Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
kjamjojon profilbild

kjamjojon

Kvinna ·

04 feb, 2014

Någon som ska operera sig hös Örjan gibbe 11/3 ?

Bröstförstoring

Någon mer än jag som ska göra en bröst operation den 11/3 hos Örjan gibbe ? Jag ska Göra ett storleks byta . Har i dag 350 cc mp vi pratade om att byta till 450 cc hp men funderat på 500 cc hp. Lite osäker på vad jag ska välja .

94

Sortera efter

kjamjojon

Kvinna ·

21 feb, 2014

Soleros skrev:

Jag ska opereras hos honom nästa torsdag(27 februari), är så nervös att jag drömmer mardrömmar om brösten och har allmänt svårt att slappna av. Rädd för narkosen, smärtan efteråt och hur brösten kommer bli. Jag har velat fram och tillbaka mellan 400cc mp+ eller 500cc hp, nu har jag valt 500cc hp eftersom jag är rädd att dom ska bli för små. Skulle vara hemskt att ha betalat 37 000kr och utsatt sig för en operation och ändå vakna upp besviken över att dom blev små. Örjan sa att jag kan bära upp 500 fint eftersom jag är lång(ca174-175cm) och har en putig rumpa. Så jag hoppas att det ska bli bra..

Du kommer bli super nöjd ska du se :) jag velar också mellan olika storlekar
Gilla

feeelicia

Kvinna ·

21 feb, 2014

Jag kommer inte ihåg min bröstbredd :( men har rätt bred bröstkorg, brukar ha bh mellan 75/80A... Tror man ska välja det större om man väljer mellan två, har flera kompisar som opererat sig och de säger att man vänjer sig vid storleken, blir storleksblind och vill ha större istället..

Gilla

feeelicia

Kvinna ·

21 feb, 2014

vilken storlek har du idag då? för du ska väl göra en andra op? :) kan det vara att det är liten storlek bara som du känner att de är låga..? jag hade ju bilder jag visade honom och han sa att jag har ganska bred bröstkorg och om jag vill ha hp behöver jag därför typ 600cc för att få sideboop som man ju vill ha.. men nu börjar jag tänka om jag borde ta 500 mellan..

Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

21 feb, 2014

feeelicia skrev:

vilken storlek har du idag då? för du ska väl göra en andra op? :) kan det vara att det är liten storlek bara som du känner att de är låga..? jag hade ju bilder jag visade honom och han sa att jag har ganska bred bröstkorg och om jag vill ha hp behöver jag därför typ 600cc för att få sideboop som man ju vill ha.. men nu börjar jag tänka om jag borde ta 500 mellan..

Jag har 350 cc mp . Men jag tycker man inte får de där outrett uppåt som jag vill ha . Och om jag ville ha se var jag tvungen och gå upp till hp . Kan vara att dom känns så långa för att de är så lite cc. Okej vilken storlek hade ni bestämt i mellan ?för borde kännas större om man tar 500 cc . Och du vill väl ha breden utåt ? På sidorna ? Tror nog att de kommer bli super bra . Örjan vill lägga in 450cc men känns som De inte kommer bli så stor skillnad . Men innan jag åkte ditt tänkte jag mindre än 450 . Farligt och börja vara inne på denna sidan . För man blir verkligen storleks blind . Bor du i Stockholm ?
Gilla

feeelicia

Kvinna ·

21 feb, 2014

Precis, man blir helt blind här inne och alla ser cc ser olika ut så man blir helt förvirrad. 450cc är bestämt och tror jag kör på det för är rädd för att det ska bli för stort, är min första op ju.. Tror mellan blir snyggast på mig också då jag kan tycka att hp verkar vara svårt att få till en snygg klyfta på. Ja bor i stockholm men kommer från skåne så tänkte åka ner dit dagen efter så jag har någon som kan ta hand om mig :)

Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

21 feb, 2014

feeelicia skrev:

Precis, man blir helt blind här inne och alla ser cc ser olika ut så man blir helt förvirrad. 450cc är bestämt och tror jag kör på det för är rädd för att det ska bli för stort, är min första op ju.. Tror mellan blir snyggast på mig också då jag kan tycka att hp verkar vara svårt att få till en snygg klyfta på. Ja bor i stockholm men kommer från skåne så tänkte åka ner dit dagen efter så jag har någon som kan ta hand om mig :)

Ja man blir sjukt förvirrande . Du hade väl ganska bredd mellan brösten ? Beror lite på vilket resultat du vill upp nå och hur stort . Hur mycket skiljer de o bred och putt på 450-500cc . ? Men de är väl skönt och ha någon som tar hand om dig . Då blir det en lång resa dagen efter . Hoppa att du kommer må bra och inte ha för ont . Jag och min sambo pratade i dag och han tycker 500cc så jag inte ångrar mig . SOm en annan skrev till mig bättre med lite stort än för lite . Man kan vänja dig med lite förstort . Men om Dr blir för litet igen skulle jag bli jätte besviken . När man lägger ut 29.000:- igen på brösten . Hoppas att de är värt de .
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

21 feb, 2014

Soleros skrev:

Jag ska opereras hos honom nästa torsdag(27 februari), är så nervös att jag drömmer mardrömmar om brösten och har allmänt svårt att slappna av. Rädd för narkosen, smärtan efteråt och hur brösten kommer bli. Jag har velat fram och tillbaka mellan 400cc mp+ eller 500cc hp, nu har jag valt 500cc hp eftersom jag är rädd att dom ska bli för små. Skulle vara hemskt att ha betalat 37 000kr och utsatt sig för en operation och ändå vakna upp besviken över att dom blev små. Örjan sa att jag kan bära upp 500 fint eftersom jag är lång(ca174-175cm) och har en putig rumpa. Så jag hoppas att det ska bli bra..

Spännande inte många dagar kvar för dig :) hoppas op kommer gå bra och att du blir nöjd . Kommer nog också köra på 500cc hp
Gilla

Soleros

Kvinna ·

21 feb, 2014

kjamjojon skrev:
Soleros skrev:

Spännande inte många dagar kvar för dig :) hoppas op kommer gå bra och att du blir nöjd . Kommer nog också köra på 500cc hp
Nej nu är det inte långt kvar :) tack så mycket, hoppas jag har tur med smärtan, vissa säger ju att det kändes som träningsvärk för dom. Ja, 500 tror jag är fint! Örjan sa att med 500 får man mer det där naturliga "gunget" i brösten medan 400 sitter mer fast där dom ska. Jag gillar det där gunget, att brösten hänger med och guppar lite :P Hur länge åt du smärtstillande efter din förra operation?
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

21 feb, 2014

Soleros skrev:
kjamjojon skrev:
Soleros skrev:

Nej nu är det inte långt kvar :) tack så mycket, hoppas jag har tur med smärtan, vissa säger ju att det kändes som träningsvärk för dom. Ja, 500 tror jag är fint! Örjan sa att med 500 får man mer det där naturliga "gunget" i brösten medan 400 sitter mer fast där dom ska. Jag gillar det där gunget, att brösten hänger med och guppar lite :P Låter härligt :) första dagen hade jag typ inte ont alls. Men när jag kom hem var de värre . 1,5 vecka kanske . Kommer inte riktigt i håg var två år sen jag gjorde min första op . Men en härlig känsla och vakna upp och ha bröst . Jag var så glad över mina nys bröst . Men sen blir man tyvärr storleks blind . Mina är normala . Man ser inte att de är fejk bröst .
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

23 feb, 2014

greenlady Nu har jag äntligen bestämt mig. Kommer lägga in 500 cc Hp. Mejlade örjan idag och väntar på svar. Shita va jag längtar nu. Kommer inte kunna sova natten innan, helt sjukt . Man börde inte vara nervös när det är andra gången😉Men är nästan rädd att de kommer bli förstort. Men bättre med lite för stort än för lite. som du sa förrut man vänjer sig med den storleken man får. HIihihi..

Imorgon tänkte jag ta och betala och då känns det ännu mer verkligt. 👍Hoppas veckorna går fort.

Gilla

Greenlady

Kvinna ·

23 feb, 2014

Men grattis!! Vad kul att du kommit till beslut, måste kännas skönt ändå:) Ja, men eller hur! Tror verkligen du kommer bli super nöjd med ditt val, och jag tror du kommer känna dig nöjd med att du inte valde mindre;) Jag kan inte mer än hålla med, jag känner mig så exalterad redan, så hur ska man få någon ro dagarna innan?! Haha. Ja justia, betala ska jag också göra, fast i veckan då jag gör räkningarna:)
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

23 feb, 2014

Greenlady skrev:
Men grattis!! Vad kul att du kommit till beslut, måste kännas skönt ändå:) Ja, men eller hur! Tror verkligen du kommer bli super nöjd med ditt val, och jag tror du kommer känna dig nöjd med att du inte valde mindre;) Jag kan inte mer än hålla med, jag känner mig så exalterad redan, så hur ska man få någon ro dagarna innan?! Haha. Ja justia, betala ska jag också göra, fast i veckan då jag gör räkningarna:)
Känns så sjukt skönt :-) äntligen kan jag sluta vela och bara längta . Jag hoppas verkligen att dom här veckorna gå fort . Så vi snart har 11 mars . Jag hoppas jag kommer bli nöjd . De tror jag . Hoppas du också köer bli nöjd
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

24 feb, 2014

Idag betalade jag in :) nu går de inte att ångra sig :)
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

07 mar, 2014

Nu är det inte många dagar kvar :) bokat mi tåg biljett. 05:16 går tåget från esklinstuna, blir en sjukt tidig morgon.

Börjar du bli nervös ?

när skulle du vara på plats ? Jag skulle vara där 07:45.

men kommer nog komma dit tidigare.

Gilla

Greenlady

Kvinna ·

09 mar, 2014

O jädrans vilken tidig dag, men det är väll lika bra:) Inte speciellt nervig, har så jädra mycket för mig så hinner knappt andas å fundera;) Hur är det för dig? Lite senare tid för mig, tog en tid vid lunch!
Gilla

feeelicia

Kvinna ·

09 mar, 2014

jag ska också vara där 7.45 på tisdag! Börjar känna nerverna...

Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

10 mar, 2014

Greenlady skrev:
O jädrans vilken tidig dag, men det är väll lika bra:) Inte speciellt nervig, har så jädra mycket för mig så hinner knappt andas å fundera;) Hur är det för dig? Lite senare tid för mig, tog en tid vid lunch![/quo Ja de blir tidigt ja. Men går nog bra . Får sova ut i dag . Nej inte nervös ännu . Kommer kanske imorgon
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

10 mar, 2014

feeelicia skrev:

jag ska också vara där 7.45 på tisdag! Börjar känna nerverna...

Känner samma . Men kommer gå bra
Gilla

Stålkvinnan

Kvinna ·

10 mar, 2014

LYCKA TILL ALLA IMORGON!!! På torsdag är det min tur! Låt oss veta hur det går/är på Proforma.
Gilla

Stålkvinnan

Kvinna ·

10 mar, 2014

Förresten,hur mycket får du betala för ditt byte? Mvh
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem