Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

countess

Kvinna ·

09 sep, 2017

Okej, va skönt att det gick bra förra gången, då får vi hoppas att det gör det denna gången med, hade vart väldigt jobbigt att bara sitta och plågas i 3 timmar i bil haha ^^ du får ha med dig någon bra bok på tåget, eller kanske en iPad eller liknande och se på film så känns inte resan så lång! Ja det här med å sova sittandes kan nog bli lite svårt för mig med, sover gärna på mage/sidan jämt. Har hört att man kan köpa stora kuddar som gör det lättare, så det tänkte jag införskaffa :) Fastan är nog samma för mig som för Lillafrur har jag för mig, Kerstin rekommenderade att ta ett glas med saft på morgonen bara för att få upp blodsockret lite, så kunde man passa på att svälja ner antibiotikan samtidigt.
Gilla

countess

Kvinna ·

09 sep, 2017

dinadina skrev:

Jag ska också opereras i oktober, den 9e hos peter på citadell, ska lägga in antingen 375/400 cc .i dagsläget har jag 75/ 100 cc i egen vävnad så det ska bli kul o få större bröst samt fixa till mina hemska bröstvårtor :D samma här min kille och vännerna är såå trötta på mitt tjat om operationen, men jag kan inte annat än o längta. Något jag viljat göra sedan jag insåg att fom inte kommer bli större än vad dom är i dagsläget, kul o få prata med andra som ska opereras samma månad och hur de kommer gå för er :)

Hej! Roligt att du hittade hit med :) Ja men visst är det kul! Man behöver prata med någon som förstår sig på detta, som förstår hur mycket man längtar :D Förresten tjejer, tänkte ni lägga ut före och efterbilder sen? :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

09 sep, 2017

Jag ska dubbelkolla fastan! Blev osäker nu :/ Ja, jag sparar alla poddar jag brukar lyssna på fram tills op! Jag har redan en del bilder så kommer absolut lägga in efteråt! Välkommen dinadina! :) Här får du tjata hur mycket du bara vill! Haha Kör ni alla snitt genom armhålan eller annat? :)
Gilla

countess

Kvinna ·

09 sep, 2017

Ja men gör det! Ska faktiskt kolla igenom alla mina papper ordentligt snart med, skummade bara igenom dem fort när de kom hem. Ja jag kör på snitt via armhålan iallafall! :)
Gilla

Bellie

Kvinna ·

09 sep, 2017

Nej jag kör under bröstet, gjorde de sist oxå så har ändå ett ärr där redan o sen GISSAR jag, eftersom fickorna ska sys kanske dem går den vägen ändå, men de är ren gissning helt o hållet haha :D
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

09 sep, 2017

Ja jag får mina nya snitt i bröstvecket pga fickorna ska sys. Det är de enda negativa mes denna op. Jag är SÅ nöjd över mina ärr i armhålan :(
Gilla

countess

Kvinna ·

09 sep, 2017

Åh, men då får vi hoppas att det blir fina ärr för er båda denna gången med då! :) Vad får ni betala för bytet? Kanske redan är någon som frågat iochförsig haha
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

09 sep, 2017

Ja verkligen :). 18000 får jag betala!
Gilla

Bellie

Kvinna ·

10 sep, 2017

20.000 får jag betala.
Gilla

countess

Kvinna ·

10 sep, 2017

Okej! Är det bara implantaten ni betalar för då? :)
Gilla

Mariina1988

Kvinna ·

10 sep, 2017

Jag har planerad op 16/10 på nordiska kliniken! Är nöjd med min konsultation och 3D bilderna ser asbra ut men dom är mycket större än vad jag själv tänkt mig. någon av er som bestämt sig för större implant efter konsultationen?
Gilla

dinadina

Kvinna ·

10 sep, 2017

Ja jag lägger säkert ut före och efter bilder, även om jag skäms över dom men det blir ju förhoppningsvis ett super resultat, längtar som tusan! :)
Gilla

dinadina

Kvinna ·

10 sep, 2017

Jag kör snitt runt vårtgården då den ska minskas samtidigt, hur ska ni göra?
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

10 sep, 2017

Ja det antar jag :) ev narkos.
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

10 sep, 2017

Mina nya snitt blir i bröstvecket.
Gilla

countess

Kvinna ·

10 sep, 2017

Hej Mariina, välkommen du med! :D Skönt att du är nöjd med din konsultation, vilken storlek blir det på dina implantat? :) Före min konsultation hade jag tänkt mig runt 500-550 cc kanske, men fick som många andra prova utan att veta vilken storlek jag la i bhn, och jag blev nöjd vid 590. Men min kirurg lägger i lite extra eftersom bröstmuskeln "sväljer" lite av volymen, och med min bröstbredd slutar det då på 650cc :) Ska som sagt på ännu en konsultation på fredag denna veckan och prova igen för säkerhetsskull, kanske mest för å lugna mina nerver lite haha. Dinadina, jag känner samma sak. Skäms över de bröst jag har nu, men efter operationen är jag förhoppningsvis nöjd och då kanske det inte känns lika jobbigt! :) jag kör på snitt via armhålan!
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

10 sep, 2017

Hoppar gärna in här :) opereras 19/10 på art Clinic i Gbg mariiina1988 jag hamnade också större efter konsultationen! Tänkte mig 350cc men förslaget är nu 430 eller 445.. är såå rädd att det ska bli för stort ju! Tycker det ser väldigt stort ut på andras bilder. Men det kändes/ser inte stort ut på fotona på mig från konsultationen :/ börjar tro att han la inläggen lite skevt.. man vill ju inte luras ta större än vad man tänkt! Ska in å testa igen om några veckor :)
Gilla

countess

Kvinna ·

17 sep, 2017

Hej på er allihopa! Vart lite tyst i tråden nu ett tag, men ville bara berätta att jag va på konsultation nu i fredags och jag håller mig till 650 cc :) det kändes bra och Tuve tyckte inte alls att jag skulle vara orolig eller rädd för att det kommer se för stort ut på mig. Idag har jag även betalat för mina nya bröst! Känns plötsligt så himla verkligt nu, bara 2 veckor kvar!! :D
Gilla

dinadina

Kvinna ·

17 sep, 2017

Åh va kul för dig, det blir säkert jätte bra! Ska också snart betala min operation o nu är det 3 veckor kvar för mig, känns så spännande!
Gilla

countess

Kvinna ·

17 sep, 2017

Tack dinadina! Jag hoppas det :D Visst är det spännande, har längtat efter detta sen jag va i 14-15 års åldern, och förstod att mina bröst inte kommer växa mer, så de sista dagarna får gärna gå snabbt nu 😀

Min sambo längtar nog också, mest egentligen för att han tror att jag kommer sluta prata om det efter operationen haha! Vi får väl se hur det blir med den saken ;) 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem