countess
Kvinna ·
27 aug, 2017
Operation i oktober 2017, någon mer? :)
BröstförstoringHej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!
Sortera efter
skutte
Kvinna ·
16 okt, 2017
Vaneve
Kvinna ·
16 okt, 2017
Hej alla tjejer!
Nu har jag läst igenom från inlägg nr 1, tog sin lilla tid! Haha!
Jätte spännande att läsa & se era bilder!!
Jag har precis fått min operationstid, det blir nästa onsdag den 25/10 i Linköping hos plastikkirurg Thomas Jonsson.
Allt blev helt plötsligt så pirrigt & spännande!
Dock även oroande när jag läser om er alla som har så ont & är trötta lång tid efter op. Jag ska stanna en natt på hotell, sen hem till vardag & ta hand om 3 barn. Hemma med minstingen nu som är 1,5. & de andra 2 följer vi till skolan varje dag.
Någon som skrev här att man inte skulle dra barnvagn, stämmer det?
Vem tror jag att jag är, superwoman eller!!! Hahaha...det här kommer jag få äta upp har jag en känsla av...!!
Kram till er alla, följer er med spänning!
Lillafrur
Kvinna ·
16 okt, 2017
Fritjof
Kvinna ·
16 okt, 2017
Vildängel
Kvinna ·
16 okt, 2017
Vildängel: Jag gör mina på akademikliniken i stockholm. Jag lägger in 375cc motiva round med hög profil. Jag har idag a kupa alltså tup inga alls. På mig skulle 375cc bli som en fyllig c kupa eller liten D kupa. Jag är 158 cm och väger 54 kg.
Jag tog med mig bilder till konsultationen på vad jag tycker är snyggt och vilket resultat jag skulle vilja ha. Då rekomenderade hon mig 375cc så kör på det.
Det är svårt med hur många cc man behöver för det beror väl på mått osv så tänkte att bilder är bättre då vet kirurgen vad jag är ute efter.
Jag hämtade precis ut all smärtlindring på apoteket och köpte descutan tvålen. Nu är det på riktigt!!!
Vildängel
Kvinna ·
16 okt, 2017
Hej alla tjejer!
Jag har precis fått min operationstid, det blir nästa onsdag den 25/10 i Linköping hos plastikkirurg Thomas Jonsson.
Dock även oroande när jag läser om er alla som har så ont & är trötta lång tid efter op. Jag ska stanna en natt på hotell, sen hem till vardag & ta hand om 3 barn. Hemma med minstingen nu som är 1,5. & de andra 2 följer vi till skolan varje dag.
Vem tror jag att jag är, superwoman eller!!! Hahaha...det här kommer jag få äta upp har jag en känsla av...!!
Kram till er alla, följer er med spänning!
Hej!
Det var nog jag som tidigare skrev om barnvagn. Jag blev i alla fall rekommenderad att inte köra vagn på ett par veckor, men kirurgen sa även att det kan vara okej så länge man går en "lätt promenad" på plan mark, eller hur man ska säga. Alltså inte köra tung vagn eller köra i uppförsbackar till exempel. Men hade ändå inte kunnat köra något första veckan! Kände, och känner väl fortfarande, mig mycket svagare än vanligt.
Hade också tänkt innan att jag var en super woman och "det kan väl inte vara så svårt", men alltså jag behövde verkligen mer hjälp den första veckan än jag kunde tro. I och för sig kan ju inte min yngsta gå än, så det försvårar väl saken.
Hoppas att jag inte låter alldeles för negativ nu, det är inte min avsikt! Kan även dela med mig av positiva erfarenheter efter operation, så som att jag tex inte har haft särskilt ont. Det verkar vara så himla olika med allting för alla! Lycka till med din operation, så spännande!
Vildängel
Kvinna ·
16 okt, 2017
Jag kunde faktiskt inte häva barnvagnen utan att få ont/obehag på säkert två månader efter min flesta operation. Men såklart olika för alla!
Jag skulle dock med rekommendation från kirurgen inte lyfta ett finger första veckan och ta till all möjlig hjälp andra veckan och avstå sådant som att hänga tvätt, städa och tex köra barnvagn andra veckan.
Lycka till!
Vildängel
Kvinna ·
16 okt, 2017
Imorgon smäller det! Jag är galet pepp :)
Lillafrur
Kvinna ·
16 okt, 2017
Fritjof
Kvinna ·
16 okt, 2017
Vaneve
Kvinna ·
16 okt, 2017
Hej alla tjejer!
Kram till er alla, följer er med spänning!Hej!
Det var nog jag som tidigare skrev om barnvagn. Jag blev i alla fall rekommenderad att inte köra vagn på ett par veckor, men kirurgen sa även att det kan vara okej så länge man går en "lätt promenad" på plan mark, eller hur man ska säga. Alltså inte köra tung vagn eller köra i uppförsbackar till exempel. Men hade ändå inte kunnat köra något första veckan! Kände, och känner väl fortfarande, mig mycket svagare än vanligt.
Hade också tänkt innan att jag var en super woman och "det kan väl inte vara så svårt", men alltså jag behövde verkligen mer hjälp den första veckan än jag kunde tro. I och för sig kan ju inte min yngsta gå än, så det försvårar väl saken.Hoppas att jag inte låter alldeles för negativ nu, det är inte min avsikt! Kan även dela med mig av positiva erfarenheter efter operation, så som att jag tex inte har haft särskilt ont. Det verkar vara så himla olika med allting för alla! Lycka till med din operation, så spännande!
Oj, ja jag får nog ta & tänka om lite. Tur det är höstlov veckan efter jag opererats, då behöver jag ju inte iväg med killarna till skolan då iaf.
Får försöka ta det så lungt man bara kan. Kommer känna mig så otillräcklig bara... å till besvär lixom! Hua...
Va skönt att du inte haft så ont, är det mer att du känt dig trött el? Du har ju en sån liten också, min minsta går ju iaf, men hon är verkligen överallt nu så man bara jagar å jagar hela dagarna.
E-A
Kvinna ·
16 okt, 2017
07:45 ska jag vara där, hoppas att jag inte behöver vänta allt för länge :0
countess
Kvinna ·
16 okt, 2017
Njea.. eller jag tycker ju att de glider märkbart isär när jag tar av bh-n. Inte riktigt så som jag tänkt mig med klyftan eller trodde när jag såg de första ggn. Men de kan ju hänga till sig med tiden också kanske.. kan vara liiiite inbillning också. Vet inte ännu hehe.:
Det är ju betydligt bättre än de gamla implantaten så nöjd så sett. Jag är nöjd liksom men kan vara nöjdare. Har börjat fundera på ifall jag borde ha typ mentor som jag förstått är lite hårdare och växer fast.. men de är ju huvudbry det med. Men om de inte glider i sär mycket mer så nöjer jag mig definitivt!
Nu tvättar jag min läk-bh så klämde på mig min gamla, två kupor mindre under tiden. Tycker bygeln sitter bättre men är kortare haha.
countess
Kvinna ·
16 okt, 2017
Jag har min operation imorgon! När jag väl tänker på det så får jag lite fjärilar i magen av spänning och lite nervositet.
Vilket datum är din op? :)
countess
Kvinna ·
16 okt, 2017
Jag har haft två dagar här nu som vart lite jobbiga (tror att den del kan vara pms iochförsig hehe), men, jag är så orolig för att mitt högra bröst inte kommer att bli bra. Det är en ganska stor skillnad på dem om man ser dem framifrån, och från sidan. Mitt vänstra är ju så runt och fint, hade det andra sett ut så så hade jag varit såååå nöjd!!
Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag.Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.
Jag lider med dig!!! Men så skönt att läsa att jag inte är ensam.
Jag opererades den 2/10 och har denna hemska tortyr bh jag med. Första veckan hade jag en i storlek 65. Men jag fick sånna fruktansvärda sår och andningssvårigheter att jag inte kunde gå en minut utan smärtlindring. Var på återbesök 8 dagar efter op och fick byta till en bh i 70 istället. (Skönaste känslan i mitt liv, haha). Men då såg hon att ena bygeln inte hade legat rätt så bröstvecket inte skapats.
Nu har jag krigat med detta bröstveck i en vecka. Det är så envist och är inte alls så enkelt som jag skulle önska.. Denna smärta av sår och tight bh och få till bröstvecket har fått mig till många tårar dessa två veckor, haha. Smärtan efter själva operationen har jag inte ens känt av för att tortyrbh-n snott all smärta.
Har du också sår som vätskas och blöder?
Jag hittar inget bra skydd som hjälper och inte kliar.Hej! Precis som du säger, det är lite skönt att inte vara ensam om detta.
Men du har nog haft det lite värre än mig tror jag. Jag har skavsår, skinnet är liksom bortfläkt eller man ska säga. På ena sidan har jag ett stort plåster som jag fått med hem från sjukhuset när min dotter bröt armen, och på andra sidan har jag compeed skavsårsplåster. Skavsårsplåstren har jag fått byta idag, de liksom rullar ihop sig eftersom jag är där och justerar bygeln hela tiden och kollar så den sitter rätt, väldigt irriterande. De gör ont att ta bort eftersom de sätter sig så bra.Jag har fortfarande 65. Frågade när jag va på återbesöket men fick inte byta :( kan jag väl förstå också egentligen eftersom vecket inte vill vara där det ska.
Hur går det för dig med bröstvecket då? Känns det som att det börjar bli bättre?
Mitt är ju klart bättre än det var från början, men är orolig för att det inte ska bli helt bra iallafall..
Skönt att du ser lite skillnad iaf. Har dina bröstvårtor också hamnat i olika höjd i samband med detta bekymmer?
Jag blir lika besviken varje gång jag kommer till spegeln och ser att bröstvårtan pekar rakt upp i himlen. Blir så frustrerad över att jag ska utstå denna hemska smärta utan arr det verkar bli bättre :/ Jag ska till kliniken idag igen för att få hjälp..
Dom borde ha bättre vadderade bh-ar eftersom skavsår verkar höra till. Blir ju galet frustrerad..
countess
Kvinna ·
16 okt, 2017
Lillafrur
Kvinna ·
17 okt, 2017
Banannie
Kvinna ·
17 okt, 2017
Sassabrassa
Kvinna ·
17 okt, 2017