Trainwreck
Kvinna ·
17 jul, 2023
Operation augusti 2023
BröstförstoringHej! Jag ska operera mig för först gången nu i augusti, brösten, och tänkte kolla om det är fler som har operationstid då? Börjar närma sig nu, och jag börjar bli lite nervös
Sortera efter
girlypie01
Kvinna ·
27 aug, 2023
soffans
Kvinna ·
27 aug, 2023
Biscione
Kvinna ·
27 aug, 2023
Rose1984
Kvinna ·
28 aug, 2023
Shakenda
Kvinna ·
29 aug, 2023
Ok det låter ju underbart. Nu har det ju gått en vecka och jag har kunnat dra ner på morfinet till 10mg morgon och 20 på kvällen. Tidigare fick jag ta 25 på morgon och sen 10 på dagen och 25 på kvällen och jag var ändå inte något yrslig eller påverkad kognitivt av morfinet. Det biter tydligen inte på mig som på andra sa läkaren. Men har upplevt det tidigare med så det var nog därför jag hade så ont för smärtlindring inte fungerade.
Rose1984
Kvinna ·
29 aug, 2023
Lorelai
Kvinna ·
29 aug, 2023
@shakenda, jag fick också bröstband (ser att vi har samma kirurg), jag opererades för 2,5 vecka sedan och ska ta bort på måndag. Har också tyckt att det var sjukt jobbigt. Speciellt första veckorna. Sen hade jag så ont så jag bestämde mig för att sova utan en natt, och efter det har jag inte alls känt mig lika besvärad. Men varje gång jag tar av det eller spänner upp är det typ ”åh fan är det såhär det känns att kunna ta ordentliga andetag”. Men jag försöker lita på processen och hoppas brösten blir fina! Men grattis till att du får ta av ditt band snart?
Min sista bröstbandsdag är på tisdag ) Håller med om att det är skönt att ta av den och ANDAS ? Men nu tredje veckan har det ändå varit lite lättare, tror det är för att svullnaden gått ner lite.
Avseende ömmande bröstvårtor: jag tycker att mina har blivit mycket mer känsliga för beröring och gillar det haha. Det är nog inte så sannolikt att denna känsligheten kommer att bestå (tyvärr för min del ?). Jag var liite orolig för att tappa känsel inför operationen, men verkar inte vara några problem.
ZeeZee
Kvinna ·
29 aug, 2023
Lorelai
Kvinna ·
30 aug, 2023
Hej tjejer!
Vad roligt att så många varit hos Örjan på Plastikkirurgen!
Jag opererade mig, (för första gången) den 21/8-23 hos Örjan. Så mina nya bröst är idag 8 dagar gamla och har precis slutat ömma och värka. Jag är SÅÅÅ nöjd!! ???
Jag är 1,80 och smal, varit en planka hela mitt liv. Sen efter 2 barn blev det liksom 2 tunna tomma påsar med bröstvårta längst ner.. (jag hade väldigt mycket mjölk och mina bröst svällde upp 200%!!) så tänk själva.. ?
Efter konsultationen hos Örjan kände jag att jag inte behövde träffa fler kirurger, det vart liksom en ”perfect match” direkt! Och jag ångrar verkligen ingenting! Så lycklig för mina ”nya flickor”!
Jag fyllde 400 i vä. och 425 i hö. Pga storleksskillnaden innan. Motiva, bakom muskeln. Livrädd för att dom skulle bli förstora och se ut som en uppblåst bimbo, men dom passar perfekt! ?
Dom är fortfarande stenhårda och ”högt uppe” men oj så fina dom är! Och så kul det är att prova kläder!! ?
Kan inte vänta på slutresultatet, är dom såhär fina redan nu, så kan jag inte ens tänka mig hur fina dom blir när dom lagt sig tillrätta. ?
Escan
Kvinna ·
30 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
30 aug, 2023
Halloj.
Fick min kallelse idag. Ska vara på kliniken den 7/9 klockan 9.30. Börjar kännas i magen. Haha.
Ni som opererade er hos Örjan, hur länge var ni på kliniken innan själva OP satte igång?
Escan
Kvinna ·
30 aug, 2023
Halloj.
Fick min kallelse idag. Ska vara på kliniken den 7/9 klockan 9.30. Börjar kännas i magen. Haha.
Ni som opererade er hos Örjan, hur länge var ni på kliniken innan själva OP satte igång?
Va spännande! Närmar sig nu! :)
Jag var väl på kliniken mellan 60 o 80 min innan jag var sövd kanske? Men var mitt i lunchtid också gjorde dock ingenting
Escan
Kvinna ·
30 aug, 2023
Halloj.
Jag var väl på kliniken mellan 60 o 80 min innan jag var sövd kanske? Men var mitt i lunchtid också gjorde dock ingenting
Trainwreck
Kvinna ·
30 aug, 2023
Halloj.
Vilken tid var du kallad att vara där? Minns du vilken tid du vaknade och vilken tid du fick lämna? Du har säkert svarat på allt detta redan men nu börjar jag bli stressad och vill ha svar på allting en gång till. Haha.
Escan
Kvinna ·
30 aug, 2023
Halloj.
Jag var väl på kliniken mellan 60 o 80 min innan jag var sövd kanske? Men var mitt i lunchtid också gjorde dock ingentingVilken tid var du kallad att vara där? Minns du vilken tid du vaknade och vilken tid du fick lämna? Du har säkert svarat på allt detta redan men nu börjar jag bli stressad och vill ha svar på allting en gång till. Haha.
Min tid var kl 12, kom ca 10 min innan då jag gick dit. Jag tror jag sövdes typ.. 13.15 och minns att jag på en gång när jag vaknade frågade om klockan och då var den 14.40! Så var borta i ca 90 min ca! :)
Jag var kvar en bra stund kändes det som, hade säkert kunna gått tidigare då jag mådde så bra, haha, men jag vet att apoteket stängde 19, så gick kanske där ifrån 18.15? Typ. Jag hade tappat bort min nyckel till skåpet så tog lite tid haha
Fräken
Kvinna ·
31 aug, 2023
Changes
Kvinna ·
31 aug, 2023
Halloj.
Escan
Kvinna ·
31 aug, 2023
Halloj.
Jag var på kliniken 10.15 och fick komma in och byta om till rocken och tofflor har jag för mig, Sen fick jag komma till vilorummet och lägga mig och vänta, efter en stund kom det en sköterska och gav mig några tabletter och sen fick jag vänta igen. Sen kom en narkosläkare och ställde lite frågor om min hälsa. Därefter kom Örjan tror jag och vi gick igenom det allra sista och han ritade på mig. När det väl var dags så hämtade dom mig så fick jag gå in i operationssalen och lägga mig. De var tre personer runt mig då som hela tiden pratade med mig och såg till så jag hade det bra och sen somnade jag, jag såg aldrig när Örjan kom i i salen.
Vet inte riktigt vad klockan var men upplevde det som att jag fick vänta lite iaf. Något som jag hade velat veta innan var att man liksom är som i en källare vilket gjorde att jag inte hade någon som helst täckning på mobilen (har 3). Så jag kunde inte skriva till någon eller lyssna på ljudbok som jag hade tänkt. Så ett tips är att ladda ner någon ljudbok eller avsnitt eller vad man nu har tänkt lyssna/titta på.
Efter uppvaket (vaknade ca kl 13 har jag för mig) fick man komma tillbaka till den sängen man hade i vilorummet. Där fick man sedan vila och äta och dricka. Då hade det varit skönt att ha mobilen med någonting på. Men samtidigt var jag ganska trött så sov en hel del. Lämnade kliniken samtidigt som Trainwreck, ca 18.15. Kändes inte alls stressigt men är glad att jag fick dom timmarna där för som sagt, jag var väldigt trött och det tog tid att äta för jag mådde illa och var yr efter narkosen.
Var en tjej kvar när vi lämnade. Hon hade opererats sist av oss den dagen. Vi var fem som opererades och jag var tredje person i ordningen.
Lycka till! Det kommer gå sååå bra och du kommer få så jäkla snygga tuttar! Man fattar det typ inte när man kollar på dom. Jag är eg väldigt nöjd med storleken men tror också man vänjer sig så sjukt snabbt, ibland känner jag hur de varit om jag tagit större :D
Men sambon och andra säger att jag inte skulle haft större så jag tror man själv bara blir lite van och lite blind haha.
girlypie01
Kvinna ·
31 aug, 2023
Halloj.
Jag var på kliniken 10.15 och fick komma in och byta om till rocken och tofflor har jag för mig, Sen fick jag komma till vilorummet och lägga mig och vänta, efter en stund kom det en sköterska och gav mig några tabletter och sen fick jag vänta igen. Sen kom en narkosläkare och ställde lite frågor om min hälsa. Därefter kom Örjan tror jag och vi gick igenom det allra sista och han ritade på mig. När det väl var dags så hämtade dom mig så fick jag gå in i operationssalen och lägga mig. De var tre personer runt mig då som hela tiden pratade med mig och såg till så jag hade det bra och sen somnade jag, jag såg aldrig när Örjan kom i i salen.
Vet inte riktigt vad klockan var men upplevde det som att jag fick vänta lite iaf. Något som jag hade velat veta innan var att man liksom är som i en källare vilket gjorde att jag inte hade någon som helst täckning på mobilen (har 3). Så jag kunde inte skriva till någon eller lyssna på ljudbok som jag hade tänkt. Så ett tips är att ladda ner någon ljudbok eller avsnitt eller vad man nu har tänkt lyssna/titta på.
Efter uppvaket (vaknade ca kl 13 har jag för mig) fick man komma tillbaka till den sängen man hade i vilorummet. Där fick man sedan vila och äta och dricka. Då hade det varit skönt att ha mobilen med någonting på. Men samtidigt var jag ganska trött så sov en hel del. Lämnade kliniken samtidigt som Trainwreck, ca 18.15. Kändes inte alls stressigt men är glad att jag fick dom timmarna där för som sagt, jag var väldigt trött och det tog tid att äta för jag mådde illa och var yr efter narkosen.
Var en tjej kvar när vi lämnade. Hon hade opererats sist av oss den dagen. Vi var fem som opererades och jag var tredje person i ordningen.Lycka till! Det kommer gå sååå bra och du kommer få så jäkla snygga tuttar! Man fattar det typ inte när man kollar på dom. Jag är eg väldigt nöjd med storleken men tror också man vänjer sig så sjukt snabbt, ibland känner jag hur de varit om jag tagit större :D
Men sambon och andra säger att jag inte skulle haft större så jag tror man själv bara blir lite van och lite blind haha.
Tack så jättemycket för ditt svar. Såhär dags om en vecka är jag förhoppningsvis nyvaken. Haha.
Vaknade imorse och hade liiiite ont i halsen. Är sjukt orolig över att jag ska bli sjuk ?
Escan
Kvinna ·
31 aug, 2023
Halloj.
Var en tjej kvar när vi lämnade. Hon hade opererats sist av oss den dagen. Vi var fem som opererades och jag var tredje person i ordningen.Lycka till! Det kommer gå sååå bra och du kommer få så jäkla snygga tuttar! Man fattar det typ inte när man kollar på dom. Jag är eg väldigt nöjd med storleken men tror också man vänjer sig så sjukt snabbt, ibland känner jag hur de varit om jag tagit större :D
Men sambon och andra säger att jag inte skulle haft större så jag tror man själv bara blir lite van och lite blind haha.Tack så jättemycket för ditt svar. Såhär dags om en vecka är jag förhoppningsvis nyvaken. Haha.
Vaknade imorse och hade liiiite ont i halsen. Är sjukt orolig över att jag ska bli sjuk ?
Se till att dricka mycket (!!) vatten och ät bra, hälsosam mat. Mycket frukt och grönt är bra för immunförsvaret. :) Det är nog ingen fara att vara lite krasslig, men du har ju också en hel vecka på dig att bli bättre. Det ska nog gå bra ska du se! Håller tummarna för dig!