LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

CarGirl
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·
måste bara dela med mig av detta!
Träffade 2 tjejkompisar i helgen som vetat att jag ska operera mig men inte när. Så när vi var ute i helgen hade jag en grå lite urringad topp på mig så kom de till slut fram och sa "Har du opererat dig än?" och jajjemen det gjorde jag i november svarade jag så utbrast de "men wooow!! Snacka om naturligt utseende, verkligen perfekt storlek för din kropp!"
Då känns det som att man valde precis rätt storlek när folk inte kan avgöra om man har sillisar eller bara en bra bh ;) Även min bästakompis blev jättenervös när jag skrev efter operation "jag bestämde i sista minuten att gå upp en storlek!" men säger att det ser så jädra naturligt ut med kläder men ändå "porrigt" naken. Så det känns verkligen så kul att det blev så rätt! :D

Joxie
Kvinna ·
Joxie : vinkevink , supersnygga bröst har du nu!

Hjort
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Vad är största anledningen till att inte få använda vanlig bh? Är det att man vill få ner brösten mer? Mina har sjunkit tillräckligt o h de sitter lite väl brett isär. Visst borde det vara bättre att använda en vanlig bh som pressar brösten lite inåt och uppåt då istället?

CarGirl
Kvinna ·

Hjort
Kvinna ·
Vad är största anledningen till att inte få använda vanlig bh? Är det att man vill få ner brösten mer? Mina har sjunkit tillräckligt o h de sitter lite väl brett isär. Visst borde det vara bättre att använda en vanlig bh som pressar brösten lite inåt och uppåt då istället?
Vilka restriktioner har du fått från din kirurg? Ser att du opererades på citadell och jag opererades på Reformkliniken så borde vara ganska lika för oss. Efter 4 veckor fick jag använda vanlig bh dock utan push up. Tror inte tortyrbhn får ner brösten mer än en vanlig bh, det är oftast det bröstbandet är till för.

LT123
Kvinna ·
Vilka restriktioner har du fått från din kirurg? Ser att du opererades på citadell och jag opererades på Reformkliniken så borde vara ganska lika för oss. Efter 4 veckor fick jag använda vanlig bh dock utan push up. Tror inte tortyrbhn får ner brösten mer än en vanlig bh, det är oftast det bröstbandet är till för.
Hej
Från början var det som för dig. Att jag skulle ha soecialbh i 4 veckor och bh bandet skulle pressa ner brösten. När jag hörde av mig efter ca 3 veckor o mailade bilder att brösten har sjunkit mkt plus sitter rätt brett isär så fick jag en ny bh. En där de klippt upp tyget och tejpat ihop byglarna i mitten så det ska va mindre avstånd mellan brösten. Men eftersom tyget är uppklippt så finns det inte nåt stöd ut mot armhålorna. Så brösten åker ändå utåt. Bara det att bygeln "skär" in men brösten stannar ju inte där. De skickade dock med ett stort bröstband också som till viss del pressar brösten inåt, men mest plattar ut dem.
Jag känner att en vanlig bh ger mer stöd och sätter brösten på bättre plats.

Mammatax
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·

SS81
Kvinna ·
Måste få fråga hur ni andra har det med obehag i bröstmuskeln? Jag känner av bröstmusklerna fortfarande, det vill säga när jag ligger på sidan eller så. Sen har jag också lite ont i bröstvårtorna från och till fortfarande. Hur har ni andra det? Känner mig lite orolig över detta.... :-\

Ailosliv
Kvinna ·
Måste få fråga hur ni andra har det med obehag i bröstmuskeln? Jag känner av bröstmusklerna fortfarande, det vill säga när jag ligger på sidan eller så. Sen har jag också lite ont i bröstvårtorna från och till fortfarande. Hur har ni andra det? Känner mig lite orolig över detta.... :-\

malinsjoberg79
Kvinna ·
Jag känner absolut igen mig i det du skriver! Som tur är känner jag inte av bröstmusklerna supermycket, det enda jag känner att jag ej klarar av är att ligga på rygg och sträcka armarna rakt upp ovanför huvudet. Då drar det lite för mycket i bröstmusklerna än så länge, men i övrigt går det rätt bra nu. Ibland kan det sticka till i sidan av en bröstet, men det tror jag är nerverna som är påväg tillbaka.
Bröstvårtorna har jag ibland jätteont i, de kan från en dag till en annan bli jättekonstiga och jag kan knappt kolla på dem utan att det gör ont. Men andra dagar kan duschstrålarna stråla rakt på bröstvårtorna utan något som helst obehag.

Hjort
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

SS81
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·
Nyfiken... vad kör ni för bhar nu. Jag har fått ok att använda vanlig bh dock inte push up då dessa kan ändra formen på brösten. Har ändå investerat i en till bh från Abecita som är samma som tortyrbhn jag fick. Men jag tycker de är så bekväma nu! Men en vanlig typ tshirtbh borde man väl kunna använda. De är ju bara vadderade jämnt över hela kupan o trycker liksom inte ihop brösten åt nåt håll. De är 2 månader nu... hur gör ni andra :)

LT123
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·