Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

countess

Kvinna ·

26 okt, 2017

Mosqita och Lillafrur, det gick bra hos Tuve! Fick en ny, likadan bh men med hela kupor. Ska fortfarande försöka tvinga implantatet uppåt med hjälp av bygeln. Skavsåren känns inte lika jobbiga nu med denna som tur är! Han trodde att det skulle kunna hjälpa, lät inte som att han trodde att det var helt kört än, men om det nu inte skulle fungera så fixar han det genom att sy in fickan :) Känns lite bättre nu än vad det gjorde innan! Tack för att ni är så söta och undrar hur det går för mig <3 Lillafrur, tyckte dina sista bilder va superfina! Så runda och fina skulle jag önska att mina var med!! Mosqita, hur går det för dig nu? :)
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

26 okt, 2017

Kul å läsa allt som skrivs här! För de som undrade ang smärta efter operationen; för mig var dag 1 och 2 värst, efter det har jag mått bättre och varit rörligare för varje dag som gått. Idag en vecka efter op har jag ingen smärta alls men är väldigt orörlig i armarna och kan inte lyfta dom speciellt högt å har ingen kraft alls. Tycker inte smärtan i sig varit speciellt jobbig däremot har allting runtomkring varit lite påfrestande, att vara totalt hjälplös å orörlig, å illamående av morfinet, tryckkänslan över bröstet, att inte kunna hjälpa till hemma eller busa med barnen osv. Men överlag gick det mycket lättare än vad jag förväntat mig! Känner mig också lite avis på alla som har detta framför sig konstigt nog, det är en häftig resa! Allt snack om bottom out gör mig såå nojjig, förväntar mig varje dag att ena bröstet ska ha kanat ner.. hur stor är egentligen risken??
Gilla

Mosqita

Kvinna ·

26 okt, 2017

countess skrev:

Mosqita och Lillafrur, det gick bra hos Tuve! Fick en ny, likadan bh men med hela kupor. Ska fortfarande försöka tvinga implantatet uppåt med hjälp av bygeln. Skavsåren känns inte lika jobbiga nu med denna som tur är!
Han trodde att det skulle kunna hjälpa, lät inte som att han trodde att det var helt kört än, men om det nu inte skulle fungera så fixar han det genom att sy in fickan :)

Känns lite bättre nu än vad det gjorde innan!
Tack för att ni är så söta och undrar hur det går för mig

Lillafrur, tyckte dina sista bilder va superfina! Så runda och fina skulle jag önska att mina var med!!

Mosqita, hur går det för dig nu? :)

Skönt att han va så positiv! Då borde jag spänna åt min bh lite hårdare igen och försöka kriga på jag med. Gav ju upp när såren var infekterade. Men nu är dom betydligt bättre. Ska på återbesök imorgon igen för ny uppdatering :)
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

27 okt, 2017

Kikar in här titt som tätt & hoppas nån har skrivit, älskar å gå in & läsa era upplevelser & om hur ni mår som är i samma sits som en själv. Fiddelie Jag håller verkligen med dig på den att man känner sig så hjälplös nu när man kom hem, lillan blev självklart sjuk nu också så kan jag inte lyfta upp henne & hon förstår ju inte. Killarna är så stora så dom förstår ju iaf. Grät en skvätt imorse tillsammans med dottern i knät. Känner mig så egoistisk på nått vis.. Men! Ändå så kul & spännande det här, & som du säger, vilken resa, blir avundsjuk jag med på er som har det framför sig, för det är bra häftigt! Jag har lagt upp 2 förebilder & en klädd efterbild nu, har ju inte fått tagit av mig & duschat än, men imorgon så kanske det kommer en silverbild, hoppas jag! Kämpa på alla med rehab nu & lycka till ni som har det framför er! Kram så länge.
Gilla

Boobs17

Kvinna ·

27 okt, 2017

Nu har jag med OP mig igår på Proforma :)! Nöjd över vistelsen och resultatet ser ut att bli bra. Brösten är svullna och lite tryck känsla, men med alvedon klarar jag mig långt! Nu håller vi tummarna att läkningen går fint!
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

27 okt, 2017

Grattis boobs17 till tuttarna :) Vildängel åh spännande, ser fram emot din silverbild sen då! Har lagt upp en ny bild på en vecka gamla bröst. Är jättenöjd överlag! de känns något stora men jag blir väl storleksblind jag med snart ;) Ska bli kul att se hur de ser ut i mina vanliga tajta kläder sen, tycker det gör för ont att ta på och av sig tröjor ännu för att ha testat det så mycket. Hoppas svullnaden uppe vid armhålorna och mellan brösten lägger sig snart samt att de sjunker liiite. Tycker redan de känns som mina och upplever inte dem så vägen som jag trodde att jag skulle. Dock är jag normalt en magsovare så det blir spännande att se om det går att fortsätta med sen hehe kram å trevlig helg på er
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

28 okt, 2017

Är det någon av er som har jättesvullna vårtgårdar fortfarande? Är inne på dag 5 och dom är fortfarande lika strutiga som i början. Bilder finns på min sida.
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

28 okt, 2017

Fiddelie skrev:

Grattis boobs17 till tuttarna :)

Vildängel åh spännande, ser fram emot din silverbild sen då!

Har lagt upp en ny bild på en vecka gamla bröst. Är jättenöjd överlag! de känns något stora men jag blir väl storleksblind jag med snart ;) Ska bli kul att se hur de ser ut i mina vanliga tajta kläder sen, tycker det gör för ont att ta på och av sig tröjor ännu för att ha testat det så mycket. Hoppas svullnaden uppe vid armhålorna och mellan brösten lägger sig snart samt att de sjunker liiite. Tycker redan de känns som mina och upplever inte dem så vägen som jag trodde att jag skulle. Dock är jag normalt en magsovare så det blir spännande att se om det går att fortsätta med sen hehe

kram å trevlig helg på er

Jättefina bröst, Fiddelie!
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

28 okt, 2017

Men så häftigt alltså!! Idag fick jag se dom för första gången, vilken jäkla skillnad, hängtuttar väck!! Så glad. Håller på att lägga upp bilder nu om ni vill se. Lägger upp lite på ärren å så också, är det fler som gjort det så man kan jämföra lite? Jag funderar lite över om det ser ”normalt” ut lixom.
Gilla

countess

Kvinna ·

28 okt, 2017

Vildängel skrev:

Men så häftigt alltså!!
Idag fick jag se dom för första gången, vilken jäkla skillnad, hängtuttar väck!! Så glad.
Håller på att lägga upp bilder nu om ni vill se.
Lägger upp lite på ärren å så också, är det fler som gjort det så man kan jämföra lite? Jag funderar lite över om det ser ”normalt” ut lixom.

Åh det ser verkligen jättefint ut!! :D Grattis till dina fina bröst! ♡
Gilla

countess

Kvinna ·

28 okt, 2017

Mosqita skrev:

countess skrev:

Mosqita och Lillafrur, det gick bra hos Tuve! Fick en ny, likadan bh men med hela kupor. Ska fortfarande försöka tvinga implantatet uppåt med hjälp av bygeln. Skavsåren känns inte lika jobbiga nu med denna som tur är!
Han trodde att det skulle kunna hjälpa, lät inte som att han trodde att det var helt kört än, men om det nu inte skulle fungera så fixar han det genom att sy in fickan :)

Lillafrur, tyckte dina sista bilder va superfina! Så runda och fina skulle jag önska att mina var med!!

Skönt att han va så positiv! Då borde jag spänna åt min bh lite hårdare igen och försöka kriga på jag med. Gav ju upp när såren var infekterade. Men nu är dom betydligt bättre.
Ska på återbesök imorgon igen för ny uppdatering :)

Förstår att du gav upp när såren va så jobbiga!! Hade mina inte blivit bättre så hade jag nog kastat bhn jag med haha :) Som det känns nu tror jag inte att det kommer fixa sig helt med denna bh, kanske kommer det bli lite bättre men är mer inställd på att jag kommer få göra en korr, tänker att då blir jag inte så besviken heller om det nu skulle bli så :) Hur gick ditt återbesök??
Gilla

countess

Kvinna ·

28 okt, 2017

Fiddelie skrev:

Kul å läsa allt som skrivs här!

För de som undrade ang smärta efter operationen; för mig var dag 1 och 2 värst, efter det har jag mått bättre och varit rörligare för varje dag som gått. Idag en vecka efter op har jag ingen smärta alls men är väldigt orörlig i armarna och kan inte lyfta dom speciellt högt å har ingen kraft alls.

Tycker inte smärtan i sig varit speciellt jobbig däremot har allting runtomkring varit lite påfrestande, att vara totalt hjälplös å orörlig, å illamående av morfinet, tryckkänslan över bröstet, att inte kunna hjälpa till hemma eller busa med barnen osv. Men överlag gick det mycket lättare än vad jag förväntat mig! Känner mig också lite avis på alla som har detta framför sig konstigt nog, det är en häftig resa!

Allt snack om bottom out gör mig såå nojjig, förväntar mig varje dag att ena bröstet ska ha kanat ner.. hur stor är egentligen risken??

Såg din nya bild, tycker de ser jättefina ut!! ♡ Tror inte att du behöver oroa dig över BO, då hade du nog redan sett tendenserna till det :)
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

28 okt, 2017

countess skrev:

Vildängel skrev:

Men så häftigt alltså!!
Idag fick jag se dom för första gången, vilken jäkla skillnad, hängtuttar väck!! Så glad.
Håller på att lägga upp bilder nu om ni vill se.
Lägger upp lite på ärren å så också, är det fler som gjort det så man kan jämföra lite? Jag funderar lite över om det ser ”normalt” ut lixom.

Åh det ser verkligen jättefint ut!! :D
Grattis till dina fina bröst! ♡

Åh Tack snälla!! Än så länge känns det jätte bra!
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

28 okt, 2017

Sassabrassa skrev:

Halvligger i soffan å funderar på om ngn mer haft ont bak i ryggen efter op?! Har ett väldigt tryck över brösten samt bak i ryggen?! Så himla nöjd med mins nya bröst iaf :D ni som gått lite längre efter op bär började värken släppa lite? :)

Har oxå ont i ryggen ibland och det känns som att det strålar ner ibland- ganska obehagligt. Inte pratat med kliniken om det. Någon mer som känner igen?
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

28 okt, 2017

Inte varit så aktiv här på ett tag, men har läst igen det jag jag hade missat och sett nya bilder, ser fint ut! Är det någon mer som ska opereras denna månad? Har lagt ut nya bilder från tredje veckan. Fortfarande lite nojjig över höger implantat som inte sjunkit trots bröstband i två veckor och där det känns ojämnt i kanten. Så typiskt för det vänstra känns så bra.. Ni andra med bröstband, hur går det för er? Är även lite nojjig för att jag tar i för mkt nu när jag är med barnen själv - lämning, hämtning på föris, lyft mm. Hur funkar det för er andra? Kram till er alla
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

28 okt, 2017

Hej! Här är en ny medlem som är nyopererad, gjorde mina igår på Art Clinic i Göteborg. Har nyligen upptäckt detta forum och hade varit roligt att dela detta med andra som också har gått igenom samma.
Gilla

Mosqita

Kvinna ·

29 okt, 2017

countess skrev:

Mosqita skrev:

countess skrev:

Skönt att han va så positiv! Då borde jag spänna åt min bh lite hårdare igen och försöka kriga på jag med. Gav ju upp när såren var infekterade. Men nu är dom betydligt bättre.
Ska på återbesök imorgon igen för ny uppdatering :)

Förstår att du gav upp när såren va så jobbiga!!
Hade mina inte blivit bättre så hade jag nog kastat bhn jag med haha :)
Som det känns nu tror jag inte att det kommer fixa sig helt med denna bh, kanske kommer det bli lite bättre men är mer inställd på att jag kommer få göra en korr, tänker att då blir jag inte så besviken heller om det nu skulle bli så :)

Hur gick ditt återbesök??

Låter klokt med den inställningen :) Mitt besök gick bra. Brösten har jämnat till sig i formen lite senaste veckan. Såg inte ut som bottoum out längre. Bröstet som inte har ett ordentligt bröstveck sitter liksom en våning ner. Men kirurgen var positiv och sa att om 3 månader blir han inte är förvånad om jag tycker det bröstet som sitter längre ner är snyggare än det som sitter högst upp nu. Och om jag tycker det, så flyttar han ner det. Istället för att sy upp det som krånglat nu. Får liksom välja vilket jag vill åtgärda. Och det känns ju bra!! För finns väl alltid en risk att stygnen går upp igen om jag syr upp ena bröstet. Sänker jag det andra kan det väl knappast hamna längre ned :D haha. Ska du tillbaka något mer? Eller vad är planen för dig nu?
Gilla

Koriander

Kvinna ·

29 okt, 2017

10 dagar sen operation och jag känner mig verkligen som mig själv, ingen ömhet, kliar inte längre, brösten är såå fina även om dom sitter lite högt ännu. Idag fuskar jag även med bh-n, blev nerkräkt av 3-åringen inatt så var tvungen att tvätta den så fick en anledning att lufta brösten lite längre idag... rätt så skönt faktiskt. Längtar fortfarande efter första duschen på torsdag dock....
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

29 okt, 2017

Okej! Härligt att du är nöjd. Jag valde också 375 sen och ska opas imorgon em. Är så nervös :) hade du mycket ont?
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

29 okt, 2017

Passionsfrukt skrev:

Sassabrassa skrev:

Halvligger i soffan å funderar på om ngn mer haft ont bak i ryggen efter op?! Har ett väldigt tryck över brösten samt bak i ryggen?! Så himla nöjd med mins nya bröst iaf :D ni som gått lite längre efter op bär började värken släppa lite? :)

Har oxå ont i ryggen ibland och det känns som att det strålar ner ibland- ganska obehagligt. Inte pratat med kliniken om det. Någon mer som känner igen?

Skulle tro att ryggen bli påverkad då bröstmuskel/axel och skulderbladens muskler väl hänger ihop.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem