Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

26 aug, 2014

Önskar se bilder 600-700 cc

Bröstförstoring

Jag har sökt runt på alla möjliga sidor efter att få se bilder på kvinnor med Mentor coh 2 implantat i större storlekar för att få se hur det ser ut och bilda mig en uppfattning i mitt val av storlek och profilval. Jag står och velar mellan 600-700 cc och även mellan olika profiler. Om man väljer ultra hög sitter brösten jättehögt upp då och lite lägre ner med hög profil? Tycker ju att dom borde sitta olika så utan det beror ju på bredden och höjden. Om man har en egen bredd på 15 cm med tjock vävnad på 2 cm blir det helfel då med ett implantat på 13 cm bredd och höjd då? På min profilbild har jag test på 7 dl mjöl och Mentor i ungefär samma storlek i uhp är 13-13,4 cm är det för smalt för min egen bredd och vävnad?

72

Sortera efter

9April

Man ·

30 aug, 2014

Bra skrivet Isabella88. Klokt tänkt. Känner igen mig i dig. Saken är att vi alla är olika och vi alla är "speciella" och det innebär att vi också blir arga, missuppfattar o tar illa vid sig. Alla måste ta hänsyn till alla o det duger inte att luta sig mot sin diagnos som du säger!
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

30 aug, 2014

Jag förstår vad ni menar, jag kan inte veta via lite kommentarer här om folk har sjukdomar eller liknande, på samma sätt som ni inte kan veta något om mig. Man får helt enkelt se efter sig själv så man kan känna att man själv spelar med rena kort och har gjort vad man själv kan. Personliga påhopp är inte okej, inte någonstans.
Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

30 aug, 2014

Visst är det så, självklart ska man ta hänsyn till andra människor, det gör man ju hela tiden, annars skulle man inte fungera socialt. Men jag tror inte det är till gagn att bara stryka medhårs gång på gång utan att säga ifrån. Jag tyckte det var så trevligt och givande att vara här inne innan TS började med sina påhopp, svarade bara trevligt tillbaka men fick ändå käftsmäll på käftsmäll. Nu skriver jag nästan aldrig något längre, och precis som många andra funderar jag på att ta bort min sida för hela glädjen har försvunnit.
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

30 aug, 2014

Jag har faktiskt aldrig tidigare varit med om otrevliga toner här inne förens idag, innan har jag gått in här med spänning. Men inte nu längre. Väldigt synd.
Gilla

Anonym användare

30 aug, 2014

Fast det är ingen mening att ta åt sig, för det blir missförstånd och liknande på alla forum. Kommer alltid finnas människor som man inte kommer överens med eller så blir det missförstånd osv men det är ju inte värt att haka upp sig på. Tycker POF är väldigt trevligt och framförallt så värderar jag att andras åsikter och erfarenheter (även om jag inte delar dem själv alltid) så är det bra att kunna försöka se saker ur fler synvinklar än sin egen :)
Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

30 aug, 2014

Isabella88 skrev:
Fast det är ingen mening att ta åt sig, för det blir missförstånd och liknande på alla forum. Kommer alltid finnas människor som man inte kommer överens med eller så blir det missförstånd osv men det är ju inte värt att haka upp sig på. Tycker POF är väldigt trevligt och framförallt så värderar jag att andras åsikter och erfarenheter (även om jag inte delar dem själv alltid) så är det bra att kunna försöka se saker ur fler synvinklar än sin egen :)
Jag tycker det är fantastiskt att du är så ung Isabella88 men redan så klok. Du har rätt. Hade alla haft samma erfarenheter och samma åsikter hade vi inte haft någon nytta av att dela dem.
Gilla

Pygme

Kvinna ·

31 aug, 2014

Jag kan förstå att man försvarar sig när man blir påhoppad. Och jag kan förstå att alla här inne inte vet allt om alla andra, tycker det är fullkomligt ursäktat att man reagerar på Silicon Dreams sätt att uttrycka sig då.. Men det finns ingen ursäkt för de som vet hur läget är att bete sig illa och förvärra situationen.. Otroligt fult att göra det tycker jag.. Om ni tycker att Silicon Dream beter sig illa som har en diagnos, hur illa beter ni er inte då?
Gilla

Marina

Kvinna ·

31 aug, 2014

Jag tolkade inte Silicon Dreams fråga efter en länk om ett ifrågasättande av vad Hallongrottan sa, utan som en undran över var det fanns mer info om det aktuella implantatet, eftersom hon nu inte lyckades hitta det själv. Att då få det bemött med sarkasm var väl det sista hon väntade sig och helt onödigt och orättvist. Detta är ju en tråd som hon själv har startat. Varje tråd får ges en ny chans, tycker jag, har man varit i luven på varandra nånstans får det inte följa med och förpesta nya trådar. Man är i sin fulla rätt att ignorera frågor och trådar, men att bete sig illa är inte okej.

Det gäller ALLA. Det vill jag understryka.

Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

31 aug, 2014

Men inlägget efter hallongrottans skrevs ju av precis den personen som lagt in just de implantaten. Det var ju henne Hallongrottan tipsade om. Efter att SD läst flera av hennes inlägg och ställt frågor så bad hon Hallongrottan om länk... varför frågade hon inte bara personen i fråga! Jag kommer också ta bort min sida, snart har ni bara silicon dream kvar. Det här har ju pågått i snart ett par år nu! Hon skriver pm där hon kallar henne hallonfittan mm och trots det svarar hon henne direkt hon ställer en fråga och fick svaret: kan du ge mig en länk på detta...
Gilla

Silicon dream

Man ·

31 aug, 2014

Snusmumriken: kan du lägga av nu? Om det är så otrevligt här avregga dig då, men förpesta inte alla trådar med ditt tyckande om mig i nagativ ton och vilda gissningar och spekulationer. Du är inte ett dugg bättre själv och trevlig och snackar skit om mig så lägg ner
Gilla

loonette

Kvinna ·

31 aug, 2014

Marina skrev:

Jag tolkade inte Silicon Dreams fråga efter en länk om ett ifrågasättande av vad Hallongrottan sa, utan som en undran över var det fanns mer info om det aktuella implantatet, eftersom hon nu inte lyckades hitta det själv. Att då få det bemött med sarkasm var väl det sista hon väntade sig och helt onödigt och orättvist. Detta är ju en tråd som hon själv har startat. Varje tråd får ges en ny chans, tycker jag, har man varit i luven på varandra nånstans får det inte följa med och förpesta nya trådar. Man är i sin fulla rätt att ignorera frågor och trådar, men att bete sig illa är inte okej.

Nog för att man kan tolka saker olika, men:

Silicon dream skrev:
Ja en källa då det tydligen inte finns 700 cc uhp i coh 2 som du påstår.

Vem ska jag tro på en erfaren kirurg eller en medlem?

INGEN har skrivit att NÅGON har 700 cc uhp i coh 2, det där med uhp hittade hon ju på helt själv. Är inte det här ifrågasättande utan bara en stillsam undran, då vet inte jag.

Jag vet inte om du läser alla trådar, Marina, men jag har gjort det och nog för att tålamodet tagit slut för några men generellt har vi alla verkligen vänt ut och in på oss själva för att hjälpa Silicon dream utan att få något annat än skit tillbaka. Det är dags att ta tag i situationen, annars finns det risk för att forumet självdör när ingen längre ids skriva något.

Gilla

9April

Man ·

31 aug, 2014

Kanske dags för SD att be folk hon hoppat på om ursäkt? Eller är det bara vi andra som ska tassa på tå för henne? Det är ju inte klokt om SD har kallat Hallongrottan för Hallonfittan???!! Är det verkligen acceptabelt? Det är verkligen inte klokt!
Gilla

Anonym användare

31 aug, 2014

loonette skrev:

Marina skrev:

Nog för att man kan tolka saker olika, men:

Silicon dream skrev:

INGEN har skrivit att NÅGON har 700 cc uhp i coh 2, det där med uhp hittade hon ju på helt själv. Är inte det här ifrågasättande utan bara en stillsam undran, då vet inte jag.

Jag vet inte om du läser alla trådar, Marina, men jag har gjort det och nog för att tålamodet tagit slut för några men generellt har vi alla verkligen vänt ut och in på oss själva för att hjälpa Silicon dream utan att få något annat än skit tillbaka. Det är dags att ta tag i situationen, annars finns det risk för att forumet självdör när ingen längre ids skriva något.

Hittade på gjorde hon väl inte... solvindvatten skrev såhär i sin beskrivning:

700 cc mentor high profile + delvis bakom och just det där plustecknet skapade lite förvirring hos mig också tills jag insåg att hon menade "och"🙂Tycker ni ska sluta hetsa upp situationen och bara lägga ner, varför ödsla tid på något som inte kommer leda någon vart? Skit i att gå in i trådar som silicone dream skriver i så är problemet ganska enkelt löst.. tycker det känns överdrivet att säga att forumet skulle dö pga detta för jag har varit medlem i ungefär 2 år och det är inte första gången som det blir tjafs och forumet lever än😉Och ifall ni känner så starkt för att avregga er pga. EN medlem så gör det, då kanske ni inte ska vara medlemmar på ett forum från början (jag menar inte att vara elak eller låta hård) men om jag skulle avregga mig varje gång det blir tjafs eller dylikt så skulle jag ha försvunnit från detta forum för läääänge sen🙂Det är trots allt upp till admin att lösa detta på de sättet hon anser är bäst. Om hon sedan fortsätter så PM:a Marina så är jag väldigt säker på att hon tar tag i det.

Tycker som jag skrev innan att silicone dream gick över gränsen och skrev elaka saker, men det gjorde flera andra också, men det var i grund och botten ett missförstånd som urartade och jag tycker det bästa är att bara släppa det och gå vidare... det finns ju trots allt flera trådar och fler medlemmar😉🙂

Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

31 aug, 2014

Snusmumriken skrev:
Men inlägget efter hallongrottans skrevs ju av precis den personen som lagt in just de implantaten. Det var ju henne Hallongrottan tipsade om. Efter att SD läst flera av hennes inlägg och ställt frågor så bad hon Hallongrottan om länk... varför frågade hon inte bara personen i fråga! Jag kommer också ta bort min sida, snart har ni bara silicon dream kvar. Det här har ju pågått i snart ett par år nu! Hon skriver pm där hon kallar henne hallonfittan mm och trots det svarar hon henne direkt hon ställer en fråga och fick svaret: kan du ge mig en länk på detta...
Skrev detta till Marina...
Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

31 aug, 2014

Silicon dream skrev:
Snusmumriken: kan du lägga av nu? Om det är så otrevligt här avregga dig då, men förpesta inte alla trådar med ditt tyckande om mig i nagativ ton och vilda gissningar och spekulationer. Du är inte ett dugg bättre själv och trevlig och snackar skit om mig så lägg ner
Fick detta som svar av silicon dream...
Gilla

Anonym användare

31 aug, 2014

Skriv till Marina i PM istället för att ta det på forumet för det hjälper ingen. Sen tror jag inte Marina kommer banna SD från forumet eller något, en varning kanske hon får men oavsett är det ju upp till admin och de som äger forumet att driva det som de vill, även om man kanske inte alltid håller med så är det något man får ta (även fast det är kasst ibland). Så funkar det på alla forum. Tycker som sagt inte heller det är okej någonstans att uttrycka sig på det viset som hon gjorde.

Gilla

Silicon dream

Man ·

31 aug, 2014

Snusmumriken: varför kopierar du mitt svar och säger och detta fick jag av SD. Låter som du skulle ha fått PM av mig och det skulle aldrig ske, skulle faktiskt aldrig skriva PM till nån som sprider med massa saker nu om nåt som inte ens har med bröst att göra att jag skulle kallat Hallongrottan för hallonfittan...GLÖM DET!!! Vad får du allt dravel ifrån? Sluta sprida skitsnack om mig och snälla svara på denna fråga och sen har vi inget mer med carandra att göra. Jag kommer titalt ignorera dig och hoppas du kan göra detsamma gentemot mig. Skriver du till mig mer så får du ingen respons längre ifrån av svar för du är bara i mina trådar för att skapa igång bråk inget annat. Hata mig om du vill, avregga dig om du vill men ska man avregga sig pga tjafs så kan du aldrig va på forum. Det har varit tjafs här låååångt innan min tid, tro mig. Om massa saker så jag är inte den enda. Du är den som drar igång tjafs genom att inta en arg ton och försvarar hallongrottan på ett krävande sett som man skulle ha gjort värsta brottet mot henne, du spär på och tillför inte till nåt positivt på det sättet så snälla lägg ner nu, lägg energi på nåt annat eller nån annan arr irritera dig på och sprid falska anklagelser, spekulationer och snacka skut och bete dig som dom i låg ålder som tycker om och leka med hink och spade..jag sjunker inte till din nivå..ignorerar det mesta men sånt här tolerar jag inte. Jag tycker det är förjävligt att ett MISSFÖRSTÅND kan urarta dig ett gräl som bara späs på och inte ens handlar om bröst längre, detta leder ingen vart så hoppas Marina kan stänga denna tråd.
Gilla

loonette

Kvinna ·

31 aug, 2014

Silicon dream skrev:
Du är den som drar igång tjafs genom att inta en arg ton och försvarar hallongrottan på ett krävande sett som man skulle ha gjort värsta brottet mot henne
Nej, det var du som började genom att hoppa på hallongrottan:

Silicon dreamskrev:

"som du påstår", vilket hon inte alls gjorde, inte någonstans. Du ställde henne mot väggen när hon försökte vara hjälpsam, och då är det väl inte så konstigt om någon annan reagerar?

Jag tänker att det skulle ju kunna vara bra om du åtminstone försökte förstå att alla hela tiden har försökt hjälpa dig, istället för att du ska ta på dig offerkoftan och skylla på någon diagnos. Jag tycker inte att någon ska behöva lämna forumet egentligen, och jag tycker att du på något sätt är rätt underhållande, men det finns ju de som på riktigt blir ledsna av det du skriver och det behöver du faktiskt ta ansvar för, att inte vara så självcentrerad och bara kräva att alla ska ta hänsyn till dig utan tvärtom också. Då kan det här bli bra.

Gilla

9April

Man ·

31 aug, 2014

Fast Silicone Dream, du är ju den som retar upp i nutid. Vi kanske inte förstår varandra men ska andra sluta, som du säger,,,så får ju du också backa. Du har varit otevlig till många på forumet men jag har aldrig sett dig ge dig eller be om ursäkt. Du får ju också visa att du förstår dina misstag o visa att du ångrar dig, annars blir det svårt för folk att förlåta dig o gå vidare. Då blir det lätt så att det blir tjafs i framtiden. Ska du få en ärlig chans att stryka allt gammalt måste du kanske be människor om ursäkt och ärligt visa att du ångrar otrevliga uttalanden. För du måste väl vara så klarsynt att du ser att du är hård i din ton, missuppfattar o ibland är rent sagt otrevlig. Man kan ju inte luta sig mot att man har missuppfattat o tycka att man har rätt att då gå loss.... Håller du med mig?
Gilla

Silicon dream

Man ·

31 aug, 2014

9April skrev:
Fast Silicone Dream, du är ju den som retar upp i nutid. Vi kanske inte förstår varandra men ska andra sluta, som du säger,,,så får ju du också backa. Du har varit otevlig till många på forumet men jag har aldrig sett dig ge dig eller be om ursäkt. Du får ju också visa att du förstår dina misstag o visa att du ångrar dig, annars blir det svårt för folk att förlåta dig o gå vidare. Då blir det lätt så att det blir tjafs i framtiden. Ska du få en ärlig chans att stryka allt gammalt måste du kanske be människor om ursäkt och ärligt visa att du ångrar otrevliga uttalanden. För du måste väl vara så klarsynt att du ser att du är hård i din ton, missuppfattar o ibland är rent sagt otrevlig. Man kan ju inte luta sig mot att man har missuppfattat o tycka att man har rätt att då gå loss.... Håller du med mig?
Eftersom hallon och snus varit på mig sen lång tid tillbaka i clinic strömstad och höll på och varit elakt redan där om en bh fråga och hållt på och spelat som bättre och haft översittar attityd redan då och sedan går hallon in på mina trådar för att blossa upp tjafs och provocera trots att hon gång skrivit att hon inte ska bry sig om mina trådar och bla vla nåt mer men ändå gör det och har nån polare som tar henne i flrsvar JÄMT dvs Snus mumriken så blir det himla irriterande, precis som att hallongrottan inte kan försvåra sig och snusmumriken ska ta över och agera mamma åt henne. Eftersom dom hyste agg mot mig om en behå tråd och fortsatt vart otrevliga och på mig, spekulera kalla min diagnos sjukdom påstå att jag kallat nån för fitta så nej det är svårt att förlåta ta på mig skulden när dom började hacka mig, ifrpgasätta varför jag ska åka till strömstad så långt och hur jag ska ha råd med omoperationsresorna. Varför ska jag behöva det? Jo det är typ klart jag behöver det hur schysst är det att förutspå nån korrigeringar? Det var dessutom skraat dom emellan och sarkasm mot mig, dom bodde så nära kliniken eller strömstads sjukhuset så dom skulle kunna shoppa på kliniken ( finns inte mycket att shoppa på en liten jlinik) då blev det för mycket agg mot mig, skrev då tur man bor i Stockholm med alla affärer hinner cäl knappt besöka alla underklädersbutiker och vilken klinik ska jag shoppa på har ju så många att välja på. Förlåter aldrig människor som betett sig så illa mot mig efter att inte fjrt dom nåt och sen fortsätter följa mig i trådar fast dom sagt att dom inte ska och nu larvar sig med att dom ska avregga sig...ha men gör det då om dom tror det löser nåt Man kan inte gilla alla men hur gör dom IRL om dom inte gillar nåt?säger upp sig om nån på jobbet är dum fast dom vart på henne och varit elak, då kan man inte vänta sig få gull gull tillbaks.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem