Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Lillafrur

Kvinna ·

04 okt, 2017

Antar att de faller ner i fickan. Tror inte de är något konstigt :) ska tillbaka nästa vecka. Blir jag orolig hör jag såklart av mig! Nu längtar jag tills dess haha
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

04 okt, 2017

Jag har lagt upp en efter bild(klädd) om ni vill se
Gilla

countess

Kvinna ·

04 okt, 2017

Jahaa, ja det är klart :) jag ska med tillbaka nästa vecka, på måndag! Jag hoppas då att han anser att det räcker med 4 veckor i tortyren haha! Tuttsara, såg ju jättefint ut! Grattis till nya brösten ♡
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

04 okt, 2017

Ser jättefint ut tuttsara! Blir lite avundsjuk på klyftan ;) nej jag blir nog äntligen nöjd jag med! Har bara lite hjärnspöken:) Haha jag hade min i 3 V förra gången. Nu känna de ännu inte ens som tortyr. Haft min gamla oklippta ganska mycket pga fickorna. Så är väl van, det är ju samma omkrets på dom!
Gilla

Novastar

Kvinna ·

04 okt, 2017

Tjejer vad menar ni med tortyren? Man blir ju helt orolig när man läser att ni måste ha den 4 veckor låter inte som om det är så trevligt haha :D
Gilla

Koriander

Kvinna ·

04 okt, 2017

Åh men vad kul att ni har det hyfsat lindrigt efter operationerna. Jag blir helt galen av längtan av att vara inne här.... man blir ju bara mer och mer besatt ju närmare operationsdatum man kommer!
Gilla

countess

Kvinna ·

04 okt, 2017

Nu har jag lyckats duscha, och såg då att min högra implantat fortfarande glider iväg neråt medan det andra sitter där det ska :( tog en bild snabbt, ville bara få på mig bhn så fort som möjligt igen så jag kunde trycka upp det på plats. Novastar, Det är bhn som man får efter op :) en bygelbh som ska sitta åt rätt så tajt. Du kommer antagligen att få en med eftersom du ska opas på citadell. Den är väl egentligen inte så farlig, nu efter duschen tyckte jag bara att det var skönt att få på den igen, eftersom det kändes som om det ena implantaten var på väg neråt magen typ haha. Ska lägga ut bilden där man ser att det ena bröstet sitter lägre än det andra. Känner mig lite nere nu men det kommer förhoppningsvis att bli bra tillslut, bara vara noggrann att bhn sitter ordentligt.
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

04 okt, 2017

Nu finna för och efter bilder om ni vill se !!
Gilla

Koriander

Kvinna ·

04 okt, 2017

Countess, åker inte brösten lite neråt när det gosar in sig på rätt plats då? Eller var det här något annat? Det blir nog bra, har ju bara gått två dagar nu, så går ju inte noja över resultatet än, det ska ju få läka länge innan man ser slutresultatet :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

04 okt, 2017

Åh nej Countess! Jag sitter dock med samma oro. Om fickorna alltså.. ena har redan sjunkit men andra inte. Hoppas innerligt de bara lagt sig till rätta och inte sjunker mera! Tuttsara. WOW! Blir lite avundsjuk även på din förebild haha. Men de där kommer sluta riktigt snyggt!
Gilla

countess

Kvinna ·

04 okt, 2017

Jag ska lägga upp en bild så ni förstår vad jag menar. Det ena implantaten ska alltså inte åka ner dit det gör nu, det ska stanna på samma höjd som mitt vänstra. Men när jag tar av bhn så glider det liksom ner. Tuve har ritat streck under brösten för att jag ska ha koll på vart bygeln och implantaten ska sitta, och det högra lägger sig då kanske 1-2 centimeter under strecket när jag tar av bhn :( Men som sagt, det här ju bara gått två dagar och än har det ju inte fått någon chans att läka. Jag ska ju träffa Tuve på måndag så jag får se hur det ser ut och vad han säger om det då :) Ska iallafall ha bh på mig så mycket som möjligt nu!
Gilla

Novastar

Kvinna ·

04 okt, 2017

Countess, ah jag misstänkte att det var något sånt. Mysigt med att jag ska göra ett ankarlyft och ha den bygeln hårt spänt på såret. Jag som hatar att ha bh på mig redan :) Idag betalade jag in beloppet för bröstförstoring + ankarlyft. Fick en sådan ångest! Tänk vad mycket roligt vi kunde gjort med barnen för dom pengarna, istället för att lägga det på mig :(
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

04 okt, 2017

Tack lillafrur <3
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

04 okt, 2017

Jag ser de. Maila Tuve bilden också! Han kanske har något knep eller lugnande ord <3
Gilla

countess

Kvinna ·

04 okt, 2017

Novastar, jag vet ju dock inte om man har den bhn efter ett ankarlyft, det kanske man inte har? :) Åh men tänk inte så! Det kommer ni ju hinna med också!! Inte ska du må dåligt över det! <3 Lillafrur, ja jag kanske skulle ta å göra det med, för säkerhetsskull. Jag gör nog det imorgon :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

04 okt, 2017

Lycka till!
Gilla

Banannie

Kvinna ·

05 okt, 2017

Countess. När du hsr tortyren är det viktigt att de hamnar på linjerna som Tuve ritat ut under skavplåstrena. Så kolla i en spegel att de ligger rätt! Annars blir det lätt så ♡
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

05 okt, 2017

Var det i denna tråd några tidigare skrev om att ni blivit förkylda strax innan operationen? Det har hänt mig också nu. Hur är det ens möjligt??? Har inte varit sjuk på evigheter.. Har känt mig lite krasslig och snuvig nu i några dagar, men inatt fick jag feber också. Hoppas att den ska gå över fort eftersom jag opereras om 4 (!!!) dagar. Har googlat runt lite och det verkar ju ändå som att man får opereras vid förkylning så länge man inte har feber eller bakterieinfektion i halsen?
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

05 okt, 2017

Vaneve Jag var förkyld. Är fortfarande. Opererades i tisdags men inga konstigheter :) hade igen feber alls iaf :) varken innan eller efter!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

05 okt, 2017

countess skrev:

Novastar, jag vet ju dock inte om man har den bhn efter ett ankarlyft, det kanske man inte har? :)
Åh men tänk inte så! Det kommer ni ju hinna med också!! Inte ska du må dåligt över det!

Lillafrur, ja jag kanske skulle ta å göra det med, för säkerhetsskull. Jag gör nog det imorgon :)

Har du fått något svar av Tuve? Tänker på dig! Jag ät hittills sååå nöjd. Nya bilder efter första duschen finns nu :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem