Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Anneh

Kvinna ·

02 okt, 2017

Mariina1988 skrev:

Jag har tänkt köpa några löstsittande linnen och nån oversize tröja med dragkedja att ha första tiden. Ska bli spännande att se hur mycket av det man har i garderoben som inte kommer passa efter op. Kanske kommer behöva en helt ny garderob:)

Ja så tänkte jag också men det mesta passade (tyvärr) haha!
Gilla

countess

Kvinna ·

02 okt, 2017

Hej på er allihopa! Fick mina mediciner nu för 20 minuter sedan ungefär, har duschat och ligger i sängen med morgonrocken på :) Inte alls nervös men det kan ju också bero på den lugnande medicinen haha! Ska uppdatera så fort jag orkar sen, kram på er!
Gilla

Boobs17

Kvinna ·

02 okt, 2017

Spännande Countess! Stort lycka till :)
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

02 okt, 2017

Ååååh lycka till!!! Det kommer gå super bra :*
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

02 okt, 2017

Hur hat de gått Countess?! :) Hur mår du?? <3
Gilla

Koriander

Kvinna ·

02 okt, 2017

Åh väntar verkligen med spänning på uppdatering nu!
Gilla

countess

Kvinna ·

02 okt, 2017

Hej på er!! Allt har gått jättebra, jag mår bättre än väntat! Är klart svullen och öm med det är hanterbart :) är fortfarande lite bedövad runt omkring bröst och i armhålan, så när det släpper kommer det väl kanske att bli lite värre haha. Jag fick komma in på op runt 15 och var vaken vid 17, sov lite till och från där en stund. Har ätit mackor och min mamma, bror och hans flickvän har varit här och hälsat på mig. Det var faktiskt skönt för då piggnade jag till lite! Det ena bröstet är lite finare än det andra än, men jag är redan nöjd och är såååå spänd på slutresultatet :D Har tagit lite bilder också som jag tänkte lägga ut sen :) Jag är så otroligt glad att jag har gjort detta! Imorgon är det din tur Lillafrur!! Hoppas att det kommer gå lika bra som det gjort för mig! <3
Gilla

countess

Kvinna ·

02 okt, 2017

Förresten, tack så hemskt mycket för alla lyckönskningar, ni är så himla fina!! <33
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

02 okt, 2017

Skönt att höra! Hoppas du får en smärtfri natt :) Besök kommer jag sakna! Men de går undan hoppas jag. Sparat mina poddar i flera veckor! Har nu precis förberett de sista hemma och tagit en dusch. Lämnar kidsen på fsk kl 7 och 7.55 går tåget. Nu är de bra nära alltså!
Gilla

countess

Kvinna ·

02 okt, 2017

Ja, den går nog förhoppningsvis bra, får en ny dos med smärtstillande kl 2 inatt :) Jaa och så kommer du ju säkerligen sova en del med, så dagen kommer nog gå fort ändå! Gud så spännande, stort lycka till imorgon!! <3
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

03 okt, 2017

Tack!!! Nu blir de sista kaffet och gos med barnen <3 Hopas du sovit Ok!
Gilla

countess

Kvinna ·

03 okt, 2017

Åh gos med barnen längtar jag efter nu! Min stora tjej ringde igår kväll innan läggdags och va lite ledsen (inte alls jobbigt eller så), men lyckades få henne på andra tankar och lovade att vara hemma när hon kommer hem från fsk, så hon nöjde sig med det :) Jag har sovit helt okej! Vaknade runt 2-3 och var vaken till kanske 4 tiden, men somnade om sen. Nu kom sköterskan nyss in med frukost så jag njuter av den :)) Nu längtar jag åt dig!! <3
Gilla

Bellie

Kvinna ·

03 okt, 2017

Strax dags o ta sista duschen o knata iväg! Lycka till till oss idag ;-)
Gilla

countess

Kvinna ·

03 okt, 2017

Åh just det, du har med din op idag bellie!! Stort lycka till till dig med! ♡
Gilla

Anneh

Kvinna ·

03 okt, 2017

Lycka till ni som opereras idag! Och härligt att det gått bra för dig countess!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

03 okt, 2017

När är de dags Billie? :)) Tusen tack!
Gilla

Bellie

Kvinna ·

03 okt, 2017

Kl 9 hade jag tid, ligger på uppvaket nu. Ondare denna gång än första, höger bröst känner jag inte av förutom att de är spänt åså såklart. Men vänster, var de som snurra runt förut så är kanske pga han tightat fickan (om han gjorde de nu när de är bredare implantat?) som gör att de känns mer där. Värker i bröstmuskeln o strålar typ ut i vänster arm o gör ont på sidan :p svider lite i snitten! O t i ryggen hahha. När har du tid??? :-))
Gilla

Bellie

Kvinna ·

03 okt, 2017

Mår redan mkt bättre o piggare :-)) finns bild på mina nu. Tror de blir jättebra, är så nöjd hittils.
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

03 okt, 2017

Hej alla ni som har och ska operera er i oktober! (Jag har skrivit här tidigare, hade då sån extrem ångest över vad jag gett mig in på, den har nu gått över tack och lov, haha!) Jag ska operera mig på Proforma på måndag och fick ett sms av dem om att jag "inte ska glömma att införskaffa ett par stödstrumpor". Jag har inte hört något om det tidigare och undrar om ni andra också har gjort det? Jag antar att det är för att minska risken för blodproppar efter op? Undrar när och hur länge de ska användas. Jag har självklart mailat kliniken och frågat, men inte hunnit få svar än, så när jag ändå är här på POF så tänkte jag att jag kan fråga er så länge :)
Gilla

Koriander

Kvinna ·

03 okt, 2017

Vad roligt att det gått så bra! Jag blir så galet taggad på min operation nu, känns nära nu när andra i samma månad redan är klara!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem