Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Jesss

Kvinna ·

14 mar, 2020

Emandm det förstår man så klart men det är jobbigt ändå. Hur mår du då?
Gilla

Anonym användare

14 mar, 2020

Jesss, jo trots omständigheterna mår jag bra. Är bara väldigt väldigt trött hela tiden och känner att jag inte orkar någonting, vilket är väldigt frustrerande då barnen såklart förväntar sig glada i pigga mamma ? men tror de är lite psykiskt också bara för att jag inte vet om allt är bra än.. fick även veta igår att jag hade förstorad mjälte när jag låg inne som skulle följa upp (inget dom nämnde på sjukhuset dock)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

15 mar, 2020

Den med? Tror nog att när allt är klart, då måste du få prata med någon som kan berätta vad som hänt så du vet och får något form av avslut. Håll oss gärna uppdaterade ?
Gilla

Anonym användare

15 mar, 2020

Ja nu känns det bara som man vandrar i ovisshet o ingen kan säga något ??‍♀️
Gilla

Anonym användare

15 mar, 2020

Paniken smyger sig på! Alltså nu har jag tagit nya bilder, storlekaskillnaden blir bara mer o mer tydlig. Tänk om de blivit helt galet i höger efter blödningen, dom är ju jätteolika stora! Vet att man inte kan räkna med exakt lika men han sa att han skulle skära bort på höger så de verkligen skulle bli sååååå lika som möjligt. Tycker även de sitter långt ner?? Laddar upp bilder nu. 18 dagar gamla
Gilla

Anonym användare

15 mar, 2020

Dette må du forvente at de fikser vid en korr. Det ser ut som høger blir stadig større. Det kan ikke være en ny blødning?
Gilla

Anonym användare

15 mar, 2020

Norgirl: ja det hoppas jag verkligen dom fixar ! Men samtidigt är jag så jävla rädd för & bli opererad igen ifall kroppen säger ifrån ännu en gång ? tack o lov ska jag faktiskt till kliniken imorgon på ett extra återbesök som dom bokade in förra gången när dom tog dränaget, så det känns så himla skönt! Bara hoppas att de ser problemet och inte viftar bort det .. ✊?
Gilla

Anonym användare

15 mar, 2020

Emandm, skönt att du har återbesök imorgon och att du får dina provsvar. Måste vara sjukt påfrestande med all oro och väntan på svar. Kram! <3
Gilla

Anonym användare

15 mar, 2020

Håper at alt ordner seg for deg?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

15 mar, 2020

Håller tummarna för att du får svar på alla frågor imorgon. Inbillar mig att höger ser större ut nu än den bild du lade ut vid 13 dagar, men det kan ju bero på vinkeln etc. Styrkekramar till dig.
Gilla

Anonym användare

16 mar, 2020

De blev inget besök idag, utan de ställdes in. Först ringde en tjej fråga om ja kunde komma tidigare, jag skulle kolla detta sen skulle hon ringa tillbaka. Mellan de ringde en annan tjej och avbokade, sen ringde den första tjejen tillbaka och undrade om jag hade löst det med att komma tidigare. Anledningen till avbok var ”så slipper du åka så långt” , känns alltså som dom försökte få de att låta som dom gjorde mig en tjänst..? nämnde flera gånger storleksskillnaden men de sa att jag skulle höra av mig framöver om de ej blev bättre. Känner mig lite utelämnad. Dom ville ju inte ens boka om tiden ... ?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

16 mar, 2020

Emandm- Ditt högra bröst har blivit större eller hur? Hur känns det när du tar på det, är det hårt och ömt eller mjukt? Vad gäller klyfta och överpool så ser det ut som att du behövt ett större inplantat för det? Hur gick resonemanget vid valet, du velade en del enligt signaturen. Du ska ringa igen och be om en tid. Förstår att de bokar om vissa om allt är ok, så här i coronatider men i ditt fall är ett återbesök viktigt så stå på dig.
Gilla

Anonym användare

16 mar, 2020

Jesss- Ja precis. Det känns ju inte stenhårt men spänt är det ju. Gör inte jätteont heller för den delen men är ju ömt, känns inget alls i det andra bröstet. Från början föreslog han 275 , Max 295. Sen provade jag 300 och 325 & hade bestämt för 325 vid operationsdagen men då ville han 300 pga han ville inte att de skulle bli för stramt i huden och aa då litade jag ju på de , att han skulle veta bäst .. Just nu känner jag mig så himla motat därifrån för vad jag än sa så ville dom bara slingra fram att dom inte ville att jag skulle komma. O de kanske är pga coronatider eller dyl och jag har verkligen full förståelse - men tyckte iaf att dom kunde velat se hur de ser ut, om inte annat iaf på bild jag kunde skickat... ?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

16 mar, 2020

Emandm, jag tycker oxå att du ska stå på dig!du har haft en jobbig och ovanlig resa och nu är brösten såpass olika. Vad har de för svar på det?är det normalt?de va ju mycket mer jämna på tidigare bild du lagt ut. Ge dig inte!corona eller inte de får ta sitt ansvar när det faktiskt finns något du vill att de ska se och förklara
Gilla

Anonym användare

17 mar, 2020

Dom sa bara att man skulle ha is i magen. Smsade min kirurg en bild igårkväll iaf, och fick svar nästan direkt. Han sa att de är vanligt att de svullnar mer på den sidan pga dränet och nu måste jag låta tiden gå. Men kvarstår problemet skulle han fixa till det. Så de kändes ju skönt att han skrev det iaf. Men då känns de ju som jag kommer behöva gå med detta minst 6 månader iaf och fixa tidigast framåt hösten..
Gilla

Anonym användare

17 mar, 2020

någon som köpt ny bh än? I mina papper skulle jag ha läk-bh dygnet runt 3 veckor och sedan enbart nattetid. Vad köper man för bygellås bh med bra stöd? Hade ju tänkt köpa med från kliniken igår men de blev ju som sagt inget .. någon som har bra tips på märken? ?
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

17 mar, 2020

Det där med bh verkar så sjukt olika beroende på klinik. Jag ska ha sport-bh i 6-8 veckor.. spelade ingen roll vilket märke eller så bara de satt tajt, men inte för tajt... Har ingen aning kring när jag får sluta ha bh på natten. Har återbesök på torsdag. Då får jag fråga vad han tycker utifrån hur de läkt. Har för mig att många säger att man ska undvika bygel-bh i tre månader, så ärren får läka utan att det skaver. Har ni hört samma?
Gilla

Anonym användare

17 mar, 2020

Verkligen olika! O vissa ska typ ha dygnet runt i ett halvår ??‍♀️ Ringde kliniken förut för att få tips på bh men blev då tillsagd att ha läk-bh dygnet runt i 6 veckor istället. Gör mig absolut inget, kändes så tidigt att bli av med den på natten efter 3 men hade jag inte ringt så hade jag ju följt råden på pappret.. japp det med bygel har jag också hört att de är bra & undvika de första 3-4 månaderna! Kollade på hunkemoller där fanns de flera bygellösa bh-ar med formstöd.. undra om de är bra/okej? Man skulle helst vilja ha ett papper med förslag ?
Gilla

Emelie1984

Kvinna ·

18 mar, 2020

Jag följer gärna den här tråden, som planeringsfreak med kontrollbehov vill jag gärna veta både storlek på brösten efter operationen så jag kan förbereda att köpa hem. Men har i sett att det är omöjligt, så jag får gott sitta lugnt i båten och vänta och handla när operationen är utförd:)
Gilla

Skorpan

Kvinna ·

18 mar, 2020

Jag var på återbesök förra veckan (3 veckor sedan op) och fick då prova ut rätt storlek på bh + att jag fick köpa med bh och ta med hem direkt. Kändes så himla bra att få den hjälpen. Bästa Nordiska Kliniken! Det blev en Abecita Kimberly som jag ska ha från 5 veckor och framåt i totalt 6 månader, dygnet runt. Köpte även en Abecita Dynamic (sport bh). Hade samma storlek i båda.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem