Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Lillafrur

Kvinna ·

17 okt, 2017

Banannie, jag har fått sytt in fickorna med permanent tråd redan. Så hoppas på inbillning! Hopps allt går bra idag <3 Sassabrassa, be om att få prata mes narkosläkaren innan op om du kännernobehag för sövningen. Jag (mfl) fick hämta ut antibiotika innan. Vissa får även hämta ut sina smärtstillande. Ja kolla de! Lycka till! :)
Gilla

Banannie

Kvinna ·

17 okt, 2017

Nu har jag duschat på kliniken och väntar på att få pröva ut en ny totyrbh :)
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

17 okt, 2017

countess skrev:

STORT LYCKA TILL NU TILL ER ALLA MIN FINA BRÖSTKOMPISAR!! Hoppas ni kommer bli nöjda :D

Vilket gulligt inlägg countess! Ja det känns verkligen som att ni är mina bröstkompisar med hihi. Har sagt det förr å säger det igen, så skönt att ha detta forumet <3 Har mest pratat med mina närmsta vänner om operationen och mannen såklart men han blir nog lite trött på allt prat haha. Hur mkt har ni berättat för de runt ikring om jag får fråga? Barn, familj, vänner? Känns som om jag kanske har glömt svara på nån fråga här i tråden, varit lite nere å disträ men jag läser och tänker på er som har gjort å ska göra operation!
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

17 okt, 2017

Nu ligger jag på rummet och äter godis :) Allt har gått bra men jäklar vad mycket ondare jag har den här gången!!
Gilla

Banannie

Kvinna ·

17 okt, 2017

Fritjof skrev:

Nu ligger jag på rummet och äter godis :) Allt har gått bra men jäklar vad mycket ondare jag har den här gången!!

Haha nervös jag blev nu! Vilken storlek tog du på implantaten denna gången? Nästa för att opereras är jag ä.. shit så hungrig jag börjar bli nu!
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

17 okt, 2017

Nu har jag fått mer morfin så nu har jag inte alls ont längre. Jag vet faktiskt inte vad det blev :D :D Men planen var iaf 450cc/400cc eller 425cc.
Gilla

E-A

Kvinna ·

17 okt, 2017

Så kul att se att ni är klara med era operationer och mår bra. Jag är på väg till kliniken nu. Pirrigt!
Gilla

dinadina

Kvinna ·

17 okt, 2017

Åh hoppas det går bra för er alla!! <3<3 var på kliniken idag och fick se mina bröstvårtor och ärr för första gången, har ju haft tejp på dom sedan op så de va kul o få se dom, var sååå nervös men det såg bättre ut än vad jag trodde det skulle göra, vi tog bort stygnen och gick igenom massagen och fick ny tejp som jag själv ska byta ut varje vecka,kommer ta ett tag tills dom läker men det såg ändå väldigt fint ut :)
Gilla

Novastar

Kvinna ·

17 okt, 2017

Passionsfrukt skrev:
countess skrev:

STORT LYCKA TILL NU TILL ER ALLA MIN FINA BRÖSTKOMPISAR!!
Hoppas ni kommer bli nöjda :D

Vilket gulligt inlägg countess! Ja det känns verkligen som att ni är mina bröstkompisar med hihi. Har sagt det förr å säger det igen, så skönt att ha detta forumet Känns som om jag kanske har glömt svara på nån fråga här i tråden, varit lite nere å disträ men jag läser och tänker på er som har gjort å ska göra operation!
Jag har berättat till min 6-åring att jag ska opas, senast idag så sa hon att: ”mamma nu är det inte många dagar kvar tills du ska opereras, börjar du inte bli nervös?”❤️
Både familj och vänner vet, då både mina vänner och mamma har silisar så har kunnat prata med dom.
Sen vet ingen på jobb förutom min chef eftersom jag inte får lyfta på 4 veckor.
Har du berättat? Och någon som sagt till sina kollegor? Dom lär ju veta när man kommer tillbaka iaf haha,vi har arbetskläder/dresscode på jobb vilket är tight skjorta =)
Gilla

E-A

Kvinna ·

17 okt, 2017

Nu är jag på väg hem efter operationen. Jag var så rädd att brösten skulle bli för stora, men nu känns det som att de är för små. Så sjukt att det är gjort nu! Jag har inte berättat för någon på jobbet. Till min chef sa jag bara att jag skulle opereras, men inte vad .
Gilla

Anneh

Kvinna ·

17 okt, 2017

Kul att läsa om alla som opats nu i dagarna! Jag har hämtat ut all smärtstillande och antibiotika idag och köpt descutandusch. Snart torsdag!
Gilla

Goldengirls

Kvinna ·

17 okt, 2017

Mosqita skrev:

countess skrev:

Jag har haft två dagar här nu som vart lite jobbiga (tror att den del kan vara pms iochförsig hehe), men, jag är så orolig för att mitt högra bröst inte kommer att bli bra. Det är en ganska stor skillnad på dem om man ser dem framifrån, och från sidan. Mitt vänstra är ju så runt och fint, hade det andra sett ut så så hade jag varit såååå nöjd!!
Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag.

Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.

Jag lider med dig!!! Men så skönt att läsa att jag inte är ensam.
Jag opererades den 2/10 och har denna hemska tortyr bh jag med. Första veckan hade jag en i storlek 65. Men jag fick sånna fruktansvärda sår och andningssvårigheter att jag inte kunde gå en minut utan smärtlindring. Var på återbesök 8 dagar efter op och fick byta till en bh i 70 istället. (Skönaste känslan i mitt liv, haha). Men då såg hon att ena bygeln inte hade legat rätt så bröstvecket inte skapats.
Nu har jag krigat med detta bröstveck i en vecka. Det är så envist och är inte alls så enkelt som jag skulle önska.. Denna smärta av sår och tight bh och få till bröstvecket har fått mig till många tårar dessa två veckor, haha. Smärtan efter själva operationen har jag inte ens känt av för att tortyrbh-n snott all smärta.
Har du också sår som vätskas och blöder?
Jag hittar inget bra skydd som hjälper och inte kliar.

Hej Jag opererades av Patrik en dag efter dig, också 450cc. Men till mig sa dom att jag skulle ha min mjuka läk BH som jag fick på mig efter OP i 6 veckor och därefter en freya active bygel BH. Undrar varför det är så olika?
Gilla

Anneh

Kvinna ·

17 okt, 2017

Goldengirls skrev:

Mosqita skrev:

countess skrev:

Jag har haft två dagar här nu som vart lite jobbiga (tror att den del kan vara pms iochförsig hehe), men, jag är så orolig för att mitt högra bröst inte kommer att bli bra. Det är en ganska stor skillnad på dem om man ser dem framifrån, och från sidan. Mitt vänstra är ju så runt och fint, hade det andra sett ut så så hade jag varit såååå nöjd!!
Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag.

Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.

Jag lider med dig!!! Men så skönt att läsa att jag inte är ensam.
Jag opererades den 2/10 och har denna hemska tortyr bh jag med. Första veckan hade jag en i storlek 65. Men jag fick sånna fruktansvärda sår och andningssvårigheter att jag inte kunde gå en minut utan smärtlindring. Var på återbesök 8 dagar efter op och fick byta till en bh i 70 istället. (Skönaste känslan i mitt liv, haha). Men då såg hon att ena bygeln inte hade legat rätt så bröstvecket inte skapats.
Nu har jag krigat med detta bröstveck i en vecka. Det är så envist och är inte alls så enkelt som jag skulle önska.. Denna smärta av sår och tight bh och få till bröstvecket har fått mig till många tårar dessa två veckor, haha. Smärtan efter själva operationen har jag inte ens känt av för att tortyrbh-n snott all smärta.
Har du också sår som vätskas och blöder?
Jag hittar inget bra skydd som hjälper och inte kliar.

Hej Jag opererades av Patrik en dag efter dig, också 450cc. Men till mig sa dom att jag skulle ha min mjuka läk BH som jag fick på mig efter OP i 6 veckor och därefter en freya active bygel BH. Undrar varför det är så olika?

Brukar vara så att har man snitt i bröstvecket får man mjuk bh, snitt i armhålan eller om man gör nytt bröstveck har man tortyrbhn..
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

17 okt, 2017

Gud va spännande för er alla som opererats idag! Så nyfiken på resultat, är det någon som lagt ut några bilder? Kram till er alla & hoppas ni inte har alltför ont. Jag ska på scanning imorgon, sen är det bara en vecka kvar till op!
Gilla

Banannie

Kvinna ·

17 okt, 2017

Nu har jag piggnat på mig och ligger på kliniken. allt känns ändå okej. Jag har lagt upp en bild :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

17 okt, 2017

Men heja Banannie! Ser bra ut i första anblick men varför så inlindad? Aldrig sett så förut.. hur känns det? :))
Gilla

Banannie

Kvinna ·

17 okt, 2017

Det känns superbra faktiskt:) Tuve berättade att det minskar svullnaden rejält om man har bandage första natten:) fick lätta lite på bandaget och då fick jag se lite och det verkar se tusen ggr bättre ut och en tight klyfta :) nu hoppas jag dbn blir bra med:)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

17 okt, 2017

Coolt! Att inte alla kör med de då haha. Skönt för dig! Inland tänker jag att jag kanske skulle hett mig på 725 åndå för tight klyfta men jag hade nog inte blivit nöjd med den sidebooben de gett. Nu får jag nog iaf ihop dom inne klyfta. Inte ens de fick jag förra gången! Gratttis! Hoppas du får en god natts sömn <3
Gilla

Banannie

Kvinna ·

17 okt, 2017

Fin du är ♡♡♡ jag är så sjukt pigg att det är jobbigt haha. Ja, ska bli spännande o se hjälper med bandage. Jag delar rum med en som också sytt fickorna och hon har det med. Medan en som "bara" gjort förstoring inte hade det. Så tänker att det har med fickorna att göra. Jag hoppas att du blir nöjd när allt väl är läkt. Jag tycker att du ser så fin ut!
Gilla

countess

Kvinna ·

17 okt, 2017

Lillafrur, jaa det är tråkigt! Vill bara att det ska bli fint NU haha. Tycker precis som Banannie att du har jättefina bröst, och jag kan inte se så stor skillnad på dina första och sista kort. Men de är ju på din kropp de sitter och det är du som ska vara nöjd med dem! :) Jag tror att mitt veck är liiite bättre möjligtvis. Det som stör mig mest är att bhn inte vill sitta kvar den där ska, bara glider ner och då gör ju implantatet det med.. suck. Ja vi får vara glada att det gått såpass bra ändå för oss, det är ju ändå en stor operation och allt kan hända. Lycka till på jobbet imorgon! Hoppas att det inte blir för jobbigt <3 Passionsfrukt, ja men visst är det så! Jag har vart lite som du beskriver, låg och disträ, men har också vart inne och läst varje dag, tycker det är superkul att få följa alla här i tråden! Jag har ju tjatat om detta i flera flera år så alla mina närmsta har ju vetat att det kommer ske en dag, och nu när det äntligen har gjort det så är jag ju inte direkt tyst haha! Jag berättade även för en del på jobbet, för jag tänkte att det kommer ändå synas och alla kommer märka att jag är borta. Sa även till min chef att om någon undrar varför jag är sjukskriven så får hon säga anledningen :) Jag berättade också för min stora dotter, hon fyller 5 i april, och hon har tagit det väldigt naturligt, som barn ofta gör. Har ju frågat en hel del och sådär men så länge jag svara så gott jag kan nöjer hon sig haha. Novastar, vilken fin tjej du har, så omtänksam! <3
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem