Escan
Kvinna ·
09 aug, 2023
Operation september 2023
BröstförstoringBlev inspirerad av andra medlemmar som ska operera sig i augusti och tänkte att det kanske finns medlemmar härinne som liksom jag ska operera sig i september?! Jag ska göra en bröstförstoring den 7/9 på plastikkirurgen stockholm. Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Är det fler som opererar sig i september? Var ska ni operera er? Hur mycket ska ni lägga in?
Sortera efter
Escan
Kvinna ·
07 sep, 2023
Madriana
Kvinna ·
08 sep, 2023
Hej fina ni!
Jag är vaken och mår bra. Ska skriva operationsberättelse sen när jag piggnat till.
Änsåläne allting bra! Drabbades av något som kallades shivering när jag vaknade och skakade helt okontrollerat. Det var lite läskigt men nu har det släppt och jag mår fint ❤️
Escan
Kvinna ·
08 sep, 2023
Hej fina ni!
Jag är vaken och mår bra. Ska skriva operationsberättelse sen när jag piggnat till.
Änsåläne allting bra! Drabbades av något som kallades shivering när jag vaknade och skakade helt okontrollerat. Det var lite läskigt men nu har det släppt och jag mår fint ❤️
Härligt att höra! Hoppas du mår bra idag också! :) uppdatera gärna när du orkar
Rebeccis
Kvinna ·
08 sep, 2023
Escan
Kvinna ·
08 sep, 2023
bambi83
Kvinna ·
08 sep, 2023
Madriana
Kvinna ·
09 sep, 2023
@Boobie23
@Madriana
Vilken dag är ni inne på och hur mår ni?
Jag mår hyfsat men gjorde misstaget att promenera 2km idag eftersom att jag mådde såååå bra. Inte att rekommendera!
Fick otroligt ont i stygnen, framförallt i vänstra och på vägen hem fick jag stanna flertalet gånger. Var ju såklart ingen powerwalk men kändes ändå.
Det gjorde att jag faktiskt behövde ta en tradolan när jag kom tillbaka runt 14 men nu känna det helt okej efter att ha varit soff- och sängliggande resten av dagen.
Är hungrig men inte särskilt sugen på något. Fått i mig en halv Big Mac (avskyr mc Donalds men sonen ville så väldigt gärna ha så jag tvingade motvilligt i mig). Lite pommes och en kinderchoklad som smakade kemikalier. Blää.
Säkert medicinerna som gör sitt också, att det liksom inte riktigt smakar.
Har utöver det inte kunnat gå på toaletten och göra nummer två sedan dagen innan OP så jag är svullen lite här och var.
Har inte direkt ont förutom I just stygnen men det verkar ge med sig lite nu. Ska inte göra om det här med promenaden på ett par dagar.. Det var otroligt korkat.
Escan
Kvinna ·
09 sep, 2023
@Boobie23
@MadrianaVilken dag är ni inne på och hur mår ni?
Jag mår hyfsat men gjorde misstaget att promenera 2km idag eftersom att jag mådde såååå bra. Inte att rekommendera!
Fick otroligt ont i stygnen, framförallt i vänstra och på vägen hem fick jag stanna flertalet gånger. Var ju såklart ingen powerwalk men kändes ändå.
Det gjorde att jag faktiskt behövde ta en tradolan när jag kom tillbaka runt 14 men nu känna det helt okej efter att ha varit soff- och sängliggande resten av dagen.
Är hungrig men inte särskilt sugen på något. Fått i mig en halv Big Mac (avskyr mc Donalds men sonen ville så väldigt gärna ha så jag tvingade motvilligt i mig). Lite pommes och en kinderchoklad som smakade kemikalier. Blää.
Säkert medicinerna som gör sitt också, att det liksom inte riktigt smakar.
Har utöver det inte kunnat gå på toaletten och göra nummer två sedan dagen innan OP så jag är svullen lite här och var.
Har inte direkt ont förutom I just stygnen men det verkar ge med sig lite nu. Ska inte göra om det här med promenaden på ett par dagar.. Det var otroligt korkat.
Är inne på dag 4 efter operationen idag och mår fortfarande bra! Knappt ont, förutom att det spänner då. Klarar mig fortfarande på bara Alvedon. Har tagit en promenad idag och märker att mer ansträngning gör att det spänner mer. Eftersom det är lördag är båda barnen hemma och ska servas så det blir ju lite mer rörelse ?. Men överlag mår jag fortfarande bra. Idag kan jag även se att brösten är liiiite mindre kantiga och spetsiga och mer runda. Ser redan så snygga ut!! Tjuvkollar hela tiden. Vet ju att dom bara kommer se bättre ut med tiden.
Låter riktigt jobbigt efter din promenad. Du kanske var lite för ambitiös ?. Hoppas du mår bättre nu och kan ta det lite lugnt.
Angående nr 2 är min mage också så svälld, inte varit på toa sen operationssdagen. Tar nog något laxerande imorgon om inget händer snart…
Booobie23
Kvinna ·
10 sep, 2023
Escan
Kvinna ·
10 sep, 2023
Hahaha söta du @Escan :D det är lätt hänt att man överanstränger sig när man "inte har ont". Jag provade även ta en snus men det gick inte alls. Skönt att du mår bra och allt rullar på <3 Jag mår också bra, har inte riktigt ont utan det spänner liksom.
@madriana skönt att det fortfarande går bra för dig <3
Ja, det är fullt rulle här hemma med alla kidsen.
Har ni tjuvkikat något? :D tänkte även kolla om någon av er som har duschat? Jag har tvättat mig med tvättlappar men inte riktigt vågat ta en riktig dusch..
Madriana
Kvinna ·
10 sep, 2023
Escan
Kvinna ·
10 sep, 2023
Efter operation dag 5. Kunde äntligen gå på toa idag ? otroligt skönt! Hoppas det gett med sig för dig också Escan
Jag har bara duschat från naveln och neråt sen använt tvättlappar uppe. Fick instruktion om att inte duscha området förrän efter återbesöket (på fredag ?). Känner mig sådär fräsch. Får heller inte röra armarna över huvudet förrän efter en vecka tidigast… håret ser ut som ett smörpaket typ. Har bokat tvätt hos frisören imorgon ?. Får ni duscha och lyfta armarna? Verkar som att alla får lite olika instruktioner.
Jag sover helt okej, men lite segt att sova bara på rygg. Inatt var första natten jag inte hade ont när jag legat stilla för länge. Känns verkligen som att allt går åt rätt håll. Hoppas det fortsätter så ?.
Har tjuvkikat flera gånger! Tycker allt ser jättefint ut. Såklart hårda och kantiga men kan verkligen se att det kommer bli riktigt snyggt när det är färdigläkt. Har ni kikat något?
Madriana
Kvinna ·
11 sep, 2023
Escan
Kvinna ·
11 sep, 2023
Haha, jag känner samma med magen! Även om jag ju kunnat gå på toa är den uppsvälld och gasig… hoppas den stabiliserar sig snart.
Intressant att alla får så olika instruktioner kring rörelse och dusch. Kanske beror på implantat och vart man lagt snitt? Längtar till en ordentlig dusch!
Hahhaha, älskar beskrivningen om att tuttarna ser uppblåsta ut! Gissar att det är väldigt vanligt. Känner ni någon skillnad än i att dom mjuknat? För mig tycker jag absolut att det spänner mycket mindre idag. Även om jag vet att det är en lång väg kvar:)
Booobie23
Kvinna ·
13 sep, 2023
Escan
Kvinna ·
13 sep, 2023
Har haft fullt rulle här hemma, knappt hunnit svara er.
Skönt att höra att det har gått bra för er och att det börja lätta lite i magen. Hoppas det fortsätter så åt rätt håll :). Jag hade med gärna velat boka tid hos frissan så man får tvättat håret och även ny frissa men det kanske blir nån vecka framöver. <3 Hur mår ni tjejer och hur går det för er? Såg nu att jag och boobie23 har ganska lika användarnamn. Förlåt såg det nu och försökte ändra det men vet inte hur man gör???
Det har varit väldigt blandade känslor för mig och har gråtit lite till och från :( läste att det kunde vara så efter en op. Jätte nöjd med tuttarna, finare än förväntat men ändå känt mig lite nedstämd. Hahaha känt mig som en knubbsäl men har vänt mig lite nu. Jag tog min första riktiga dusch idag och det var såå skönt men det var en moment i sig med att föna håret. Jag har inte tagit några värktabletter i två dagar och känner ändå att smärtan är ok, dock gör där inte ont mer brännande känsla. Inte vid snitten utan typ mellan bröstet/klyftan nertill. Känner ni också det? <3
Hanniplutt
Kvinna ·
13 sep, 2023
Madriana
Kvinna ·
13 sep, 2023
Madriana
Kvinna ·
13 sep, 2023
Jag skall operera den 25 september på Akademiska kliniken i Göteborg. Lyft med inplantat.
Kommer lägga in 310? Tror jag att det var droppformade.
Jag är 36 år med två barn och båda sög bara på höger bröst så den hänger mer än vänster och ser allmänt tråkigt ut
bambi83
Kvinna ·
13 sep, 2023