LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

malinsjoberg79
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

SS81
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

CMA
Kvinna ·

Marie
Kvinna ·
Nästa tisdag ska jag korrigera brösten! Va på min tre månaders koll för två bevkor sedan. Som jag sagt tidigare så har inte implantaten åkt ner ordentligt. De är allrså lite avlånga i formen. Fick order en månad innan om att massera neråt hårt varje morgon och kväll samt sova med bröstbandet. Tyvärr hjälpte inte. Så nästa tisdag till citadell för korrigering. Lite nervös om jag ska va ärlig, även om ja gjort de för. Segt , men p andra sidan vill jag ju ha det bra när man betalat så mkt. Cosmo sa på en gång ”ja tänker inte ens fota slutresultat ännu, de är inte färdiga ”. Så känns bra! Återkommer om en vecka :)
Nån som korrat här? Hur ont har man efteråt till skillnad mot första op?

Sandralk
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·
Jag har blivit rekomenderad att tejpa så länge jag bara kan. Gärna 1 år om jag orkar. För vad jag hört så ju längre man tejpar desto bättre resultat.
Och bygelbh har jag hört att man ska vänta med dom första 6 månadera. Men att efter ca 3 månader är de ok att använda dom under enstaka tillfällen under ex, en kväll eller så.
Eftersom att de tar 6 månader för brösten att läka helt, och 1 år innan dom är "helt återställda". Och en bygelbh formar ju brösten vilket inte är bra under läkningstiden.
Låter konstigt att ni fått klartecken att använda bygelbh. Och ännu mer konstigt att kirurger säger så olika från klinik till klinik.

malinsjoberg79
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·
Tänkte fråga er andra: Vad använder ni för BH:ar nu när det är mer eller mindre fritt fram att köpa vilken du vill? Jag hade på något sätt förväntat mig att jag skulle kunna köpa skitsnygga och sexiga BH:ar nu när tuttarna är på plats.. men jag tycker att "vanliga" BH:ar gör ont och skaver i ärren eller så ger de inte så mycket stöd som jag behöver. Kommer jag vara tvungen att ha "tant-BH" för resten av mitt liv nu och bara fina BH:ar när jag ska göra något särskilt???? :/

Marie
Kvinna ·
Jag har blivit rekomenderad att tejpa så länge jag bara kan. Gärna 1 år om jag orkar. För vad jag hört så ju längre man tejpar desto bättre resultat.
Och bygelbh har jag hört att man ska vänta med dom första 6 månadera. Men att efter ca 3 månader är de ok att använda dom under enstaka tillfällen under ex, en kväll eller så.
Eftersom att de tar 6 månader för brösten att läka helt, och 1 år innan dom är "helt återställda". Och en bygelbh formar ju brösten vilket inte är bra under läkningstiden.
Låter konstigt att ni fått klartecken att använda bygelbh. Och ännu mer konstigt att kirurger säger så olika från klinik till klinik.

malinsjoberg79
Kvinna ·
Tänkte fråga er andra: Vad använder ni för BH:ar nu när det är mer eller mindre fritt fram att köpa vilken du vill? Jag hade på något sätt förväntat mig att jag skulle kunna köpa skitsnygga och sexiga BH:ar nu när tuttarna är på plats.. men jag tycker att "vanliga" BH:ar gör ont och skaver i ärren eller så ger de inte så mycket stöd som jag behöver. Kommer jag vara tvungen att ha "tant-BH" för resten av mitt liv nu och bara fina BH:ar när jag ska göra något särskilt???? :/
Tänk på att dina ärr är ju fortfarande inte helt "läkta" så låt det sa sin tid. Jag varvar hej vilt med bh:ar idag har jag en balconette ifrån HM, igår hade jag en bygelfri spets-bh, har jag en tjocktröja eller liknande kör jag på en skön sport bh. Kan rekommendera en bygelfri bh ifrån cubus, kommer dock inte ihåg vad den heter just nu :/ Men den har smala axelband och lite urringad så man kan ha den under vanliga toppar.
Kan också känna att det skaver på ärren lite så jag försöker varva lite och inte ha bygel-bh i "onödan" än så länge. Har du varit iväg till nån riktig underklädesbutik och verkligen fått hjälp med storlek osv?
Vilken typ av bh har du nu som du menar är "tant-bh"?

Joxie
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·

CMA
Kvinna ·

Boobso
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Ni dom fortsätter tejpa upp till ett år, vad använder ni då? Jag har gått över till NewGel+, men om jag ska fortsätta med det så länge blir det ju svindyrt!

malinsjoberg79
Kvinna ·
Precis varit på min 3 månadersskontroll och allt såg bra ut, ingen mer massage och jag kan använda vilken bh jag vill! Är så nöjd med dom, bästa beslutet någonsin :D hoppas allt har gått bra för er andra också, och vi kan njuta av sommaren med våra nya bröst!!