Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emela profilbild

Emela

Kvinna ·

07 apr, 2019

Op sommaren 2019

Bröstförstoring

Hej! Några andra som sitter och är pirriga i kroppen inför operation och vill följas åt? Snart är dagen kommen för mig, i juni sker det!

74

Sortera efter

lovvan

Kvinna ·

07 apr, 2019

jag!! Opereras på torsdag :D så sjukt pirrigt.. är det Mattias du ska till?
Gilla

Emela

Kvinna ·

07 apr, 2019

Wow vad spännande!! Lycka till och skriv hur det går! Jag ska till Patrik.:)
Gilla

gasp

Kvinna ·

08 apr, 2019

Jag har tid bokad 3/6! 55 dagar kvar ;) Ska ha semester 3v samtidigt så blir skönt! (Sjukskrivning har jag inte råd med).
Gilla

Minlillaponny

Kvinna ·

08 apr, 2019

Jag är inne på att boka 4juni men har fått inflammation i en fot så vill att det ska försvinna först innan jag bokar. Så jäkla nervös att jag överväger att skjuta på det till hösten. Hur känner du med nervositet inför operation?
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

08 apr, 2019

Jag är bokade till 17/6.... har så mycket tankar som snurrar men jag vet att det är detta jag vill
Gilla

gina96

Kvinna ·

09 apr, 2019

Minlillaponny skrev:

Jag är inne på att boka 4juni men har fått inflammation i en fot så vill att det ska försvinna först innan jag bokar. Så jäkla nervös att jag överväger att skjuta på det till hösten. Hur känner du med nervositet inför operation?

åh jobbigt med inflammation innan operationen, hoppas det går över snart så du kan boka tiden! men på vilket sätt är du nervös ?
Gilla

BCC.V

Kvinna ·

09 apr, 2019

Jag har också bokat op 17/6. Än så länge är jag bara supergladd och peppad att det äntligen ska ske, men nervositeten kommer nog börja smyga sig fram ju närmare datumet jag kommer
Gilla

GladaJag

Kvinna ·

09 apr, 2019

Jag ska också opereras i juni. Är lite nervös inför själva operationen, men mest snurrar tankarna kring vilken projektion jag ska välja.. beslutsångest!
Gilla

Minlillaponny

Kvinna ·

09 apr, 2019

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:

åh jobbigt med inflammation innan operationen, hoppas det går över snart så du kan boka tiden! men på vilket sätt är du nervös ?

Ja det känns inte kul för jag har väntat på rätt tillfälle för operation i ett år nu. Jag är mest orolig för att min kropp (har en bindvävssjukdom) inte kommer acceptera implantaten och att jag kommer må dåligt av dem. Eller att det blir någon annan komplikation så att det inte blir att jag får mina bröst som jag längtat så länge efter. Lite rädd för själva operationen också. Hur går dina tankar?
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

09 apr, 2019

BCC.V skrev:

Jag har också bokat op 17/6. Än så länge är jag bara supergladd och peppad att det äntligen ska ske, men nervositeten kommer nog börja smyga sig fram ju närmare datumet jag kommer

Åh har vi samma dag och samma kirurg. Vilken tid har du?
Gilla

BCC.V

Kvinna ·

10 apr, 2019

Mmsmem skrev:

BCC.V skrev:

Ja vad kul! Jag har tid kl 14, du då?
Gilla

Charlie93

Kvinna ·

10 apr, 2019

Åh, själv ska jag op 15/5 och bara räknar ner dagarna, va också inne på att ta ut semester i samband med op men kändes ovärt att "slösa" dom dagarna så blir sjukskrivning och snål månad xD Har gått sen mars och velat mellan storlekar och implantat men beslutat mig för att hålla fast vid motiva full 275cc så får de gå som det går, är mest nervös inför narkos och nålar, så blir lite nervigt xD
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

10 apr, 2019

BCC.V skrev:

Mmsmem skrev:

BCC.V skrev:

Jag har kl 10. Hade faktisk kl 13.30 först men bokade om till förmiddagen så jag hinner med tågen hem på kvällen utan att känna nån stress.
Gilla

lovvan

Kvinna ·

10 apr, 2019

Emela skrev:

Wow vad spännande!! Lycka till och skriv hur det går!

Jag ska till Patrik.:)

absolut det ska jag!!: D kanske kan försöka få ihop en operationsberättelse, vore kul att ha den dagen nedskriven. kul! jag valde mellan Patrik och Mattias faktiskt :) båda verkar supergrymma
Gilla

BCC.V

Kvinna ·

10 apr, 2019

Mmsmem skrev:

BCC.V skrev:

Mmsmem skrev:

BCC.V skrev:

Jag har kl 10. Hade faktisk kl 13.30 först men bokade om till förmiddagen så jag hinner med tågen hem på kvällen utan att känna nån stress.

Aha smart, kommer också att åka tåg hem efteråt. Är lite nervös över det faktisk, är rädd för att jag kommer ha för ont för att orka. Men jag ska i alla fall inte åka så långt, så känner att det borde funka ändå.
Gilla

Emela

Kvinna ·

10 apr, 2019

Jag har också samma dag och kirurg!
Gilla

Charlie93

Kvinna ·

10 apr, 2019

Hur tror ni det kommer funka att åka tåg samma dag? Om jag inte vill pröjsa dyr taxi så måste det nog bli tåg för min del också ca 2,5h... jag är jättenervös inför det
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

10 apr, 2019

Jag kommer åka tåg hem ca 2 h. Tror det kommer går bra. Be om lite extra smärtis när man ska bege sig så funkar det nog tänker jag. Har en back-up plan att be en kompis som bor i Stockholm följa mig från kliniken till tåget. Så man slipper gå själv. Men jag brukar må bra efter narkos och har relativt hög smärttröskel. Ser det positivt. Annars får vi väl ta följe till centralen allihopa hahah
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

10 apr, 2019

Emela skrev:

Jag har också samma dag och kirurg!

Den 17/6 eller en av de andra datumen?
Gilla

Emela

Kvinna ·

10 apr, 2019

Den 17/6.:)