Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Malinsjoberg79 framför gör ju ganska mycket ondare vad jag hört. Dom skär ju ändå sönder bröstnuskeln mer eller mindre. Jag har samma tänk som dig. Jag vill fylla ut mina tomma bröst efter 2 graviditeter och amning. Vill också ha ett så naturligt resultat som möjligt. Så på min konsultation blev jag rekommenderad framför muskeln :)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Allita skrev:

23 November!!!!
Längtar ihjäl mig!!
400cc (tror jag) framför muskeln. Går runt med ris i behån nästintill varje dag.

Vad kul med någon fler som ska ha framför muskeln. Hur kom ni fram till det? :) Min kirurg tyckte framför men jag är så rädd att jag har för lite egen vävnad, jag anser mina mer eller mindre tomma påsar till bröst efter amning är små. Han bör ju veta bätte än mig men rädslan finns ändå där.
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Tuttlisaan skrev:

Nu är det ju olika från person till person absolut. Sen kanske du har ett relativt lätt jobb. Men på dag fyra efter min första op gick jag fortfarande på morfin och hade fruktansvärt ont fortfarande. Hade aldrig kunnat jobbat då. Sen får du ju knappt lyfta en matkasse, jag skulle vara väldigt försiktig med att vara igång så snabbt efter op. Men det är ju naturligtvis upp till dig :)

Ja, jag jobbar framför en dator hela dagarna så jag hoppas att jag fixar det. Men är det så att jag inte gör det så får jag ju naturligtvis sjukskriva mig. Men jag hoppas att jag slipper det.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Vad roligt! Här är en till som ska opas i november... jag har en tid 14 nov hos Tuve Mårtensson på Reformkliniken :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Igår betalade jag min operation så nu känns det verkligen på riktigt! Dock är det ju lite mer än en månad kvar men jag längtar sååå! Hur gör man med sjukskrivning? Jag är timanställd men har ett schema och kommer behöva vara sjukskriven då vi gör en del fysiskt arbete.
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Hej november-tjejer! Jag såg idag att min klinik sänkt priset på bröst-op med mentor implantat. De har under sommaren haft en kampanj att de endast kostar 34.900:- men nu verkar det vara det ordinarie priset enligt hemsidan. Hur tänker ni kring detta? Jag blir själv lite nojig över varför de är så billiga jämfört med andra? Samtidigt tänker jag att jag var ju beredd att betala 39 så jag borde ju bara bli glad och se det som en bonus! Har dock inte fått något mail om det utan såg det när jag gick in på hemsidan, någon annan Proforma-tjej som hört något om detta?
Gilla
Koriander

Koriander

Kvinna ·

Ska inte opereras i november, utan i slutet på oktober, men gick in och kikade här bara för att det är så spännande att läsa om andra som också opereras snart. Och gud vad smart att gå runt med ris i bh-n för att känna av storleken en längre stund.. men folk lär ju undra om man redan har opererats x')
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Hej november-tjejer! Jag såg idag att min klinik sänkt priset på bröst-op med mentor implantat. De har under sommaren haft en kampanj att de endast kostar 34.900:- men nu verkar det vara det ordinarie priset enligt hemsidan. Hur tänker ni kring detta? Jag blir själv lite nojig över varför de är så billiga jämfört med andra? Samtidigt tänker jag att jag var ju beredd att betala 39 så jag borde ju bara bli glad och se det som en bonus!

Har dock inte fått något mail om det utan såg det när jag gick in på hemsidan, någon annan Proforma-tjej som hört något om detta?

Kampanjen varade bara till september/oktober. Nu kostar det ordinarie 39.000:- igen. Det är inget jag har funderat över.. de vill väl få kunder och det var ett smart sätt... :P
Gilla
Flisalisa

Flisalisa

Kvinna ·

Jag ska operera mig av Hanna Sveinsdottir på Vitadellkliniken i Landskrona i november. Jag har hört gott om Tuve. Hur tyckte du att han kändes? Jag funderade först på att gå på konsultation hos både Helena och Tuve men Helena verkar så härlig och har hört gott om henne med. Har du bestämt storlek?
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

LT123 Du har rätt till sjukskrivning via din klinik. Jag opereras på en onsdag och tänkte jobba igen på måndagen om jag kan, annars sjukskriver jag mig ett par dagar till. Jag har precis idag berättat för min närmaste chef att jag ska operera mig. Hon var väldigt tillmötesgående och föreslog att vi skulle säga att jag vab:ade om jag behövde fler dagar på mig. Jag har även möjlighet att jobba hemifrån så det är också ett alternativ.
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

LT123 skrev:

Igår betalade jag min operation så nu känns det verkligen på riktigt! Dock är det ju lite mer än en månad kvar men jag längtar sååå! Hur gör man med sjukskrivning? Jag är timanställd men har ett schema och kommer behöva vara sjukskriven då vi gör en del fysiskt arbete.

Du måste prata med kirurgen som ska operera dig och be han skriva ett läkarintyg till din chef. Vilket han förhoppningsvis går med på :) Min kirurg sa iallafall att man har rätt till de här i Sverige och dom kan sjukskriva 3 veckor :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

CarGirl skrev:

Hej november-tjejer! Jag såg idag att min klinik sänkt priset på bröst-op med mentor implantat. De har under sommaren haft en kampanj att de endast kostar 34.900:- men nu verkar det vara det ordinarie priset enligt hemsidan. Hur tänker ni kring detta? Jag blir själv lite nojig över varför de är så billiga jämfört med andra? Samtidigt tänker jag att jag var ju beredd att betala 39 så jag borde ju bara bli glad och se det som en bonus!

Har dock inte fått något mail om det utan såg det när jag gick in på hemsidan, någon annan Proforma-tjej som hört något om detta?

Kampanjen varade bara till september/oktober. Nu kostar det ordinarie 39.000:- igen. Det är inget jag har funderat över.. de vill väl få kunder och det var ett smart sätt... :P

Nepp kampanjen slutade sista september och går du in på deras sida nu och kollar både prislistan samt under fliken bröstoperation så är priser 34.900:- utan att det står något om erbjudande :)
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

CarGirl skrev:

malinsjoberg79 skrev:

CarGirl skrev:

Nepp kampanjen slutade sista september och går du in på deras sida nu och kollar både prislistan samt under fliken bröstoperation så är priser 34.900:- utan att det står något om erbjudande :)

Va? Jag betalade 39 i veckan, det var det som stod i mappen jag fick på konsultationen. Måste genast ringa och fråga vad som menas med detta! :/
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Flisalisa skrev:

Jag ska operera mig av Hanna Sveinsdottir på Vitadellkliniken i Landskrona i november.
Jag har hört gott om Tuve.
Hur tyckte du att han kändes? Jag funderade först på att gå på konsultation hos både Helena och Tuve men Helena verkar så härlig och har hört gott om henne med. Har du bestämt storlek?

Syftar du till mig? :) eftersom jag ska bli opererad av Tuve så svarar jag. Jag fick väldigt bra intryck, han var ärlig, trevlig och proffsig. Hade med min pojkvän som också fick gott intryck av Tuve. Gick bara på konsultation hos honom. Jag har inte bestämt storlek än, vi kom fram till 370 eller 400 cc demi tror jag men jag är inte säker på att jag vill ha demi så ska boka en till konsultation inom 2 vevkor och testa lite olika implantat. Du då, har du bestämt storlek? :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

LT123 Du har rätt till sjukskrivning via din klinik. Jag opereras på en onsdag och tänkte jobba igen på måndagen om jag kan, annars sjukskriver jag mig ett par dagar till. Jag har precis idag berättat för min närmaste chef att jag ska operera mig. Hon var väldigt tillmötesgående och föreslog att vi skulle säga att jag vab:ade om jag behövde fler dagar på mig. Jag har även möjlighet att jobba hemifrån så det är också ett alternativ.

Toppen, jag ska också opereras på en onsdag. Tänkte ta det med min närmaste chef idag så det löser sig nog!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Jag har hört mycket gott om proforma men jag personligen tycker det är lite konstigt med kliniker som har erbjudande på sina bröstoperation. Jag hade inte opererat mig på ett sådant ställe men har du varit på konsultation och det kändes bra så kör på det :) lycka till!
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Malinsjoberg79 >> skriv gärna här vad du får för svar! Jag kan tycka att du självklart borde få pengar tillbaka! Fråga gärna också varför de gjort den här prissänkningen. Stå på dig! :)
Gilla
Rabarber94

Rabarber94

Kvinna ·

Jag var på konsultation hos Proforma förra veckan. Då sa dom att dom förlängt sommarkampanjen åtminstone oktober ut. Tyvärr valde jag inte dom. Men ring till receptionen, upplevde dom som väldigt hjälpsamma där :-)
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Malinsjoberg79 >> skriv gärna här vad du får för svar! Jag kan tycka att du självklart borde få pengar tillbaka! Fråga gärna också varför de gjort den här prissänkningen. Stå på dig! :)

Jag mejlade till Proforma och jag har fått pengarna tillbaka, det var inga problem! Jag har bara gott att säga om bemötande och service från dem, mycket proffsigt! Jag är mycket nöjd med att jag ska operera mig där! :D
Gilla
Mirre

Mirre

Kvinna ·

Jag ska operera mig den 7 november hos Said Saidian på Proforma. Ska byta ut mina 560cc till 800cc :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem