Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Emba89

Emba89

Kvinna ·

Spännande att de är många som ska opereras i november! Jag längtar massor! Har gått med ris i bh-n ett par dagar nu och pratat mycket med vänner och det känns som att det blir 400cc för mig! :) är det någon som vet hur det är med naglar och fransar vid operation, om de ät okej att ha material på naglarna och fransarna kvar? Har tänkt att maila kliniken ang detta, men nyfiken om någon vet? Tänkte eftersom man inte får ha make up, piercing mm.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Emba89: jag får inte ha naglar men jag får ha fransar. Såg någon tjej på forumet som fick ha sina naglar kvar om hon tog av en haha! Dom kollar på naglarna så att dom har en bra färg så att man syresätter sig ordentligt. Men det är nog väldigt olika från klinik till klinik så du borde höra med dom för säkerhetsskull :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

mandy skrev:

Jag ska opereras 17 november av Mattias Elmér på Nordiska! Är såå exalterad och tjatar hål i huvudet på familjen haha... är också lite nojig över storlek, har valt motiva ergonomix 320/360 demi, men börjar fundera på om det kommer kännas för litet mot vad jag önskar. Med ristestet har jag använt 3dl (räknar med att ett par cc försvinner i och med att implantaten ska bakom muskeln), och tycker att det känns lagom, men på min 3D-simulering känns det för litet.. Dock är jag ju i princip platt nu så det kommer ju bli skillnad såklart. Ska prata med Mattias lite närmare op-dagen om byte av storlek osv.

Då var vi blivit rekommenderade samma storlek, är också osäker på storleken. Är rädd för att det blir för ”litet” men är också relativt platt så allt är ju stort jämfört med vad jag har nu. Men funderar på full istället för demi.. Men om du tycker det känns bra med ristestet så tycker jag du borde köra på det!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Emba89 skrev:

Spännande att de är många som ska opereras i november! Jag längtar massor! Har gått med ris i bh-n ett par dagar nu och pratat mycket med vänner och det känns som att det blir 400cc för mig! :) är det någon som vet hur det är med naglar och fransar vid operation, om de ät okej att ha material på naglarna och fransarna kvar? Har tänkt att maila kliniken ang detta, men nyfiken om någon vet? Tänkte eftersom man inte får ha make up, piercing mm.

Jag får ha fransar men naglar tror jag är väldigt individuellt från klinik till klinik. Har sett/läst om tjejer som fick ha naglar också. Så skriv till din klinik och fråga för säkerhetsskull :)
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Jag är så osäker på om jag ska välja ergonomix eller round! Jag vill ju ha ett naturligt resultat men att dom ändå ska vara fasta och inte för sladdriga :/
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Proudmoore skrev:

Jag är så osäker på om jag ska välja ergonomix eller round! Jag vill ju ha ett naturligt resultat men att dom ändå ska vara fasta och inte för sladdriga :/

Var också lite inne på runda men är rädd för att det kommer bli två bollar då.. jag vill gärna ha det naturligt plus har man lite vävnad för början så finns chansen att det kan bli kantigt typ, har jag hört..
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

LT123 Ja men exakt! Tänker precis samma sak. Det kanske är värt att ta ergonomix ändå :)
Gilla
Rabarber94

Rabarber94

Kvinna ·

Kul med en sån här tråd! Jag ska operera mig 9-11 hos Patrik på Nordiska Kliniken. 700cc HP bakom muskeln :-D
Gilla
mandy

mandy

Kvinna ·

mandy skrev:

Då var vi blivit rekommenderade samma storlek, är också osäker på storleken. Är rädd för att det blir för ”litet” men är också relativt platt så allt är ju stort jämfört med vad jag har nu. Men funderar på full istället för demi.. Men om du tycker det känns bra med ristestet så tycker jag du borde köra på det!

Åh jag funderar också på full istället för demi, det är ju en djungel det där med att välja implantat, storlek, projektion osv...
jo precis, är man platt från början så blir det ju en tydligare skillnad efteråt. Men man har ju en bild i huvudet och det vore ju fantastiskt om det kunde bli så likt som möjligt. Men det är kirurgen som är proffset och inte jag, han lyssnade på vad jag ville och gav förslag så jag litar på att det ska bli bra vilket som! Lycka till med som operation!

Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Rabarber94
Åh, vi ska operera oss på samma klinik samma dag! :D vilken tid har du din operation? ​​
Gilla
Rabarber94

Rabarber94

Kvinna ·

Proudmoore skrev:

Rabarber94
Åh, vi ska operera oss på samma klinik samma dag! :D vilken tid har du din operation? ​​

Nej är det sant! Vad roligt :-D jag har min tid runt 11.30. Dudå? Vem ska du opereras av?
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Rabarber94 Verkligen! :-D jag har min tid runt kl 11. Jag ska opereras av Mattias :)
Gilla
Rabarber94

Rabarber94

Kvinna ·

Proudmoore skrev:

Rabarber94
Verkligen! :-D jag har min tid runt kl 11. Jag ska opereras av Mattias :)

Haha kul! Då kanske vi ses där :-D vad ska du göra?
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Rabarber94 Ja! :-D jag ska göra en bröstförstoring och lägga in motiva (antingen ergonomix eller round) delvis bakom muskeln. Storlek har jag inte bestämt mig än men tror att det blir någonstans runt 375cc-400cc :)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Jag ska göra min bröstförstoring 10 november :) Ska lägga Mentor 350cc high profile textuerade framför muskeln. Är lite osäker över storleksvalet då jag tyckte att 250 cc kändes bra med ristest, så tänkte då ta 300cc. Men min kirurg tyckte 350 skulle bli bra.Trodde dessutom att jag hade för lite egen vävnad för att lägga framför då jag är ganska smal och liten i kroppen. Så jag var helt inställd på bakom, men han tyckte framför skulle bli bra (nervös)!
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Hej tjejer! Jag opererar mig 22/11 på Proforma Clinic i Stockholm. Min operatör heter Daniel. Jag var där för min andra konsultation (har varit på 3 st totalt) i fredags och det kändes bara så bra! Han verkar förstå precis vad jag vill ha och att det är väldigt viktigt för mig att brösten ser naturliga ut och att jag får en utfyllnad snarare än en förstoring. Jag är inte ute efter stora bröst, bara att få tillbaka mina gamla som försvunnit i och med amning och viktnedgång. Jag valde själv operationsdagen eftersom jag ska springa ett lopp i oktober..men nu känner jag ju så klart att jag vill opereras i morgon! :D Tiden kommer att släääääpa sig fram... Jag läste förresten en annan tråd här inne nu om en tjej som opererats för typ en vecka sedan och verkligen har svåra smärtor... jag är ju dum som läser det men jag är skiträdd att få så där asont och jag har inte planerat att ta någon lång semester... jag är ledig i 5 dagar inklusive op-dagen. Jag hoppas att det kommer att gå bra... :O
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

malinsjoberg79 Vad kul att du också ska opereras i november och att allting känns bra! :D jag ska inte heller ha en sån lång semester då jag måste tillbaka till skolan igen, så hoppas verkligen inte att man har jätteont så länge.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Ska du lägga bakom eller framför muskeln?
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Jag ska lägga in 325 cc Mentor moderate plus profile bakom muskeln...
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Nu är det ju olika från person till person absolut. Sen kanske du har ett relativt lätt jobb. Men på dag fyra efter min första op gick jag fortfarande på morfin och hade fruktansvärt ont fortfarande. Hade aldrig kunnat jobbat då. Sen får du ju knappt lyfta en matkasse, jag skulle vara väldigt försiktig med att vara igång så snabbt efter op. Men det är ju naturligtvis upp till dig :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem