Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Flakon

Kvinna ·

09 dec, 2019

Hej! Jag ska göra brösten samt stor buk 11/2-2020?
Gilla

Flakon

Kvinna ·

09 dec, 2019

Hej! Jag ska göra brösten samt buk den 11/2
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Flakon skrev:

Hej!
Jag ska göra brösten samt stor buk 11/2-2020?

Hej! Åh va spännande? vilken är du mest nervös inför??
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

09 dec, 2019

??‍♀️jag ska operera brösten den 12/2-20 på Art Clinic Gbg. Läkare Per Windh. Lite osäker på storlek. Ska ha Motiva ergonomix. Fått rekommenderat 245demi på ena och 320 mini på andra. Rädd att det ska bli för litet men är ju såå svårt att veta. Det är det jobbigaste inför op tycker jag, att man tar rätt storlek. Att man blir nöjd efteråt.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Pumba86 skrev:

??‍♀️jag ska operera brösten den 12/2-20 på Art Clinic Gbg. Läkare Per Windh. Lite osäker på storlek. Ska ha Motiva ergonomix. Fått rekommenderat 245demi på ena och 320 mini på andra. Rädd att det ska bli för litet men är ju såå svårt att veta. Det är det jobbigaste inför op tycker jag, att man tar rätt storlek. Att man blir nöjd efteråt.

Eller hur! Ska göra på art clinic i Jönköping. Velar mellan två storlekar, motiva ergonomix ska jag ja, men antigen demi 265 eller 315 full, lutar åt 315, eller de blir 315 rättare sagt haha, har bestämt mig för att bestämma mig, annars kan man nog fundera fram och tillbaka hur länge som helst??
Gilla

Flakon

Kvinna ·

10 dec, 2019

Är väldigt orolig för båda, magen för att den inte ska bli som man tänkt sig och brösten funderar jag på om jag valt rätt storlek ?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

10 dec, 2019

Flakon skrev:

Är väldigt orolig för båda, magen för att den inte ska bli som man tänkt sig och brösten funderar jag på om jag valt rätt storlek ?

Haha samma som mig då, detta med storleken? men de blir nog bra till slut?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

11 dec, 2019

Flakon, vart ska du operera dig? Du har valt ganska stor storlek ändå?var det kirurgen som rekommenderade det?blir en stor operation för dig med full buk oxå. Förstår att det är nervöst. Är det eftersviterna efter 3 graviditeter?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

11 dec, 2019

Pinkroose såg precis din 3D-bild. Tycker det ser superbra ut!Verkligen!Tror det kommer bli super med den storleken!??
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

11 dec, 2019

Pumba86 skrev:

Pinkroose såg precis din 3D-bild. Tycker det ser superbra ut!Verkligen!Tror det kommer bli super med den storleken!??

Tror du de?? ena gången jag tittar så tycker jag de ser för smått ut och i nästa för stort? men har bestämt att sluta glo och köra på de som är på bilden ä??
Gilla

Flakon

Kvinna ·

13 dec, 2019

Citadellkliniken av helena ? Har varit på konsultation hos både Jörg och Helena och båda sa den storleken enligt mina mått ?. Nu fick jag en funderare till ? tänk om det blir för stort?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

14 dec, 2019

Haha..förlåt!:P inte meningen att sätta griller i huvudet på dig. Det är säkert bra storlek för dig om de båda har sagt det:) Jag är rädd att mina ska bli för små. Jag vill inte bli en ”tuttfia” men vill ju att det ska va en ordentlig skillnad. Vill ha en storlek som passar mig och min kropp fast på plussidan så att säga. Så svårt tycker jag!Man får nog försöka lita på kirurgerna och deras vana öga. Det är svårt att titta på bilder på den strl man ska ha för är så skillnad beroende på vem de sitter på
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

15 dec, 2019

Hello Jag har bokad op 17/2 hos Peter Z på Art clinic! Mina är väldigt trötta nu efter 2 barn.. även mindre än innan då gick jag ner nästan 30kg efter andra graviditet! Nu är det den enda jag tänker på storleken.. det såg jätte fint ut på 3d.. men nu är jag orolig att dom är för stora.. har glömt att fråga om jag kan ta bild på 3d bilden?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

15 dec, 2019

Kokkalica skrev:

Hello
Jag har bokad op 17/2 hos Peter Z på Art clinic!
Mina är väldigt trötta nu efter 2 barn.. även mindre än innan då gick jag ner nästan 30kg efter andra graviditet!
Nu är det den enda jag tänker på storleken.. det såg jätte fint ut på 3d.. men nu är jag orolig att dom är för stora.. har glömt att fråga om jag kan ta bild på 3d bilden?

Fick du inte med dig 3d bilderna hem? Va har du tänkt för storlek??
Gilla

Aet

Kvinna ·

15 dec, 2019

Jag ska också operera mig i februari! Tror det blir mentor anatomiska 210cc bakom, men velar lite.... kan bli motiva Ergonomix mini också, funderar på att boka en till konsultatio. Kan inte bestämma mig. Ni som valde motiva, varför gjorde bi det? Hur gick era tankar?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

16 dec, 2019

Aet skrev:

Jag ska också operera mig i februari! Tror det blir mentor anatomiska 210cc bakom, men velar lite.... kan bli motiva Ergonomix mini också, funderar på att boka en till konsultatio. Kan inte bestämma mig. Ni som valde motiva, varför gjorde bi det? Hur gick era tankar?

Va kul!? Valde motiva för att jag tyckte om de implantatet mest, dels efter kirurgens rekommendation och efter mitt eget tycke? Vilken art clinic har du varit på??
Gilla

Kokkalica

Kvinna ·

16 dec, 2019

Nej det fick jag inte..pga GDPR lagen får jag inte säger de! Kom på tillsammans med Peter till 450cc runda motiva.. med lite fet emellan på båda.. det va det som såg perfekt ut för mig! Men det är väl samma för alla när det gäller storleken! Kommer säkert att bli bra..
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

16 dec, 2019

Kokkalica skrev:

Nej det fick jag inte..pga GDPR lagen får jag inte säger de!
Kom på tillsammans med Peter till 450cc runda motiva.. med lite fet emellan på båda.. det va det som såg perfekt ut för mig!
Men det är väl samma för alla när det gäller storleken! Kommer säkert att bli bra..

Asså, jag fick ett mail med en länk till mina 3d bilder. Fick ladda ner en app. Har lagt ut en på min sida?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

16 dec, 2019

Var oxå på konsultation med Peter Z. Han sa till mig att ta kort på 3D bilderna med mobilen så det gjorde jag. Peters schema passade inte alls med mitt så jag ska operera mig hos Per Windh istället. De känns superbra båda två. Känns som vi är i trygga händer!det är bara detta med att få till rätt storlek:P
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

16 dec, 2019

Spännande ändå hur olika rekommendationer vi har fått trots att, vad jag tycker, det skiljer lite mellan vår längd och vikt. Vi har antagligen väldigt olika kroppsbyggnad och kanske förutsättningar bröstmässigt☺️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem