Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emela profilbild

Emela

Kvinna ·

07 apr, 2019

Op sommaren 2019

Bröstförstoring

Hej! Några andra som sitter och är pirriga i kroppen inför operation och vill följas åt? Snart är dagen kommen för mig, i juni sker det!

74

Sortera efter

Mmsmem

Kvinna ·

29 apr, 2019

Lizy skrev:

Mmsmem skrev:

Lizy skrev:

Spännande att ha några att följa! :) Jag har op bokat 2/7 hos Peter Zachrissin på art clinic i Göteborg!
Nästa vecka ska förstå betalningen vara inne så sen finns ingen återvändo känns det som haha! Lite nervös men inte över själva operationen egentligen..
Velar lite kring storlek osv och funderar på att åka dit en gång till innan och diskutera det.
Känner ni er helt bestämda med val av implantat?

Trodde jag var helt säker tills jag fick sån oväntat härlig reaktion från min mamma. Så nu kanske det blir 20 ml extra haha velat mellan 355 och 375.
Kirurgen sa att ca 50 cc ”försvinner” när man lägger under bröstmuskeln.

Okej där ser man :) Hur var hennes reaktion?
Jsg har läst det med fast det var ingen kirurgen nämnde till mig :)

Trodde jag skulle få höra hela repertoaren om nackdelar men icke utan helt positiv och inställningen du gör det du vill och inte ens en liten invändning. Inte likt min mamma om man säger så. Så någonstans har jag nog valt storlek i huvudet efter reaktion, men nu är jag helt med på mitt eget spår. Låter konstigt men vissa personers åsikt betyder mer. Ne jag maila faktiskt en drös frågor efter konsultationen och dör ibland detta om att en viss mängd försvinner.
Gilla

Mattipatti

Kvinna ·

02 maj, 2019

IzabelleM skrev:

Jag ska opereras av Patrik Höijer den 16/5, såååå nervös och taggad!

Vad kul!! Jag op:as den 16/5 jag med! Kanske ses vi på uppvaket :)
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2019

Mmsmem skrev:

Lizy skrev:

Mmsmem skrev:

Lizy skrev:

Spännande att ha några att följa! :) Jag har op bokat 2/7 hos Peter Zachrissin på art clinic i Göteborg!
Nästa vecka ska förstå betalningen vara inne så sen finns ingen återvändo känns det som haha! Lite nervös men inte över själva operationen egentligen..
Velar lite kring storlek osv och funderar på att åka dit en gång till innan och diskutera det.
Känner ni er helt bestämda med val av implantat?

Trodde jag var helt säker tills jag fick sån oväntat härlig reaktion från min mamma. Så nu kanske det blir 20 ml extra haha velat mellan 355 och 375.
Kirurgen sa att ca 50 cc ”försvinner” när man lägger under bröstmuskeln.

Okej där ser man :) Hur var hennes reaktion?
Jsg har läst det med fast det var ingen kirurgen nämnde till mig :)

Trodde jag skulle få höra hela repertoaren om nackdelar men icke utan helt positiv och inställningen du gör det du vill och inte ens en liten invändning. Inte likt min mamma om man säger så. Så någonstans har jag nog valt storlek i huvudet efter reaktion, men nu är jag helt med på mitt eget spår. Låter konstigt men vissa personers åsikt betyder mer.

Ne jag maila faktiskt en drös frågor efter konsultationen och dör ibland detta om att en viss mängd försvinner.

Härligt! Fick nästan samma reaktion här, var orolig över min mammas reaktion men hon tog det förvånansvärt bra! Skönt! Dock grubblar jag fortfarande om jag valt för stort..
Gilla

jazzet

Kvinna ·

18 maj, 2019

sahra skrev:

jazzet skrev:

Minlillaponny: är det så? Har nog inte sett någon sådan bild, men känns som en lättnad när du säger det. Någon gång i framtiden måste jag också göra om mina ärr och brösten tror jag. Jag gjorde mina hos Paolo som jag ser att du ska till. Jag kanske hade otur men jag hoppas att dina bröst blir finare än vad mina blev

Varför blev inte dina bröst bra? Funderade på ak ett tag men tvekar på det.

Nä.. därför att mina bröst är ojämna plus ful form och har fula ärr. Fattar inte hur de kunde bli så? Ångrar att jag gick dit.
Gilla

So-L

Kvinna ·

19 maj, 2019

Opererar mig den 26 juni hos Patrik Höijer på Nordiska :-) Skulle vilja tidigarelägga den men kan inte pga jobbet
Gilla

So-L

Kvinna ·

19 maj, 2019

Opererar mig den 26 juni hos Patrik Höijer på Nordiska :-) Skulle vilja tidigarelägga den men kan inte pga jobbet
Gilla

gasp

Kvinna ·

19 maj, 2019

3/6 närmar sig ! :):):) Reformkliniken hos Sveriges bästa Tuve Mårtensson ! Någon mer som ska dit??
Gilla

Minlillaponny

Kvinna ·

21 maj, 2019

jazzet skrev:

sahra skrev:

jazzet skrev:

Minlillaponny: är det så? Har nog inte sett någon sådan bild, men känns som en lättnad när du säger det. Någon gång i framtiden måste jag också göra om mina ärr och brösten tror jag. Jag gjorde mina hos Paolo som jag ser att du ska till. Jag kanske hade otur men jag hoppas att dina bröst blir finare än vad mina blev

Varför blev inte dina bröst bra? Funderade på ak ett tag men tvekar på det.

Nä.. därför att mina bröst är ojämna plus ful form och har fula ärr. Fattar inte hur de kunde bli så? Ångrar att jag gick dit.

Fy så vill man verkligen inte att det ska bli. Har sett flera som han gjort som sett bra ut men blir lite osäker på honom nu. Har du sagt till honom hur du känner? Ärr och ojämna bröst borde vel korrigeras?
Gilla

Noremi

Kvinna ·

21 maj, 2019

Jag ska operera mig 4/7 av Rojda på Art Clinic. Velar mellan motiva ergonomix 400cc eller 450cc. Var tvärsäker på att 400cc är lagom när jag var där men när jag ser bilderna i efterhand är jag orolig att jag kmr tycka de är i minsta laget.
Gilla

Poolly

Kvinna ·

21 maj, 2019

Lizy skrev:

Pebba skrev:

Ni som opereras nu mitt i sommaren, hur tänker ni inför sol och bad osv.? :) Jag ska opereras 9/7 men står och velar mellan att byta till 13/6 men är rädd att det påverkar semestern som är sista veckan i juni+första i juli

Jag är mammaledig men valde att boka på 2/7 då sambon går på semester veckan efter och tar ut föräldraledighet dagarna innan. Vi tänkte att jag får som mest hjälp hemma med barnet då när han är ledig ? Kommer ju inte få lyfta på ett tag efter.. barnet kommer vara 8 månader när jag ska op.. det är nästan det som känns mest jobbigt med att göra ingreppet.
Sola och bada är inget jag gillar ändå så det tänker jag inte på alls, kommer väl sitta i skuggan med barnet hela tiden ändå haha! :)

Du vet om att din man/sambo får ta VAB istället för semester elelr föräldrarledighet va ? :) så gjorde vi iaf i december. Jag blev sjukskriven och då fick mannen vabba :)
Gilla

Anonym användare

27 maj, 2019

Poolly skrev:

Lizy skrev:

Pebba skrev:

Ni som opereras nu mitt i sommaren, hur tänker ni inför sol och bad osv.? :) Jag ska opereras 9/7 men står och velar mellan att byta till 13/6 men är rädd att det påverkar semestern som är sista veckan i juni+första i juli

Jag är mammaledig men valde att boka på 2/7 då sambon går på semester veckan efter och tar ut föräldraledighet dagarna innan. Vi tänkte att jag får som mest hjälp hemma med barnet då när han är ledig ? Kommer ju inte få lyfta på ett tag efter.. barnet kommer vara 8 månader när jag ska op.. det är nästan det som känns mest jobbigt med att göra ingreppet.
Sola och bada är inget jag gillar ändå så det tänker jag inte på alls, kommer väl sitta i skuggan med barnet hela tiden ändå haha! :)

Du vet om att din man/sambo får ta VAB istället för semester elelr föräldrarledighet va ? :) så gjorde vi iaf i december. Jag blev sjukskriven och då fick mannen vabba :)

Lite sent svar! Men nej det visst jag inte! :) Hur gjorde ni då? Funkar det för mannen att vabba även om barnet är under 1 år? Fått för mig att det inte går.. men vet inte vart jag läst/hört det!
Gilla

Poolly

Kvinna ·

27 maj, 2019

Lizy skrev:

Poolly skrev:

Lizy skrev:

Pebba skrev:

Lite sent svar! Men nej det visst jag inte! :) Hur gjorde ni då? Funkar det för mannen att vabba även om barnet är under 1 år? Fått för mig att det inte går.. men vet inte vart jag läst/hört det!

Så länge barnet är över 8 månader så får mannen vabba :) jag var föräldrarledig när jag gjorde min operation. Så på op dagen så sjukanmälde jag mig till försäkringskassan. O mannen anmälde vab :) så han var hemma i en månad.
Gilla

Noremi

Kvinna ·

28 maj, 2019

Idag skrev jag kontraktet och betalade första fakturan. Så himla nervös. Jag som nojat över att 400cc skulle bli för litet har nu efter dagens andra konsultation börjat noja över att det är för mycket istället. Ni som är silver redan, finns det mkt bilder på motiva ergonomix ~400cc? Blir tokig på det här velandet ?
Gilla

Emela

Kvinna ·

29 maj, 2019

Noremi skrev:

Idag skrev jag kontraktet och betalade första fakturan. Så himla nervös. Jag som nojat över att 400cc skulle bli för litet har nu efter dagens andra konsultation börjat noja över att det är för mycket istället. Ni som är silver redan, finns det mkt bilder på motiva ergonomix ~400cc? Blir tokig på det här velandet ?

Vet hur det är med velandet.? Vad som är viktigt är att du när du blir silver söker på bilder som överensstämmer med dina mått (ser inte dina mått så jag vet inte hur mycket 400-bilder det finns!) för det skiljer enormt storleksmässigt från person till person. Kolla annars på Victoriaklinikens hemsida som har en del bilder inklusive mått på patienten!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem