Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

måste bara dela med mig av detta! Träffade 2 tjejkompisar i helgen som vetat att jag ska operera mig men inte när. Så när vi var ute i helgen hade jag en grå lite urringad topp på mig så kom de till slut fram och sa "Har du opererat dig än?" och jajjemen det gjorde jag i november svarade jag så utbrast de "men wooow!! Snacka om naturligt utseende, verkligen perfekt storlek för din kropp!" Då känns det som att man valde precis rätt storlek när folk inte kan avgöra om man har sillisar eller bara en bra bh ;) Även min bästakompis blev jättenervös när jag skrev efter operation "jag bestämde i sista minuten att gå upp en storlek!" men säger att det ser så jädra naturligt ut med kläder men ändå "porrigt" naken. Så det känns verkligen så kul att det blev så rätt! :D
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

CarGirl skrev:

måste bara dela med mig av detta!

Träffade 2 tjejkompisar i helgen som vetat att jag ska operera mig men inte när. Så när vi var ute i helgen hade jag en grå lite urringad topp på mig så kom de till slut fram och sa "Har du opererat dig än?" och jajjemen det gjorde jag i november svarade jag så utbrast de "men wooow!! Snacka om naturligt utseende, verkligen perfekt storlek för din kropp!"

Då känns det som att man valde precis rätt storlek när folk inte kan avgöra om man har sillisar eller bara en bra bh ;) Även min bästakompis blev jättenervös när jag skrev efter operation "jag bestämde i sista minuten att gå upp en storlek!" men säger att det ser så jädra naturligt ut med kläder men ändå "porrigt" naken. Så det känns verkligen så kul att det blev så rätt! :D

Jag fick samma reaktion av min väninna! Målet uppnått liksom! Jag har aldrig velat att folk ska kunna se att jag har opererat mig, och nu sedan operationen har jag nästan försökt att dölja dem... Jag tyckte att de kändes jättestora och spända i början och var väldigt självmedveten så att få den reaktionen var väldigt uppskattat! :-) På tal om något annat kan jag tipsa om en superbra sport-bh, till träningen alltså. Shock absorber active shaped från Sportamore. Sitter skitbra!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Joxie : vinkevink , supersnygga bröst har du nu!

Hej Mammatax, och tack! Vad jobbigt att köra med bröstband nattetid nu, hoppas dock att det ger resultat så du slipper korr-operation :*
Gilla
Hjort

Hjort

Kvinna ·

Vad är största anledningen till att inte få använda vanlig bh? Är det att man vill få ner brösten mer? Mina har sjunkit tillräckligt o h de sitter lite väl brett isär. Visst borde det vara bättre att använda en vanlig bh som pressar brösten lite inåt och uppåt då istället?
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Hjort skrev:

Vad är största anledningen till att inte få använda vanlig bh? Är det att man vill få ner brösten mer? Mina har sjunkit tillräckligt o h de sitter lite väl brett isär. Visst borde det vara bättre att använda en vanlig bh som pressar brösten lite inåt och uppåt då istället?

Vilka restriktioner har du fått från din kirurg? Ser att du opererades på citadell och jag opererades på Reformkliniken så borde vara ganska lika för oss. Efter 4 veckor fick jag använda vanlig bh dock utan push up. Tror inte tortyrbhn får ner brösten mer än en vanlig bh, det är oftast det bröstbandet är till för.
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Tack för tipset malinsjoberg79,k ska kika på den!
Gilla
Hjort

Hjort

Kvinna ·

LT123 skrev:

Hjort skrev:

Vilka restriktioner har du fått från din kirurg? Ser att du opererades på citadell och jag opererades på Reformkliniken så borde vara ganska lika för oss. Efter 4 veckor fick jag använda vanlig bh dock utan push up. Tror inte tortyrbhn får ner brösten mer än en vanlig bh, det är oftast det bröstbandet är till för.

Hej Från början var det som för dig. Att jag skulle ha soecialbh i 4 veckor och bh bandet skulle pressa ner brösten. När jag hörde av mig efter ca 3 veckor o mailade bilder att brösten har sjunkit mkt plus sitter rätt brett isär så fick jag en ny bh. En där de klippt upp tyget och tejpat ihop byglarna i mitten så det ska va mindre avstånd mellan brösten. Men eftersom tyget är uppklippt så finns det inte nåt stöd ut mot armhålorna. Så brösten åker ändå utåt. Bara det att bygeln "skär" in men brösten stannar ju inte där. De skickade dock med ett stort bröstband också som till viss del pressar brösten inåt, men mest plattar ut dem. Jag känner att en vanlig bh ger mer stöd och sätter brösten på bättre plats.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Hjort skrev:

LT123 skrev:

Hjort skrev:

Hej
Från början var det som för dig. Att jag skulle ha soecialbh i 4 veckor och bh bandet skulle pressa ner brösten. När jag hörde av mig efter ca 3 veckor o mailade bilder att brösten har sjunkit mkt plus sitter rätt brett isär så fick jag en ny bh. En där de klippt upp tyget och tejpat ihop byglarna i mitten så det ska va mindre avstånd mellan brösten. Men eftersom tyget är uppklippt så finns det inte nåt stöd ut mot armhålorna. Så brösten åker ändå utåt. Bara det att bygeln "skär" in men brösten stannar ju inte där. De skickade dock med ett stort bröstband också som till viss del pressar brösten inåt, men mest plattar ut dem.
Jag känner att en vanlig bh ger mer stöd och sätter brösten på bättre plats.

Hmmm... vad märkligt. Har du ifrågasatt det och frågat om inte en vanlig bh hade varit bättre? Hoppas det löser sig :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Cargirl. Åh, härligt! Perfekt reaktion! Ja de e lite samma hör, att storleksmässigt med kläder kan man inte veta, men snyggt naken. Ääääälskar mina bröst!!!! Hoppas bara formen blir bra nu med bröstbandet och sånt så man Skipper korr. Joxie. Tack de hoppas jag oxå! Segt att ha de här jääääävla bröstbandet på natten ... återbesök runt 15 feb, känns bra att träffa kirurgen då. Se om de blivit bättre eller behövs korras. Vill ju få allt klart innan bikinisäsongen i så fall :p
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Måste få fråga hur ni andra har det med obehag i bröstmuskeln? Jag känner av bröstmusklerna fortfarande, det vill säga när jag ligger på sidan eller så. Sen har jag också lite ont i bröstvårtorna från och till fortfarande. Hur har ni andra det? Känner mig lite orolig över detta.... :-\
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Måste få fråga hur ni andra har det med obehag i bröstmuskeln? Jag känner av bröstmusklerna fortfarande, det vill säga när jag ligger på sidan eller så. Sen har jag också lite ont i bröstvårtorna från och till fortfarande. Hur har ni andra det? Känner mig lite orolig över detta.... :-\

Mmm känner igen mig. Har jätteont i höger bröst när jag har legat på sidan. Inget i vänster. Har även ont i höger om jag ligger på rygg. Mailade kirurgen idag o frågade men han kunde inte ge nåt bra svar på vad det är som gör ont. Han rekomenderade att fortsätta massera för den typen av besvär brukar ge med sig med tiden. Har precis som du ont i bröstvårtorna i perioder. Ibland mer ibland mindre. Huden är också mer öm i perioder.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Jag känner absolut igen mig i det du skriver! Som tur är känner jag inte av bröstmusklerna supermycket, det enda jag känner att jag ej klarar av är att ligga på rygg och sträcka armarna rakt upp ovanför huvudet. Då drar det lite för mycket i bröstmusklerna än så länge, men i övrigt går det rätt bra nu. Ibland kan det sticka till i sidan av en bröstet, men det tror jag är nerverna som är påväg tillbaka. Bröstvårtorna har jag ibland jätteont i, de kan från en dag till en annan bli jättekonstiga och jag kan knappt kolla på dem utan att det gör ont. Men andra dagar kan duschstrålarna stråla rakt på bröstvårtorna utan något som helst obehag.
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

malinsjoberg79 skrev:

Jag känner absolut igen mig i det du skriver! Som tur är känner jag inte av bröstmusklerna supermycket, det enda jag känner att jag ej klarar av är att ligga på rygg och sträcka armarna rakt upp ovanför huvudet. Då drar det lite för mycket i bröstmusklerna än så länge, men i övrigt går det rätt bra nu. Ibland kan det sticka till i sidan av en bröstet, men det tror jag är nerverna som är påväg tillbaka.
Bröstvårtorna har jag ibland jätteont i, de kan från en dag till en annan bli jättekonstiga och jag kan knappt kolla på dem utan att det gör ont. Men andra dagar kan duschstrålarna stråla rakt på bröstvårtorna utan något som helst obehag.

Ok, då är vi fler som känner på samma sätt. Alltid skönt att veta att man inte är ensam! :-)
Gilla
Hjort

Hjort

Kvinna ·

Jag har inte ont när jag ligger på sidan. Men känns lite konstigt i bröstmusklerna när jag använder dem. Tex när jag trycker händerna mot varandra. Ena bröstvårtan är fortfarande väldigt öm. Har typ inte riktig känsel samtidigt som det gör ont.
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Precis som Hjort känns det lite obehagligt när jag spänner bröstmusklerna mot varandra, men tänker att det bara är att vänja sig för så kommer det väl alltid kännas. Muskeln spänner ju trots allt över något. Jag kan dock inte känna igen mig i den smärtan ni andra pratar om, ligger på sidan hela nätterna och känner ingenting när jag vaknar. Bröstvårtorna var bara känsliga första 2 veckorna och är nu tillbaka på helt normalt, inte heller fått något känselbortfall. Känner mig så himla tursam så väntar bara på att värsta komplikationen ska uppstå för såhär bra kan det inte känns det som, haha!
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Nyfiken... vad kör ni för bhar nu. Jag har fått ok att använda vanlig bh dock inte push up då dessa kan ändra formen på brösten. Har ändå investerat i en till bh från Abecita som är samma som tortyrbhn jag fick. Men jag tycker de är så bekväma nu! Men en vanlig typ tshirtbh borde man väl kunna använda. De är ju bara vadderade jämnt över hela kupan o trycker liksom inte ihop brösten åt nåt håll. De är 2 månader nu... hur gör ni andra :)
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

SS81 skrev:

Nyfiken... vad kör ni för bhar nu. Jag har fått ok att använda vanlig bh dock inte push up då dessa kan ändra formen på brösten. Har ändå investerat i en till bh från Abecita som är samma som tortyrbhn jag fick. Men jag tycker de är så bekväma nu! Men en vanlig typ tshirtbh borde man väl kunna använda. De är ju bara vadderade jämnt över hela kupan o trycker liksom inte ihop brösten åt nåt håll. De är 2 månader nu... hur gör ni andra :)

Jag köpte vanliga bh:ar ganska snart efter återbesöket men det tog ett tag innan jag kunde använda dem. Jag fick ont i ärren och tyckte att den skavde ovanpå brösten. Köpte då två likadana bh:ar utan bygel från Lindex. Jag har bara använt dem till festligare tillfällen. Nu känner jag faktiskt att det går bra i längre perioder också. En t-shirtbh borde ju hur bra tycker jag... Det är ju bra stöd också.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Har köpt en vadderad vanlig bh och några balconette bh, alla från Change med bygel :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Hej på er! Hoppas det går bra för alla. Jag har en liten fundering. Nu efter 9 veckor blev plötsligt vänster underpol MYCKET mjukare än högra, högra är fortfarande rätt hård. Varför? Var det muskeln som släppte det sista på vänster, eller vad tror ni?
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Precis varit på min 3 månadersskontroll och allt såg bra ut, ingen mer massage och jag kan använda vilken bh jag vill! Är så nöjd med dom, bästa beslutet någonsin :D hoppas allt har gått bra för er andra också, och vi kan njuta av sommaren med våra nya bröst!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem