Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Lillafrur

Kvinna ·

17 sep, 2017

Åh så spännande! Jag ska ju också lägga in 650! Jag betalade i fredags och längtar bokstavligen ihjäl! Snart tjejer!!!!
Gilla

countess

Kvinna ·

17 sep, 2017

Va häftigt ändå att vi har op så nära varann Lillafrur, likadana implantat och kirurger som faktiskt har arbetat på samma klinik! :D Ska bli så roligt att få höra och kanske se hur allas resultat kommer att bli! Ååååh snart är vi där!!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

18 sep, 2017

Ja jag håller med! Himla spännande och nära nu. T V Å veckor :)))))
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

25 sep, 2017

Nu närmar sig oktober :) jag har 3,5v kvar till min op, känns som en evighet! Ska på en extra konsultation på onsdag för å testa storlek igen :)
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

25 sep, 2017

Jag ska operera mig den 4e oktober bara några dagar kvar!! Jag kommer att lägga in 425/450 motiva round full hos Patrik höijer på nordiska kliniken
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

26 sep, 2017

Gud va spännande!! Lycka till allihopa! Kan knappt vänta längre. Är så taggad haha :D
Gilla

countess

Kvinna ·

26 sep, 2017

Åååh bara 6 dagar kvar för mig nu, kan knappt förstå att det är sant. Börjar nog kanske bli lite nervös och tänker sååhåhå jäkla mycket på allt om operationen hela tiden haha! Jag hoppas att resten av denna veckan går snabbt, jag fyller år imorgon så lite kalas kommer det ju att bli, vilket kanske får tiden att gå lite snabbare :D Fiddelie, jag va ju också på en andra konsultation och det tyckte jag var väldigt skönt, allt känns mycket bättre nu :) lycka till och hoppas att du kommer att gå därifrån och känna dig nöjd! Tuttsara och Tuttlisaan, hoppas att tiden rusar fram för er med!! :D
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

26 sep, 2017

3/10 är det dags för mig! Så förväntansfull på hela upplevelsen MEN igår vaknade jah dunderförkyld och värre idag. Jag är dessutom En person som är förkyld länge när jag väl blir de. Jag kommer troligtvis inte få opereras va? :'(
Gilla

Novastar

Kvinna ·

26 sep, 2017

Hej. Jag ska opas. den 23:e oktober av Jörg Bohn på citadell. Var också på konsultation samma dag som dig Countess, också hos Tuve. Men valde att stanna kvar på citadell faktiskt. Nu när jag var på min konsultation i fredags så börjar jag känna mig orolig över storleken. Jag skulle nog vilja öka den. Jag försöker även att gå ner i vikt efter min senaste graviditet så antar att dom kommer se lite större ut sen. Men samtliga kommer mina egna bröst också försvinna. Vad skulle ni gjort?
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

26 sep, 2017

Vet inte om jag har skrivit i den här tråden innan, eller om jag bara följer den.. men jag har också operationstid i oktober, och har nu SÅN ångest över detta. Det känns inte ens det minsta kul vissa stunder. Ena sekunden känner jag att jag kommer bli så nöjd och glad över att äntligen få fina bröst igen och kunna ha vissa kläder jag inte vill använda nu pga brösten, att kunna visa mig för min partner igen m.m. Nästa sekund får jag PANIK och undrar vad f*n jag håller på med. Jag tänker att jag säkert kommer dö under narkosen och lämna min familj helt i onödan. Massor av andra tankar som snurrar också. Blir galen. Vet inte vad jag ska göra :(
Gilla

Anneh

Kvinna ·

26 sep, 2017

Hallå flickor :) Hoppar in här. Är opererad 1/12 förra året, men hoppas på ny operation nu i oktober, mailar lite med min kirurg. Vill flytta fram mina implantat framför muskeln istället pga muskelpåverkan.
Gilla

countess

Kvinna ·

26 sep, 2017

Lillafrur, åh nej, du med? Jag blev plötsligt sjuk förra veckan, jättehög feber (brukar ALDRIG ha feber annars) och förkylningen sitter fortfarande i. Hoppas verklogen att det hinner försvinna både för dig och mig! Du får kurera dig, käka ingefära, vitlök, c-vitamin, drick mycket te med honung och citron, och bara vila dig!! Så himla typiskt :((((
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

26 sep, 2017

countess skrev:

Lillafrur, åh nej, du med? Jag blev plötsligt sjuk förra veckan, jättehög feber (brukar ALDRIG ha feber annars) och förkylningen sitter fortfarande i. Hoppas verklogen att det hinner försvinna både för dig och mig! Du får kurera dig, käka ingefära, vitlök, c-vitamin, drick mycket te med honung och citron, och bara vila dig!! Så himla typiskt :((((

Hoppas innerligt! Så svårt med två småbarn hemma bara. Håller alla tummar vi har här hemma <3
Gilla

E-A

Kvinna ·

26 sep, 2017

Hej! Jag opereras den 17/10 :) tur att jag hittade den här tråden, har fått läsa den som är för de som ska opereras i sept haha. Har inte hunnit läsa igenom hela den här tråden, men jag är fortfarande osäker på vart jag vill ha ärret. Hur valde ni?
Gilla

countess

Kvinna ·

27 sep, 2017

Novastar skrev:

Hej.
Jag ska opas. den 23:e oktober av Jörg Bohn på citadell.
Var också på konsultation samma dag som dig Countess, också hos Tuve. Men valde att stanna kvar på citadell faktiskt.

Nu när jag var på min konsultation i fredags så börjar jag känna mig orolig över storleken. Jag skulle nog vilja öka den.
Jag försöker även att gå ner i vikt efter min senaste graviditet så antar att dom kommer se lite större ut sen. Men samtliga kommer mina egna bröst också försvinna. Vad skulle ni gjort?

Hej! Men va roligt att vi va där samma dag! Hur kommer det sig att du valde att stanna kvar på citadell om jag får fråga? :) Hur stora implantat kom du fram till på konsultationen då? Och vad sa din kirurg om dina förutsättningar? Jag bokade in ännu en konsultation just för att jag kände mig osäker på storleken, och det hjälpte mig mycket, så gör det du med :)
Gilla

countess

Kvinna ·

27 sep, 2017

Vaneve skrev:

Vet inte om jag har skrivit i den här tråden innan, eller om jag bara följer den.. men jag har också operationstid i oktober, och har nu SÅN ångest över detta. Det känns inte ens det minsta kul vissa stunder. Ena sekunden känner jag att jag kommer bli så nöjd och glad över att äntligen få fina bröst igen och kunna ha vissa kläder jag inte vill använda nu pga brösten, att kunna visa mig för min partner igen m.m. Nästa sekund får jag PANIK och undrar vad f*n jag håller på med. Jag tänker att jag säkert kommer dö under narkosen och lämna min familj helt i onödan. Massor av andra tankar som snurrar också. Blir galen. Vet inte vad jag ska göra :(

Hej Vaneve, fy va tråkigt att du känner så! Är det mest negativa tankar, eller mest positiva? Jag tror att det är helt normalt att känna såhär, jag kan ibland få en lite konstig känsla gällande allt, men sen tänker jag på alla dessa år som jag väntat och längtat, och jag VET ju att jag vill detta, så efter en liten stund går det över och jag är överlycklig igen! Det är ju ändå en ganska stor operation, och det är mycket pengar det handlar om så det är ju inte konstigt att tankar går runt hur som helst när det börjar närma sig!
Gilla

countess

Kvinna ·

27 sep, 2017

Lillafrur skrev:

countess skrev:

Hoppas innerligt!
Så svårt med två småbarn hemma bara.
Håller alla tummar vi har här hemma

Ja åh jag vet precis, det är samma här! Ja jag ska hålla tummarna för dig med! Jag känner att jag börjar bli bättre så jag vågar hoppas på att jag är frisk på måndag :)))
Gilla

countess

Kvinna ·

27 sep, 2017

Hej Anneh, va tråkigt att du fått komplikation, hur pass illa är påverkan på muskeln? :/ E-A, Hej! Va roligt att du hittade hit med :) det var väl egentligen min kirurg som valde snitt i armhålan för mig, men det visste jag sen innan att det är där han oftast går in. Jag är nöjd med det :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

27 sep, 2017

Känner mig värre idag. Hostar massor, tung i huvudet och tjock i näsan. Snyter mig varje kvart! Vakennatt med dottern på kuppen. Kan ju hoppas att de blir sämre innan det vänder och jag vaknar pigg och kan andas imorgon! Så rädd för att behöva avboka.. de drar tydligen halva summan efter 4 V innan op och hela vid 2 dagar innan op. Men undra om de gäller avbokning eller om ombokning är ok med läkarintyg? Jag har i armhålan. Sjukt nöjd med mina ärr och lite nere för mina nya som kommer i bröstvecket. Även för mig valde kirurgen det då kliniken överlag arbetar med den metoden främst. Välkomna och lycka till!
Gilla

Anneh

Kvinna ·

27 sep, 2017

countess skrev:

Hej Anneh, va tråkigt att du fått komplikation, hur pass illa är påverkan på muskeln? :/

E-A, Hej! Va roligt att du hittade hit med :) det var väl egentligen min kirurg som valde snitt i armhålan för mig, men det visste jag sen innan att det är där han oftast går in. Jag är nöjd med det :)

Illa och illa vet jag inte om det är, men gör ont när jag använder muskeln, tex bära matkassar, då drar dom iväg ut i armhålorna. Torka bord, leka med barnen etc etc, obehagligt direkt. Och spänner jag så blir dom hårda små strutar. Så vill ha framför istället.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem