Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

countess

Kvinna ·

05 okt, 2017

Banannie, jaa jag vet, han sa det till mig innan jag åkte hem. Är väldigt noga med att bhn sitter som den ska och kollar den ofta om dagarna :) Men det hände ju pga av för stor bh efter open. Har inte skickat till Tuve än, ska fixa det lite senare :) men tack för att ni tänker på mig! ♡
Gilla

countess

Kvinna ·

05 okt, 2017

Lillafrur, tittade på dina nya bilder, ser jättebra ut verkligen!! :D
Gilla

Novastar

Kvinna ·

05 okt, 2017

countess skrev:

Novastar, jag vet ju dock inte om man har den bhn efter ett ankarlyft, det kanske man inte har? :)
Åh men tänk inte så! Det kommer ni ju hinna med också!! Inte ska du må dåligt över det!

Lillafrur, ja jag kanske skulle ta å göra det med, för säkerhetsskull. Jag gör nog det imorgon :)

Nä ingen aning. Men man är ju tejpad så det ligger ju inte och skaver men gör säkert skitont! Ja efter denna op. kan vi ju åka till stranden och badhuset oftare eftersom jag slipper att skämmas i bikini och baddräkt iaf :)
Gilla

Koriander

Kvinna ·

05 okt, 2017

Ni med småbarn, hur små är dom? Min äldsta är 3 år och den yngsta blir 1 år i november. Det enda jag är orolig för är hur allt ska bli med barnen efter operationen, vi sover ju ofta ihop och det bärs hit och dit och allt. Ska ju sova hos min mamma första dagarna men sen kommer jag hem, och kanske inte ens kan sitta och gosa för att det gör för ont?
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

05 okt, 2017

Jag har en på 4 år och en på 6 månader. Är mest orolig över lillen eftersom man bär väldigt mycket. Har också hjälp de första dagarna, sen får jag helt enkelt se hur det går tänker jag. Hoppas på att allt ska lösa sig bra!
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

05 okt, 2017

Woooow lillafrur!! Vilka otroligt fina bröst!! Du ska vara sååå nöjd!!
Gilla

Bellie

Kvinna ·

05 okt, 2017

Är det bara jag som är såå trött?! Sovit 2,5h nyss för ja vad så trött haha
Gilla

Novastar

Kvinna ·

05 okt, 2017

Koriander - jag har också tänkt på det! Den stora är 6 år och den lille blev 1 år i augusti. 1åringen brukar komma in smygandes till oss på nätterna och ligger och sparkas. Vet inte hur det kommer gå. Jag kanske får sova i soffan de första värsta dagarna? Eller hur tänker ni?
Gilla

countess

Kvinna ·

05 okt, 2017

Nu har jag skrivit till Tuve, så väntar på svar :) Novastar, får hoppas på det bästa då, att du får en bh som inte sitter allt för hårt! :) Mina barn är 4 och 1,5 år ungefär, det har gått bra här hemma. Min stora förstår att det är ömt och är så försiktig och duktig, lilla damen har inte märkt av någonting egentligen. Hon är inne i en period där hon hellre håller i handen än att jag ska bära på henne :) Bellie, jag va så trött med någon dag efter, sov i soffan haha! Men nu är det bättre :D
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

05 okt, 2017

Jag hat en 4åring och snart tvååring. Funkar sådär. Stora är sjövild och oförsiktig lilla är världens mys-troll och förstår inte så mycket. Tusen tack! Jag är hittills supernöjd :) Jag är trött och lätt illamående. Försöker hålla mig borta den oxynormen när barnen är hemma på eftermiddagarna men jag lider helt ärligt!
Gilla

countess

Kvinna ·

05 okt, 2017

Fick svar från Tuve! Han skrev att jag inte behöver vara orolig, att det tar ca 4 veckor innan formen börjar bli klar och att jag ska vara noga med att bhn sitter tajt bara. Känns mycket bättre nu! Jag mår faktiskt ganska så bra! Klarar mig på Panodil och den andra smärtstillande tabletten under dagarna, tar en oxynorm på kvällen inför natten bara typ :)
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

05 okt, 2017

Är det bara jag som har blivit helt förstoppad av medicinen? Jag har testat äta plommon och laxeringsmedel men inget verkar funka
Gilla

countess

Kvinna ·

05 okt, 2017

Jag har blivit hård i magen och väldigt gasig, men inte helt förstoppad. Fasen va jobbigt för dig tuttsara :/
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

05 okt, 2017

countess skrev:

Jag har blivit hård i magen och väldigt gasig, men inte helt förstoppad. Fasen va jobbigt för dig tuttsara :/

Ja det är otroligt jobbigt ser ut som att jag har fått en bukförstoring på köpet haha
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

05 okt, 2017

Countess. Fantastiska nyheter! Då litar vi på Tuve och pustar ut! Jag klarar mig om jag är sängliggandes. Men det varken jag vill eller kan vara till 100% tycker de bränner något fruktansvärt i snitten/ärren. Men bara tagit en sedan igårkväll och det var inför duschen! Men snart blir det en för natten :) Jag har inte varit på toa sedan i söndags men är gasig. Dock inget jag har ont av ännu. Proviva är annars bra för magen!
Gilla

countess

Kvinna ·

05 okt, 2017

Haha, ja jag ser lite smått gravid ut med faktiskt. Fast egentligen bara svullen och gasig, inte ont eller mår illa om tur är
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

05 okt, 2017

Mina tuttar bubblar väldans haha. Mjuknar också. Går hiskeligt fort denna gången känns de som!
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

05 okt, 2017

countess skrev:

Haha, ja jag ser lite smått gravid ut med faktiskt. Fast egentligen bara svullen och gasig, inte ont eller mår illa om tur är

Va skönt! Jag har äntligen lyckats gå på toa efter att ha ätit ett halvt kilo plommon! Men magen är fortfarande väldigt svullen
Gilla

countess

Kvinna ·

05 okt, 2017

Tuttsara, Skönt att det gick tillslut iallafall! :)) tror att magen kommer vara svullen ett bra tag till faktiskt. Lillafrur, åh ja, samma här! Bubblar jättemycket haha! har mjuknat lite här med :) Kan ni sova ordentligt om nätterna? :)
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

06 okt, 2017

countess skrev:

Tuttsara, Skönt att det gick tillslut iallafall! :)) tror att magen kommer vara svullen ett bra tag till faktiskt.

Lillafrur, åh ja, samma här! Bubblar jättemycket haha! har mjuknat lite här med :)

Kan ni sova ordentligt om nätterna? :)

Sover absolut inte som jag brukar men får iaf en 4 timmars sömn på natten. Sen är jag lite hängig under dagen kan typ somna så fort jag känner för det haha. Vad tycker ni?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem