Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
kjamjojon profilbild

kjamjojon

Kvinna ·

04 feb, 2014

Någon som ska operera sig hös Örjan gibbe 11/3 ?

Bröstförstoring

Någon mer än jag som ska göra en bröst operation den 11/3 hos Örjan gibbe ? Jag ska Göra ett storleks byta . Har i dag 350 cc mp vi pratade om att byta till 450 cc hp men funderat på 500 cc hp. Lite osäker på vad jag ska välja .

94

Sortera efter

BoobsFeb14

Kvinna ·

17 feb, 2014

Hur mycket betalar ni för implantatbyte? :)
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

Luciaa skrev:
Hur mycket betalar ni för implantatbyte? :)
29.000
Gilla

Greenlady

Kvinna ·

18 feb, 2014

Jag med! Funderat på detta en längre tid, men äntligen så blir det faktist av! Jag bestämde mig på konsultationen för 400cc, men efter att jag börjat hänga här så velar jag om jag ska ta 50cc till!?!
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

Greenlady skrev:
Jag med! Funderat på detta en längre tid, men äntligen så blir det faktist av! Jag bestämde mig på konsultationen för 400cc, men efter att jag börjat hänga här så velar jag om jag ska ta 50cc till!?!
Du kommer bli super nöjd. Jag ska göra min andra operation . Har i dag 350cc mp . Men ska byta till hög profil tycker att dom blev för låga . På konsultationen kom vi fram till 450 men jag funderar också få och gå upp 50 cc . Vill inte ångra mig igen . Ska du ja hög profil.? Jag skulle ta 50 cc till om jag var du . För om man lägget bakom muskeln så försvinner 50 cc ungefär . Ska du kolla på storlekarna igen på op dag ? Va spännande då kanske vi får déla rum :-)
Gilla

sthlm92

Kvinna ·

18 feb, 2014

Örjan är grym! :)

Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

sthlm92 skrev:

Örjan är grym! :)

vist är han :)

Gilla

Greenlady

Kvinna ·

18 feb, 2014

Okej, ja andra op vill man ju absolut att det ska bli som man tänkt sig;) HP tycker jag ser väldigt bra ut men tyvärr tror jag inte att det kommer passa mig. Men om du har haft mp och känner att du vill ha lite höre fyllighet så tror jag du gör helt rätt som byter :) Vi kom fran till att mp kommer passa mig bättre. Min tanke var ju att "fylla"ut dem jag har lite men jag har lite bredare bröstkorg vilket gör att ska jag ha hp måste jag ha minst 550cc vilket kommer bli förstort för mig. Jag har inte bokat att jag vill prova en gång till då på morgonen, men örjan tyckte också att jag skulle fundera på att gå upp lite om jag önskade lite mera fyllighet på bredden/sidorna. Lite velig om det kommer bli förstort, har så svårt att föreställa mig vilken kupa man landar omkring. Ja men precis, vem vet;)
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

Greenlady skrev:
Okej, ja andra op vill man ju absolut att det ska bli som man tänkt sig;) HP tycker jag ser väldigt bra ut men tyvärr tror jag inte att det kommer passa mig. Men om du har haft mp och känner att du vill ha lite höre fyllighet så tror jag du gör helt rätt som byter :) Vi kom fran till att mp kommer passa mig bättre. Min tanke var ju att "fylla"ut dem jag har lite men jag har lite bredare bröstkorg vilket gör att ska jag ha hp måste jag ha minst 550cc vilket kommer bli förstort för mig. Jag har inte bokat att jag vill prova en gång till då på morgonen, men örjan tyckte också att jag skulle fundera på att gå upp lite om jag önskade lite mera fyllighet på bredden/sidorna. Lite velig om det kommer bli förstort, har så svårt att föreställa mig vilken kupa man landar omkring. Ja men precis, vem vet;)

jag vill ha lite mer lyft uppåt , så tror hp kommer bli bra. Bara fråga vilken storlek. Man blir helt surrig när ma börjar kolla runt här. och man tyckr de ser inte så stort ut. Så är skitsvårt . Men är en så häftig känsla och vakna och känna på sina nya bröst

Okej men ja tycker mp har fin form. ja vet ju inte hur mycket du har i dag ? jag har 350 cc mp nu och hade inge bröst alls innan och ja har mellan b och c kupa. Beror lite på vart man köper bh.

Jag tror du ska gå upp lite om du velar mella två storlekar. Örjan vet vad ha prata om, tror helt klart du kan lita på han. Bättre med lite större än för lite. Med mp så kommer dom känns ganska narturliga .

du kan säkert kolla på om olika stolekarna igen på op dag om du är jätte osäker:)

Gilla

Pinkladie

Kvinna ·

18 feb, 2014

Jag ska göra en bröstförstoring hos Örjan fast den 4 mars, hur tänker du kring att lägga implantatet bakom?

Jag betalade precis in pengarna så nu är det verkligen på riktigt! Är sjukt förväntansfull!!! Vill att den 3 ska vara imorgon ;)

Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

matildich skrev:

Jag ska göra en bröstförstoring hos Örjan fast den4 mars, hurtänker du kring attlägga implantatet bakom?

Jag betalade precis in pengarna så nu är det verkligen på riktigt! Är sjukt förväntansfull!!! Vill att den 3 ska vara imorgon ;)

När jag la bakom var de mest för att ja ska kunna amma sen när jag väl får barn. Oj va spännade, ska betala in mitt nästa vecka hade ja tänk :)Längtar så . Du kommr bli så nöjd.

Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

kjamjojon skrev:

Greenlady skrev:

jag vill ha lite mer lyft uppåt , så tror hp kommer bli bra. Bara fråga vilken storlek. Man blir helt surrig när ma börjar kolla runt här. och man tyckr de ser inte så stort ut. Så är skitsvårt . Men är en så häftig känsla och vakna och känna på sina nya bröst

Okej men ja tycker mp har fin form. ja vet ju inte hur mycket du har i dag ? jag har 350 cc mp nu och hade inge bröst alls innan och ja har mellan b och c kupa. Beror lite på vart man köper bh.

Jag tror du ska gå upp lite om du velar mella två storlekar. Örjan vet vad ha prata om, tror helt klart du kan lita på han. Bättre med lite större än för lite. Med mp så kommer dom känns ganska narturliga .

du kan säkert kolla på om olika stolekarna igen på op dag om du är jätte osäker:)

du landar kanske på en d kupa om du inte har något i dag med 400cc ?

Gilla

Greenlady

Kvinna ·

18 feb, 2014

Åh vad härligt det låter, vakna upp med ett par bröst:) Jag är en urammad b-kupa. Så har inte speciellt mycket! Jag känner ändå mig mer övertygad nu att gå upp i stl, tycker du ska göra detsamma☺️ Är ju precis som du säger, bättre med lite större! Det kan man nog vänja sig med, men väljer man för litet kommer man nog ångra sig! Jag är hu rätt lång och MP är ju inte så jätte pirriga så lite större gör säkert bara nytta! Men tror du lätt kan ta 500cc som redan är op en gång, blir nog tydligare skillnad om du vill få ett störreresultat. :)
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

Greenlady skrev:
Åh vad härligt det låter, vakna upp med ett par bröst:) Jag är en urammad b-kupa. Så har inte speciellt mycket! Jag känner ändå mig mer övertygad nu att gå upp i stl, tycker du ska göra detsamma☺️ Är ju precis som du säger, bättre med lite större! Det kan man nog vänja sig med, men väljer man för litet kommer man nog ångra sig! Jag är hu rätt lång och MP är ju inte så jätte pirriga så lite större gör säkert bara nytta! Men tror du lätt kan ta 500cc som redan är op en gång, blir nog tydligare skillnad om du vill få ett störreresultat. :)

så sjukt härligt, och är så underbar personal. Jag hoppas jag får dela rum med någon denna gång, ¨så man kan små prata lite :) om sina nya bröst.

Okej. med då tror ja helt klart att du kan gå upp. Ja och de är inte så jätte kul och lägga ut massa nya pengar på op 2 . Kostar ju ändå 29:000.Men känns som de nog är värt de ändå :)

Jag tror att ja vill ha ett större resulta, men sen är ja lite rädd att de ska bli för tajt mitten, eftersom jag har gansk tajt i dag. Men kanske inte gör så mkt. Men kör på 450 :) Du kanske tillomed skulle kunna ha större?

älskar känslan när man vaknar. Längtar så. Bara 3veckor kvar

Gilla

Stålkvinnan

Kvinna ·

18 feb, 2014

Ska också till Örjan, den 13/3. Har fått så bra intryck av honom och sköterskorna!
Gilla

Pinkladie

Kvinna ·

18 feb, 2014

Jag tänker också så, men ändå känns det läskigt att skära i en muskel... Men man ska ju ha sina bästisar hela livet så det är väl värt längre läktid! Har däremot bara 4 dagar på mig att bli kry för sen väntar jobbet hehe.

Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

Stålkvinnan skrev:
Ska också till Örjan, den 13/3. Har fått så bra intryck av honom och sköterskorna!
Dom är helt underbara alla där :) hur mkt ska du lägga i ??
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

matildich skrev:

Jag tänker också så, men ändå känns det läskigt att skära i en muskel... Men man ska ju ha sina bästisar hela livet så det är väl värt längre läktid! Har däremot bara 4 dagar på mig att bli kry för sen väntar jobbet hehe.

Jag hade inte så Int första gången . Tror inte att de är så store skillnad på smärta bakom lr framför . Jag skulle köra bakom. Blir mer naturligt . Du ska nog klara dig på fyra dagar du får ju smärt stillande och ta om de behövs
Gilla

Greenlady

Kvinna ·

18 feb, 2014

Det är så spännande på ett vis att jag inte ens hinner bli nervös över att jag ska bli sövd, jag hinner inte ens fundera på smärta och förväntningar... Helt sjukt! Ja det är nog kanske inte så tokig att dela rum, det kanske blir långtråkigt Annars.
Gilla

Greenlady

Kvinna ·

18 feb, 2014

et är så spännande på ett vis att jag inte ens hinner bli nervös över att jag ska bli sövd, jag hinner inte ens fundera på smärta och förväntningar... Helt sjukt! Ja det är nog kanske inte så tokig att dela rum, det kanske blir långtråkigt Annars.
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

18 feb, 2014

Greenlady skrev:
Det är så spännande på ett vis att jag inte ens hinner bli nervös över att jag ska bli sövd, jag hinner inte ens fundera på smärta och förväntningar... Helt sjukt! Ja det är nog kanske inte så tokig att dela rum, det kanske blir långtråkigt Annars.
Haha kommer gå bra . Bra att du inte tänker på de andra och bara ser fram i mot dina bröst . Jag teori de kan vara skönt . Var lite ensamt sist . Visst sambon var där en stund . Vart åker du i från ? Lr är du från Stockholm ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem