Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Vildängel

Kvinna ·

29 okt, 2017

Är det någon av er som blivit förstoppad efter operationen? Det här är min 5 dag nu utan att göra nr 2. Börjar känna mig bra uppblåst. Käkade katrinplommon igår men inget hände. Funderar om jag borde åka till apoteket idag & köpa något, eller kan man vänta ut det, vad tror ni? Nån som har liknande?
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

29 okt, 2017

Har varit utomlands i en vecka och inte haft möjlighet att varit inne här och kikat, hade 120 missade kommentarer i denna tråden och jag har precis läst klart dom haha! Så skönt och se att man har någon att prata med både tiden innan och efter <3 jag har tre dagar kvar till min op och är inte nervös än! Vildängel: du borde åka till Apoteket och köpa något mot förstoppning! 5 dagar är lite för lång tid, och att vänta ut det går oftast inte när man går på starka smärtstillande <3
Gilla

E-A

Kvinna ·

29 okt, 2017

Passionsfrukt, Jag har bröstband och nu har det gått 12 dagar sedan op. Jag har inte velat att bandet ska platta till brösten för mycket så sköterskan sa att jag kunden vika bandet, så att det inte är så brett och bara finns som stöd längst upp. Nu tänker jag att jag kanske borde ha bandet på ordentligt för att brösten ska sjunka lite, eller det sker väl ändå efter ett tag?? Är det någon annan som har svårt att lyfta armarna? Det är kanske för att jag har ärret i armhålan.
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

29 okt, 2017

Hej! Opas imorgon och är rädd för smärtan.. Hur kände ni när ni vakna och de första dagarna?
Gilla

Sassabrassa

Kvinna ·

29 okt, 2017

Jag är på dag 5 idag å har inte behövt ta ngt smärtstillande än, kanske tar till natten om jag sväller mkt. Jag skulle säga att dag två var värst isf för mej. Däremot känner jag mej väldigt trött å lite yrslig någon mer som känt så? Va spännande vart ska du operera dig å vad ska du göra? Jag gjorde både lyft och inlägg :)
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

29 okt, 2017

Oj så många kommentarer, kul :) Tack till er som kommenterat mina bröst :D Vildängel - så fint det ser ut att bli!! Till dig med svullna bröstvårtor, idag var första dagen mina bröst såg ut som innan och fått tillbaka sin ljusbruna färg igen osv, är på dag 10 efter operation. tackeadeepbreath: Kul att du också opererat dig på art Clinic, vilken kirurg? caerr1234: Enda gången jag tyckte det gjorde ordentligt ont var när jag vaknade upp, annars har det mest varit en tryckande och stel känsla. Jag är dock förvånad över hur smidigt och odramatiskt det har varit! Nu 10 dagar efter operation känner jag knappt av det längre och det känns som dom alltid suttit där haha
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

29 okt, 2017

Tack snälla Fiddelie, det känns bra! Kan inte förstå att det är gjort, mina hängisar är väck & jag har nya, fina, som sitter på plats, så jäkla häftigt!! Jag håller också med om att det va värst när jag vaknat till & dom frågade om smärtan, då sa jag 8 av 10, fick smärtstillande, efter 5 min sa jag fortfarande 8 av 10, jag frös så mycke vilket gjorde att jag spände mig därav fick jag ondare tror jag. Fick mer smärtstillande & en massa varma handdukar. Sen blev allt bättre! Vilken jäkla bra personal som tog han om mig före, under & efter op. Jag berömde dom som tusan, dom var så goa hela tiden! Sen har det varit som en tryckande spänd känsla, men absolut hanterbar & jag har tagit tabletter när jag känner att det blir värre. Dag 4 nu.
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

29 okt, 2017

Vildängel skrev:

Är det någon av er som blivit förstoppad efter operationen?
Det här är min 5 dag nu utan att göra nr 2. Börjar känna mig bra uppblåst. Käkade katrinplommon igår men inget hände. Funderar om jag borde åka till apoteket idag & köpa något, eller kan man vänta ut det, vad tror ni?
Nån som har liknande?

Jag tog med mig massor laxido från jobbet. Finns att köpa på apoteket. Rekommenderar..
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

29 okt, 2017

Sassabrassa skrev:

Jag är på dag 5 idag å har inte behövt ta ngt smärtstillande än, kanske tar till natten om jag sväller mkt. Jag skulle säga att dag två var värst isf för mej. Däremot känner jag mej väldigt trött å lite yrslig någon mer som känt så?
Va spännande vart ska du operera dig å vad ska du göra? Jag gjorde både lyft och inlägg :) Jag ska opas i Linköping. Förstoring bara. 375cc. Är orolig för att jag valt för små. Är ganska bred över bröstkorg och axlar. Men kände att jag hellre gör för små än för stora.. är du nöjd med storlek?:)

Gilla

skutte

Kvinna ·

29 okt, 2017

Hej alla! Såg att ni skrev om bhar. Jag blev informerad på akademikliniken om märket ipomia som är ett märke gjort för för just oss med inplantat! Det finns på nätet och säljs på bla NK i stockholm. För övrigt så är mina nya bröst 12 dagar gamla nu. Dem börjar svälla av liiiiite och nu gör dem inte ont. Det är som lite träningsvärk bara och lite stelt fortfarande efter natten. Jag kan ligga i sängen nu yeeeey! Dock med en hel del kuddar men ändå!. Älskar mina nya bröst och är toppen nöjd med allt änsålänge! Lägger upp lite nya bilder snart kram
Gilla

Novastar

Kvinna ·

29 okt, 2017

Lycka till ni som ska opas i veckan!! Idag när jag skulle duscha så satt min ”binda” fast i tejpen runt bröstvårtan (har gjort ankarlyft). Sen när jag skulle känna om jag var öm där och trycker lite så börjar det rinna ut gul vätska :’( Jag har även sedan dag 3 haft problem med att den bröstvårtan även har varit dubbelt så svullen som den andra, svullnade har börjat att lägg sig lite till och från nu men fortfarande större än den andra ibland. Antar att jag fått en inflammation :( och kommer till att ringa/maila Jörg imorgon. Är redan ledsen över att jag tror jag valt för små implantat och sen nu detta! Vet inte vad jag ville med detta inlägg, mer än att gnälla av mig lite kanske.
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

30 okt, 2017

Novastar skrev:

Lycka till ni som ska opas i veckan!!

Idag när jag skulle duscha så satt min ”binda” fast i tejpen runt bröstvårtan (har gjort ankarlyft). Sen när jag skulle känna om jag var öm där och trycker lite så börjar det rinna ut gul vätska :’(
Jag har även sedan dag 3 haft problem med att den bröstvårtan även har varit dubbelt så svullen som den andra, svullnade har börjat att lägg sig lite till och från nu men fortfarande större än den andra ibland.
Antar att jag fått en inflammation :( och kommer till att ringa/maila Jörg imorgon. Är redan ledsen över att jag tror jag valt för små implantat och sen nu detta!
Vet inte vad jag ville med detta inlägg, mer än att gnälla av mig lite kanske.

Men vännen, hoppas det ger med sig & inte blir värre. Jag har också gjort ankarlyft & är så rädd att det inte ska läka fint. Vad är det för binda du har mot ärren? Efter min första dusch efter 3 dagar så har jag bara tejpen kvar & sen bh över. Vad jag ser på dina bilder tycker jag storleken ser ut att passa dig väldigt fint, har du några nya bilder du kan slänga upp? Skulle va kul & se om det blir någon skillnad efter ett tag, alla säger ju att brösten ändrar sig så mycket. Jag tror också att jag ev kunde valt ett större implantat, va livrädd för att få för stora, det ”låter” ju så mycket, men nu känns dom absolut inte för stora. Tänker att dom kanske hänger till sig & formar om sig efter ett tag. Hoppas verkligen att du inte får mer problem med läkningen! Bra att man kan gnälla av sig här, här känns det som att ni förstår så bra. Kram till dig! & lycka till om det är någon som opereras nu i veckan!
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

30 okt, 2017

Om 30 min är det min tur!:)
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

30 okt, 2017

Caerr1234 skrev:

Om 30 min är det min tur!:)

Åh va kul! Lycka till! Kom in å berätta sen hur allt gått!
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

30 okt, 2017

Fiddelie skrev:

Oj så många kommentarer, kul :) Tack till er som kommenterat mina bröst :D

Vildängel - så fint det ser ut att bli!!

Till dig med svullna bröstvårtor, idag var första dagen mina bröst såg ut som innan och fått tillbaka sin ljusbruna färg igen osv, är på dag 10 efter operation.

tackeadeepbreath: Kul att du också opererat dig på art Clinic, vilken kirurg?

caerr1234: Enda gången jag tyckte det gjorde ordentligt ont var när jag vaknade upp, annars har det mest varit en tryckande och stel känsla. Jag är dock förvånad över hur smidigt och odramatiskt det har varit! Nu 10 dagar efter operation känner jag knappt av det längre och det känns som dom alltid suttit där haha

Är inne på dag 7 nu och vårtgårdarna har blivit lite mjukare nu men fortfarande väldigt utstående, haha. Då är det bara att vänta lite till då :)
Gilla

dinadina

Kvinna ·

30 okt, 2017

Vildängel skrev:

Men så häftigt alltså!!
Idag fick jag se dom för första gången, vilken jäkla skillnad, hängtuttar väck!! Så glad.
Håller på att lägga upp bilder nu om ni vill se.
Lägger upp lite på ärren å så också, är det fler som gjort det så man kan jämföra lite? Jag funderar lite över om det ser ”normalt” ut lixom.

Superfina bilder su la ut, tycker det ser jättebra ut redan!
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

30 okt, 2017

dinadina skrev:

Vildängel skrev:

Men så häftigt alltså!!
Idag fick jag se dom för första gången, vilken jäkla skillnad, hängtuttar väck!! Så glad.
Håller på att lägga upp bilder nu om ni vill se.
Lägger upp lite på ärren å så också, är det fler som gjort det så man kan jämföra lite? Jag funderar lite över om det ser ”normalt” ut lixom.

Superfina bilder su la ut, tycker det ser jättebra ut redan!

Åh tycker du! Tack snälla! Jag hoppas det blir bra, tänker att dom kanske ändrar form lite, antar jag, eller vad vet jag. Haha. Tycker dom ser lite små ut framifrån..undra hur mycket dom kommer ändra sig med tiden.
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

31 okt, 2017

Vildängel: Jag mådde så otroligt illa och hade ont två timmar efter op men sen kräktes jag och mådde bättre. Hat inget ont idag, stel och tryckkänsla bara. Har lite lätt tempstegring nu och har lagt mig i sängen annars känner jag mig ganska rörlig..:) Är nöjd med storleken.. de tog bilder på op och där ser de gigantiska ut haha. Men med kläder alldeles lagom.
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

31 okt, 2017

Caerr1234 skrev:

Vildängel:
Jag mådde så otroligt illa och hade ont två timmar efter op men sen kräktes jag och mådde bättre. Hat inget ont idag, stel och tryckkänsla bara. Har lite lätt tempstegring nu och har lagt mig i sängen annars känner jag mig ganska rörlig..:) Är nöjd med storleken.. de tog bilder på op och där ser de gigantiska ut haha. Men med kläder alldeles lagom.

Men åh va spännande! Du får lägga ut nån silverbild sen så jag får se! Va jobbigt att du mådde illa, lär va drygt å spy när man redan har ont. Skönt att det gick över! Ja vi la ju nästan i lika strl, tycker mina känns aningen små, iaf framifrån, men de verkar va så olika på vad man har för kropp trots lika cc så ser det helt annorlunda ut.
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

31 okt, 2017

Men åh va spännande! Du får lägga ut nån silverbild sen så jag får se!
Va jobbigt att du mådde illa, lär va drygt å spy när man redan har ont. Skönt att det gick över!
Ja vi la ju nästan i lika strl, tycker mina känns aningen små, iaf framifrån, men de verkar va så olika på vad man har för kropp trots lika cc så ser det helt annorlunda ut.

Vildängel jag la upp två st nu. Vet inte hur det där med brons och silver fungerar men antar du kan se de även fast jag la de som brons?:)Lägger upp fler när jag orkar sen :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem