Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
1xxx1 profilbild

1xxx1

Kvinna ·

04 mar, 2023

Operation april/maj/juni 2023

Bröstförstoring

Hej. Tänker att vi startar en tråd för oss som har OP i april/maj/juni. Ju fler vi är ju mer pepp kan vi ge. Vad ska ni göra? Byte? Förstoring? cc? Profil? Märke? Mm Jag ska byta mina 260cc mot 425/450cc Motiva ergonomix Full Profil. Här snurrar bröst, strl, implantat mm 24h/dygn.. Så mycket tankar och funderingar... vill bara att tiden ska gå och 24/4 är här :) Vad har ni för tankar och funderingar?

318

Sortera efter

Toni

Kvinna ·

23 mar, 2023

Hej! Svullnaden kan vara brutal och jag tror faktiskt att du kommer känna dig nöjd efter. Op för 6 månader sen hos Patrik Höijer (love him). Först tyckte jag också att de var väldigt stora, men nu tycker jag nästan att det inte hade skadat med lite till haha. Nej men är svinnöjd! Mitt högra implantat fastnade dock för högt upp så vi korrade det (ej en extra kostnad), inga konstigheter, inget tjafs. Utan han sa bara - det fixar vi!. Sagt och gjort. Inte lika omfattande operation men nu kan jag tydligt se igen hur mkt svullnaden ””förstorar” bröstet kontra det andra. Så ta det lugnt ❤️
Gilla

Toni

Kvinna ·

23 mar, 2023

Hej! Svullnaden kan vara brutal och jag tror faktiskt att du kommer känna dig nöjd efter. Op för 6 månader sen hos Patrik Höijer (love him). Först tyckte jag också att de var väldigt stora, men nu tycker jag nästan att det inte hade skadat med lite till haha. Nej men är svinnöjd! Mitt högra implantat fastnade dock för högt upp så vi korrade det (ej en extra kostnad), inga konstigheter, inget tjafs. Utan han sa bara - det fixar vi!. Sagt och gjort. Inte lika omfattande operation men nu kan jag tydligt se igen hur mkt svullnaden ””förstorar” bröstet kontra det andra. Så ta det lugnt ❤️
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

23 mar, 2023

Vilka implantat och cc har du? Och vad landa du i bh strl?
Toni skrev:

Hej!

Svullnaden kan vara brutal och jag tror faktiskt att du kommer känna dig nöjd efter. Op för 6 månader sen hos Patrik Höijer (love him). Först tyckte jag också att de var väldigt stora, men nu tycker jag nästan att det inte hade skadat med lite till haha. Nej men är svinnöjd!

Mitt högra implantat fastnade dock för högt upp så vi korrade det (ej en extra kostnad), inga konstigheter, inget tjafs. Utan han sa bara - det fixar vi!. Sagt och gjort. Inte lika omfattande operation men nu kan jag tydligt se igen hur mkt svullnaden ””förstorar” bröstet kontra det andra. Så ta det lugnt ❤️

Gilla

Lusie

Kvinna ·

24 mar, 2023

Gaaaah är exakt en månad kvar idag tills min operatiiiiiion vill bara snabb spola tiden nu!!! Vilka dagar hade ni andra nu igen? ?
Gilla

IsoldeR

Kvinna ·

24 mar, 2023

Jag har operation 4/4 så 11 dager kvar !! Så spännande
Gilla

Melros3

Kvinna ·

24 mar, 2023

Jag har också 4/4 :)
Gilla

IsoldeR

Kvinna ·

24 mar, 2023

Har ni nå bra tips på förberedelse? Kanske nått man bör köpa eller ha med sig tex :)
Gilla

Toni

Kvinna ·

25 mar, 2023

Hej! Jag ar 350 CC i vardera - Mentor Round Moderate Plus Profile. Än så länge är jag bara med den vi mätte ut. Stödbh från Abecita som är en 70 E eller 75 E, båda mätte ut bra. Det som är intressant är att min vän som har 420, det ser lika stort ut på henne som mina gör på mig. Så det handlar så mkt om ens egna kropp innan. Har en vän som har 320 och hennes ser mkt mindre ut än mina istället. Så allt är så himla individuellt. Hoppas att Infon hjälper.
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

25 mar, 2023

Det är verkligen individuellt med vart man slutar i strl. Jag hoppas jag landar runt E/F, tänker att det är liiite enklare att hitta fina bh'ar. Tiden går så sakta just nu.
Toni skrev:

Hej!

Jag ar 350 CC i vardera - Mentor Round Moderate Plus Profile.

Än så länge är jag bara med den vi mätte ut. Stödbh från Abecita som är en 70 E eller 75 E, båda mätte ut bra.

Det som är intressant är att min vän som har 420, det ser lika stort ut på henne som mina gör på mig. Så det handlar så mkt om ens egna kropp innan. Har en vän som har 320 och hennes ser mkt mindre ut än mina istället.

Så allt är så himla individuellt.
Hoppas att Infon hjälper.

Gilla

1xxx1

Kvinna ·

25 mar, 2023

Jag har köpt alvedon/naproxen (samma som jag skulle ta vid mina KS) tejp har vi, men jag kommer byta till silikontejp så snart jag får. Sånt i har hemma men tänker kan vara bra. Klohexidin Postafen Extra kuddar i sängen Nackkudde Med mig till OP har jag inte bestämt, mer troligen Bekväma kläder Tröja med dragkedja Enkla skor att ta på mig Surfplatta/mobil (fullladdade) Hörlurar Någon som har flera tips?
IsoldeR skrev:

Har ni nå bra tips på förberedelse? Kanske nått man bör köpa eller ha med sig tex :)

Gilla

Toni

Kvinna ·

25 mar, 2023

Hej, Jaaaa haha jag hade aldrig ett mål med en storlek då jag älskar att leva utan bh =) (Och tror inte jag visste min korrekta storlek innan heller). Så just nu är ju detta lite segt med alla dessa måsten kring bh under läkning men det är såklart för en good cause. Men för mig har en storlek i bh aldrig betytt ngt och inte så relevant utan det "är var det är". Så länge jag ser och tycker mina bröst passar till min kropp så är jag glad =) Men om man har koll på storlekar så är det nog en indikation man kan gå på. När jag hörde att jag nu har E så lät det stort men det ser ju inte stort ut =) Lustigt med det där men jag tänker att man inte ska stirra sig blind på siffror och bokstäver, utan ist gå efter vad som känns rätt och vad som passar dig! Och då när valet är rätt så kommer framtida bh shopping vara kul oavsett! <3
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

25 mar, 2023

Sant. Jag har inget mål heller när de gäller strl, viktigare att de passar mig, som du skriver. Tror inte att 425/450 kommer bli för stort men absolut fylla ut och passa min kroppsform. De enda jag reflekterat över att strl över E/F kan vara svårare att hitta i "vanliga" butiker. Men å andra sidan, kanske de medför att man hittar nya butiker. Hur som, ska de bli skoj att få leta nya underkläder, bikini mm till sommaren ?
Toni skrev:

Hej,

Jaaaa haha jag hade aldrig ett mål med en storlek då jag älskar att leva utan bh =) (Och tror inte jag visste min korrekta storlek innan heller). Så just nu är ju detta lite segt med alla dessa måsten kring bh under läkning men det är såklart för en good cause.

Men för mig har en storlek i bh aldrig betytt ngt och inte så relevant utan det "är var det är".
Så länge jag ser och tycker mina bröst passar till min kropp så är jag glad =)

Men om man har koll på storlekar så är det nog en indikation man kan gå på. När jag hörde att jag nu har E så lät det stort men det ser ju inte stort ut =)

Lustigt med det där men jag tänker att man inte ska stirra sig blind på siffror och bokstäver, utan ist gå efter vad som känns rätt och vad som passar dig! Och då när valet är rätt så kommer framtida bh shopping vara kul oavsett! <3

Gilla

Jeq

Kvinna ·

25 mar, 2023

Jo jag ??? 2017 la jag in 300 cc plus profil mentor. Men idag väger jag mer än då och dom är lösa och hängiga. Operation 2 är inbokad till den 26 april :) mentor hög profil 450 cc. Bakom muskeln båda gångerna.
Gilla

Nocki

Kvinna ·

25 mar, 2023

OP 31 mars. Aaaaaasnervös och typ smärre panik, haha. Förstår någon vad jag menar när jag säger att jag älskar mina bröst idag, men tycker det är sexigt med lite mer? Har ganska mycket egen vävnad. 390cc eget. Så hjärnan spelar en ”härliga” spratt!!
Gilla

Nocki

Kvinna ·

25 mar, 2023

Glömde skriva att om jag inte får fullständig panik och avbokar så är det 300-400 ish framför muskel som gäller =P
Gilla

Toni

Kvinna ·

26 mar, 2023

Ja exakt! Det är nog en bra inställning =) Kommer bli så snyggt! Och massa nice bikinis o BH:s framöver!
Gilla

Toni

Kvinna ·

26 mar, 2023

Se till att ha lite saker hemma som du gillar att äta.. Om du kommer vara lite själv hemma så ställ ner tallrik, kopp, te, kaffe, glas osv på en bänk så att du lätt kommer åt det. och sen som tidigare svarat. Rena kläder, mobil/padda/dator till uppvaket. =) Något för magen så att den kan jobba igång då man efter morfin kan bli lite stopp i magen. Jag köpte några tabletter på apoteket. Samt om du äter antibiotika så kan det va smart att förbereda med en kur canesten då man ofta efter 2-3 v kan få svamp i underlivet.
Gilla

Elli67

Kvinna ·

26 mar, 2023

Jag kommer inte heller säga det mer än de allra närmsta. Min erfarenhet sedan tidigare är att det ändå inte läggs märke till så väldigt mycket. Men om man säger det blir det så mycket fokus på det för alltid..
Gilla

Elli67

Kvinna ·

26 mar, 2023

Jag har fått en tid 4 maj, så det är ju inte i april men nästan.. Vill göra ett implantatsbyte då jag delvis upplever att brösten sitter så långt isär, men vill också ha mycket mer volym upptill.har idag ett anatomiskt så jag vill ha ett rundare implantat.
Gilla

Saltis

Kvinna ·

26 mar, 2023

Jag har op den 19/4, gjort lyft för 1,5 år sedan men vill nu ha inlägg. Lyftet blev jättebra, men jag önskar mig rundare bröst med mer överpol. Där är ju ingen fyllighet upptill nu. Jag fick rådet att vi ska köra på mentor moderate extra plus 405 cc. Någon här som har den? Ligger på en d-kupa idag och är lite lätt stressad över att det kommer bli mega tuttar!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem