultat verkligen! Jag betalar 25.000 i Strömstad vilket är norska priser men jag tyckte det är superskönt och värt resan. Det känns lagom för ett par bröst. Har dessutom inte hört något dåligt om Bo :) Men klart jag är nervös över resultatet, det är ju ingen stor klinik direkt.. Hoppas på det bästa! 

Gilla

Solo

Kvinna ·

06 nov, 2014

Här har ni en till som ska op'as i början av december! :)
Gilla

anna.1987

Kvinna ·

06 nov, 2014

Hej!

Jag ska operera mig på clinik strömstad den 11 december. Så nervös över om jag tagit för stora inlägg (475?)

Hur mycket ska ni lägga i? :)

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

06 nov, 2014

anna.1987 skrev:

Hej!

Jag ska operera mig på clinik strömstad den 11 december. Så nervös över om jag tagit för stora inlägg (475?)

Hur mycket ska ni lägga i? :)

Åh jag ska också göra det hos Bo! Så himla spännande, du gör det veckan innan mig! :) Ja ska lägga in 250cc och 300cc, hoppas att det blir lagom till min lilla kropp, vill inte ha några stoora sillisar :)

Gilla

anna.1987

Kvinna ·

06 nov, 2014

Åh vad kul.. Vilket datum ska du operera dig? Lägger du framför eller bakom? Ska du stanna över natten där? :)
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

06 nov, 2014

anna.1987 skrev:
Åh vad kul.. Vilket datum ska du operera dig? Lägger du framför eller bakom? Ska du stanna över natten där? :)

Den 17e ska jag opereras :) Jag kommer lägga bakom muskeln, eftersom jag bor så långt ifrån Strömstad så måste jag sova över men jag kommer göra det på hotell krabban! Billigare, mysigare och sköterskan rekommenderade det eftersom att det finns så lite plats på kliniken :) Ska du sova där? Var bor du?

Gilla

Karin-m

Kvinna ·

06 nov, 2014

25.000?! Vilkaa stora prisskillnader! Jag kommer lägga in knappa 400 cc tror jag. Men det beror ju på hur mkt man har innan. :)
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

06 nov, 2014

Karin-m skrev:
25.000?! Vilkaa stora prisskillnader! Jag kommer lägga in knappa 400 cc tror jag. Men det beror ju på hur mkt man har innan. :)

Haah ja det är bara för att Bo i Strömstad har många norska kunder, så han har norska priser! Därav det billiga priset, men det är ändå samma kvalité om man säger så :) Eftersom att jag bara är 21 och inte direkt har stoora sparkapital så känns det inte aktuellt att lägga 40 000 på en bröstförstoring :/ Kliniken är jättemysig verkligen, precis vid vattnet och väldigt liten och personlig, kändes som att vara hemma hos någon :D

Ja absolut, och vilken kroppsform man har osv :)

Gilla

Gothberg

Kvinna ·

06 nov, 2014

Hej hej jag hoppar in här! Ska operera mig den 10 december på citadellkliniken i Landskrona hos Jörg. Har inte heller helt bestämt mig hur mycket jag ska lägga in dock, 600 hög profil bestämde vi när jag var på konsultationen, fick mig en chock när han sa hur mycket det var. Jag bestämde ju bara utifrån det jag såg i spegeln. Men samtidigt så har jag väldigt bred bröstkorg, axlar och höfter. vill ju såklart få stora, MEN ändå en storlek som är proportionerlig till min kropp och inte som två vattenmeloner.. Det är så sjukt svårt det här med storleken!
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

07 nov, 2014

Hej! jag ska faktiskt opereras samma dag som dig, den 17 dec! Är i nuläget galet nervös men samtidigt väldigt förväntansfull :) ska operera mig på proforma av Örjan Gribbe. Just nu känns det ju helt overkligt att man kommer ligga där om lite mer än en månad med en jäkla smärta men med nya bröst. Blir en perfekt tidig julklapp till sig själv :D
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

07 nov, 2014

Emzzii skrev:
Hej! jag ska faktiskt opereras samma dag som dig, den 17 dec! Är i nuläget galet nervös men samtidigt väldigt förväntansfull :) ska operera mig på proforma av Örjan Gribbe. Just nu känns det ju helt overkligt att man kommer ligga där om lite mer än en månad med en jäkla smärta men med nya bröst. Blir en perfekt tidig julklapp till sig själv :D

Åh så himla kul :D Ska tänka lite extra på dig när jag ligger där på sjukhussängen ;) ^^ ska du sova över eller åker du hem samma dag? :)

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

07 nov, 2014

Jag vill nästan backa ur när jag tänker på att jag måste berätta detta för min familj, som antagligen också kommer spridas till min släkt.. Usch kommer ju få en bimbostämpel som lägger så mycket pengar på ett par bröst :( Hur gör ni här inne? Vilka berättar ni för? Är ni rädda för folks reaktioner?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem