Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Sassabrassa

Kvinna ·

23 okt, 2017

Novastar skrev:

Boobietrap skrev:

Nu har jag varit hemma i några timmar. Har svårt att kolla på tv då jag hela tiden vill nicka till men ändå inte sova x)
Har ont på höger sida. Antar att det är för att jag är högerhänt och att det är den mindre tutten.
Vet inte riktigt vad jag tycker om storleken än, har inte sett brösten i någon annan vinkel än uppifrån, och uppifrån ser dom små ut medans min sambo tycker att dom är jättestora haha.
Hur mår ni andra som opat idag?

Åh jag känner samma sak! Ångrar mig att jag inte valde 510 uhp! Dom är svullna nu och känns lagom är rädd att dom ska krympa för mycket när svullnaden lagt sig :(.
Stör mig fruktansvärt mycket också på att jag ändrade från 400cc(enligt min bröstvidd) till 425cc högprofil för jag ville ha lite fylligare, toppig och tightare klyfta.
När jag kommer in till kirurgen för att han ska rita på mig (5 min innan op!) säger han att han kommer stoppa in 425cc högprofil i det ”lilla” bröstet men 380cc demiprofil i det stora. Det skiljde 100ml på mina bröst. Han försöker fettsuga bort 60ml för att som ska bli lika stora. Men jag är orolig över toppigheten :(.
Annars mår jag bra och har klarat mig utan morfin/oxynormen =) .......än så länge hehe

Hur lång tid tig din op tills du var baken? :)
Gilla

Anonym användare

23 okt, 2017

Jag är 18 dagar efter op, har haft rätt tungt fram till för ett par dagar sen bara. Men nu känner jag mig piggare och orkar röra på mig mer. Är lite orolig för att bröstet vänster bröst (höger sida om man kollar på mina bilder) hamnar fel/det blir ett veck precis vid bröstkanten/klykan. Någon annan som har samma sak? Hur känner ni andra med ont i ryggen? Jag blir extremt stel i rygg/axlar snabbt. Blir ni det också? Tips för att motverka det? Lycka till alla som ska opa er i slutet av oktober!
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

23 okt, 2017

Vaneve skrev:

Caerr1234 skrev:

Hjälp! Ska opas nästa måndag och måste bestämma mig för storlek senast imorgon. Tänker mig antingen 375cc eller 400. Är 163 lång och väger 60kg. Är ganska bredaxlad och tränar mycket.. vill inte se ut som två stora bröst men vill heller inte ångra att jag tog för små.. Vad skulle ni valt..?
Är också så nervös inför narkos även om jag arbetar på en kirurgisk avdelning själv... tänk om jag dör ifrån min son för jag ville ha större bröst....:o (haha)...

Hej!
Jag vet inte vad du ska välja, tänker att det kanske inte är sådär jättestor skillnad. Har läst andra tipsa om att tänka på vad som skulle vara värst: lite för små, eller lite för stora?
Om du vill så kan du kika in på min profil och titta hur det blev på mig, jag har lagt in 375. Vi är ju i ungefär samma storlek vikt- och längdmässigt tänkte jag.
Och ja fy, hade samma oro innan min operation angående narkosen. Men allt gick ju superbra så nu i efterhand önskar jag att jag inte hade oroat mig så mycket innan!
Lycka till med att välja storlek och med din operation :)

Jätte fina tuttar! Vad är skillnaden på lollipoppLyft & ankarlyft? Hur kommer det sig att du gjorde lollipop? Min kirurg har inte ens nämt det utan bara ankarlyft.
Gilla

Mosqita

Kvinna ·

23 okt, 2017

Sassabrassa skrev:

Va härligt att det gått så bra för er :) ligger på hotellet nu har precis duschat. Börjar bli nervös nu men känns skönt å läsa era berättelser :) Jag gör ju både lyft å inlägg så ska sova kvar imorgon på kliniken, jag hoppas verkligen inte jag har super ont :/ Sen 30 mil i bilen.. men fasen va jag längtar efter mina nya bröst.. ska ta före bilder nu så man har.
Har nån av er mått illa efter op eller att det snurrat /yr? Hatar den känslan ja :/ hehe

När jag skulle sövas frågade narkosläkaren om jag brukar må illa eller bli åksjuk. För han ville veta om man behövde mycket eller lite "medel" för att motverka illamående vid uppvaknadet. Jag mådde inte illa alls! :) var också orolig över ddt. Såg framför mig att jag skulle sitta o spy i bilen 20 mil hem. Men det slapp jag. Lycka till!!
Gilla

Mosqita

Kvinna ·

23 okt, 2017

Caerr1234 skrev:

Hjälp! Ska opas nästa måndag och måste bestämma mig för storlek senast imorgon. Tänker mig antingen 375cc eller 400. Är 163 lång och väger 60kg. Är ganska bredaxlad och tränar mycket.. vill inte se ut som två stora bröst men vill heller inte ångra att jag tog för små.. Vad skulle ni valt..?
Är också så nervös inför narkos även om jag arbetar på en kirurgisk avdelning själv... tänk om jag dör ifrån min son för jag ville ha större bröst....:o (haha)...

Nu svarar jag väl efter att du redan bestämt. Men hade valt 400cc i dina skor. Vi är nästan lika stora, jag är också rätt bredaxlad. Var nästan platt innan men ville ha ett naturligt resultat. Jag har 450cc och tycker absolut inte att dom blev för stora. Med kläder syns det knappt att något hänt på mig :)
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

24 okt, 2017

Jag är också jättestel i axlar å rygg, trodde detta var bara precis nu när dom är nygjorda men det kanske fortsätter ett tag till då.. Samma här ang illamående! Bad narkosläkaren om en hög dos motmedel och det hjälpte i ett helt dygn efter innan det släppte. Då började jag få yrsel å illamående av morfinet som satt i till dag 3-4 när jag slutade med morfinet. Nu mår jag generellt ganska bra men det hugger / bränner / svider när jag anstränger armarna i armhålan nästan på ena sidan och i bröstvårtan på andra sidan (den har blivit jätte jätte känslig) känns ingenting när jag sitter still men detta brännande/ huggande när jag rör mig är av ganska svår smärta.. någon som känner igen sig som kan trösta med att det snart går över??? :(
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

24 okt, 2017

Novastar skrev:

Boobietrap skrev:

Nu har jag varit hemma i några timmar. Har svårt att kolla på tv då jag hela tiden vill nicka till men ändå inte sova x)
Har ont på höger sida. Antar att det är för att jag är högerhänt och att det är den mindre tutten.
Vet inte riktigt vad jag tycker om storleken än, har inte sett brösten i någon annan vinkel än uppifrån, och uppifrån ser dom små ut medans min sambo tycker att dom är jättestora haha.

Åh jag känner samma sak! Ångrar mig att jag inte valde 510 uhp! Dom är svullna nu och känns lagom är rädd att dom ska krympa för mycket när svullnaden lagt sig :(.
Stör mig fruktansvärt mycket också på att jag ändrade från 400cc(enligt min bröstvidd) till 425cc högprofil för jag ville ha lite fylligare, toppig och tightare klyfta.
När jag kommer in till kirurgen för att han ska rita på mig (5 min innan op!) säger han att han kommer stoppa in 425cc högprofil i det ”lilla” bröstet men 380cc demiprofil i det stora. Det skiljde 100ml på mina bröst. Han försöker fettsuga bort 60ml för att som ska bli lika stora. Men jag är orolig över toppigheten :(.
Annars mår jag bra och har klarat mig utan morfin/oxynormen =) .......än så länge hehe

Men va, två olika profiler?? Visste inte att man kunde göra så. Har nu tittat på mina bröst från sidan och är nog nöjd med storleken ändå. Ingenting man riktigt kan avgöra såhär tidigt, men ändå. Jag tycker inte att morfinet/oxyn funkar så värst bra på mig :(
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

24 okt, 2017

Sassabrassa skrev:

Va härligt att det gått så bra för er :) ligger på hotellet nu har precis duschat. Börjar bli nervös nu men känns skönt å läsa era berättelser :) Jag gör ju både lyft å inlägg så ska sova kvar imorgon på kliniken, jag hoppas verkligen inte jag har super ont :/ Sen 30 mil i bilen.. men fasen va jag längtar efter mina nya bröst.. ska ta före bilder nu så man har.
Har nån av er mått illa efter op eller att det snurrat /yr? Hatar den känslan ja :/ hehe

Jag spydde 3 gånger efteråt. Har aldrig haft problem med åksjuka eller så, men min kropp gillade nog inte allt morfin :)
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

24 okt, 2017

Sassabrassa skrev:

Novastar skrev:

Boobietrap skrev:

Hur lång tid tig din op tills du var baken? :)

Operationen tog 40 minuter och tror att dom sa att jag sov en timme efter det :)
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

24 okt, 2017

Har lagt ut före- och väldigt svullna efterbilder om någon är intresserad. Om ni undrar varför bröstet på sido-bilden ser konstigt ut så är det för att det sitter ett compeedplåster där.
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

24 okt, 2017

Vildängel skrev:

Vaneve skrev:

Caerr1234 skrev:

Hej!
Jag vet inte vad du ska välja, tänker att det kanske inte är sådär jättestor skillnad. Har läst andra tipsa om att tänka på vad som skulle vara värst: lite för små, eller lite för stora?
Om du vill så kan du kika in på min profil och titta hur det blev på mig, jag har lagt in 375. Vi är ju i ungefär samma storlek vikt- och längdmässigt tänkte jag.
Och ja fy, hade samma oro innan min operation angående narkosen. Men allt gick ju superbra så nu i efterhand önskar jag att jag inte hade oroat mig så mycket innan!
Lycka till med att välja storlek och med din operation :)

Jätte fina tuttar!
Vad är skillnaden på lollipoppLyft & ankarlyft?
Hur kommer det sig att du gjorde lollipop?
Min kirurg har inte ens nämt det utan bara ankarlyft.

Hej, och tack så mycket! Lollipoplyft innebär att man snittar runt bröstvårtan och rakt ner, men man slipper ärret under bröstet. Det är inget jag har valt, utan det var min kirurg som sa att vi gör så. Vilken typ av lyft man behöver göra beror väl på hur mycket häng man har. Dock verkar det inte vara så många här på POF som har gjort samma typ av lyft som jag? Har nästan inte sett/läst några.
Gilla

Novastar

Kvinna ·

24 okt, 2017

Boobietrap skrev:

Novastar skrev:

Boobietrap skrev:

Men va, två olika profiler?? Visste inte att man kunde göra så. Har nu tittat på mina bröst från sidan och är nog nöjd med storleken ändå. Ingenting man riktigt kan avgöra såhär tidigt, men ändå. Jag tycker inte att morfinet/oxyn funkar så värst bra på mig :(

Nä jag förstår inte det med profilen heller. Men han sa att eftersom det bröstet redan är större och så det redan en putighet som är större än det andra så dom kommer till att se lika stora ut sen. Han lyckades bara ta bort 50ml från skillnaden. Och han hade behövt ta bort 100ml för att bli lika stora så nu är ju det bröstet egentligen 380cc + 50ml skillnad så 430cc och det andra har 425cc så det blir nog bra tillslut =). Oxyn funka inte heller på mig, fick en till slut kl: 21.50 men somnade inte fören 01.30 :/ var helt för pigg.
Gilla

Novastar

Kvinna ·

24 okt, 2017

Har lagt upp några bilder nu! Brösten är ju inte ens 24 timmar på bilderna så ganska deformerade haha =D Ni som redan opats när började dom sjunka ner lite? Mina ser inte kloka ut i profil nu haha :)
Gilla

Koriander

Kvinna ·

24 okt, 2017

Boobietrap skrev:

Koriander skrev:

Så snygga bröst, Fiddelie! Ser ut att vara alldeles perfekt på dig!
Skönt att få duschat också, jag har fortfarande nedräkning till min första dusch, 10 dagar kvar...haha

Förlåt om jag frågar, men det var inte du som låg bredvid mig på uppvaket på Nordiska Kliniken? :) hon som låg där nämnde att hon var tvåbarnsmamma nämligen.

Tyvärr inte, jag opererades den 19e :)
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

24 okt, 2017

Kul å se era bilder!! kommer bli superfina!! Novastar mina bröst är 5 dagar å har redan sjunkit lite! åtminstone har den svunna bulligheten längst upp lagt sig något. Brösten var som svullnast dag 1-3 nu känns dom redan ganska normala även om såklart mycket kommer hända
Gilla

countess

Kvinna ·

24 okt, 2017

Mosqita skrev:

countess skrev:

Mosqita skrev:

countess skrev:
Mosqita skrev:
countess skrev:
Mosqita skrev:
countess skrev:
Mosqita skrev:
countess skrev:

Jag har haft två dagar här nu som vart lite jobbiga (tror att den del kan vara pms iochförsig hehe), men, jag är så orolig för att mitt högra bröst inte kommer att bli bra. Det är en ganska stor skillnad på dem om man ser dem framifrån, och från sidan. Mitt vänstra är ju så runt och fint, hade det andra sett ut så så hade jag varit såååå nöjd!!
Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag.

Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.

Jag lider med dig!!! Men så skönt att läsa att jag inte är ensam.
Jag opererades den 2/10 och har denna hemska tortyr bh jag med. Första veckan hade jag en i storlek 65. Men jag fick sånna fruktansvärda sår och andningssvårigheter att jag inte kunde gå en minut utan smärtlindring. Var på återbesök 8 dagar efter op och fick byta till en bh i 70 istället. (Skönaste känslan i mitt liv, haha). Men då såg hon att ena bygeln inte hade legat rätt så bröstvecket inte skapats.
Nu har jag krigat med detta bröstveck i en vecka. Det är så envist och är inte alls så enkelt som jag skulle önska.. Denna smärta av sår och tight bh och få till bröstvecket har fått mig till många tårar dessa två veckor, haha. Smärtan efter själva operationen har jag inte ens känt av för att tortyrbh-n snott all smärta.
Har du också sår som vätskas och blöder?
Jag hittar inget bra skydd som hjälper och inte kliar.

Hej! Precis som du säger, det är lite skönt att inte vara ensam om detta.
Men du har nog haft det lite värre än mig tror jag. Jag har skavsår, skinnet är liksom bortfläkt eller man ska säga. På ena sidan har jag ett stort plåster som jag fått med hem från sjukhuset när min dotter bröt armen, och på andra sidan har jag compeed skavsårsplåster. Skavsårsplåstren har jag fått byta idag, de liksom rullar ihop sig eftersom jag är där och justerar bygeln hela tiden och kollar så den sitter rätt, väldigt irriterande. De gör ont att ta bort eftersom de sätter sig så bra.

Jag har fortfarande 65. Frågade när jag va på återbesöket men fick inte byta :( kan jag väl förstå också egentligen eftersom vecket inte vill vara där det ska.
Hur går det för dig med bröstvecket då? Känns det som att det börjar bli bättre?
Mitt är ju klart bättre än det var från början, men är orolig för att det inte ska bli helt bra iallafall..

Skönt att du ser lite skillnad iaf. Har dina bröstvårtor också hamnat i olika höjd i samband med detta bekymmer?
Jag blir lika besviken varje gång jag kommer till spegeln och ser att bröstvårtan pekar rakt upp i himlen. Blir så frustrerad över att jag ska utstå denna hemska smärta utan arr det verkar bli bättre :/ Jag ska till kliniken idag igen för att få hjälp..
Dom borde ha bättre vadderade bh-ar eftersom skavsår verkar höra till. Blir ju galet frustrerad..

Ja, den högra pekar lite mer uppåt än den vänstra. Fast inte när bhn sitter där den ska. MEN, den glider ju ner hela jäkla tiden så jag får ju rätta till den stup i kvarten. Är helt röd och öm i skinnet där bygeln sitter. Fattar inte hur den kan glida ner hela tiden när bhn sitter så hårt? Har inte sett någon skillnad det sista nu, så får väl bara vänta å se vad Tuve säger nästa vecka då jag ska skicka bilder till honom.
Hur gick det för dig på kliniken? Vad sa de? Jag har ca 30 mil till min klinik så kan inte bara åka dit, lite jobbigt haha.
Ja visst borde de kunna fixat bättre bhar, lite mjukare och mer vaddering kring bygeln hade ju inte skadat direkt,

Men har du skickat någon bild sen efter operationen? Alltså har han sett dig något? När är återbesök för dig?
Det gör mig ju lite lugn att han tycker du "kan vänta så länge". För min oro har ju varit att det ska läka galet och bli skevt om det går för många veckor. Patrik och en ssk har ju ändå velat att jag ska komma dit tre gånger för att kunna hjälpa mig. Och i måndags sa dom att nu kanske det är sista chansen om det inte ska behöva bli korrigerings-op. Så jag har känt mig väldigt stressad och fått panik när bh-n rört sig.
Förstår dock att 30 mil blir lite segt. Jag har bara 20 mil haha. (Vill inte veta vad jag lagt på resor dessa veckor).
Men hur som helst, besöket i måndags var positivt. På något jävla vänster fick jag ordning på grejerna i söndags. Tvättade och torktumla bh-n så den drog ihop sig lite. Det lilla extra tajta som blev verkar ha hjälpt till. Nu har brösten varit i jämnhöjd utan att jag behövt pilla allt för mycket! Ska tillbaka nästa torsdag igen. Hoppas verkligen att jag inte behöver åka tidigare än så.
Dessvärre är mina skavsår inte att leka med.. rinner fruktansvärt mycket var och klarar mig verkligen inte utan smärtstillande. Finns inte så mycket plats att trycka in massa skydd mellan bygel o hud heller precis. Mycket ska man behöva stå ut med!

Jag har vart på återbesök, va där en vecka efter op, då sa han att han trodde att det skulle fixa sig om jag bara försökte ha bygeln på plats, och att jag skulle skicka bilder efter 2 veckor, så på måndag ska jag ju skicka bilder igen.
Jag är klart också orolig över att de ska läka fel, och flyttar upp bygeln jag vet inte hur många gånger per dag. Får prova att tvätta den igen och se om det blir bättre :)
Men hur har det sett ut för dig? Liknande som min db eller värre? Eftersom din kirurg verkar mer orolig över detta än min? :/

Fy va det låter jobbigt med dina skavsår! Så illa är det ju inte med mina, klarar mig på skavsårsplåster. Hoppas verkligen att det snart blir bättre för dig!

Hoppas hoppas verkligen att det ordnar sig för dig!!! Hur ser du ut i dagsläget när du tar av dig bh-n?
Jag kan inte se någon annan bild än när du har en vit bh :( kanske för jag är bronsmedlem fortfarande.
Mina fula sår har blivit infekterade såklart. Så igår när jag skulle ta av mig för att duscha rent allt, så insåg jag att bröstvecket inte vill samma sak som mig. Bh-n sitter ju på rätt plats, men ändå släpper bröstet när jag släpper dom fria. Jag skickade bilder till kliniken och fick besked imorse om att han kommer korrigera detta om ca 4 mån. Så besviken för jag fick sån positiv känsla efter besöket på kliniken i måndags. Men skulle vara ett hyfsat enkelt ingrepp för att jag gick in via bröstvårtan.
Vet du, eller kanske någon annan, vad man gör vid korrigering?
Är det då man "syr igen fickan"? Har bara läst om folk som skrivit det här men vet inte innebörden.

Ja jag hoppas det med, men är osäker på om det kommer göra det. Det ena bröstet är fint, kollar man nooga nu när svullnaden gått ner, så kan man kanske urskilja mitt egna, gamla bröst pyttelite, men det andra har ju som ett veck en liten bit under bröstvårtan, och hela bröstet sitter någon centimeter längre ner är det andra.
Ja mina andra bilder är ju på mina nakna bröst, så dem ser du ju inte än. Hur ser ditt ut nu då? Vill du inte lägga upp någon bild med?
Fy fan rent ut sagt, vilken otur du har haft! Ska du fortsätta kriga med bhn nu då fast att han redan bestämt att du ska få en korr?
Jag vet inte riktigt vad för typ av op man gör, men kan tänka mig att han syr in fickan lite då? :)

Idag fick jag en riktig dipp. Började gråta och allt kändes så hopplöst haha, kändes som att jag slängt ut 45000 kr på ett par jävla skitbröst om jag aldrig kommer bli nöjd med. Jag vet ju att Tuve kommer fixa dem om det nu blir så att det inte fixar sig självt, men ändå. Har ju sett så mycket fram emot min bröstoperation och så har jag inte känt mig alls nöjd den sista tiden. Trött på allt typ. Vilket jag med stor säkerhet inte är ensam om att känna första tiden.

Nu har jag lagt upp bild där man ser ojämnheten, eller vad man ska kalla det. Jag kastade av mig tortyren i ren lycka igår. Sköterskan bad mig ta av den tills skavsåren i bröstvecket läkt. Så får ha sport-bh ett par dagar tills det är bättre. Får en annan stödbh när jag åker till kliniken nästa vecka. Såren blev infekterade så började må riktigt dåligt. Hade inte klarat en dag till med tortyren, när det inte gav något resultat alls mer än hemska skärsår. Ser ut som jag haft ståltråd under brösten.

Nej, jag håller med dig fullt ut. Jag har gråtit nästan varje kväll. Dels av smärta och av att resultatet inte blev som jag tänkte. Psykiskt påfrestande med smärta + känsla av hopplöshet.
Dock har det släppt efter att jag fick ta av bh-n och det ligger i deras händer med korrigering.
Tycker även att mina blivit små idag, haha. Fan..

Kollade på din bild, förstår att du vill fixa till det! Men hela brösten ser ändå ut att sitta rätt så lika högt eller? Har du fått reda på än vad det blir för typ av korr? :) Åh jag förstår att det var skönt! Varje gång jag tar en dusch så har jag ångest efter när tortyren ska på igen, den är hemsk! Har skav under båda nu med. Och är liksom röd i skinnet, och gör ont ända in i revbenen. Ska till kliniken imorgon så Tuve får kolla på dem ordentligt, vilket känns bra. Han ville inte avgöra något via bilder. Men jag tycker att det känns som att implantatet har fastnat där nere nu, och spelar ingen roll hur mycket jag försöker trycka upp det med bygeln, får bara mer och mer ont :(
Gilla

countess

Kvinna ·

24 okt, 2017

Banannie skrev:

Jag mår väldigt bra. Är trött men annard okej. Se är så fina redan nu och allt känns superbra. Var livrädd för 825 cc men är glad att jag inte tog mindre :)

Va roligt att de alla redan är så fina! :D Jag ska till Tuve imorgon så han kan ta en ordentlig titt på brösten, hoppas på att han har någon bra lösning på detta. Är så trött på min bh nu, den gör så ont och har fått så mycket skavsår. Hur funkade det för dig nu med korrigeringen? Fick du betala nåt? ♡
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

24 okt, 2017

Gha... ska snart hoppa in i duschen, enligt min kirurg behövde jag inte duscha håret med tvålen, bara kroppen. Håret gömmer vi i en plastmössa sa han. Alla verkar göra så olika. Jag ska också få duscha efter 3 dagar sa han, hur har ni andra gjort & varför är det så olika? Jag har fått hämtat ut en hel kasse med smärtstillande också! Haha... Ska åka kl 3.30 i natt, har tid kl 7 i Linköping. Undra om jag kommer somna... wish me luck! Kram på er alla!
Gilla

Banannie

Kvinna ·

24 okt, 2017

countess skrev:

Banannie skrev:

Jag mår väldigt bra. Är trött men annard okej. Se är så fina redan nu och allt känns superbra. Var livrädd för 825 cc men är glad att jag inte tog mindre :)

Va roligt att de alla redan är så fina! :D
Jag ska till Tuve imorgon så han kan ta en ordentlig titt på brösten, hoppas på att han har någon bra lösning på detta. Är så trött på min bh nu, den gör så ont och har fått så mycket skavsår.

Hur funkade det för dig nu med korrigeringen? Fick du betala nåt? ♡

Jag förstår att du är less. Känns ju inte bra att du fått så mycket skav! Mina känns så bra nu och min db är borta (finns väl lite tendens men de är ju bara en vecka). Jag ska också till Tuve imorgon :) själva korrigeringen (insydda fickor) betalade jag inget alls för och jag hade kunnat testat med bara det först. Men då jag ville öka chanserna att det skulle bli bra utan lyft så fick jag betala själva implantaten.
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

24 okt, 2017

Vildängel skrev:

Gha... ska snart hoppa in i duschen, enligt min kirurg behövde jag inte duscha håret med tvålen, bara kroppen. Håret gömmer vi i en plastmössa sa han.
Alla verkar göra så olika.
Jag ska också få duscha efter 3 dagar sa han, hur har ni andra gjort & varför är det så olika?
Jag har fått hämtat ut en hel kasse med smärtstillande också! Haha...
Ska åka kl 3.30 i natt, har tid kl 7 i Linköping. Undra om jag kommer somna... wish me luck!
Kram på er alla!

Jag fick också duscha efter tre dagar, vet inte varför det är så olika! Men åååh vad avundsjuk jag blir på alla som ska operera sig! Det är ju en sån spänning! Lycka till med din operation :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem