Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emela profilbild

Emela

Kvinna ·

07 apr, 2019

Op sommaren 2019

Bröstförstoring

Hej! Några andra som sitter och är pirriga i kroppen inför operation och vill följas åt? Snart är dagen kommen för mig, i juni sker det!

74

Sortera efter

Pepparkakan77

Kvinna ·

22 apr, 2019

Ja gärna! Har bokat till 18/6 men har tills nu på fredag att betala in delsumman och har väl i stort sett bestämt mig för op. Tänker ju bara på bröst vaken tid och i natt drömde jag om det. De blev skitstora och konstiga :)
Gilla

Pepparkakan77

Kvinna ·

22 apr, 2019

Ja gärna! Har bokat operationstid 18/6 men har till på fredag på mig att betala in delsumman och då känns det väl som man verkligen måste bestämt sig. Tänker ju bara bröst all vaken tid nu...drömde till och med om det inatt. De blev skit stora och jättekonstiga :)
Gilla

Minlillaponny

Kvinna ·

22 apr, 2019

jazzet skrev:

Minlillaponny: är det så? Har nog inte sett någon sådan bild, men känns som en lättnad när du säger det. Någon gång i framtiden måste jag också göra om mina ärr och brösten tror jag. Jag gjorde mina hos Paolo som jag ser att du ska till. Jag kanske hade otur men jag hoppas att dina bröst blir finare än vad mina blev

Intressant att du varit till Paolo. Blev du inte nöjd? Jag vill veta allt innan jag bestämmer mig. Vad har du för implantat och storlek? Jag har sett bilder på ärr före och efter på Paolos instagram men också en kompis som fixat till det.
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

25 apr, 2019

Nu sitter jag och ska betala operationen men fick lite beslutsproblem. Ska opereras på Nordiska kliniken. Har ni valt 3 eller 5 års trygghetsgaranti Och har ni valt bh paket med 2 eller 3 bh????
Gilla

BoobFlower

Kvinna ·

25 apr, 2019

Mmsmem skrev:

Nu sitter jag och ska betala operationen men fick lite beslutsproblem.
Ska opereras på Nordiska kliniken. Har ni valt 3 eller 5 års trygghetsgaranti
Och har ni valt bh paket med 2 eller 3 bh????

Jag ska också betala in snart, NK, har valt 3 år och 2 BHar. Du måste ju inte köpa till garantin, anledning till att jag tar 3 år är för att det kanske händer nåt dagen efter 1 år(eller nåt). Å andra sidan kan man ju tänka så om 3 år också... Detta kanske inte hjälpte.
Gilla

ramina92

Kvinna ·

26 apr, 2019

Jag köpte till 5 år och 3 BH's. I längden är det inte mycket pengar och samtidigt värt det om det skulle vara något som uppstår :)
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

26 apr, 2019

Slutade med att jag valde 5 år och 2 bh. Efter lite mail-konversation där jag fick svar på mina funderingar kring bh-ar och garantier så bestämde jag mig och nu är allt betalt. Tågen är bokade och bara ev boende natten före kvar om jag behöver det. Nu jäklar blev det verkligt hahaha
Gilla

rosa barbie

Kvinna ·

27 apr, 2019

Opererar mig den 18/6 hos Tuve på reformkliniken! :)
Gilla

Ralla

Kvinna ·

27 apr, 2019

Hej då! Jeg skal operes hos Tuve om 9 dage. Jeg er sååå splændt. Jeg har villet dette i flere år og bookede operationen for 5 måneder siden, så det er vildt at det endelig er nu. Jeg skal have ankerløft med reduktion ca 100-150 ml af mit eget væv og Motiva Corsé 725 cc under muskelen.
Gilla

wantboobiez

Kvinna ·

27 apr, 2019

Mmsmem skrev:

Slutade med att jag valde 5 år och 2 bh. Efter lite mail-konversation där jag fick svar på mina funderingar kring bh-ar och garantier så bestämde jag mig och nu är allt betalt. Tågen är bokade och bara ev boende natten före kvar om jag behöver det.
Nu jäklar blev det verkligt hahaha

Åh så spännande! Gäller att bara bestämma sig, det är nästa det som är det svåra. sedan känns det så skönt att man har bokat allt och har praktiska grejer klart! Vill pcskå ha något att se fram emot. kanske får boka en ny operation haha.
Gilla

Anonym användare

28 apr, 2019

Spännande att ha några att följa! :) Jag har op bokat 2/7 hos Peter Zachrissin på art clinic i Göteborg! Nästa vecka ska förstå betalningen vara inne så sen finns ingen återvändo känns det som haha! Lite nervös men inte över själva operationen egentligen.. Velar lite kring storlek osv och funderar på att åka dit en gång till innan och diskutera det. Känner ni er helt bestämda med val av implantat?
Gilla

mammazita

Kvinna ·

28 apr, 2019

Hade en del funderingar innan jag var på konsultation men efter jag pratat med kirurgen kändes det jättebra så då försvann de flesta av mina funderingar av implantat:)
Gilla

Thisisizz

Kvinna ·

28 apr, 2019

Jag ska opereras av Patrik Höijer den 16/5, såååå nervös och taggad!
Gilla

Mmsmem

Kvinna ·

28 apr, 2019

Lizy skrev:

Spännande att ha några att följa! :) Jag har op bokat 2/7 hos Peter Zachrissin på art clinic i Göteborg!
Nästa vecka ska förstå betalningen vara inne så sen finns ingen återvändo känns det som haha! Lite nervös men inte över själva operationen egentligen..
Velar lite kring storlek osv och funderar på att åka dit en gång till innan och diskutera det.
Känner ni er helt bestämda med val av implantat?

Trodde jag var helt säker tills jag fick sån oväntat härlig reaktion från min mamma. Så nu kanske det blir 20 ml extra haha velat mellan 355 och 375. Kirurgen sa att ca 50 cc ”försvinner” när man lägger under bröstmuskeln.
Gilla

ebkalic

Kvinna ·

28 apr, 2019

Hej! har opdag den 9/5 på citadellkliniken- så taggad och nervös samtidigt!
Gilla

sannisen

Kvinna ·

28 apr, 2019

23 maj här! Hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken :) woho
Gilla

sannisen

Kvinna ·

28 apr, 2019

mammazita skrev:

Hade en del funderingar innan jag var på konsultation men efter jag pratat med kirurgen kändes det jättebra så då försvann de flesta av mina funderingar av implantat:)

Håller med! :) Tyckte han var jättetydlig och gav mig bra information på konsultationen
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2019

Mmsmem skrev:

Lizy skrev:

Spännande att ha några att följa! :) Jag har op bokat 2/7 hos Peter Zachrissin på art clinic i Göteborg!
Nästa vecka ska förstå betalningen vara inne så sen finns ingen återvändo känns det som haha! Lite nervös men inte över själva operationen egentligen..
Velar lite kring storlek osv och funderar på att åka dit en gång till innan och diskutera det.
Känner ni er helt bestämda med val av implantat?

Trodde jag var helt säker tills jag fick sån oväntat härlig reaktion från min mamma. Så nu kanske det blir 20 ml extra haha velat mellan 355 och 375.
Kirurgen sa att ca 50 cc ”försvinner” när man lägger under bröstmuskeln.

Okej där ser man :) Hur var hennes reaktion? Jsg har läst det med fast det var ingen kirurgen nämnde till mig :)
Gilla

Pebba

Kvinna ·

29 apr, 2019

Ni som opereras nu mitt i sommaren, hur tänker ni inför sol och bad osv.? :) Jag ska opereras 9/7 men står och velar mellan att byta till 13/6 men är rädd att det påverkar semestern som är sista veckan i juni+första i juli
Gilla

Anonym användare

29 apr, 2019

Pebba skrev:

Ni som opereras nu mitt i sommaren, hur tänker ni inför sol och bad osv.? :) Jag ska opereras 9/7 men står och velar mellan att byta till 13/6 men är rädd att det påverkar semestern som är sista veckan i juni+första i juli

Jag är mammaledig men valde att boka på 2/7 då sambon går på semester veckan efter och tar ut föräldraledighet dagarna innan. Vi tänkte att jag får som mest hjälp hemma med barnet då när han är ledig ? Kommer ju inte få lyfta på ett tag efter.. barnet kommer vara 8 månader när jag ska op.. det är nästan det som känns mest jobbigt med att göra ingreppet. Sola och bada är inget jag gillar ändå så det tänker jag inte på alls, kommer väl sitta i skuggan med barnet hela tiden ändå haha! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem