Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

skutte

Kvinna ·

16 okt, 2017

Vildängel: Jag gör mina på akademikliniken i stockholm. Jag lägger in 375cc motiva round med hög profil. Jag har idag a kupa alltså tup inga alls. På mig skulle 375cc bli som en fyllig c kupa eller liten D kupa. Jag är 158 cm och väger 54 kg. Jag tog med mig bilder till konsultationen på vad jag tycker är snyggt och vilket resultat jag skulle vilja ha. Då rekomenderade hon mig 375cc så kör på det. Det är svårt med hur många cc man behöver för det beror väl på mått osv så tänkte att bilder är bättre då vet kirurgen vad jag är ute efter. Jag hämtade precis ut all smärtlindring på apoteket och köpte descutan tvålen. Nu är det på riktigt!!!
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

16 okt, 2017

Vildängel skrev:

Hej alla tjejer!
Nu har jag läst igenom från inlägg nr 1, tog sin lilla tid! Haha!
Jätte spännande att läsa & se era bilder!!
Jag har precis fått min operationstid, det blir nästa onsdag den 25/10 i Linköping hos plastikkirurg Thomas Jonsson.
Allt blev helt plötsligt så pirrigt & spännande!
Dock även oroande när jag läser om er alla som har så ont & är trötta lång tid efter op. Jag ska stanna en natt på hotell, sen hem till vardag & ta hand om 3 barn. Hemma med minstingen nu som är 1,5. & de andra 2 följer vi till skolan varje dag.
Någon som skrev här att man inte skulle dra barnvagn, stämmer det?
Vem tror jag att jag är, superwoman eller!!! Hahaha...det här kommer jag få äta upp har jag en känsla av...!!
Kram till er alla, följer er med spänning!

Hej! Det var nog jag som tidigare skrev om barnvagn. Jag blev i alla fall rekommenderad att inte köra vagn på ett par veckor, men kirurgen sa även att det kan vara okej så länge man går en "lätt promenad" på plan mark, eller hur man ska säga. Alltså inte köra tung vagn eller köra i uppförsbackar till exempel. Men hade ändå inte kunnat köra något första veckan! Kände, och känner väl fortfarande, mig mycket svagare än vanligt. Hade också tänkt innan att jag var en super woman och "det kan väl inte vara så svårt", men alltså jag behövde verkligen mer hjälp den första veckan än jag kunde tro. I och för sig kan ju inte min yngsta gå än, så det försvårar väl saken. Hoppas att jag inte låter alldeles för negativ nu, det är inte min avsikt! Kan även dela med mig av positiva erfarenheter efter operation, så som att jag tex inte har haft särskilt ont. Det verkar vara så himla olika med allting för alla! Lycka till med din operation, så spännande!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

16 okt, 2017

Jag kunde faktiskt inte häva barnvagnen utan att få ont/obehag på säkert två månader efter min flesta operation. Men såklart olika för alla! Jag skulle dock med rekommendation från kirurgen inte lyfta ett finger första veckan och ta till all möjlig hjälp andra veckan och avstå sådant som att hänga tvätt, städa och tex köra barnvagn andra veckan. Lycka till!
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

16 okt, 2017

Imorgon smäller det! Jag är galet pepp :)
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

16 okt, 2017

skutte skrev:

Vildängel: Jag gör mina på akademikliniken i stockholm. Jag lägger in 375cc motiva round med hög profil. Jag har idag a kupa alltså tup inga alls. På mig skulle 375cc bli som en fyllig c kupa eller liten D kupa. Jag är 158 cm och väger 54 kg.
Jag tog med mig bilder till konsultationen på vad jag tycker är snyggt och vilket resultat jag skulle vilja ha. Då rekomenderade hon mig 375cc så kör på det.
Det är svårt med hur många cc man behöver för det beror väl på mått osv så tänkte att bilder är bättre då vet kirurgen vad jag är ute efter.

Jag hämtade precis ut all smärtlindring på apoteket och köpte descutan tvålen. Nu är det på riktigt!!!

Åh men Gud så spännande!! Jag ska på en scanning på Onsdag så då kanske jag blir mer säker. Lycka till nu!
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

16 okt, 2017

Vaneve skrev:

Vildängel skrev:

Hej alla tjejer!
Jag har precis fått min operationstid, det blir nästa onsdag den 25/10 i Linköping hos plastikkirurg Thomas Jonsson.
Dock även oroande när jag läser om er alla som har så ont & är trötta lång tid efter op. Jag ska stanna en natt på hotell, sen hem till vardag & ta hand om 3 barn. Hemma med minstingen nu som är 1,5. & de andra 2 följer vi till skolan varje dag.
Vem tror jag att jag är, superwoman eller!!! Hahaha...det här kommer jag få äta upp har jag en känsla av...!!

Hej!
Det var nog jag som tidigare skrev om barnvagn. Jag blev i alla fall rekommenderad att inte köra vagn på ett par veckor, men kirurgen sa även att det kan vara okej så länge man går en "lätt promenad" på plan mark, eller hur man ska säga. Alltså inte köra tung vagn eller köra i uppförsbackar till exempel. Men hade ändå inte kunnat köra något första veckan! Kände, och känner väl fortfarande, mig mycket svagare än vanligt.
Hade också tänkt innan att jag var en super woman och "det kan väl inte vara så svårt", men alltså jag behövde verkligen mer hjälp den första veckan än jag kunde tro. I och för sig kan ju inte min yngsta gå än, så det försvårar väl saken.

Hoppas att jag inte låter alldeles för negativ nu, det är inte min avsikt! Kan även dela med mig av positiva erfarenheter efter operation, så som att jag tex inte har haft särskilt ont. Det verkar vara så himla olika med allting för alla! Lycka till med din operation, så spännande!

Oj, ja jag får nog ta & tänka om lite. Tur det är höstlov veckan efter jag opererats, då behöver jag ju inte iväg med killarna till skolan då iaf. Får försöka ta det så lungt man bara kan. Kommer känna mig så otillräcklig bara... å till besvär lixom! Hua... Va skönt att du inte haft så ont, är det mer att du känt dig trött el? Du har ju en sån liten också, min minsta går ju iaf, men hon är verkligen överallt nu så man bara jagar å jagar hela dagarna.
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

16 okt, 2017

Lillafrur skrev:

Jag kunde faktiskt inte häva barnvagnen utan att få ont/obehag på säkert två månader efter min flesta operation. Men såklart olika för alla!

Jag skulle dock med rekommendation från kirurgen inte lyfta ett finger första veckan och ta till all möjlig hjälp andra veckan och avstå sådant som att hänga tvätt, städa och tex köra barnvagn andra veckan.

Lycka till!

Oj okej, åh så svårt. Vet inte hur jag ska göra med allt det vardagliga, är hemma & är föräldraledig så jag har ju alla de där vardagliga sysslorna. Men som jag skrev tidigare så blir det höstlov så lite lugnare att man slipper iväg 2 ggr om dagen. Sen åker vi till Åre å då har jag mannen med mig som får göra allt det tyngsta. Hoppas hoppas allt kommer gå bra! Man blir så nervös när man tänker på att snart är det ju dags på riktigt, det man väntat på så länge...
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

16 okt, 2017

Fritjof skrev:

Imorgon smäller det! Jag är galet pepp :)

Åh va spännande!!! Stort lycka till! Vilken tid är op?
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

16 okt, 2017

Vildängel. Du har lika mycket rätt att bli sjukskriven från föräldraledigheten. Så din man/sambo kan ta föräldraledigt istället! Så gjorde vi under min första op :)
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

16 okt, 2017

07:45 ska jag vara där, hoppas att jag inte behöver vänta allt för länge :0
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

16 okt, 2017

Vildängel skrev:

Vaneve skrev:

Vildängel skrev:

Hej alla tjejer!

Hej!
Det var nog jag som tidigare skrev om barnvagn. Jag blev i alla fall rekommenderad att inte köra vagn på ett par veckor, men kirurgen sa även att det kan vara okej så länge man går en "lätt promenad" på plan mark, eller hur man ska säga. Alltså inte köra tung vagn eller köra i uppförsbackar till exempel. Men hade ändå inte kunnat köra något första veckan! Kände, och känner väl fortfarande, mig mycket svagare än vanligt.
Hade också tänkt innan att jag var en super woman och "det kan väl inte vara så svårt", men alltså jag behövde verkligen mer hjälp den första veckan än jag kunde tro. I och för sig kan ju inte min yngsta gå än, så det försvårar väl saken.

Hoppas att jag inte låter alldeles för negativ nu, det är inte min avsikt! Kan även dela med mig av positiva erfarenheter efter operation, så som att jag tex inte har haft särskilt ont. Det verkar vara så himla olika med allting för alla! Lycka till med din operation, så spännande!

Oj, ja jag får nog ta & tänka om lite. Tur det är höstlov veckan efter jag opererats, då behöver jag ju inte iväg med killarna till skolan då iaf.
Får försöka ta det så lungt man bara kan. Kommer känna mig så otillräcklig bara... å till besvär lixom! Hua...

Va skönt att du inte haft så ont, är det mer att du känt dig trött el? Du har ju en sån liten också, min minsta går ju iaf, men hon är verkligen överallt nu så man bara jagar å jagar hela dagarna.

Ja precis, galet trött har jag varit. Och stel i armarna, det är tex svårt att sträcka sig efter saker, tvätta håret med mera. Ja det blir ju lite svårare att vila när man har barn hemma :)
Gilla

E-A

Kvinna ·

16 okt, 2017

Fritjof skrev:

07:45 ska jag vara där, hoppas att jag inte behöver vänta allt för länge :0

Skönt med en tidig tid. Jag har sent på eftermiddagen. Kommer vara så himla hungrig. Är det någon som vet ifall resultatet oftast blir större än ristestet eller när man har provat inlägg på konsultationen?
Gilla

countess

Kvinna ·

16 okt, 2017

Lillafrur skrev:

Njea.. eller jag tycker ju att de glider märkbart isär när jag tar av bh-n. Inte riktigt så som jag tänkt mig med klyftan eller trodde när jag såg de första ggn. Men de kan ju hänga till sig med tiden också kanske.. kan vara liiiite inbillning också. Vet inte ännu hehe.:

Det är ju betydligt bättre än de gamla implantaten så nöjd så sett. Jag är nöjd liksom men kan vara nöjdare. Har börjat fundera på ifall jag borde ha typ mentor som jag förstått är lite hårdare och växer fast.. men de är ju huvudbry det med. Men om de inte glider i sär mycket mer så nöjer jag mig definitivt!

Nu tvättar jag min läk-bh så klämde på mig min gamla, två kupor mindre under tiden. Tycker bygeln sitter bättre men är kortare haha.

Okej :/ Ja jo lite inbillning kan det ju faktiskt vara. Kan väl bli så när man kollar så noga som vi gör, att man hänger upp sig på småsaker liksom. Är lite samma med mitt veck, tyckte att det hade blivit såå mycket bättre, men nu tycker jag inte det längre. Känns som att det inte kommer bli bra heller. Men men, är väl bara å vänta. Har du lagt upp någon ny bild? Tänkte att jag kunde gått in å kollat och sett om jag tycker att det är så stor skillnad från när de va precis nygjorda, om du vill? :)
Gilla

countess

Kvinna ·

16 okt, 2017

soph1 skrev:

Jag har min operation imorgon! När jag väl tänker på det så får jag lite fjärilar i magen av spänning och lite nervositet.
Vilket datum är din op? :)

Hur har det gått? Hur mår du? :D Hoppas att du inte har allt för ont!
Gilla

countess

Kvinna ·

16 okt, 2017

Mosqita skrev:

countess skrev:

Mosqita skrev:

countess skrev:

Jag har haft två dagar här nu som vart lite jobbiga (tror att den del kan vara pms iochförsig hehe), men, jag är så orolig för att mitt högra bröst inte kommer att bli bra. Det är en ganska stor skillnad på dem om man ser dem framifrån, och från sidan. Mitt vänstra är ju så runt och fint, hade det andra sett ut så så hade jag varit såååå nöjd!!
Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag.

Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.

Jag lider med dig!!! Men så skönt att läsa att jag inte är ensam.
Jag opererades den 2/10 och har denna hemska tortyr bh jag med. Första veckan hade jag en i storlek 65. Men jag fick sånna fruktansvärda sår och andningssvårigheter att jag inte kunde gå en minut utan smärtlindring. Var på återbesök 8 dagar efter op och fick byta till en bh i 70 istället. (Skönaste känslan i mitt liv, haha). Men då såg hon att ena bygeln inte hade legat rätt så bröstvecket inte skapats.
Nu har jag krigat med detta bröstveck i en vecka. Det är så envist och är inte alls så enkelt som jag skulle önska.. Denna smärta av sår och tight bh och få till bröstvecket har fått mig till många tårar dessa två veckor, haha. Smärtan efter själva operationen har jag inte ens känt av för att tortyrbh-n snott all smärta.
Har du också sår som vätskas och blöder?
Jag hittar inget bra skydd som hjälper och inte kliar.

Hej! Precis som du säger, det är lite skönt att inte vara ensam om detta.
Men du har nog haft det lite värre än mig tror jag. Jag har skavsår, skinnet är liksom bortfläkt eller man ska säga. På ena sidan har jag ett stort plåster som jag fått med hem från sjukhuset när min dotter bröt armen, och på andra sidan har jag compeed skavsårsplåster. Skavsårsplåstren har jag fått byta idag, de liksom rullar ihop sig eftersom jag är där och justerar bygeln hela tiden och kollar så den sitter rätt, väldigt irriterande. De gör ont att ta bort eftersom de sätter sig så bra.

Jag har fortfarande 65. Frågade när jag va på återbesöket men fick inte byta :( kan jag väl förstå också egentligen eftersom vecket inte vill vara där det ska.
Hur går det för dig med bröstvecket då? Känns det som att det börjar bli bättre?
Mitt är ju klart bättre än det var från början, men är orolig för att det inte ska bli helt bra iallafall..

Skönt att du ser lite skillnad iaf. Har dina bröstvårtor också hamnat i olika höjd i samband med detta bekymmer?
Jag blir lika besviken varje gång jag kommer till spegeln och ser att bröstvårtan pekar rakt upp i himlen. Blir så frustrerad över att jag ska utstå denna hemska smärta utan arr det verkar bli bättre :/ Jag ska till kliniken idag igen för att få hjälp..
Dom borde ha bättre vadderade bh-ar eftersom skavsår verkar höra till. Blir ju galet frustrerad..

Ja, den högra pekar lite mer uppåt än den vänstra. Fast inte när bhn sitter där den ska. MEN, den glider ju ner hela jäkla tiden så jag får ju rätta till den stup i kvarten. Är helt röd och öm i skinnet där bygeln sitter. Fattar inte hur den kan glida ner hela tiden när bhn sitter så hårt? Har inte sett någon skillnad det sista nu, så får väl bara vänta å se vad Tuve säger nästa vecka då jag ska skicka bilder till honom. Hur gick det för dig på kliniken? Vad sa de? Jag har ca 30 mil till min klinik så kan inte bara åka dit, lite jobbigt haha. Ja visst borde de kunna fixat bättre bhar, lite mjukare och mer vaddering kring bygeln hade ju inte skadat direkt,
Gilla

countess

Kvinna ·

16 okt, 2017

STORT LYCKA TILL NU TILL ER ALLA MIN FINA BRÖSTKOMPISAR!! <333 Hoppas ni kommer bli nöjda :D
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

17 okt, 2017

Countess. Vad tråkigt att du känner så! Hopps innerligt för oss båda stt allt rättar till sig och vi blir tillfreds med de vi ser i spegeln. Just nu känns de som högerbröstet glider iväg. Vänster har mer fyllnad! Så som jag verkligen vill ha det men börjar inse att de nog inte kommer bli så fylligt och snyggt som jag trott. Kanske får nöja mig såhär! Man har höga förväntningar verkligen ovh första veckan var de perfekta. Men nu faller de på plats antar jag och både fyllighet och klyfta minskar. Jag har plöjt ett par säsonger av Skönhetsfällan och tänker att kanske ska skatta mig lycklig trots allt? Imorgon börjar jag jobba!
Gilla

Banannie

Kvinna ·

17 okt, 2017

Lillafrur: jag tycker att sina bröst har blivit så fina! Men jag tänker att om du får samma problem med fickorna så måste Peter sy in dom. Tror också att ett problem är att man verkligen granskar sina bröst på något sjukt sätt. Hade man varit född så här hade man förmodligen varit super nöjd. Men nu ser man allt, varje minsta lilla detalj ♡
Gilla

Sassabrassa

Kvinna ·

17 okt, 2017

Hej alla :) Nästa tisdag har jag min operation på art Clinic i Uppsala ngn som har några erfarenheter från dem?! Jag gör både ett ankarlyft samt lägger in 425cc motiva demi profil :) Gruvar mej mest för sövningen jag de har jag gjort sen jag bokade :/ har aldrig tidigare blivit sövd :/ Läste här att ngn hämtat ut läkemedel innan operation? Ska man göra det? Måste kanske fråga min kirurg? Roligt att läsa om era operationer och hur det går :) Kram
Gilla

skutte

Kvinna ·

17 okt, 2017

Snart är det min tur! Ligger och väntar på att få åka in på op! Så jäkla nervös!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem