Escan
Kvinna ·
09 aug, 2023
Operation september 2023
BröstförstoringBlev inspirerad av andra medlemmar som ska operera sig i augusti och tänkte att det kanske finns medlemmar härinne som liksom jag ska operera sig i september?! Jag ska göra en bröstförstoring den 7/9 på plastikkirurgen stockholm. Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Är det fler som opererar sig i september? Var ska ni operera er? Hur mycket ska ni lägga in?
Sortera efter
roselin
Kvinna ·
05 sep, 2023
blueglue
Kvinna ·
05 sep, 2023
Jag har planerad operation 19.9 Akademikliniken, Paolo Montemurro. Ska sätta in 255cc, men är faktiskt rädd för att de ska bli för stora. Identifierar mig som ”småbrödtad” och vill fortsätta känna mig så, men med fylliga sådana.
Är väldigt pepp, men också livrädd. Ibland tänker jag äntligen! har tänkt på detta sen jag var 14, och ibland tänker jag, vad håller jag på med???
Hur
Tankarna går likadant hos mig. Jag försöker därför att inte tänka alls. Jag vet att jag innerst inne vill göra detta och samtidigt är jag en extrem övertänkare. Jag kan vrida och vända på minsta lilla tanke hundra gånger om. Så tänker jag för mycket finns risken att jag avblåser allt och ångrar det i framtiden.
Så lättare att bara bestämma sig för att inte tänka alls. Haha.
Jag tror att de flesta av oss oroar oss för att det ska bli för stort eller för smått. Det är I vartfall den känslan jag fått när jag surfat runt här på forumet ?
Åh gud va skönt det är att läsa era tankar. Går med liknande och oroar mig/ser fram emot det. Har planerad op 17 okt!! Ska träffa min förälder i veckan och berätta. Hon brukar vara you go girl till det mesta dock. Berättade för fler vänner i helgen och dom pushade på att jag verkligen skulle tänka igenom mitt beslut under en längre tid. Men för mig känner jag detta så starkt i mig att jag inte har någon lust att vänta längre. Tänker på det varje dag och känner att the time har come.
Tycker inte det är värsta grejen egentligen. Så att "tänka igenom det i en evighet" tycker inte jag är ett måste. Antingen vill man eller så vill man inte liksom. Är man tveksam så är det enligt mig inte någonting man borde göra. Om du förstår hur jag menar. Man vet innerst inne om det är något man verkligen vill såattsäga.
Jag är ganska privat av mig så har inte berättat för så många. Två vänner, min man och så sonens pappa. Men sonens pappa enbart för att jag behöver låna sonen några extra dagar så att han kan hjälpa sin mamma om det behövs ?
linaaa
Kvinna ·
05 sep, 2023
Jag har op 28/9 på Elite clinic. Detta blir min tredje operation så jag hoppas verkligen att jag ska bli nöjd nu. Har bytt implantat varje gång för att jag har tyckt att de är för små. Ser fram emot dagen, känner att jag är i trygga händer då det är samma kirurg som opererat alla ggr.
Bimbi
Kvinna ·
05 sep, 2023
Jag har op 28/9 på Elite clinic. Detta blir min tredje operation så jag hoppas verkligen att jag ska bli nöjd nu. Har bytt implantat varje gång för att jag har tyckt att de är för små. Ser fram emot dagen, känner att jag är i trygga händer då det är samma kirurg som opererat alla ggr.
Hej, ser att du varit hos Richard Lewin några gånger, rekommenderar du han? Hoppas du hittar rätt med storleken denna gång. Hur många cc och vilka implantat blir det denna gång?
Booobie23
Kvinna ·
05 sep, 2023
Escan
Kvinna ·
05 sep, 2023
Grattis får man säga till er som har opat. Hoppas allt har gått bra och att ni mår bra :).
Och lycka till till er som skall opa inom snar.
Jag har väldigt blandade känslor just nu och nervositeten är som en berg och dal bana. Jag ska opa mig imorgon 07:45 och har precis gjort min första dubbeldusch. Det kommer inte bli många timmars sömn inatt :D
Booobie23
Kvinna ·
06 sep, 2023
LINAfina75
Kvinna ·
06 sep, 2023
Madriana
Kvinna ·
06 sep, 2023
Escan
Kvinna ·
06 sep, 2023
Igår 5/9 gjorde jag min bröstförstoring på Nordiska kliniken. Allt har gått jättebra!
Hade op tid 8.00. Kom 7.30 och fick byta om. Ta lite tabletter innan Marcus kom och ritade på mig. Tycker Marcus är så trygg, lugn och så inlyssnande. Efter det kom narkossköterskan och jag fick gå in i operationssalen. Blev så fint omhändertagen av sköterskorna och skulle andas i masken 3 djupa andetag, men hann nog bara räkna till två innan jag somnade :D.
Vaknade och mådde riktigt dåligt faktiskt. Frossa, illamående och ont. Men fick direkt värmefilt, smärtstillande och mot illamående. Somnade om och när jag vaknade mådde jag prima.
Åkte hem vid 15 och smärtan var och är fortfarande helt hanterbar. Känns typ som en mjölkstockning, för er som haft barn kanske förstår?. Har inte behövt ta det starka snabbverkande morfinet än.
Var faktiskt inte nervös alls igår. Allt flöt på så bra i lagom takt och jag var mest förväntansfull.
La in 400cc Motiva Full och även om det är svullet och stelt just nu så är jag så sjukt nöjd! Kan se hur fint det kommer bli när det är helt läkt. Är så lycklig och glad. Har velat detta så länge och känner mig typ ”hel” nu! Stort lycka till för er som är på tur <3
Madriana
Kvinna ·
06 sep, 2023
Igår 5/9 gjorde jag min bröstförstoring på Nordiska kliniken. Allt har gått jättebra!
Hade op tid 8.00. Kom 7.30 och fick byta om. Ta lite tabletter innan Marcus kom och ritade på mig. Tycker Marcus är så trygg, lugn och så inlyssnande. Efter det kom narkossköterskan och jag fick gå in i operationssalen. Blev så fint omhändertagen av sköterskorna och skulle andas i masken 3 djupa andetag, men hann nog bara räkna till två innan jag somnade :D.
Vaknade och mådde riktigt dåligt faktiskt. Frossa, illamående och ont. Men fick direkt värmefilt, smärtstillande och mot illamående. Somnade om och när jag vaknade mådde jag prima.
Åkte hem vid 15 och smärtan var och är fortfarande helt hanterbar. Känns typ som en mjölkstockning, för er som haft barn kanske förstår?. Har inte behövt ta det starka snabbverkande morfinet än.
Var faktiskt inte nervös alls igår. Allt flöt på så bra i lagom takt och jag var mest förväntansfull.
La in 400cc Motiva Full och även om det är svullet och stelt just nu så är jag så sjukt nöjd! Kan se hur fint det kommer bli när det är helt läkt. Är så lycklig och glad. Har velat detta så länge och känner mig typ ”hel” nu! Stort lycka till för er som är på tur <3
Oh vad skönt att höra att allting gått bra och att du mådde bra när du piggnade till!
Min OP är imorgon. Idag rullar magen lite extra känner jag men ska försöka att inte tänka så mycket. Jobbar 12 timmar idag så jag har fullt upp såattsäga.
Hoppas jag också slipper starkare smärtlindring. Är så extremt anti värktabletter och gillar inte alls att ta sånt.
Booobie23
Kvinna ·
06 sep, 2023
Madriana
Kvinna ·
06 sep, 2023
Hej,
Allting har gått bra *peppar peppar*, smärtan har varit väldigt hanterbar. Ligger i min sjuksäng och dricker lite kaffe just nu. :)
Escan
Kvinna ·
06 sep, 2023
Hej,
Allting har gått bra *peppar peppar*, smärtan har varit väldigt hanterbar. Ligger i min sjuksäng och dricker lite kaffe just nu. :)
Booobie23
Kvinna ·
06 sep, 2023
Escan
Kvinna ·
07 sep, 2023
Booobie23
Kvinna ·
07 sep, 2023
Madriana
Kvinna ·
07 sep, 2023
@madriana
Skönt att allt har gått så bra och att du mår bra :)
Tack för att du delar med dig om din upplevelse och får följa din läkningsprocess <3
@Escan
Snart är det din tur :) det kommer gå jätte fint <3
Jag tänkte jag skulle skriva min upplevelse/op berättelse när jag blivit lite piggare :)
Kan berätta lite kort att jag fick komma in 07:45 och gick igenom med min kirurg om op processen, storlek, ect. Därefter kom narkossköterskan och ställde några frågor sedan fick jag gå in och byta om. Kommer inte riktigt ihåg va klockan var för mina tankar var någonannanstans men jag tror kl var kanske 8:30 -08:45 som jag somnade. Vaknade strax innan kl 10 och jag hade nya tuttar :) vågade inte riktigt röra men titta gjorde jag :D. Det gjorde inte ont men det var liksom mer som tryck och det kändes som jag sov väldigt skönt/bra för jag kunde inte hålla ögonen öppna länge utan nickade till hela tiden. Jag fick en zupp för trycket sen slumrade/nickade jag till och från. Sjuksköterskan sa att jag kunde åka hem kl.14 så meddelade min man så han kunde hämta mig. Strax innan 12 började jag piggna till och sjuksköterskan sa att jag kunde åka hem redan kl.13 men jag väntade på min man till 14 som vi sa från början. Jag hade bokstavligen ställt in mig på att jag skulle ha sjukt ont och inte alls pigg och rörlig men peppar peppar så va allt det motsatta. Vet inte om det är all läkemedel jag har kvar i kroppen som hjälper. Har endast tagit 2 Alvedon sedan jag kom hem runt 15 och få se om det behövs starkare senare inatt. Ska dock inte ropa hej än då det värsta bruka komma mellan dag 1-4 efter op :D. Op hos Armin Assareh på Ak göteborg. Fantastisk kirurg + team och sjuksköterskorna. Jätte gulliga och lugna från början till slut. Rekommenderas <3
Lycka till alla som står på tur, det kommer gå fint :)
Rebeccis
Kvinna ·
07 sep, 2023
Biscione
Kvinna ·
07 sep, 2023
Jag ska bara göra ett nytt ankarlyft och borttagning av egen vävnad då jag 5 år sedan gjorde lyft + implantat, men nu önskar lyfta mer och ta bort mer egen vävnad (hade väldigt stora och hängiga bröst innan)
Jag tycker han är jättetrevlig. Jag kan inte ens räkna hur många konsultationer jag varit på hos honom haha! Jag var så osäker både innan den första open samt innan den här. Mina ärr från förra är knappt synliga och mina implantat sitter fortfarande lika högt upp idag.