Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
1xxx1 profilbild

1xxx1

Kvinna ·

04 mar, 2023

Operation april/maj/juni 2023

Bröstförstoring

Hej. Tänker att vi startar en tråd för oss som har OP i april/maj/juni. Ju fler vi är ju mer pepp kan vi ge. Vad ska ni göra? Byte? Förstoring? cc? Profil? Märke? Mm Jag ska byta mina 260cc mot 425/450cc Motiva ergonomix Full Profil. Här snurrar bröst, strl, implantat mm 24h/dygn.. Så mycket tankar och funderingar... vill bara att tiden ska gå och 24/4 är här :) Vad har ni för tankar och funderingar?

318

Sortera efter

1xxx1

Kvinna ·

13 mar, 2023

Åh nej, vad tråkigt. Förstår att de känns super tråkigt, sa de varför de flytta dig, såhär långt i förväg. Vi har samma datum nu.
Maria_78 skrev:

Min operation blir framflyttad från 5/4 till 27/4.?

Gilla

Lusie

Kvinna ·

13 mar, 2023

Kan också flika in med att jag är lite stressad över små barn hemma och läkningen. Jag har en 2, 3 & 5 åring ? Minstingen fyller 2 nu på torsdag och han är gaaaalet mammig. Alltså vi snackar besatt typ. Och på nätterna bryter han sig in i mina kläder för att ligga hud mot hud. Helst en hand på tutten också… försöker vänja bort det nu inför op men går så dåligt ?
Gilla

Melros3

Kvinna ·

13 mar, 2023

Har ni frågat om ni kan få framför placering? Jag har små barn hemma, varken tid eller lust med lång läkningsprocess. Eller att skära i bröstmuskeln. Frågade om det var möjligt att få framförplacering och det var inga problem.
Gilla

Maria_78

Kvinna ·

13 mar, 2023

1xxx1 skrev:

Åh nej, vad tråkigt. Förstår att de känns super tråkigt, sa de varför de flytta dig, såhär långt i förväg.
Vi har samma datum nu.

Maria_78 wrote:

De har ingen narkosläkare vecka 14, dvs den veckan jag först fått tid för op.
Gilla

Lusie

Kvinna ·

13 mar, 2023

Melros3 skrev:

Har ni frågat om ni kan få framför placering?
Jag har små barn hemma, varken tid eller lust med lång läkningsprocess. Eller att skära i bröstmuskeln. Frågade om det var möjligt att få framförplacering och det var inga problem.

Jag har frågat, men är tyvärr omöjligt i mitt fall för att jag har typ 0% kroppsfett runt bröstkorgen och väldigt tunn hud… så alla 3 kirurger jag varit på konsultation hos sa att det inte är möjligt i mitt fall och inget dom vill göra.. resultatet skulle bli hemskt tydligen ?
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

13 mar, 2023

Jag ska göra ett byte, så kommer använda mina gamla fickor, bakom. Hoppas läkningen går fort ?
Melros3 skrev:

Har ni frågat om ni kan få framför placering?
Jag har små barn hemma, varken tid eller lust med lång läkningsprocess. Eller att skära i bröstmuskeln. Frågade om det var möjligt att få framförplacering och det var inga problem.

Gilla

1xxx1

Kvinna ·

13 mar, 2023

Super tråkigt för dig..
Maria_78 skrev:

1xxx1 wrote:

Åh nej, vad tråkigt. Förstår att de känns super tråkigt, sa de varför de flytta dig, såhär långt i förväg.
Vi har samma datum nu.

Maria_78 wrote:

De har ingen narkosläkare vecka 14, dvs den veckan jag först fått tid för op.

Gilla

1xxx1

Kvinna ·

13 mar, 2023

Kommer ni säga något till jobbet eller som i mitt fall teamet? Jag är kluven om jag bara ska sjukanmäla mig, bara säga till chefen, eller säga som det är och när (så kanske de ev. pratas mindre om de ens kommer göra det) Jag står 100% för mina implantat, men känner att de är så privat att prata om med kollegor som jag inte är nära. De som står mig nära vet redan att jag har implantat och ska byta. Hur ska ni göra?
Gilla

Anonym användare

13 mar, 2023

Samma här! Bara bakom är aktuellt. Jag har en 1 åring och en 3 åring. Hoppas de går okej!!
Gilla

IsoldeR

Kvinna ·

14 mar, 2023

Jag ska också opereras i april! 4/4 på proforma hos Calle :) Jag ska ha mentor XTRA 365cc. Har ”vanliga” mentor HP idag 350cc. Någon mer som ska ha mentor Xtra?
Gilla

Maria_78

Kvinna ·

14 mar, 2023

Jag är också för tunn upptill för att det ska se bra ut med implantaten framför muskeln tydligen, så nu är jag 100 % inställd på att de ska in bakom igen. Nu är det bara storleken som ska spikas helt, men det får ju bli när jag träffar kirurgen på op-dagen (som nu känns väldigt avläsen). Jag nämnde det där med att ungefär 50 cc "försvinner" vid bakomplacering, men hon tyckte inte att det verkligen var så. Tänker ändå att kanske 400 cc blir bra. Har ju rispåsar med 3,5 dl i som jag "struttar runt" med hemma lite nu och då och trivs med. Men riset far ju lite som det vill tycker jag. Svårt när en del av det lägger sig mellan brösten. Läste att någon hade mjölpåsar istället. Var det t o m någon i den här tråden? Ska prova det också, för att se om det blir någon skillnad. Är Mentor Xtra mera "bulliga" än Mentor HP?
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

14 mar, 2023

Jag körde på mjöl, vårt ris var slut och de stod mellan mjöl eller socker. De blev mjöl för då kunde jag "modelera" påsarna i bh så de följde min form på brösten. Nu känns mina lite små när jag gått här hemma ? Tog köksvågen och fyllde 165g vs 190g, har jag idag 260cc som ska bytas, så de blev tillsammans 425/450. (Vet att de inte exakt efterspeglar rätt cc, men ger en fingervisning, iaf i mitt huvud) ? Ska absolut ha 2strl, de ser så mycket jämnare ut med mina "mjölisar" ?
Maria_78 skrev:

Jag är också för tunn upptill för att det ska se bra ut med implantaten framför muskeln tydligen,
så nu är jag 100 % inställd på att de ska in bakom igen.
Nu är det bara storleken som ska spikas helt, men det får ju bli när jag träffar kirurgen på op-dagen (som nu känns väldigt avläsen).
Jag nämnde det där med att ungefär 50 cc "försvinner" vid bakomplacering, men hon tyckte inte att det verkligen var så. Tänker ändå att kanske 400 cc blir bra.
Har ju rispåsar med 3,5 dl i som jag "struttar runt" med hemma lite nu och då och trivs med.
Men riset far ju lite som det vill tycker jag. Svårt när en del av det lägger sig mellan brösten.
Läste att någon hade mjölpåsar istället. Var det t o m någon i den här tråden?
Ska prova det också, för att se om det blir någon skillnad.

Är Mentor Xtra mera "bulliga" än Mentor HP?

Gilla

IsoldeR

Kvinna ·

14 mar, 2023

Mentor XTRA är fyllda till 97% och vanliga mentor 93% så dom är mer fasta. Sen är dom mer putiga utåt vad jag läst :)
Gilla

Anonym användare

14 mar, 2023

Hur mycket ska ni lägga i som har op i april? Jag är rekommenderad 380 motiva demi, har typ ingenting nu. Har verkligen noll koll på hur det kommer bli i storlek men hoppas jag inte tycker de blir för små!
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

14 mar, 2023

Jag kommer byta till Motiva Ergonomix full profil. H 450cc & V 425cc. Har 260cc LP idag
Cjhg95 skrev:

Hur mycket ska ni lägga i som har op i april? Jag är rekommenderad 380 motiva demi, har typ ingenting nu. Har verkligen noll koll på hur det kommer bli i storlek men hoppas jag inte tycker de blir för små!

Gilla

Lusie

Kvinna ·

14 mar, 2023

Jag ska lägga in 400cc ergonomix full ?
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

17 mar, 2023

Alla är olika och uppfattar/tycker olika. Hur kom du framtill din klinik och strl? Jag gick på magkänslan, uppfatta Örjan som ärlig, straigh forward, svara tydligt på mina frågor mm. Sen kanske jag var inställd på motiva mer utifrån jag läst, men när Örjan sa att både Motiva och Mentor passar mig, vilken jag gilla mest vid känna och klämma, så blev de Motiva. Inställd först på max 375 kanske 400,men när jag såg den så kände de för små, så de blev 425/450 ?
Gilla

Tingeling123

Kvinna ·

17 mar, 2023

IsoldeR skrev:

Jag ska också opereras i april!
4/4 på proforma hos Calle :)
Jag ska ha mentor XTRA 365cc.
Har ”vanliga” mentor HP idag 350cc.
Någon mer som ska ha mentor Xtra?

Hej, jag har Mentor Xtra, opererade mig för tre veckor sen. Är nöjd med valet av dem.
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

18 mar, 2023

Hej Tingeling123. Hur mår du? Såg att du skrev i en annan tråd att du troligen fått en nerv skada, hur märkte du det? Jämfört med dina tidigare OP. Jag ska göra ett byte 27april.
Tingeling123 skrev:

IsoldeR wrote:

Jag ska också opereras i april!
4/4 på proforma hos Calle :)
Jag ska ha mentor XTRA 365cc.
Har ”vanliga” mentor HP idag 350cc.
Någon mer som ska ha mentor Xtra?

Hej, jag har Mentor Xtra, opererade mig för tre veckor sen. Är nöjd med valet av dem.

Gilla

1xxx1

Kvinna ·

22 mar, 2023

Någon mer som har OP nu i april? Själv funderar jag på om att flytta fram min OP.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem