Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

26 aug, 2014

Önskar se bilder 600-700 cc

Bröstförstoring

Jag har sökt runt på alla möjliga sidor efter att få se bilder på kvinnor med Mentor coh 2 implantat i större storlekar för att få se hur det ser ut och bilda mig en uppfattning i mitt val av storlek och profilval. Jag står och velar mellan 600-700 cc och även mellan olika profiler. Om man väljer ultra hög sitter brösten jättehögt upp då och lite lägre ner med hög profil? Tycker ju att dom borde sitta olika så utan det beror ju på bredden och höjden. Om man har en egen bredd på 15 cm med tjock vävnad på 2 cm blir det helfel då med ett implantat på 13 cm bredd och höjd då? På min profilbild har jag test på 7 dl mjöl och Mentor i ungefär samma storlek i uhp är 13-13,4 cm är det för smalt för min egen bredd och vävnad?

72

Sortera efter

9April

Man ·

29 aug, 2014

Ursäkta men vad skulle hon va avundsjuk på dig för????!!!! Tror knappast det. Tror snarare att hon tyckte det var konstigt att du inte själv kunde gå in o kolla de bilderna ni pratade om ist för att be henne länka.
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

29 aug, 2014

Silicon dream skrev:
Ja en källa då det tydligen inte finns 700 cc uhp i coh 2 som du påstår. Vem ska jag tro på en erfaren kirurg eller en medlem?
Självklart på kirurgen han är ju utbildad och vet vad han pratar om. En medlem är opererad men inte blir man utbildad plastkirurg för det.
Gilla

Anonym användare

29 aug, 2014

Silicon dream skrev:
Hallongrottan skrev:
Kolla solvindvatten . Har 700 cc mentor coh 2
Kan du ge mig en länk på det? Dr. Höijer påstår nämligen att Mentor 700 cc ultra hög profil inte finns i coh 2.
Läs vad jag skrev. Jag skrev inte någonstans att det var ultra hög profil. Trodde du ville se bilder på 600-700 mentor coh 2. Förstod inte att det var tvunget att vara ultra hög profil. Sen svarade hon dig ju och la upp bilder för din skull för att va snäll. Sen blir du sur??? Fattar inte hur du fungerar?
Gilla

catlady

Kvinna ·

29 aug, 2014

förlåt men varför skapar du nya trådar om exakt samma ämne? alla dina trådar handlar ju om att du vill lägga in stora implantat och undrar vad andra tycker om det för att sedan bli arg när någon säger emot lite. bara för att det blir ett litet missförstånd angående om solvindvatten lagt in uhp eller hp så behövs det inte börja bråkas och sen skapa en till tråd om exakt samma ämne. prata med din kirurg. han vet bäst. vad tycker DU och KIRURGEN? följ det. ingen här kan ju veta vad du känner dig mest bekväm med eller hur?:) ingen här är någon kirurg och alla har olika kirurger.vill du ha ett korrekt svar får du prata med en kirurg. vi som är medlemmar här kan bara ge personliga åsikter och tankar och ingen tänker likadant. alla här försöker hjälpa dig så gott de kan men om du ska svara "vem ska jag lita mest på en erfaren kirurg eller en medlem?" så stöter du ju ändå bort hjälpen och då är det ju extremt onödigt att ens starta trådar här :) kram på dig, förstå mig rätt bara, menar absolut inget illa:)
Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

29 aug, 2014

Silicon dream skrev:
Lägg av nu för f*n Hallongrottan, du är för too much med din attityd och ditt sarkastiska uttalande att jag skulle ha stenkoll på implantat, och dessutom hellre koll än bara lita blint på en kirurg och knappt vara påläst. Osar svartsjuka och avundsjuka, så lägg ner nu tack. Bett dig om det upprepade ggr...mucka med någon annan. Backa sedan tillbaka sedan 1 sida i denna tråd där det står av solvindvatten själv att hon har Mentor runda texturerade ULTRAHÖG PROFIL i COH 2 och dom är INTE specialbeställda så med största sannoliket har hon coh .
Jag förstår inte riktigt vad Hallongrottan skulle vara avundsjuk på... På att du kanske får vänta tills nästa höst eller ännu längre tills du har råd med en operation, för att du lyckas göra dig osams med de flesta kirurger, för att du måste lägga in extra stora implantat för att slippa lyft, för att du sitter dag och natt och oroar dig över bredd, projektion, placering, implantatmärke eller för att du helt enkelt inte kan ta emot hjälp utan att bli irriterad och otrevlig. Varför kan du inte bara vara trevlig tillbaka när alla försöker att hjälpa dig?
Gilla

Silicon dream

Man ·

29 aug, 2014

9 april: det var inte det men hon envisades med något som inte stämde med vad kirurgen sagt till mig att uhp 700 cc runda texturerade mentor inte finns i coh 2. En kirurg ljuger ju inte om det och när hon då påstår att en medlem här har det så vill jag se en länk eller källa till det en bara ett påstående. Ska jag kanske bifoga Patriks Höijers svar jag fick för att vara trovärdig. Solvindvatten har antingen uhp eller hp det står bara hp+ delvis bakom så jag vet inte om hon menar att hon menar profil och placeing eller uhp och placering men enligt henne själv har hon nåt som inte finns enligt Höijer. Ja lite mer påläst och kunnig kanske sticker folk i ögonen, verkar vara fel av en del här att vara det, fått skit för det förr att man är dum som sitter och läser på om en operation ett halvår innan, nu har jag läst på längre än så. Nåt ska man ju syssla med under tiden man sparar pengar alla har inte en man som ger en pengar eller en förmögenhet på baken eller skattåterbäring eller ett välbetalt jobb eller möjlighet att ta ett lån för att finansiera sin operation. Dessutom ville jag kolla upp brösten innan vilket jag gjort nu samt ha koll säker på mitt beslut och jag vill vara väldigt påläst innan.jag är sån, andra ivriga, andra vet inte ens om POF. Flisan: det förstår jag. Litar på Patrik, en missuppfattning av dig då jag var orydlig. Vet att medlemmar inte har samma erfarenhet som en kirurg förutom vissa som är väldigt pålästa. Hallon: jag är inte sur på solvindvatten heller utan på dina svar och sarkastiska påhopp och uttalanden och så försöker du släta över det och påstå nåt om att jag skulle vara sur på solvindvatten. Du är ju bara too much och saknar verkligen läsförmåga som inte ens kan läsa trådstarten och tråden. Hoppas slippa er uttalanden av dig, jag kommer inte läsa dina inlägg från dig längre så du vinner inget på att fortsätta hålla på, hitta nån annan du kan hålla på med tack, jag är inte i i sandlådeåldern så mig kan du inte trycka ner förstår diu sjunker inte till din låga nivå. Catlady: jag bråkar inte utan det är hallon som beter sig illa, hon är sån vilket är lågt men hon mognar nog snart. Jag fick inget svar därav två trådar, stör det dig hoppa över ena tråden så är det problemet väck. Jag vill inte ha stora implantat bara för att utan för att det ska vara proportionerligt till min övriga kropp.
Gilla

Silicon dream

Man ·

29 aug, 2014

Snumumriken: lägg av med dina vilda spekulationer. Jag vill läsa på, stör det dig så gör det du med sköt du dutt så sköter jag mitt,du lägger energi dag och natt på att störa dig på andras betennde...jag på viktigtigare ting på ett främmande material som ska in i min kropp. Jag är inte nån som vill köra på och opa mig fortast möjligt. Jag har ingen man som pröjsar min operation utan betalar den själv genom sparande, utan din man skulle du inte ha råd. Jag är inte osams med en enda kirurg, gillar inte att vli utskälld över en vänlig fråga, var inte nöjd med Proformas bemötande och snåla storleksrek och nonchalanta svar och nonchalans och oengamang under konsultationen och jag är inget undantag som går på fler konsultationer än tar nån på orten av bekvämlighetsskäl, tack och liv bor jag i Stockholm och har många kliniker nära mig.
Gilla

catlady

Kvinna ·

30 aug, 2014

det är bara du som börjar bråka här. du hoppade ju på henne direkt. hon har inte ljugit eller gett dig fel info. hon skrev 700cc, det var du som antog att det var i uhp. det här är inte andra tråden angående det här ämnet. alla dina trådar handlar om det i grund och botten. ingen kommer ge dig ett annat svar än du redan fått så chilla, börja bli gladare eller räkna med att alla lär vilja sluta hjälpa dig. bli glad så är problemet väck ;)
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

30 aug, 2014

Jag har jobbat, därför jag inte svarade direkt. Ber så hemskt mkt om ursäkt. Jag har försökt hjälpa dig men jag tror faktiskt inte att de går. Jag har tagit bilder och svarat på frågor. Jag skrev att de gick att special beställa. Inte att jag gjort de. Jag har mentor 700cc coh2 HP. Alltså kan detta huggeriet läggas ner. Jag bryr mig inte själv om vad jag har mer än att det ser snyggt ut. Jag funderar starkt på att ta bort min sida nu, jag trodde vi skulle hjälpa inte stjälpa?
Gilla

Anonym användare

30 aug, 2014

Jag tror helt enkelt det var ett missförstånd bara, jag tolkade också det som UHP först när solvindvatten skrev 700 cc Mentor high + men insåg att hon menade 700 cc Mentor high + (har inget med profilen att göra) delvis bakom placering, så det är lätt hänt. Sluta bråka och skapa dålig stämning nu. Silicone dream du missuppfattar alla här, ingen vill dig ont så sluta utgå från att allt som alla skriver här är av ondo. Du skapar dig bara ovänner genom att hålla på som du gör.

Sen kan du du 9April sluta att gå in i trådar (som denna) och bara skriva meningslösa saker som "Facebook - gilla Hallongrottan" som inte tillför NÅGONTING till diskussionen utan som bara förvärrar situationen, vi har redan fattat att många här har kommit på kant med silicone dream och det är en sån jävla onödig kommentar. Och du som dessutom VET att hon har autism och en form av Aspergeroch som påstår dig ha jobbat med ungdomar med dessa problem, borde enkelt kunna se att det blir såhär för hon har svårt med de sociala och ofta tolkar in saker som inte finns eller tolkar fel i kommunikation med andra människor... jag säger inte att det försvarar hennes beteende men jag tycker du är jävligt taskig som ska gå in och hoppa på henne... IGEN istället för att kanske lugna ner situationen så eldar du bara upp den.

Med det sagt så förstår jag varför folk blir förbannade, det är onödigt Silicone Dream att gå till personangrepp och börja skriva elaka saker till folk som du t.ex. gjorde till Hallongrottan. Om du blir arg/ledsen/upprörd över det någon skriver så säg det istället så att folk får en chans att förstå istället för att gå till motattack till den andra för det hjälper verkligen inte alls.

solvindvatten, tråkigt att du känner så men ibland så blir det tjaffs även på forum. Upplever att du har varit väldigt hjälpsam och trevlig, detta var bara ett missförstånd som gick överstyr tyvärr.

Gilla

9April

Man ·

30 aug, 2014

Ush vad tråkigt att det blir hårda ord o otrevligheter IGEN. Ingen är avundsjuk på dig Silicone dream! Snusmumriken hade verkligen en poäng i sitt inlägg. Jag e jättenöjd med mina bröst och det är många andra här också. Du e inte opererad än men ibland uttalar du dig om saker du inte har en aning om. Vi andra är väldigt kunniga-mer eller mindre beroende på hur intresserad man e. Sen e vi nog många här som har annat i våra liv att syssla med än att vända ut o in på allt som har med implantat att göra. Vi har dock en sak gemensamt o det är att vi e opererade en eller flera ggr och det lär man sig mkt på då man ser hur saker hänger ihop, hur läkningen fungerar o hur resultatet sen blir. Försök inte trycka ner andra genom att antyda att du kan så mkt mer och andra ingenting för det stämmer verkligen inte! Hallongrottan har inte varit sarkastisk. Hon skrev ingenstans att implantaten va uhp. Det finns inget mer att diskutera i den här tråden. Alla har sagt allt som kan va till hjälp men du tjafsar bara emot. Du har ingen aning om vilka implantat som kommer att funka på dig o du ändrar dig hela tiden ang kirurger, implantat osv, för att du faktiskt inte vet. Har du ens ett opdatum??
Gilla

Silicon dream

Man ·

30 aug, 2014

Solvindvatten: jag är inte aeg på dig, jag blev bara förvirrad då du dels skrivit i en tråd att du har extra high och coh 2 så måste väl ha missuppfattat dig samt att det står high + delvis bakomplacering. Jag har även också allrid tagit det att Ultra hög profil är i coh 2 men det finns bara i coh 1 efter koll åter igen i listan. Jag missförstod dig. Iasbella88: du sätter ord på det jag menar, men ändå så ska det direkt börjas och uppfattas som att JAG bråkar. Jag kommer in här och svar som gilla facebook hallongrottan skrivet av 9 april av en person som jobbar med autism och som vanliga otrevligt svar från Hallongrottan och så hennes medhjälpare snusmumriken som alltid ska ta Hallongrottan i försvar som en mamma, det är rätt tröttsamt. 9 april: undrar precis som Isabella varför du beter dig såhär mot mig genom att gå in i trådar nu min och skriva gilla facebook och blossa upp så det blir? Varför du inte ens kommenterar Isabella 88 frågor med svar. Jag har tagit upp detta med dig förr och fick då till svar att du inte jobbar när du hänger på POF och det var ju ett svar som var ett otroligt korkat svar och slippa ta ansvar över sitt agerande och ansvar och beteende på sin lediga tid. Har nog aldrig fått en sånt svar som ursäkt. Så bara dör att inte jobbar när du är här så kan du slänga ur dig såna onödiga kommentarer som inte tillför NÅGONTING annat och sysslar med nån form av vuxenmobbing och undrar precis som Isabella varför? Har lite svårt att förstå hur du fixar ditt jobb, eller är här ditt sätt att uttrycka din frustration för ditt jobb kanske är för pågrestande? Man börjar ju undra. Vill dock tillägga Isabella88 att jag har INTE asberger utan atypisk autism...kan vara svårt och skilja på autismoch atypisk då det finns så många olika spektran i detta. Sedan 9 april så ifrågasätter du svar som jag fått av en av trådens favoritkirurg Patrik Höijer. Jag svarar kopierar nästan hans svar i frågan om coh i en annan tråd där du påstår att coh 1 inte är si och så. Jag ryckte jag gav ett bra svar men du går till försvår att så är det inte. Svarar igen som en kirurg skrivit till mig och då svarar du helt plötsligt att jag skulle ha skrivit nåt helt annat och dessutom att jag uttalar mig som jag skulle ha eller haft implantataten. What, jag utrrycker INGENSTANS att JAG upplever dom så utan detta svar fick jag av Dr höijer, det är alltså hans svar jag kopierar och ändå ifrågasättwr du snackar om hur illa om hur hårt coh 2 är utan att tänka på olika individers olika utgångslägen, har man inte så mkt vävnad innan så funkar väl coh 1 bättre finns inte så mycket att bära upp än implantatet typ men har man rätt stor byst innan då har man den vikten OCH implantatets vikt att bära upp och då passar ett mer formstabilt implantat bättre. Sedan att dom inte går att forma och känns onaturliga får stå för dig, jag har provat dom förr känt på dom och dom är mjukare än Allergan och Silimed. Tycker du alla med Silied och Allergan och Mentor coh 2 och Sebbin osv har tråkiga ointressanta bröst och inte kan forma till dom? Ja ja det får stå för dig iaf. Har inget behov av att forma om dom i en BH, ska vli skönt att slippa det sen när jag opad faktiskt. Jag har ändrat mig från silimed till Mentor pga jag först tänkt opa mig hos clinic strömstad och den kliniken arbetar med Silimed, valde dock att inte göra det och fick då veta av DR Höijer att silimed inte var det bästa val av implantat för mig. Började då fundera på Mentor och ställde lite frågor om det. Sedan sitter jag verkligen inte dygnet runt med detta. Jag har dock en djävulsk simultankapacitet och kan göra flera saker samtidigt Jag lägger ner lite tid på förmiddagar och eftermiddagar och sen kvällen samtidigt som jag ser på TV. Nej jag har ingen operationstid, onödig fråga som du redan har svaret på. Har dock en deadline...alla har inte ekononomin att göra en operation snabbt, jag vill vara påläst slippa lån och betala av operationen än ett lån och det tar ett tag att spara ihop närmare 40 000 , alla delar inte ekonomi ihop med sin partner, har en buffest att ta av, lån osv. Skulle vara intressant att få svar på det nu som Isabella och jag undrar varför du håller på när du jobbar med du gör men visar nåt helt annat här genom väldigt onödiga svar som inte ger någonting som gilla facebook hallongrottan. Sånt beteende hör väl mer hemma på tonårsforum, knappast på ett forum skrivit av en 2-barns mamma 30+
Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

30 aug, 2014

Men vad i hela friden silicon dream, det är ju Du som beter dig som en tonåring. Du vet själv om din "sjukdom" så läs igenom dina svar ett par gånger innan du skickar dem, din diagnos ger dig ingen ursäkt att bete dig hur som helst och har du en sådan jävulsk simultankapacitet så tänk under tiden du skriver! Det är ju faktiskt så enkelt att det bara är i dina trådar, de som du är med i, som det blir osämja! I den tråden som du tar upp här om vad det är för skillnad mellan coh 1 och coh 2 så har du ju ställt en fråga och när någon svarar efter sina erfarenheter så ifrågasätter du dem och svarar som om du ändå redan vet. Varför frågar du då? Ta emot hjälpen du får eller sluta be om den! Jag tar inte bara Hallongrottan i försvar, det ligger kanske lite i min natur att försvara dem som jag tycker blir orättvist behandlade och det du håller på med här i forumet, att hoppa på alla som försöker hjälpa dig gör mig ont.
Gilla

Silicon dream

Man ·

30 aug, 2014

Snusmumriken: snälla lägg ner nu och fortsätta älta och agera polis och försvarare åt någon annan. Jag svarade på aprils fråga utifrån svaret jag fick av Höijer som jag ställde till honom som jag undrade över. När jag ger april det svaret jag fick av höijer så fortsätter april med att snacka om hur dåligt det är med mer formstabila implantat och tråkiga och då är Allergan och silimed hårdare än coh 2 samt att jag gav 2 identisktiska svar till henne eftersom hon efter första svaret inte gav sig och jag fick skriva om samma sak och då dravlar hon om att du skriver ju som om du hade haft det implantat vilket jag aldrig någonsin antytt eller påstått och som hon vet och vet att svaret är höijers ord. Sedan så är det inte osämja i alla trådar jag deltar i, så länge inga inlägg av hallongrottan och april ska hålla på och förstöra och bete sig som ovan. Jag skriver inte som en tonåring heller och snälla jag uttrycker mig tydligt. Nu lägger du ner, vi svarar inte i varandras trådar och jag kommer inte besvara nåt från dig i fortsättningen..har inget gemensamt med dig och hallongrottan ni får hotta nån annan medlem att störa er så förbannat mycket på. Sedan LÄGG NER SAMTLIGA SPEKULATIONER om mig som du sprider i olika trådar, behåll dom för dig själv för alla dina spekulationer är totalt fel och lågt!
Gilla

Pygme

Kvinna ·

30 aug, 2014

Isabella88 "Jag tror helt enkelt det var ett missförstånd bara, jag tolkade också det som UHP först när solvindvatten skrev 700 cc Mentor high + men insåg att hon menade 700 cc Mentor high + (har inget med profilen att göra) delvis bakom placering, så det är lätt hänt. Sluta bråka och skapa dålig stämning nu. Silicone dream du missuppfattar alla här, ingen vill dig ont så sluta utgå från att allt som alla skriver här är av ondo. Du skapar dig bara ovänner genom att hålla på som du gör. Sen kan du du 9April sluta att gå in i trådar (som denna) och bara skriva meningslösa saker som "Facebook - gilla Hallongrottan" som inte tillför NÅGONTING till diskussionen utan som bara förvärrar situationen, vi har redan fattat att många här har kommit på kant med silicone dream och det är en sån jävla onödig kommentar. Och du som dessutom VET att hon har autism och en form av Asperger och som påstår dig ha jobbat med ungdomar med dessa problem, borde enkelt kunna se att det blir såhär för hon har svårt med de sociala och ofta tolkar in saker som inte finns eller tolkar fel i kommunikation med andra människor... jag säger inte att det försvarar hennes beteende men jag tycker du är jävligt taskig som ska gå in och hoppa på henne... IGEN istället för att kanske lugna ner situationen så eldar du bara upp den. Med det sagt så förstår jag varför folk blir förbannade, det är onödigt Silicone Dream att gå till personangrepp och börja skriva elaka saker till folk som du t.ex. gjorde till Hallongrottan. Om du blir arg/ledsen/upprörd över det någon skriver så säg det istället så att folk får en chans att förstå istället för att gå till motattack till den andra för det hjälper verkligen inte alls. solvindvatten, tråkigt att du känner så men ibland så blir det tjaffs även på forum. Upplever att du har varit väldigt hjälpsam och trevlig, detta var bara ett missförstånd som gick överstyr tyvärr." Kunde inte skrivit det bättre själv!
Gilla

9April

Man ·

30 aug, 2014

Snackar illa om coh 2??? Va? Jag skrev att JAG inte skulle vilja ha fastare än coh 1 eftersom att de enligt MIG är tillräckligt fasta. Sluta vänd på allt jag skriver. Läs igen! Du får ha precis vilka inlägg du vill! Jag har INTE alls skrivit att höjers svar var fel. Tvärt om! Ja skrev ju att det e klart att om höjer skriver så så är det så, kommer du ihåg det? Jag skrev att man kan tolka det bokstavligt. Jag vet ju att inte implantatets silikon åker ner i botten på mentor coh 1 för ja har dem ju själv! Fråga alla andra som har samma implantat. Ja skrev också tydligt att om ett implantat är formfast så behåller de formen bättre o att coh 1 är lättare att forma till i tex en bh. Precis som höjer sa! (Fast inte bokstavligt men det betyder samma sak). Jag har aldrig i mitt tidigare jobb lärt mig ( har en hel del utbildning inom det dessutom) lärt mig att verkligheten o det normala samtalet ska anpassas till människor med diagnoser. Jag har ett jättebra annat jobb nu som funkar alldeles ypperligt. Så kom inte o anta saker du inte vet nåt om! Du vet ju inte ens vilket yrke jag har, eller hur. För det brukar du själv va snabb att säga till andra o nu gör du likadant?? Jag bytte jobb efter 6 år för att det var ett ganska påfrestande arbete att jobba med och jag ville utveckla mig i min karriär. Så enkelt e det. Jag har inte svårigheter att kommunicera men du har det. Jag kan däremot vara väldigt rak o säga vad jag tycker. Nej jag visste inte om eller när du skulle opereras för du startade vad jag minns en tråd för inte så länge sen där du skrev: vi som ska opereras i oktober.... Sen har du vad jag förstått bytt klinik igen o då visste jag inte om du fått nåt datum.
Gilla

9April

Man ·

30 aug, 2014

Men om det sårade dig att jag skrev "gilla" så ber jag om ursäkt för det. Kände bara att du var orättvist hård mot Hallongrottan.
Gilla

9April

Man ·

30 aug, 2014

.
Gilla

Snusmumriken

Kvinna ·

30 aug, 2014

Jag tror att om man försvara silicon dream när hon beter sig illa så gör man henne bara en otjänst. Hon måste lära sig ta ansvar för sitt beteende. Direkt någon försvarar henne så använder hon det till att fortsätta att slänga hårda ord och kliva på folk som bara försöker vara till hjälp som om det är okey. Det är inte vi som ska rätta oss efter hennes sjukdom och tåla att hon säger vad som helst, det är hon som ska lära sig att hantera den annars har hon snart stött bort alla hon har runt omkring sig.
Gilla

Anonym användare

30 aug, 2014

Fast ingen här har försvarat det silicone dream gör, det jag har sagt är att det är onödigt att fler medlemmar ger sig in och ska förvärra en redan dålig situation med inlägg som inte tillför någonting. Jag har aldrig hävdat att hon inte ska ta ansvar för sitt beteende heller. En diagnos är aldrig en ursäkt för någons beteende, men det kan vara en förklaring till varför det blir som det blir i många foruminlägg och då kan man ju faktiskt ha det i åtanke, för mig är det common sense - alla fungerar olika och uppfattar det man säger på olika sätt (oavsett diagnos).

Sen är det så att folk som har någon typ av autism ofta har svårigheter i just sociala sammanhang och att kommunicera med andra människor. Jag ser jag inte vad man har att vinna på att genom att elda på en situation där silicone dream redan känner sig påhoppad (fast ingen menade något illa), även fast det Silicone dream sa till Hallongrottan var fel så är det ju bättre om bara de två sköter de istället för att alla ska lägga sig i, för det tror jag bara förstärker känslan hon förmodligen redan har av att folk hoppar på henne.

Givetvis är vissa av de saker som Silicone dream säger till Hallongrottan, 9April m.fl. oacceptablet och hon går över en gräns, men enklast är ju då att antingen ta det på PM med henne direkt eller kontakta Marina, för att göra såhär leder verkligen ingen vart.

Angående att rätta sig efter folk, visst ska man alltid markera när någon går över gränsen men det finns olika sätt att göra det på. Sen kan ju jag själv säga att jag dagligen rättar mig efter folk. Ett exempel är när man umgås med människor som man vet är mer känsliga och har lätt för att ta åt sig så kanske jag tänker en gång extra eftersom jag tenderar att vara väldigt rak och ärlig och en del människor misuppfattar/tar illa upp, för mig handlar det om hänsyn till andra människor.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem