Vårblomma
Kvinna ·
23 mar, 2020
Operation april 2020
BröstförstoringKan inte se att någon tråd finns för oss som ska opereras i april. Jag ska opereras på Nordiska av Mattias Elmér 8/4. Var på konsultation 20/3 och kände mig så trygg med honom att jag direkt bokade operation första lediga tid trots att jag inte vet vilken storlek jag ska välja :) Han var tydlig med att jag inte behöver bestämma mig förrän operationsdagen, känns skönt att kunna vela lite fram och tillbaka ett par veckor till :D
Sortera efter
Vårblomma
Kvinna ·
26 mar, 2020
Funderaren
Kvinna ·
26 mar, 2020
B1234
Kvinna ·
26 mar, 2020
B1234
Kvinna ·
26 mar, 2020
Hej, jag ska inte opereras i Mars men undrar om ni tjejer som har gjort det/ska göra det har märkt någon prisskillnad sen Coronaviruset bröt ut. Har en liten förhoppning om att det borde finnas billigare operationer på bra ställen som akademikliniken och nordiska kliniken.
Vårblomma
Kvinna ·
27 mar, 2020
Ja testa ristestet då kan man ju mäta upp de olika storlekarna och känna efter. Hoppas dock att riset väger mer än implantaten i sig för jag tyckte nästan man började känna av det i ryggen efter helgen ?
Har idag också tagit lite förebilder brukar alltid vara så dålig på att just ta förebilder!
Insåg att de kommer vara bästa lugnande om man skulle vakna upp med en chock och undra vad man gjort, kommer räcka med en titt på mina förebilder för att inse att det var helt rätt beslut!
Klöverkatt
Kvinna ·
27 mar, 2020
Ja testa ristestet då kan man ju mäta upp de olika storlekarna och känna efter. Hoppas dock att riset väger mer än implantaten i sig för jag tyckte nästan man började känna av det i ryggen efter helgen ?
Har idag också tagit lite förebilder brukar alltid vara så dålig på att just ta förebilder!
Insåg att de kommer vara bästa lugnande om man skulle vakna upp med en chock och undra vad man gjort, kommer räcka med en titt på mina förebilder för att inse att det var helt rätt beslut!
Smart tanke med före bilderna! Den ska jag ta efter så att jag har att jämföra med :D
Skriver upp ris på inköpslistan ;)
Skytten
Kvinna ·
27 mar, 2020
Funderaren
Kvinna ·
27 mar, 2020
Funderaren
Kvinna ·
27 mar, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
27 mar, 2020
Klart du ska gå efter din egen känsla, men av vad jag har sett så borde inte 300 se konstigt ut eller för stort. Men beror såklart på kroppstyp. Jag har mindre bröst än dig och funderar också på att förstora med något liknande.
Funderaren
Kvinna ·
27 mar, 2020
B1234
Kvinna ·
27 mar, 2020
Ja det är sant. Jag funderar också på att göra ristestet i veckan men orkar typ inte köpa en ny BH bara för det eftersom jag ska spara ihop pengar till operationen haha
B1234
Kvinna ·
27 mar, 2020
Jag ska opereras den 2/4 på Nordiska. Har fortfarande inte bestämt varken storlek eller profil. Det kommer inte vara några problem att operera sig i coronatider, ypperligt när man ändå ska ligga hemma! Såvida man inte känner några symptom, då ska man givetvis avboka.
Jag har varit sövd en gång tidigare, och det är jäätte sköönt! :D Mest orolig är jag över att vakna upp med gigantiska bomber till tuttar, haha! Vill ha ett snyggt "naturligt" resultat, inte för mycket utåt- uppåtput.
Klöverkatt
Kvinna ·
27 mar, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
27 mar, 2020
Ja det är sant. Jag funderar också på att göra ristestet i veckan men orkar typ inte köpa en ny BH bara för det eftersom jag ska spara ihop pengar till operationen haha
Emelie1984
Kvinna ·
27 mar, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
27 mar, 2020
Jag har efter lite velande fram och tillbaka bestämt mig för att boka om min operation tills Coronan lagt sig. Jag ska ju göra en mindre bukplastik och känner att OM jag får komplikationer kommer akuten ha mig längst ner på prion. Stockholm känns lite osäkert att åka till just nu och att få Corona som nyopererad är inget jag vill riskera. Alla kompisar som jobbar på sjukhus har starkt avrått mig från operation just nu så jag kommer lyssna på dem. Jag får snällt vänta till sommaren/hösten då Sverige förhoppningsvis ser lite bättre ut. Kanske hade tänkt annorlunda om jag ”bara” gjort brösten. Känns bara piss att Coronan kom just nu när man längtat efter det här såå länge *suck*
Emelie1984
Kvinna ·
27 mar, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
27 mar, 2020
Allt är kostnadsfritt med tanke på Corona, dom har förståelse för att folk avbokar men vill såklart helst att man genomför den som planerat för deras verksamhets skull. Det var inte ett självklart val men jag skulle aldrig förlåta mig själv om nått skulle hända, så jag är egentligen väldigt besviken på allt just nu. Jag önskar att jag vågade genomföra operationen, men när alla i ens omgivning som jobbar inom sjukvården avråder mig blir jag bara osäker och rädd.
Funderaren
Kvinna ·
28 mar, 2020
Jag har tid den 1/4. Jag är mest orolig att bli sjuk inför operationen men hoppas på det bästa. Annars tänker jag faktiskt lite att det är bra tid nu när man ändå inte kan göra så mycket annat, ha ha. Vill också göra det nu inför sommaren. Jag kommer att korrigera och lägga in nya implantat så återhämntnigen blir lite mildare.