Trainwreck
Kvinna ·
17 jul, 2023
Operation augusti 2023
BröstförstoringHej! Jag ska operera mig för först gången nu i augusti, brösten, och tänkte kolla om det är fler som har operationstid då? Börjar närma sig nu, och jag börjar bli lite nervös
Sortera efter
girlypie01
Kvinna ·
23 aug, 2023
Fräken
Kvinna ·
23 aug, 2023
girlypie01
Kvinna ·
23 aug, 2023
Shakenda
Kvinna ·
23 aug, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
23 aug, 2023
Jag fick veta inget duschande på tre dagar, tvättlapp okej. Sen har jag också plåster över naveln så har ändå inte okej på dusch men tre dygn är Victoriaklinikens rekommendationer för dusch efter bröstoperation.
För övrigt mådde jag fruktansvärt samma dag som operationen. Både narkosen och medicinerna fick mig illamående. Jag opererades vid 12 och faktiskt även dygnet efter var obehagligt, även om värsta illamåendet hade släppt på förmiddagen dagen efter.
Jag valde ju klinik just för att jag tyckte det kändes hetsigt att åka hem samma dag och det var tur. Mina bröst hade svullnat över natten så de behövde byta storlek på min läke-bh för att brösten inte skulle klämmas för hårt och de behöver lägga om såren i min navel. Sen kunde jag inte gå ordentligt samma kväll ens för att gå på toa för jag hade så ont och mådde så illa (mest brösten som smärtade men magen gjorde att alla resande och sänkande rörelser etc. blev vidriga.)
Om någon läser som inte gjort eller bokat så fundera noga på var du opereras och hur mycket tid du har inför hemgång och vilket stöd du har första tiden. Jag har fött tre barn, tagit hand om två halvstora helt ensam och nyförlöst, skrapats efter missfall med sövning - kort sagt har både sövts och utsatt kroppen för smärtor och påfrestningar - och var ändå inte alls beredd på hur oförmögen jag skulle vara att ta hand om mig och hur påverkad jag skulle bli. Man vet inte i förväg hur man kommer må.
Fräken
Kvinna ·
23 aug, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
23 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
24 aug, 2023
Escan
Kvinna ·
24 aug, 2023
@shakenda jag har inte blivit ordinerad bröstbrand. Däremot ska jag gå topless dagtid 1 vecka nu (v2 sedan OP). Jag har återbesök den 29e så ska bli intressant vad Örjan säger då, känns som att brösten är väldigt högt upp fortfarande haha.
@fräken Har du tagit stygnen redan? Va skönt! Jag gissar på att jag får bort dem 29e på återbesöket.. ska bli intressant att höra vad som sägs då
Josamixi
Kvinna ·
24 aug, 2023
Lorelai
Kvinna ·
24 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
24 aug, 2023
@shakenda jag har inte blivit ordinerad bröstbrand. Däremot ska jag gå topless dagtid 1 vecka nu (v2 sedan OP). Jag har återbesök den 29e så ska bli intressant vad Örjan säger då, känns som att brösten är väldigt högt upp fortfarande haha.
@fräken Har du tagit stygnen redan? Va skönt! Jag gissar på att jag får bort dem 29e på återbesöket.. ska bli intressant att höra vad som sägs då
Men hallå, vad jobbigt att behöva åka så långt igen för återbesök?! Det tänkte jag inte på att ni behöver göra.
Hur känns det förövrigt för dig? Har du börjat jobba? Hur fungerar det med lyft? Och framförallt hur är det att sova på rygg?
Changes
Kvinna ·
25 aug, 2023
Escan
Kvinna ·
25 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
25 aug, 2023
Booobie23
Kvinna ·
25 aug, 2023
Lorelai
Kvinna ·
26 aug, 2023
Blåbärspaj88
Kvinna ·
26 aug, 2023
Hej! Jag opererades igår 21 aug i Linköping. Hur har ni andra mått efteråt? Jag får ingen direkt smärtlindring av mina mediciner ?
Mvh
Shakenda
Kvinna ·
27 aug, 2023
@shakenda, jag fick också bröstband (ser att vi har samma kirurg), jag opererades för 2,5 vecka sedan och ska ta bort på måndag. Har också tyckt att det var sjukt jobbigt. Speciellt första veckorna. Sen hade jag så ont så jag bestämde mig för att sova utan en natt, och efter det har jag inte alls känt mig lika besvärad. Men varje gång jag tar av det eller spänner upp är det typ ”åh fan är det såhär det känns att kunna ta ordentliga andetag”. Men jag försöker lita på processen och hoppas brösten blir fina! Men grattis till att du får ta av ditt band snart?
girlypie01
Kvinna ·
27 aug, 2023
Hej tjejer!
På måndag har det gått tre veckor sedan min operation, det har hänt så mycket med brösten sedan op, första dagen var de väldigt svullna och såg ut som två strutar men nu har de fått lite underpool och ser mer naturliga och fina ut. Men det spänner fortfarande rätt så mycket i dem och bröstvårtorna är ömma som fan. Hur har ni det andra det? Någon som inte har ömma bröstvårtor? Eller ni som ligger någon vecka före mig (op precis i början av aug) hur känns det för er?
Ok, kan kanske vara medicinen? Jag vet att vi fick hem tramadol och en biverkning kan vara just illamående på de tabletterna samt yrsel. Jag har som sagt haft tur och sluppit illamående på kliniken och op dagen, sen tog jag bara en tramadol första natten för att jag var rädd att inte få sova, men fick ingen bieffekt alls som tur var..
Jag hoppas det bara är en bieffekt för dig så det slutar när du slutar med medicinen. Hur har du annars mått?