Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

26 aug, 2014

Önskar se bilder 600-700 cc

Bröstförstoring

Jag har sökt runt på alla möjliga sidor efter att få se bilder på kvinnor med Mentor coh 2 implantat i större storlekar för att få se hur det ser ut och bilda mig en uppfattning i mitt val av storlek och profilval. Jag står och velar mellan 600-700 cc och även mellan olika profiler. Om man väljer ultra hög sitter brösten jättehögt upp då och lite lägre ner med hög profil? Tycker ju att dom borde sitta olika så utan det beror ju på bredden och höjden. Om man har en egen bredd på 15 cm med tjock vävnad på 2 cm blir det helfel då med ett implantat på 13 cm bredd och höjd då? På min profilbild har jag test på 7 dl mjöl och Mentor i ungefär samma storlek i uhp är 13-13,4 cm är det för smalt för min egen bredd och vävnad?

72

Sortera efter

Anonym användare

26 aug, 2014

Kolla solvindvatten . Har 700 cc mentor coh 2
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

26 aug, 2014

Ja, de har jag. Haha Kan lägga upp lite fler bilder om du vill.
Gilla

Silicon dream

Man ·

26 aug, 2014

solvindvatten skrev:
Ja, de har jag. Haha Kan lägga upp lite fler bilder om du vill.
Ja tack gärna liggande på rygg och så en när du klämmer lite, skulle även vilja se hur dom ser ut i en urringad tröja med och utan bh. Blir tokig på det här, är velig mellan 600-700 cc. Du har ultra hög profil va?
Gilla

9April

Man ·

26 aug, 2014

Profilen har inte med bröstens höjd att göra. Uhp är smalare i förhållande till putet än hp. Du kan få samma put med hp men då blir de lite bredare än om du tar samma put med uhp. Vilka implantat o bredd kan ingen av oss avgöra. Du får fråga din kommande kirurg vilka alternativ HAN anser dig kunna ha. Det är svårt det där med bredden eftersom det finns riktlinjer som säger att man bör ha ungefär sin egen bröstbredd men det beror till stor del på hur ens naturliga bröst sitter o ser ut. Har man bröst som sitter tajt ihop så kan man ev ha smalare bredd o har man bröst med stort avstånd kan man ha bredare implantat än sin egen bredd. Men att avgöra vad som kan funka för just dig måste ett proffs göra.
Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

solvindvatten

Kvinna ·

27 aug, 2014

Alla bilder du bad om ligger nu uppe, vill du se mer eller har fler frågor så vet du var jag finns.
Gilla

Silicon dream

Man ·

27 aug, 2014

solvindvatten skrev:
Alla bilder du bad om ligger nu uppe, vill du se mer eller har fler frågor så vet du var jag finns.
Tack så jättemycket och jag är impad över att brösten står upp liggande, ser fina ut i urringning. Jag har nog bestämt mig för Mentor coh 2. Har du texturerade? Eller dom kanske bara finns som texturerade? Hur är det med rippling? Skumpar dom? Jag velar om storleken och vet inte om man får in 650-700 cc vid första operationen, iofs ammat barn så brösten har ju varit större sas, men du förstår. Kirurgen verkar inte oroa sig och hos en annan kirurg sa ci 550 och nu är jag inne på 100-150 cc större fast hos Laser&Estetik och inte Clinic Strömstad så det vorde ju gå. Måste sova nu ska upp 6.45 imorgon bitti.
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

27 aug, 2014

Jag har textuerade, men inte den grövsta om man säger så. Ingen rippling alls, inte än iaf. De skumpar härligt ja, de är fasta men gungar härligt med när jag rör mig. Men inget som känns tungt. Jag fick in de utan problem och mina bröst har aldrig varit större än 75b innan.
Gilla

Silicon dream

Man ·

27 aug, 2014

Finns det olika texturering på Mentor coh 2? Det är väl just skumpandet jag oroar mig för samt bredden som är 13,4 cm och min bröstbredd på 15 cm att dom blir för smala eller för breda om min tjocklek är 2 fast då får jag kanske sideboobs som jag önskar mig. Samtidigt oroar jag mig för att få för tidigt häng som jag kan förhindra några år genom att kanske ta mindre implantat på 650 cc som är 4 mm smalare utan sideboobs och 1 mm mindre projektion istället. 600 cc uhp finns inte utan bara 590 cc och dom är 12,5 cm och det känns alldeles för smalt och jag mister 9 mm i projektion mellan 600 hp och 650 cc uhp. Får vela vidare och se om jag blir klokare.
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

28 aug, 2014

Jag har ordentliga sideboobs kan jag säga. Nu minns jag inte min bröst bredd men den var bred och har för mig att implantaten var 2mm bredare än vad jag var. Jag vet inte om de finns olika, så de kan jag tyvärr inte svara på. På samma sätt som de är nyttigt att läsa på så tror jag att man kan bli galen av att sitta och läsa för mycket inför operationen. Att lyssna på sin läkare och göra de anser blir bäst är nog till en viss del smartast. Min läkare var väldigt nogrann med att berätta att ol man gick in med inställningen att de skulle bli perfekta så blev man väldigt lätt missnöjd. Man får nog räkna med att läkarna gör de bästa de kan med ens förutsättningar.
Gilla

Silicon dream

Man ·

28 aug, 2014

Nu har jag lagt upp ny bild i mitt galleri med mina hemmagjorda implantat på 700 cc. Vad tycks? Jag tycker inte det ser så gigantiskt stort ut. I ultrahög profil är dom 13.4 cm i bredd och 6.7 cm i projektion vilket kanske kan ge lite sideboobs men samtidigt är jag rädd att dom blir för breda. Det är ju omöjligt att få till exakt form och put med hemmagjorda implantat nerstoppade i behån så dom kanske är lite tillplattade här, men på ett ungefär så kommer det bli så som på bilden om jag tar 700 cc. Vad tycker ni? Är det för stort i förhållande till min kropp, längd och vikt? Eller lagom?
Gilla

Silicon dream

Man ·

29 aug, 2014

Hallongrottan skrev:
Kolla solvindvatten . Har 700 cc mentor coh 2
Kan du ge mig en länk på det? Dr. Höijer påstår nämligen att Mentor 700 cc ultra hög profil inte finns i coh 2.
Gilla

Anonym användare

29 aug, 2014

menar du att jag skall visa en länk?? jag såg att det stod på en av hennes bilder/trådinlägg..

Gilla

Silicon dream

Man ·

29 aug, 2014

Ja en källa då det tydligen inte finns 700 cc uhp i coh 2 som du påstår. Vem ska jag tro på en erfaren kirurg eller en medlem?
Gilla

Anonym användare

29 aug, 2014

Haha du är för rolig. Såg att det stod på en av hennes bilder eller inlägg. Gick faktiskt tillbaka och kollade innan jag skrev det så jag inte hade sett fel men då kanske hon skrev fel. Jag har tyvärr ingen koll på implantatstorlekar. Men det har ju du stenkoll på ;)
Gilla

Anonym användare

29 aug, 2014

Silicon dream skrev:
Ja en källa då det tydligen inte finns 700 cc uhp i coh 2 som du påstår. Vem ska jag tro på en erfaren kirurg eller en medlem?

Antingen har hon väl specialbeställt sina implantat eller så har hon coh2 i 700 cc high profile.

solvindvatten skrev:
Jag funderar just nu på 700cc, mentor, high profil och delvis bakom.

https://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring/600cc-700cc

Så nu var det sluttjaffsat om det😉

Gilla

Anonym användare

29 aug, 2014

Ja det var ingen som skrev att det var uhp heller.
Gilla

9April

Man ·

29 aug, 2014

Känsligt ämne Hallongrottan...;-)
Gilla

Anonym användare

29 aug, 2014

Jag vet :) ville bara hjälpa till men det är omöjligt... *suck*
Gilla

Silicon dream

Man ·

29 aug, 2014

Lägg av nu för f*n Hallongrottan, du är för too much med din attityd och ditt sarkastiska uttalande att jag skulle ha stenkoll på implantat, och dessutom hellre koll än bara lita blint på en kirurg och knappt vara påläst. Osar svartsjuka och avundsjuka, så lägg ner nu tack. Bett dig om det upprepade ggr...mucka med någon annan. Backa sedan tillbaka sedan 1 sida i denna tråd där det står av solvindvatten själv att hon har Mentor runda texturerade ULTRAHÖG PROFIL i COH 2 och dom är INTE specialbeställda så med största sannoliket har hon coh .
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem