Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

Boobzilla

Kvinna ·

05 feb, 2020

Okey. Jo jag tänker försöka promenera en del iaf så jag ändå håller igång liksom. Sen får resten komma igång när det passar. Nej det blir artklinik i uppsala :) jo precis gör bröstförstoringen, stor bukplastik och fettsugning av flanker samtidigt så det blir övernattning på kliniken. Har dels läst mig till att de flesta "inte känner" av den andra operationen på samma sätt. Sen vill jag bara ha en narkos och en sjukskrivning.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

05 feb, 2020

Sambon kommer att ta barnen och så kommer min mamma hjälpa till också. Vi har tur att han jobbar ständig dagtid så han kan lämna och hämta på förskolan/skolan. Mamma jobbar 5 minuters bilväg från mig så kan ringa henne om det är nått osv :)
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

05 feb, 2020

ja promenader blir det för mig med :) det e skönt, får plöja några serier när barnen är i skolan.några tips? okey ja det låter ju vettigt, gud så spännande :) måste bli ett dyrt kalas hehe. kommer bli så bra. har du opererat dig innan nångång? sövts? okey va bra då har du stöd.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

06 feb, 2020

Nja jag funderar själv på vad jag ska kolla på.. haha.... The witcher, vikings, the ranch, pretty little liars ligger på listan. Synd att jag precis kollat igenom alla säsonger av glee.. älskar den serien! Jo det blir dyrt, men det blir aningens billigare att göra båda samtidigt än att göra dom var för sig, det känner jag att det är värt! Gud vad jag längtar!!! Skräckblandad förtjusning..... sambon är mest rädd att boobsen ska bli för stora så andra ska flörta med mig, haha mupp! Sagt åt han att om nån börjar prata med mig för att jag gjort en förstoring är den inte värd att prata med ändå och dessutom betyder det inte jag vill flörta tillbaka.... gör ju inte det här för att kunna dumpa honom och hitta nån ny..... Nej det här blir första på alla punkter! Lite läskigt kan jag känna. Hur har du lagt upp med avlastning, planering inför första tiden efter op osv? Nå speciellt som du kan tipsa om?
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

06 feb, 2020

Okey glee har jag inte sett får kolla upp den. Jag har sett the witcher han e såå snygg haha, Vikings, såg You precis, sen Younger den va riktigt bra och lätt tittad, sex education, tycker mkt om svenska deckare med typ gåsmamman, innan vi dör är grymma. Sen två riktigt grymma är Outlander och the handsmaids tale ? ja gud det e typ svårt med storleken tycker jag, min sambo tycker inte jag ska ha större om jag inte måste men han tycker jag ska gå på vad kirurgen sa att Jag skulle välja ett snäpp större pga av att fickan mest troligt blivit lite töjd med åren och även pga av mitt högra som e trasigt,så han sa 375 cc eller 400cc å absolut 375 känns helt bra men osäker på 400 om jag kommer uppleva det för stort men e ändå sugen, jätte svårt men han sa att jag kan bestämma det samma dag. Tyckte du det va lätt och bestämma dig? Ja har inte löst så mkt ? min sambo åker super tidigt dagen efter op så mamma skulle sova här eller komma på morgonen och börja senare så hon kan få iväg barnen till skolan iaf, sen va hon ledig dagen efter det. Det blir nog bra haha. Dock fyller tösen år några dagar senare och ska ha kalas(svettigt) va bra att det blir billigare och göra det ihop, vad får du betala? Har du tänkt på det länge? ;)
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

06 feb, 2020

Haha jaa the witcher är så jävla het!! Glee är typ musikal om några skolungdomar som är med i en kör fast i serieform :P Har du sett störst av allt? Den tycker jag va bra! Handmaids tale va ett bra tips. Hade glömt den. Jag har drömt om större bröst sen tonåren. Bukplastik drömmen kom för typ 8 år sen. Hade häng på magen redan under första graviditeten. Sen blev det värre efter alla barn och nu efter att gått ner i vikt så är det riktigt jobbigt. Magen slår emot om jag springer osv vilket är mentalt jobbigt :'( Nja kollat på sjukt många bilder och sen testade med ris här hemma. Först 300cc sen uppåt. Bestämde mig för 500cc men efter konsultation så kom jag och kirurgen fram till 450. Dels för att jag vill ha stora men också så att det ska se proportionerligt med resten av kroppen. 130.000 kommer kalaset gå på! Sjukt mycket pengar men känner att det här är en värd investering på mig själv :) Jag blir kvar på kliniken första natten sen kommer jag få klara mig själv när han och barnen är på jobb/skola. Börjar få lite ångest ifall jag inte ens kommer upp från soffan eller toan! Haha panik!!
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

06 feb, 2020

Nej störst av allt har jag inte sett, kollar upp, okey :) jag förstår dig, jag opererade mig direkt efter jag ammat färdigt barn nr 2 dom va som två tomma påsar, typ bröstkorgen med lite skinn, promenerade mkt med så blev riktigt liten ett tag, ja det förstår jag att det blir psykiskt jobbigt för dig och att du vill göra det, det kommer bli sååå fint ;) men flyttar man typ naveln med då? Herregud ja tänk det du får helt enkelt sitta på toa hela tiden haha nä fy stel lär du va, du får va noga med att smärtlindringen känns bra när du åker hem dagen efter, jag såg nån bild på nordiska klinikens instagram från en bukplastik på en tjej med diastas och överskottshud, resultatet va sjukt bra.
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

06 feb, 2020

Har du mkt egen bröstvävnad? Ska du lägga bakom muskeln eller framför? Dom kommer vara stora första tiden iaf hehe jag minns det väl att dom va svullna och stora sen när dom blev mer normala då va aha....då hade man vant sig typ hehe, va noga med och tejpa din ärr länge:) vad får man för typ topp på art clinic? Jag vet inte vad dom ger/säger på AK jag missade det.
Gilla

missk8

Kvinna ·

07 feb, 2020

Tipsar även att se Greys anatomy, Blacklist, Suits och Bones! :)
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

07 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Har du mkt egen bröstvävnad? Ska du lägga bakom muskeln eller framför? Dom kommer vara stora första tiden iaf hehe jag minns det väl att dom va svullna och stora sen när dom blev mer normala då va aha....då hade man vant sig typ hehe, va noga med och tejpa din ärr länge:) vad får man för typ topp på art clinic? Jag vet inte vad dom ger/säger på AK jag missade det.

Svara på båda dina kommentarer här. Haha får bo på toan typ :P jo precis, lägga in larm i mobilen när det är dags för att ta tabletterna.. Nja har lite egen vävnad men vet inte hur mycket dock. Ska lägga bakom muskelhinnan. Hahaha jo jag har läst och kollat på så många bilder så jag blir förhoppningsvis inte alltför chockad av hur svullna de kommer bli... skräckblandad förtjusning typ.... Vet inte riktigt vad det för topp/bh man får från artklinik. Får ju gördel till magen också.. Nästa dilemma är att jag kommer få mens lagom tills det är operations veckan! Paniken steg dessto mer nu.. haha holy shit typ..... Bra tips med att tejpa länge! Ska hålla stenhårt i bhn länge också tänkte jag!
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

07 feb, 2020

missk8 skrev:

Tipsar även att se Greys anatomy, Blacklist, Suits och Bones! :)

Åååh!! Jaaa Greys!!! Har inte sett alla säsonger än! Bra tips! Gud va svårt det kommer bli att välja vad man ska titta på.. måste ju röra på sig mellan varven också så man inte bara sitter liksom..
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

07 feb, 2020

Hur gör jag så det meddelandet jag svarar på finns med ovanför ? Jag tycker typ det e lite krångligt inte riktigt fattat hehe
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

07 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Hur gör jag så det meddelandet jag svarar på finns med ovanför ? Jag tycker typ det e lite krångligt inte riktigt fattat hehe

I högra hörnet av inlägget kan du klicka på citera. :)
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

07 feb, 2020

Boobzilla skrev:

Emeost4842 skrev:

Svara på båda dina kommentarer här.

Haha får bo på toan typ :P jo precis, lägga in larm i mobilen när det är dags för att ta tabletterna..

Nja har lite egen vävnad men vet inte hur mycket dock.
Ska lägga bakom muskelhinnan.
Hahaha jo jag har läst och kollat på så många bilder så jag blir förhoppningsvis inte alltför chockad av hur svullna de kommer bli... skräckblandad förtjusning typ....
Vet inte riktigt vad det för topp/bh man får från artklinik. Får ju gördel till magen också..

Nästa dilemma är att jag kommer få mens lagom tills det är operations veckan! Paniken steg dessto mer nu.. haha holy shit typ.....

Bra tips med att tejpa länge! Ska hålla stenhårt i bhn länge också tänkte jag!

Tack för hjälpen nu ska vi se om jag får till det då hehe....;) ja just det du kommer va helt inpackad ju haha svårt och röra sig i det hehe. Oooh nej va typiskt med mens på det :/
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

07 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Boobzilla skrev:

Emeost4842 skrev:

Svara på båda dina kommentarer här.

Haha får bo på toan typ :P jo precis, lägga in larm i mobilen när det är dags för att ta tabletterna..

Nja har lite egen vävnad men vet inte hur mycket dock.
Ska lägga bakom muskelhinnan.
Hahaha jo jag har läst och kollat på så många bilder så jag blir förhoppningsvis inte alltför chockad av hur svullna de kommer bli... skräckblandad förtjusning typ....
Vet inte riktigt vad det för topp/bh man får från artklinik. Får ju gördel till magen också..

Nästa dilemma är att jag kommer få mens lagom tills det är operations veckan! Paniken steg dessto mer nu.. haha holy shit typ.....

Bra tips med att tejpa länge! Ska hålla stenhårt i bhn länge också tänkte jag!

Tack för hjälpen nu ska vi se om jag får till det då hehe....;) ja just det du kommer va helt inpackad ju haha svårt och röra sig i det hehe. Oooh nej va typiskt med mens på det :/

Ingen fara! :) Haha jaaa som en stoppad korv typ.... Mmm tycker lite synd om mig själv faktiskt!!
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

07 feb, 2020

Idag la jag kontraktet på låda och betalade in pengarna så nu är det bara att vänta typ. Och måste bestämma storlek det känns svårt :/
Gilla

lillgrodis

Kvinna ·

08 feb, 2020

Jag ska operera mig i mars, fick en tid 6 veckor efter min konsultation. Är inte nervös än men kommer såklart bli när det närmar sig.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

08 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Idag la jag kontraktet på låda och betalade in pengarna så nu är det bara att vänta typ. Och måste bestämma storlek det känns svårt :/

Härligt! Ja jag förstår att det är ett svårt val. Jag har också betalat in allt. Trots den enorma summan känns det bra.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

08 feb, 2020

lillgrodis skrev:

Jag ska operera mig i mars, fick en tid 6 veckor efter min konsultation. Är inte nervös än men kommer såklart bli när det närmar sig.

Va roligt :) inte långt kvar till våran månad :P
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

08 feb, 2020

Boobzilla skrev:

Emeost4842 skrev:

Härligt! Ja jag förstår att det är ett svårt val. Jag har också betalat in allt. Trots den enorma summan känns det bra.

Ja kan inte alls bestämma mig faktiskt det är ju inte så mkt skillnad men känns ändå svårt. Sambon tycker inte dom ska va större än nu, dom e väll egentligen lagom till mig. Svårt man kan ju inte jämföra heller direkt min kompis har 400 cc men hon har låg profil och är väldigt lång. Jag har ju hög profil e orolig att dom ska bli för stora. Ja det e inte gratis....
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem