Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Anonym användare

18 mar, 2020

Emandm Varför skulle de svullna efter dränen? Det skulle vel være tvert om; dränen tar jo bort blod og serum slik at det blir mindre svullnad. Dette virker merkelig. Du må ikke gi deg!
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

18 mar, 2020

@skorpan vad länge. Jag skulle ha valfri bygelfri bh efter 3 mån som sagt.. Kan längden bero på ankarlyftet kanske...?
Gilla

Skorpan

Kvinna ·

19 mar, 2020

Tuss123 skrev:

@skorpan vad länge. Jag skulle ha valfri bygelfri bh efter 3 mån som sagt.. Kan längden bero på ankarlyftet kanske...?

Ingen aning faktiskt. Har förstått iallafall att det är står skillnad på vanlig bröstförstoring och när man gör lyft. Dom ärr jag har just nu är inte att leka med, dom går hela vägen under bröstet, 20cm på varje sida plus snittet upp mot bröstvårtan och runt den. Tur att människan glömmer snabbt, om ett år kommer det knappt synas!
Gilla

Anonym användare

19 mar, 2020

Norgirl skrev:

Emandm
Varför skulle de svullna efter dränen? Det skulle vel være tvert om; dränen tar jo bort blod og serum slik at det blir mindre svullnad. Dette virker merkelig. Du må ikke gi deg!

Enligt dom för att dom fick hålla på & trycka ut blodet ganska kraftigt för det hade börjat koagulera sig.. ??‍♀️ Men man tycker ju de borde svullna av , iaf börja svullna av nu 21 dagar senare ..
Gilla

Anonym användare

19 mar, 2020

Skorpan skrev:

Tuss123 skrev:

Ingen aning faktiskt. Har förstått iallafall att det är står skillnad på vanlig bröstförstoring och när man gör lyft. Dom ärr jag har just nu är inte att leka med, dom går hela vägen under bröstet, 20cm på varje sida plus snittet upp mot bröstvårtan och runt den.
Tur att människan glömmer snabbt, om ett år kommer det knappt synas!

Jag har också gjort ankarlyft. Tycker själv de känns väldigt kort tid med mina först enbart 3 dygnet runt veckor (som sen blev 6 enbart för att JAG ringde o pratade med dom) Som du skriver, man är ju ganska uppskuren?
Gilla

Anonym användare

19 mar, 2020

Skorpan skrev:

Jag var på återbesök förra veckan (3 veckor sedan op) och fick då prova ut rätt storlek på bh + att jag fick köpa med bh och ta med hem direkt. Kändes så himla bra att få den hjälpen. Bästa Nordiska Kliniken!
Det blev en Abecita Kimberly som jag ska ha från 5 veckor och framåt i totalt 6 månader, dygnet runt. Köpte även en Abecita Dynamic (sport bh). Hade samma storlek i båda.

Men vad bra!! De är ju det man hade önskat ; att dom provat ut en på kliniken åt en!
Gilla

Ellas

Kvinna ·

23 mar, 2020

Hur mår ni alla? Hur går det med läkningsprocessen och känner ni er nöjda med valet av implantat? :) Idag har det gått exakt fyra veckor sedan op för mig och förutom molande värk på ovansidan av höger bröst (som jag haft i flera veckor, ska fråga vad det kan vara på mitt andra återbesök idag) är i princip all smärta borta nu. Det ömmar lite vid ärren ibland men i det stora hela mår jag i princip som vanligt igen. Brösten har förändrats oerhört mycket till utseendet bara på den här korta tiden och jag försöker att dokumentera flitigt här på pof för att underlätta för de som har sin op framför sig. Det är fortf alldeles för mycket överpol men det blir ju bättre sen när implantaten har mjuknat mer och de sjunkit lite till. Känner mig helt klart optimistisk och tror att slutresultatet om 6-12 månader kommer att bli precis vad jag önskade. Känns fantastiskt! Ärren har läkt jättefint också, har inte haft några infektioner eller så. Det är lite ojämnt och knöligt fortf och små skorpor kvar men inga öppna sår eller rodnader. Har använt silikontejp från start som skall vara lite mildare än tejpen man får på klinikerna, och tar bort ev små limrester på huden bredvid såren med KMI häftremover-servetter som är baserade på rapsolja. De finns att köpa på bl.a. Apotea och jag tycker att de funkar toppen! Har en bild på hur det såg ut efter duschen igår där man kan se hur lugn huden känns efteråt :) I det stora hela mår jag med andra ord jättebra nu och hoppas bara att ömheten i höger bröst går över snart. I övrigt längtar jag efter att få byta till Kimberlyn om någon vecka och att brösten skall mjukna och droppa lite mer med tiden :)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

25 mar, 2020

Hej! Jag mår fint Ella tackar som frågar ? Så skönt att det går åt rätt håll för dig och att formen och storleken känns bra! Jag måste fråga alla er. Jag opades 2 feb och har fortfarande ont i vänster bröst, på ovansidan. Smorde mig igår och hittade en öm punkt som jag tryckte på och nu gör det ont hela tiden. Nån som varit med om något liknande? Tänkte jag skulle maila ssk på NK också men vill även kolla med er ?
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

26 mar, 2020

Var på återbesök idag. Ärren syns typ inte alls, nästan så kirurgen var chockad över hur fint det läkt. Inläggen satt där de ska och han tyckte allt såg jättefint ut. Vi pratade en del om träning och han vill att jag avvaktar träna bröst tills det gått 8 veckor, precis som det var sagt från början.. Nu har jag grönt ljus att köra underkropp och att jag ska vara noga med att inte aktivera bröstet för mycket. Har senaste åren gymmat 4-5 ggr i veckan så har ganska bra koll på vad jag kan köra och inte. Längtar innerligt tills jag kan köra på som vanligt..
Gilla

Anonym användare

26 mar, 2020

Jag mår bra här också. Brösten är fortfarande väldigt olika stora tyvärr och tycker inte det blir bättre.. men har pratat både med kirurg och ssk och de är avvakta som gäller, så de gör ja o håller verkligen timmarna! Är öm i båda brösten, lite solbränd-känsla i huden. Har fortfarande en del skorpor kvar men har inte haft några problem med infektioner eller dyl! Hoppas de fortsätter lika bra framåt för er som de gjort hittills ?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

14 aug, 2020

Hej alla februari-boobisar! Tänkte höra hur det går för er nu efter 6 månader ☺️ Själv är jag så j-kla nöjd med beslutet! Trodde inte att det kunde bli så bra efter ett lyft och mindre implantat. Visst, jag har ärr men de läker och bleknar fint och jag har hellre det än de bröst jag hade innan. Snart 6-månaders kontroll och sedan är man väl ”färdig” antar jag ? Hur går det för alla er andra, blev resultatet som ni hade hoppats? Soliga kramar!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

12 sep, 2020

Hej!! Ja nu har man ju varit nybystad ett tag. Jag upplever tyvärr att jag gick för stort och tänker ofta på att jag borde gått på ett mindre inplantat. Sen hade jag velat ha lite mer underpool, nu känns det som att de ser för fake ut för min smak. Har tid för återbesök 25 september och då ska jag ta upp det med kirurgen.
Gilla

yris

Kvinna ·

13 sep, 2020

Jesss skrev:

Hej!! Ja nu har man ju varit nybystad ett tag. Jag upplever tyvärr att jag gick för stort och tänker ofta på att jag borde gått på ett mindre inplantat. Sen hade jag velat ha lite mer underpool, nu känns det som att de ser för fake ut för min smak.

Har tid för återbesök 25 september och då ska jag ta upp det med kirurgen.

Hej, åh vad jobbigt! men bra att du skriver om detta...för oftast så hör man att man skulle valt större. Ja detta är ett stort ingrepp och mycket pengar, så man vrider och vänder på alla bilder och trådar angående detta. Själv blev jag rekommenderad Ergonimix demi 285cc eller 300 cc. Men när jag kom hem och titta noggrant på 3D bilderna så kändes det inte som jag. Så jag bokade in ny konsultation och ställde mer frågor om Mini implantatet med mindre put. Så fick jag med mig nya 3D bilder. Och nu känner jag mig nöjd med det val som kommer att opereras in 24/9. Lycka till med återbesöket, hoppas du kan få något bra råd om hur du ska göra vidare.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem