Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

26 aug, 2014

Önskar se bilder 600-700 cc

Bröstförstoring

Jag har sökt runt på alla möjliga sidor efter att få se bilder på kvinnor med Mentor coh 2 implantat i större storlekar för att få se hur det ser ut och bilda mig en uppfattning i mitt val av storlek och profilval. Jag står och velar mellan 600-700 cc och även mellan olika profiler. Om man väljer ultra hög sitter brösten jättehögt upp då och lite lägre ner med hög profil? Tycker ju att dom borde sitta olika så utan det beror ju på bredden och höjden. Om man har en egen bredd på 15 cm med tjock vävnad på 2 cm blir det helfel då med ett implantat på 13 cm bredd och höjd då? På min profilbild har jag test på 7 dl mjöl och Mentor i ungefär samma storlek i uhp är 13-13,4 cm är det för smalt för min egen bredd och vävnad?

72

Sortera efter

9April

Man ·

31 aug, 2014

Men jag tycker inte alls att de var taskiga i den tråden du syftar på. Har aldrig läst att de varit elaka utan har ifrågasatt dig ang om du hade råd med op eftersom det hade så stor betydelse för dig vad läk-bharna kostade. Så ja, de ifrågasatte och det betyder inte att man är elak o mobbar. Jag och de flesta här inne har nog diskuterat o blivit ifrågasatta här, det är normalt på ett forum. Sen är det inte bara dem du bråkat med... Det gäller att kunna se sig själv o sin egen del om saker ska kunna redas ut. Du bär också ett ansvar att inte bråka o vara hård i tonen. Du ifrågasätter ofta sanningen i medlemmars inlägg o det kan ju tolkas ganska provocerande. Det var ju inte länge sen du påstod att jag hade sagt att dr höjer hade fel om coh 2 när det i själva verket var precis tvärt om. Jag sa just att : "om kirurgen säger det så är det så". Du har inte bett om ursäkt för det men jag har bett dig om ursäkt för att jag skrev "gilla". Det ligger i dina händer SD om folk kommer att respektera dig i framtiden. Du måste också börja ge med dig o se dina fel innan du anklagar andra.
Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

31 aug, 2014

Ni som vill kan gärna läsa tråden, den heter " vilken bh, Strömstad Clinic", tror att marina/admin raderat några av silicon dreams inlägg men alla andra står kvar.
Gilla

9April

Man ·

31 aug, 2014

Vill förtydliga att jag skriver detta för att jag vill nå fram till dig och att du kanske kan tänka om/ tänka nytt och att det kan förändra relationerna här inne på ett bra sätt. Man måste alltid börja med att titta åt sig själv o börja "sopa runt sin egen dörr" innan man ber andra ändra på sig. Med handen på hjärtat så har du varit ovän o bråkat med väldigt många här inne. Lösningen finns inom dig själv, inte hos alla andra. Fred...
Gilla

Silicon dream

Man ·

31 aug, 2014

Den tråden snusmumriken nämner så är många inlägg från mig hallongrottan och snusmumriken raderade av Marina eller admin så tråden kan vara svår att hänga med i, men det var mycket sarkasm och påhopp på mig från hak,lon och snus och mycket snack om hur jag skulle ha råd med alla omoperationsresor fram och tillbaks om jag inte hade rpd med läkbehå. Jag ville veta priset på den men blev ifrpgasatt och hånad och det var så ballt att bo nära strömstad och det var billigare att åka till paris än till strömstad och himla mycket påhopp och skit jag fick ta från dom båda. Hakllon sa där hon skulle skita i mig i stort sett och ändå dyker hon upp i alla trådar jag startar och ska provocera och dra igång med sitt evenirreliga tråk attityd och spyd humör som sen "mamma" snusmumriken ska ta över mycket irriterande att hallon ställer till med nåt och så tar snus över och hallon sitter och gottar sig på avstånd till vad hon gjorg. Riktig gagisfason betennde som visar vilket sjukt beteende man hat. I tråd efter tråd har hon sedan oftast påstått saker om mig, spekulerar om saker. 9 april håller på med igrågasättande av svar jag fått på frågor av Dr. Höijer, det är väldigt irriterande att bli ifrågasatt av svar jag fått av en kirurg som många höjer till skyarna här inne. Säger Höijer att ärren kan vli svårläkta med stora implantat eller att coh 1 har med flytande silikon som sjukner till botten av implantatet än coh 2 och därför coh 1 är mjukare av den anledningen så varför ifrågasätta det? Jag skriver vad han svarar mig och har akldrig antytt påstått haft implantat vilket 9 april redan vet men ändå ska hon hålla på. Också för att blossa upp en diskussion helt i nödan. Först vid typ andra tredke kopian av samma inlägg så kommer det ja men det är klart det är så från henne. Då gar jag fått offra massa tid redan på att skriva om samma sak. Sedan att hon håller på och hånar mig för att jag inte har bokat op än är ju bara löjligt och taskigt då jag nämnt många ggr varför jag inte gjort det. Jag måste spara pengar, det kostar mer pengar än clinic strömstadatt opa sig på Laser& Estetik.
Gilla

9April

Man ·

31 aug, 2014

Men snälla du, de e ju 9 april du pratar med här o nu! Jag är 9April o det du säger stämmer inte. Jag SA inte emot höjer, läs om det. Jag skrev ju att om han (höjer) säger att det är så, så e det så. Du förvränger o tolkar vilt! Jag har INTE hånat dig! Jag frågade om du hade op-tid. Du tolkar saker på ditt sätt o sen e det din sanning. Lyssna på mig när jag säger att jag inte hånat dig. Du kommer alltid ha en massa ovänner om du fortsätter förtala människor. Jag skrev "gilla" på ett ställe o det har jag bett om ursäkt för men du fortsätter förtala mig!!?? Nu får du väl ändå skärpa dig!
Gilla

Marina

Kvinna ·

31 aug, 2014

Jag tror vi förstår vad du upplever.Om man bara utgår ifrån din upplevelse, och inte avgör huruvida den är motiverad eller inte, så tror jag alla kan förstå din irritation och ilska.

Ibland ser jag också att du blir provocerad, men det är inte ovanligt att du själv regerar lite väl kraftigt på något som inte varit illa ment heller.

Låt mig ta ett exempel, som när du först frågar efter en länk på något; du uppfattas redan då, utan att du inser det, som att du ifrågasätter den info du just fått (=nästan anklagar nån för lögn), men jag vill tro att du faktiskt bara hoppades på just en länk från nån som verkade veta, eftersom du själv inte hittade implantatet du tyckte dig få uppgift om. Klart då att du blir förbaskad över att anklagas för det- lika klart som att den som känner sig anklagad efter att bara ha försökt hjälpa blir minst lika arg. Helt i onödan.

Men vänd på det, om någon skriver till dig på samma sätt som när du frågar efter länken, och verkligen inte menar nåt illa, men trots allt ifrågasätter det du skriver, utan gulliga fraser eller smileys - då upplever du att du blir påhoppad. Och om man har blivit det några ggr, så är risken stor att man svarar mycket argare än vad som är motiverat i det enskilda fallet, och nu har du och några andra varit i uven på varandra ett antal gånger, så tyvärr utgår ni väl ofta ifrån att de andra bara vill jävlas.

Därför föreslår jag att ni sluter fred och därefter undviker att svara varandra. De finns så många andra här som kan svara på saker, det finns ingen anledning att ni ska riskera att tjafsa igen. I andras trådar där ni råkar delta alligop, kan ni ju bara ignoerar vad de andra skrivit, svara TS och övriga istället. Så ska ni nog alla märka att ingen av er drivs av i första hand en önskan att gaffla och argumentera med de andra.

Jag avslutar med att återigen understryka hur bra det är att använda frikostigt med smileys, artighetsfraser etc som kan fylla den funktion som ett tonläge annars har - det skrivna ordet saknar ju tonläge och leenden och gör det lättare att feltolka.

Antag att din fråga om länken hade skrivits "Du råkar inte kunna hjälpa mig med en länk till det där implantatet, för jag kan inte med att fråga Patrik, han säger ju att det inte finns - och jag hittar det inte när jag letar?😢" - Det hade nog tolkats betydligt mildare.

Gilla

Flisan69

Kvinna ·

31 aug, 2014

Ok flickor! Ibland kanske man ska backa tillbaka och låta tråden dö ut. Elda inte mer för kråkorna. De här börjar bli lite väl löjligt nu. Kommer att be Marina stänga tråden.
Gilla

Silicon dream

Man ·

31 aug, 2014

9 april: jag har svårt att förlåta . Vi har olika uppfattning, läk behå tråden var kommentarer som jag nog aldrig kommer kunna förlåta för hallon håller fortfarande på i tråd efter tråd med saker som jag inte gillar som har med mig siom individ att göra med sitt vilda spekulerande, tråkiga ocftast negativa ton mot mig och som alltid snusmumriken tar över i. Jag kommer aldrig kunna förlåta det dom gjort mot mig. Det var inte menat som nåt snältt med frågor om kostand om resor förr korra utan påhopp. Jag svarade många ggr att resirna behöver inte vli dyra men det avfärdades med att paris var billigare för hennes kompis hade pröjsat dyr resa till strömstad. Okej möjligt om man åker x 2000 till gbg och inte kan ta en tidigt tåg för 195 eller åka battbuss för 375 kr till gbg men det avfördades. Sedan var det skit att opa sig långt hemifrån det var coolare att bo nära och shoppanpå kliniken ihop precis som SATC nästan...då fick jag nog och skrev att problemet är ju vilken klinik jag ska shoppa på i stockholm ( sedan atg kliniker tar övetpriser verkar dom inte veta) men jag blev baranprovocerad inlägg efter inlägg och det fortsätter hallon med tråd efter tråd. Skulle önsa att hon gav f-n i det och även att du taggar ner lite så det får läka lite det är för mkt känslor som måste få läka för att kunna förlåta.
Gilla

Silicon dream

Man ·

31 aug, 2014

Flisam Redan bett Marina om det i fredags men nej då. Narina precis bett hallon många ggr att slutay svara i mina trådar men hon fortsätter, även tatt upp det med 9 april och bett mumriken att sluta städa efter andra men ingen bättring. Jag skulle uppskatta om hallin mumriken och 9 april undvek mina trådar och ignorera varandra för just nu så har jag så mycket arga ledsna känslor så det blir fel direkt. Försöker bifoga smileys men kan inte många som arg tex och jag tucker det kan se lite barnsligt och jobbigt att läsa inlägg med för många. Ang implantatfrågan så hade hallon läst diskussionen jag hade med solvindvatten och hon gav mig ändå länken till nån jag redan talat med och jag tolkade HP+ som UHP eller menar hon HP OCH delvis bakom, jag fattade inte men gång på gång innan jag PMa solvindvatten så sa hon extra hög och det tolka jag som UHP för extra hög i Allergan är ju motsvarande UHP i mentir...det vlir förvirrade för nån som har koll med säga extra hög för det är ultra hög för oss medans andra mindre kunniga tar det som hög. Ja jag erkänner jag är känslig, jag läser mycket mellan raderna det är ju det som är mitt problem. Jag har många ggr haft svårt att förstå duina inlägg jag föredrar lätt text som ger mig en helhet. Jag har även svårt för svar som är korta, som jag fick ang i,plantat då hallon hänvisar mig till nån hon vet att jag snackat med och jag nyss fått veta av höijer att uhp inte finns i coh 2. Nåja nu har jag tatt ställning till profil och coh och så redan med Patrik men det car provocerande med hennes svar och ja bllir provocerad när hallon 9 april säger att dom ska sluta men fortsätter elda på. Varför göra det när dom vet vad som händer? Vill dom ha drama? Arga på andra och går på mig? Varför?
Gilla

Marina

Kvinna ·

31 aug, 2014

OK, då gör vi så här - kontaktförbud råder, ingen av er (Silicon Dream å ena sdian, Hallongrottan, 9April och Snusmumriken på den andra) ska svara på motpartens frågor eller inlägg/trådstarter eller skicka PM. Det kan ju uppenbarligen ingen av er ha invändningar emot, ni tillför ju inte varandra något som helst ändå, helt klart.

Den första som bryter mot detta, får anmälas av de andra med LÄNK till stället för övertrampet, och sen raderas vederbörandes  konto. Slut på tjafset. Låser tråden.

Gilla

Mogenkvinna

Kvinna ·

31 aug, 2014

Ta till dig det Marina skrev så bra till dig Silicon Dream. Där stod mycket bra om hur kan försöka tänka och även hur du kan formulera dig så det blir lättare att förstå tonläget. Du vet om dina "svagheter" att du kanske misstolkar andra och läser mellan raderna. Försök att tänk på det, läs inte mellan raderna, läs bara det som står :-D det blir mer rätt då :-) hoppas att alla kommer att trivas framöver.
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

31 aug, 2014

Ibland måste man analysera utfallet innan man väljer att gå in i striden. Ibland är tysnad bättre att föredra än ord. Jag dömer ingen men nu har tråden kommit till en "dead end" så att säga. Genom att INTE kommentre mig är ett sätt att visa att mitt budskap nått fram. Kram på er tjejer. Nu låter vi pof vara det informativa forum som det är och inget annat.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem