Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

E-A

Kvinna ·

29 sep, 2017

dinadina skrev:

Jag känner mig inte alls nervös inför narkosen eller att bli opererad överlag, det ända ja är lite nervös över är ifall resultatet inte alls blir som jag har tänkt mig, men sen tänker jag också att det inte kan bli värre än vad det redan är haha!

Känner likadant! Så svårt att veta hur de faktiskt kommer att se och hur stora de blir.
Gilla

countess

Kvinna ·

30 sep, 2017

Lillafrur, gud va skönt att att höra att det är okej med lättare förkylning! Min är ju inte helt över än heller och jag hoppas verkligen att detsamma gäller för mig :) Jag ska inte heller ta ut någon semester, min chef sa bara till mig att höra av mig om hur länge jag blir hemma så löser hon det! 2 dagar kvar!! Herregud va jag längtar
Gilla

Wimmsan

Kvinna ·

30 sep, 2017

Jag ska också opereras i oktober 10/10 kl 8 på citadellkliniken. Helena sveinsdottir ska operera mig och jag ska lägga in 500cc full profil samt göra stor Bukplastik samtidigt.
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

30 sep, 2017

Countess, ja förhoppningsvis! Vad lyxigt, men hur gör ni med sjuklön efter 2 veckor? Så nära nu!!!! :) Wimmsan. Åh spännande! Välkommet & stort lycka till :)
Gilla

countess

Kvinna ·

30 sep, 2017

Ja! Känner mig bättre och bättre med så tror (förhoppningsvis) attt det inte ska vara någon fara! Det blir väl försäkringskassan efter 2 veckor antar jag, min svägerska som jobbar på samma ställe som mig var hemma 3 veckor efter sin op och det var inga problem :) Ja nu är det verkligen nära!! Imorgon åker jag till Malmö och sover hos min bror så jag slipper åka så tidigt på måndag morgon, kan knappt fatta alltså :D
Gilla

dinadina

Kvinna ·

01 okt, 2017

Wimmsan skrev:

Jag ska också opereras i oktober 10/10 kl 8 på citadellkliniken. Helena sveinsdottir ska operera mig och jag ska lägga in 500cc full profil samt göra stor Bukplastik samtidigt.

Åh va roligt! Jag ska opereras dagen innan av peter på citadell, hoppas allt kommer gå bra med dig! :D
Gilla

Novastar

Kvinna ·

01 okt, 2017

Jag har börjat att fundera över kläder att ha på sig dom första dagarna. Det står i papperna man fick hem att helst ha framknäppta och ej tighta kläder. Vad ska ni packa med?
Gilla

Anneh

Kvinna ·

01 okt, 2017

E-A skrev:

Anneh skrev:

Koriander skrev:

Anneh skrev:
Koriander skrev:

Åh vad roligt med några att följa. Jag opererar mig på Nordiska kliniken den 19 oktober, 3 veckor kvar idag. Känns helt galet efter att ha längtat i nästan 10 år! :o

Men vad kul, jag fick precis min tid bokad, också den 19e! Då ses vi kanske, om inte du ska dit tidigt på morgonen?

Men vad spännande! Jag har tid redan kl 8 så är väl förhoppningsvis därifrån redan vid 12-13 tiden.. vilken tid fick du? Ska du också till Patrik? :)

Misstänkte det. Jag fick tid kl 17! Ja jag ska också till Patrik, han är kanon!

Jag har också fått en tid rätt så sent på eftermiddagen. Känns som att man kommer hinna bli väldigt hungrig eftersom att man inte får äta något haha jag hoppas att jag kan sova bort dagen så att jag inte känner av det.

Förra gången hade jag tid kl 18, då åt jag en lättare måltid vid lunchtid, helt okej sa dom!
Gilla

Anneh

Kvinna ·

01 okt, 2017

Novastar skrev:

Jag har börjat att fundera över kläder att ha på sig dom första dagarna. Det står i papperna man fick hem att helst ha framknäppta och ej tighta kläder.
Vad ska ni packa med?

Förra gången hade jag mjukisbyxor, ett linne jag drog på nerifrån och en luvtröja med dragkedja.
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

01 okt, 2017

Countess. IMORGON! :))) Jag tappade mitt recept till antibiotikan jag. Smart va? I klädväg kommer jag ha en bomullsskjorta (samma som förra op) och en par mjuka "kostymbrallor". Åker dit och hem i samma kläder så bara laddare, hörlurar, något sött och hår+tandborste/kräm i en handväska. Dags att fylla i hälsodeklarationen och ta en sista ingefära shot! Om 2 dygn har jag nya tuttar - igen!!
Gilla

Novastar

Kvinna ·

01 okt, 2017

Luvtröja hade jag tänkt men jag har bara sådana som sitter tight över bysten redan nu innan op. Men man kanske kan ha ett linne under och ha den knäppt upp till under brösten. Skjorta var ju smart, får kolla vad jag har i garderoben helt enkelt :)
Gilla

Mariina1988

Kvinna ·

01 okt, 2017

Jag har tänkt köpa några löstsittande linnen och nån oversize tröja med dragkedja att ha första tiden. Ska bli spännande att se hur mycket av det man har i garderoben som inte kommer passa efter op. Kanske kommer behöva en helt ny garderob:)
Gilla

Wimmsan

Kvinna ·

01 okt, 2017

Fatta vad cooolt att äntligen få pattar! Lånat kläder av maken
Gilla

countess

Kvinna ·

01 okt, 2017

Ja! Imorgon gäller det! Nu är jag i malmö, har tagit min första antibiotikatablett, fyllt i min hälsodeklaration och duschat. Ska snart äta lite mat för att kanske lyckas slippa vara allt för hungrig imorgon :) är ännu inte så nervös, men väldigt spänd och pirrig!! Jag har tagit med ett set med mjukis och luvtröja som har dragkedja, köpte faktiskt nya, jättehärliga! Tänk att imorgon har jag äntligen ett par riktiga bröst!! :D
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

01 okt, 2017

Härlig känsla! Ganska oslagbar. Ja jag skulle hämtat ut mina idag men ja.. mailade kirurgen och han sa att jag får min första på kliniken. Betyder att jag får dricka något kl 11 på op dagen - lycka! Haha. Jag börjar tänka om att ta en av makens hoodies ist. Vi får se.. köpte nytt mjukis set till förra op, knappt använt sedan dess men blev typ förstört i tvätten haha.
Gilla

countess

Kvinna ·

01 okt, 2017

Ja verkligen! Glömmer av allt ibland, så kommer jag på det igen och så får jag ett lyckorus genom hela kroppen haha! Nä men så typiskt, men skönt att han löser det åt dig :) mitt recept var elektroniskt så jag slapp å tänka på något papper som tur va! Men får man inte en liten kopp med olika tabletter innan op annars med? Med typ lugnande och sådär? :) Jaha, men jag tror att jag kommer använda detta setet efteråt med, det är så himla skönt! :D Tänker att så länge det kläderna är mjuka, sköna och inte för tajta så blir det nog super!
Gilla

Banannie

Kvinna ·

02 okt, 2017

Lycka till alla idag!!
Gilla

Bellie

Kvinna ·

02 okt, 2017

Själv åker jag till Sthlm om ett par timmar o träffar Patrik o opereras imorgonbitti ;P lycka till idag :D
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

02 okt, 2017

Lycka till ni som opereras i dagarna :) uppdatera gärna efter. :)
Gilla

Novastar

Kvinna ·

02 okt, 2017

Åh lycka till idag Countess!! ( . ) ( . ) Ja smart, man får kolla i mannens garderob helt enkelt. Han är själv smal så dom sitter nog perfekt sen efter op. är klar
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem