Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emela profilbild

Emela

Kvinna ·

07 apr, 2019

Op sommaren 2019

Bröstförstoring

Hej! Några andra som sitter och är pirriga i kroppen inför operation och vill följas åt? Snart är dagen kommen för mig, i juni sker det!

74

Sortera efter

Mee67

Kvinna ·

11 apr, 2019

lovvan skrev:

jag!! Opereras på torsdag :D så sjukt pirrigt.. är det Mattias du ska till?

Lycka till idag! Jag opererar mig hos Mattias på måndag :)
Gilla

BCC.V

Kvinna ·

11 apr, 2019

Emela skrev:

Den 17/6.:)

Kul att vi är så många som ska opereras samma dag, samma klinik! x)
Gilla

Mattipatti

Kvinna ·

11 apr, 2019

Jag har min op bokad den 16/5 hos Patrik på NK!! Så himla förväntansfull och nervös, velar dock mellan storlek ännu haha men tror det lutar mot 570cc HP :D
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

11 apr, 2019

BCC.V skrev:

Emela skrev:

Den 17/6.:)

Kul att vi är så många som ska opereras samma dag, samma klinik! x)

Ja verkligen. Vilken tid hade du emela?
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

11 apr, 2019

Mattipatti skrev:

Jag har min op bokad den 16/5 hos Patrik på NK!! Så himla förväntansfull och nervös, velar dock mellan storlek ännu haha men tror det lutar mot 570cc HP :D

Spännande! Ja velandet kommer man nog ha. Men än så länge är jag nöjd led det jag valt.
Gilla

Pepparkakan77

Kvinna ·

13 apr, 2019

Planerar också att opereration juni, men har inte helt bestämt mig än... rädd för komplikationer och att jag ska ångra mig. Vad var det som hände när du fick lungpunktering?
Gilla

Mattipatti

Kvinna ·

13 apr, 2019

Mmsmem skrev:

Mattipatti skrev:

Spännande! Ja velandet kommer man nog ha. Men än så länge är jag nöjd led det jag valt.

Ja precis det är nog en del av hela processen haha! Vad härligt att du är nöjd :)
Gilla

Emela

Kvinna ·

14 apr, 2019

Pepparkakan77 skrev:

Planerar också att opereration juni, men har inte helt bestämt mig än... rädd för komplikationer och att jag ska ångra mig. Vad var det som hände när du fick lungpunktering?

Kolla mina gamla trådar. Vill helst inte väcka de gamla trådarna till liv. Har lagt det bakom mig. Vet att kirurgen som gjorde det är väldigt duktig och säkert fått sitt rykte kuvat en aning av detta (det var hur de agerade efter som vara tråkigast) men vill inte att det ska bli ett nytt drev mot kliniken.
Gilla

Pepparkakan77

Kvinna ·

16 apr, 2019

Har bokat 18/6 hoppas det inte förstör för mycket av semestern
Gilla

BoobFlower

Kvinna ·

17 apr, 2019

Jag lägger till mig då jag hoppas på op nu i sommar! :-)
Gilla

lovvan

Kvinna ·

19 apr, 2019

Charlie93 skrev:

Hur tror ni det kommer funka att åka tåg samma dag?
Om jag inte vill pröjsa dyr taxi så måste det nog bli tåg för min del också ca 2,5h... jag är jättenervös inför det

Ja åkte tåg och det gick hur bra som helst. Åkte inte 2,5 timme men det hade funkat absolut. Hade faktiskt inte så ont efteråt, det kom senare. Kanske är för att man är som mest bedövad efter operation och typ inte dagen efter
Gilla

gina96

Kvinna ·

19 apr, 2019

Minlillaponny skrev:

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:

Jag är inne på att boka 4juni men har fått inflammation i en fot så vill att det ska försvinna först innan jag bokar. Så jäkla nervös att jag överväger att skjuta på det till hösten. Hur känner du med nervositet inför operation?

åh jobbigt med inflammation innan operationen, hoppas det går över snart så du kan boka tiden! men på vilket sätt är du nervös ?

Ja det känns inte kul för jag har väntat på rätt tillfälle för operation i ett år nu. Jag är mest orolig för att min kropp (har en bindvävssjukdom) inte kommer acceptera implantaten och att jag kommer må dåligt av dem. Eller att det blir någon annan komplikation så att det inte blir att jag får mina bröst som jag längtat så länge efter. Lite rädd för själva operationen också.

Hur går dina tankar?

tycker synd om dig! Håller tummarna och hoppas verkligen att det går vägen för dig! Vart ska du opereras? jag har redan gjort en operation innan och har inga hälsoproblem så jag är inte orolig över själva operationen, men allt jag vill är att få bort mina gamla implantat som blev alldeles för stora. ska även byta klinik som jag läst mycket gott om så börjar känna mig mer hoppfull om att få mina bröst jag drömt om.
Gilla

Minlillaponny

Kvinna ·

19 apr, 2019

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:

Jag är inne på att boka 4juni men har fått inflammation i en fot så vill att det ska försvinna först innan jag bokar. Så jäkla nervös att jag överväger att skjuta på det till hösten. Hur känner du med nervositet inför operation?

åh jobbigt med inflammation innan operationen, hoppas det går över snart så du kan boka tiden! men på vilket sätt är du nervös ?

Ja det känns inte kul för jag har väntat på rätt tillfälle för operation i ett år nu. Jag är mest orolig för att min kropp (har en bindvävssjukdom) inte kommer acceptera implantaten och att jag kommer må dåligt av dem. Eller att det blir någon annan komplikation så att det inte blir att jag får mina bröst som jag längtat så länge efter. Lite rädd för själva operationen också.

Hur går dina tankar?

tycker synd om dig! Håller tummarna och hoppas verkligen att det går vägen för dig! Vart ska du opereras?

jag har redan gjort en operation innan och har inga hälsoproblem så jag är inte orolig över själva operationen, men allt jag vill är att få bort mina gamla implantat som blev alldeles för stora. ska även byta klinik som jag läst mycket gott om så börjar känna mig mer hoppfull om att få mina bröst jag drömt om.

Tack snälla. Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra att det inte blir bröst före hälsan. Blev lite nyfiken hur du känns med storlek osv du som vill byta till mindre. Jag velar själv lite kring storlek. Blir det motiva eller nått annat implantat? Jag ska göra på AK hos Paolo montemurro. Har fått rek 355cc full men är mer inne på 320cc Demi motivas. Är rädd att det blir för stort med full. Men jag har också mycket hud efter amning som behöver fyllas ut.
Gilla

gina96

Kvinna ·

20 apr, 2019

Minlillaponny skrev:

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:

gina96 skrev:
Minlillaponny skrev:

Hur går dina tankar?

tycker synd om dig! Håller tummarna och hoppas verkligen att det går vägen för dig! Vart ska du opereras?

jag har redan gjort en operation innan och har inga hälsoproblem så jag är inte orolig över själva operationen, men allt jag vill är att få bort mina gamla implantat som blev alldeles för stora. ska även byta klinik som jag läst mycket gott om så börjar känna mig mer hoppfull om att få mina bröst jag drömt om.

Tack snälla. Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra att det inte blir bröst före hälsan.

Blev lite nyfiken hur du känns med storlek osv du som vill byta till mindre. Jag velar själv lite kring storlek. Blir det motiva eller nått annat implantat?

Jag ska göra på AK hos Paolo montemurro. Har fått rek 355cc full men är mer inne på 320cc Demi motivas. Är rädd att det blir för stort med full. Men jag har också mycket hud efter amning som behöver fyllas ut.

förstår det! ja jag funderar på motiva ergonomix, men har inte varit på kons än så får se vad kirurgen säger och vilken projektion det blir nu. Tyvärr är mina ärr från proforma jättefula så hoppas att det går att fixa till det, men vill iaf byta till mindre implantat så de ser mer naturliga ut än vad de gör nu. Det är svårt det där, man vill ju lita på kirurgen och hans rekommendationer så man inte råkar välja fel själv. det är därför jag vill byta klinik nu eftersom jag senast fick två bomber istället. Har du varit på fler kliniker på konsultation eller bara ett ställe?
Gilla

BoobFlower

Kvinna ·

20 apr, 2019

Ska boka in op om ca 1 månad. Fick rekommenderat demi 380, men jag tycker nu att det ser väldigt stort ut o jag är bara 153cm. Ska göra lyft också, så det blir förhoppningsvis bra oavsett.. har letat på bilder här för referens så tror jag ska ha 350 eller så. Ska iaf få göra ny 3d bild på op-dagen. ?
Gilla

Minlillaponny

Kvinna ·

20 apr, 2019

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:
gina96 skrev:
Minlillaponny skrev:

Hur går dina tankar?

Tack snälla. Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra att det inte blir bröst före hälsan.

Blev lite nyfiken hur du känns med storlek osv du som vill byta till mindre. Jag velar själv lite kring storlek. Blir det motiva eller nått annat implantat?

Jag ska göra på AK hos Paolo montemurro. Har fått rek 355cc full men är mer inne på 320cc Demi motivas. Är rädd att det blir för stort med full. Men jag har också mycket hud efter amning som behöver fyllas ut.

förstår det! ja jag funderar på motiva ergonomix, men har inte varit på kons än så får se vad kirurgen säger och vilken projektion det blir nu. Tyvärr är mina ärr från proforma jättefula så hoppas att det går att fixa till det, men vill iaf byta till mindre implantat så de ser mer naturliga ut än vad de gör nu.
Det är svårt det där, man vill ju lita på kirurgen och hans rekommendationer så man inte råkar välja fel själv. det är därför jag vill byta klinik nu eftersom jag senast fick två bomber istället. Har du varit på fler kliniker på konsultation eller bara ett ställe?

Vilket implantat är set du har nu? Ergomix kommer säkert ge dej ett naturligt resultat. Jag har känt på dem och tycker att det verkar bara ett naturligt implantat. Jag har varit på nordiska kliniken också på konsultation. Där rek Mattias mig 340cc demi i stället vilket jag var inne på själv innan konsultation. Men efter att jag varit till Paolo som berättade att han helst inte opererar in implantat som är bredare än bröstbredden pga att man kan känna av implantaten och få komplikationer fick jag förtroende för honom. Så vågar inte gå på deras rekommendation. Så svårt att veta själv. Kändes så bra efter jag varit till AK men blev förvirrad efter att jag sedan var till NK.
Gilla

Minlillaponny

Kvinna ·

20 apr, 2019

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:

gina96 skrev:

Minlillaponny skrev:
gina96 skrev:
Minlillaponny skrev:

Hur går dina tankar?

förstår det! ja jag funderar på motiva ergonomix, men har inte varit på kons än så får se vad kirurgen säger och vilken projektion det blir nu. Tyvärr är mina ärr från proforma jättefula så hoppas att det går att fixa till det, men vill iaf byta till mindre implantat så de ser mer naturliga ut än vad de gör nu.
Det är svårt det där, man vill ju lita på kirurgen och hans rekommendationer så man inte råkar välja fel själv. det är därför jag vill byta klinik nu eftersom jag senast fick två bomber istället. Har du varit på fler kliniker på konsultation eller bara ett ställe?

Apropå dina Äre tycker jag man ser så fina resultat efter att dom snyggat till ärr så det behöver du nog inte oroa dig över. :)
Gilla

jazzet

Kvinna ·

21 apr, 2019

Minlillaponny: är det så? Har nog inte sett någon sådan bild, men känns som en lättnad när du säger det. Någon gång i framtiden måste jag också göra om mina ärr och brösten tror jag. Jag gjorde mina hos Paolo som jag ser att du ska till. Jag kanske hade otur men jag hoppas att dina bröst blir finare än vad mina blev
Gilla

Queen

Kvinna ·

21 apr, 2019

Jag gör i maj, lite tidigare än dig men följs gärna åt i resan!! :D
Gilla

sahra

Kvinna ·

21 apr, 2019

jazzet skrev:

Minlillaponny: är det så? Har nog inte sett någon sådan bild, men känns som en lättnad när du säger det. Någon gång i framtiden måste jag också göra om mina ärr och brösten tror jag. Jag gjorde mina hos Paolo som jag ser att du ska till. Jag kanske hade otur men jag hoppas att dina bröst blir finare än vad mina blev

Varför blev inte dina bröst bra? Funderade på ak ett tag men tvekar på det.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem