Vårblomma
Kvinna ·
23 mar, 2020
Operation april 2020
BröstförstoringKan inte se att någon tråd finns för oss som ska opereras i april. Jag ska opereras på Nordiska av Mattias Elmér 8/4. Var på konsultation 20/3 och kände mig så trygg med honom att jag direkt bokade operation första lediga tid trots att jag inte vet vilken storlek jag ska välja :) Han var tydlig med att jag inte behöver bestämma mig förrän operationsdagen, känns skönt att kunna vela lite fram och tillbaka ett par veckor till :D
Sortera efter
B1234
Kvinna ·
30 mar, 2020
Vårblomma
Kvinna ·
30 mar, 2020
Så klart att det skulle strula med min operationstid. Var helt klar inför imorgon både mentalt och med alla praktiska saker och så ringer de idag och tyvärr måste flytta fram operationen till 1/4.
Jag vet det är bara en dag! Men jag hade var ju helt klar inför imorgon :(
Nu håller jag tummarna men vågar inte riktigt lita på att det blir av i övermorgon heller.
Radell
Kvinna ·
31 mar, 2020
Vårblomma
Kvinna ·
31 mar, 2020
Jag ska opereras på onsdag, är super taggad!!
Lite stressigt bara med att hämta ut medicin och så när folk hämtar ut sina recept lång framöver så Måste åka en bit för att komma till ett apotek som har alla meds inne ?
Neafea
Kvinna ·
31 mar, 2020
Anonym användare
31 mar, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
31 mar, 2020
Jag har gått från att vara helt säker på att avboka min operationstid 20 april till att igår göra inbetalningen för min operation. Jag har sån sjuk ångest för vad som kan hända om jag och/eller familjen blir allvarligt sjuka i Corona när jag är nyopererad. Men jag har pusslat och planerat SÅ mycket för att kunna operera mig detta datum så det är nu eller aldrig i princip.
Nu är det bara att hålla tummarna för att vi får vara friska innan och efter operationen. Kommer nog även ha äldsta sonen hemma från förskolan fram till operationen för att minimera smittorisken.
Jag blev iaf i princip lovad mina drömbröst OCH jag slipper lyft. Tjoho :)
B1234
Kvinna ·
31 mar, 2020
Anonym användare
31 mar, 2020
Jag har gått från att vara helt säker på att avboka min operationstid 20 april till att igår göra inbetalningen för min operation. Jag har sån sjuk ångest för vad som kan hända om jag och/eller familjen blir allvarligt sjuka i Corona när jag är nyopererad. Men jag har pusslat och planerat SÅ mycket för att kunna operera mig detta datum så det är nu eller aldrig i princip.
Nu är det bara att hålla tummarna för att vi får vara friska innan och efter operationen. Kommer nog även ha äldsta sonen hemma från förskolan fram till operationen för att minimera smittorisken.Jag blev iaf i princip lovad mina drömbröst OCH jag slipper lyft. Tjoho :)
Ja det är en jobbig situation, men jag är i samma sits som du, det är nu eller aldrig ha möjlighet att göra det om jag inte gör det nu. Får lita på att kliniken avråder om risken skulle bli för stor!
B1234
Kvinna ·
01 apr, 2020
Vårblomma
Kvinna ·
01 apr, 2020
amela88
Kvinna ·
01 apr, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
01 apr, 2020
Cattybj
Man ·
01 apr, 2020
amela88
Kvinna ·
01 apr, 2020
Någon som ska göra 650cc?
B1234
Kvinna ·
02 apr, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
02 apr, 2020
Operationen igår gick över förväntan! Slutade med att jag fick 450 cc i båda brösten efter mitt velande fram och tillbaka mellan 375 och 425 och är så glad att det blev 450 istället.
Ser helt perfekt och naturligt ut i proportion till min kropp även om det är galet svullet just nu!
Ärren efter ankarlyftet är inte alls så farliga som jag hade föreställt mig innan. Och om det nu bara läker fint nu så har Daniel lyckats få till ännu ett par riktigt fina bröst med lyft tror jag! Så glad att jag valde just honom! Han är så proffsig, lugn och förstående.
Det var väldigt skönt att sova en natt på kliniken speciellt eftersom jag fick en allergisk reaktion mot något av läkemedlen.
Blev hämtad imorse efter frukost och en sista koll av brösten och har än så länge inte så farligt ont. Det trycker, stramar och ömt på brösten men inte den där obeskrivliga smärtan som jag har hört om. Är dock inte naiv och förstår att den kan komma när som så jag har laddat upp med alla tabletter nära till hands.
I övrigt så gäller det nu att distansera sig från resten av familj samt besök då man får räkna sig själv som en högriskgrupp i 2-3 veckor efter operationen.
Det får helt enkelt bli sängen och Netflix dagarna långa. Så hit me med alla era tips på bra serier :)
B1234
Kvinna ·
02 apr, 2020
Operationen igår gick över förväntan! Slutade med att jag fick 450 cc i båda brösten efter mitt velande fram och tillbaka mellan 375 och 425 och är så glad att det blev 450 istället.
Ser helt perfekt och naturligt ut i proportion till min kropp även om det är galet svullet just nu!
Ärren efter ankarlyftet är inte alls så farliga som jag hade föreställt mig innan. Och om det nu bara läker fint nu så har Daniel lyckats få till ännu ett par riktigt fina bröst med lyft tror jag! Så glad att jag valde just honom! Han är så proffsig, lugn och förstående.
Det var väldigt skönt att sova en natt på kliniken speciellt eftersom jag fick en allergisk reaktion mot något av läkemedlen.
Blev hämtad imorse efter frukost och en sista koll av brösten och har än så länge inte så farligt ont. Det trycker, stramar och ömt på brösten men inte den där obeskrivliga smärtan som jag har hört om. Är dock inte naiv och förstår att den kan komma när som så jag har laddat upp med alla tabletter nära till hands.
I övrigt så gäller det nu att distansera sig från resten av familj samt besök då man får räkna sig själv som en högriskgrupp i 2-3 veckor efter operationen.
Det får helt enkelt bli sängen och Netflix dagarna långa. Så hit me med alla era tips på bra serier :)
Skönt att höra att allt har gått bra för dig och att du redan är nöjd med resultatet! Sa kliniken att man ska räkna sig som en högriskgrupp i 2-3 veckor efter op? Jag frågade min klinik igår och de sa att man inte blir en riskgrupp efter operation.. jag räknar med att kunna jobba igen efter en vecka men det känns ju inte som en bra idé om man är en högriskgrupp :o
Vårblomma
Kvinna ·
02 apr, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
04 apr, 2020