Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
längtar profilbild

längtar

Kvinna ·

25 jul, 2011

Septembertråden 2011

Andra bröstoperationer

Finns det nån septembertråd från detta år? Lyckas inte hitta. Skulle vara kul om vi kunde följas åt. Det börjar ju verkligen närma sig nu:)

354

Sortera efter

Mymlan

Kvinna ·

09 okt, 2011

Japp, var på återbesök tidigare i veckan, och då sa Örjan att jag skulle gå och köpa bygelbh :)

Jag trodde ju inte att jag skulle vilja använda det, eftersom jag fortfarande har ont.

Men det var verkligen superskönt med riktig bh faktiskt! Har köpt två stycken, en Freya Deco som är väldigt tight, och en Curvy Kate som är underbar!! Men känner nu efter nån dag att Decon börjar ge med sig.

Måste ju handla lite linnen och tighta topar också, eftersom han sa att man ska använda stöd dygnet om helst... klart man kan fuska ibland, men det gäller att ha bra stöd, för nu har du stora bröst sa han hahaha....

Man kan ju inte fatta det...

Gilla

längtar

Kvinna ·

09 okt, 2011

Åh va skönt o slippa sportbhn. brösten ser ju mkt bättre ut i en vanlig bh.
Gilla

Mymlan

Kvinna ·

09 okt, 2011

Ja absolut, större framför allt. Så decon använder jag inte på jobbet än, eftersom jag inte vill att det direkt ska synas, så tänkte jag att jag nu i början använder såna som inte gör att det syns så tydligt.

Så Curvy Kate i princessmodell som är helt ovadderad är kanon att använda när man inte vill framhäva, men den är jättefin och ger en fin rund form.

Gilla

EeM

Kvinna ·

09 okt, 2011

Vart beställer man alla dom där bh:arna? Eftersom man kan ju inte gå till h&m precis o köpa då stl bara går upp till D.."
Gilla

Anonym användare

09 okt, 2011

Opererades också i september och idag är mina bröst 3 veckor "nya" och jag är så galet nöjd. Känns alldeles lagom. Har lagt upp bild på min profil. Har än så länge inte haft några komplikationer eller andra konstigheter och de har blivit något mjukare och mindre ömma.

Gilla

unoliv

Kvinna ·

09 okt, 2011

Hej hej! Jag är också nöjd, 2 veckor sen op imorron. Dock så har jag problem med sår som inte vill läka speciellt bra, är lite orolig över att få fula ärr...

Men annars är jag nöjd!

Gilla

längtar

Kvinna ·

09 okt, 2011

Unoliv samma här. på vänstra bröstet är det tre fula sår som ja haft i minst 10 dagar. får inte tejpa där o luftar så ofta ja kan men det vill inte läka ihop. jag är övertygad om att jag kommer att få fula ärr:-(
Gilla

unoliv

Kvinna ·

09 okt, 2011

Det är tråkigt, känns lite hopplöst när det aldrig vill bli bra. Men tror du Gunnar är villig till lite ärrkorrigering om vi nu får fula är? Jag har inte diskuterat nått sånt alls med han.

Gilla

längtar

Kvinna ·

09 okt, 2011

Jag var ju hos homom i tisdags o han tittade på det o då sa han att det är stygnen som lossnar o då kan det bli så på vissa ställen. han tyckte att det såg fint ut o sa att det blir fina ärr så vi får hoppas. känns verkligen inte så. på det andra bröstet ser man knappt ärret ser jättefint ut men det vänstra är helt åt skogen
Gilla

Nemi

Kvinna ·

09 okt, 2011

Hej jag mår också bra, brösten är 3veckor. Jag är jättenöjd. Lite känsel fattas under vänster bröst så nu är det bara att vänta att de ska bli helt färdiga. Jag kan sova på sidan o känner mig ganska normal. Har testat vanlig bh bara för att se hur det ser ut, men mitt vänstra är större än det högra o det syns mer nu än förut, menr hoppas det ordnar sig.
Gilla

Mymlan

Kvinna ·

09 okt, 2011

EeM skrev:
Vart beställer man alla dom där bh:arna? Eftersom man kan ju inte gå till h&m precis o köpa då stl bara går upp till D.."

Det finns bla en BH-tipstråd här! Men tex Brastop, Bravissimo.

Har bara beställt från Bravissmo än så länge.. har varit i butik och handlat, blir snordyrt när en bh kostar runt 500 spänn och man måste ju köpa på sig några nu när man inte har nån. Men jag tycker att det är krångligt med att hålla koll på engelska storlekar, och olika modeller är ju olika stora. Så det är värt det lite nu i början att gå till en butik och prova.

Gilla

EeM

Kvinna ·

09 okt, 2011

Okej då vet jag(:
Gilla

Smulan

Kvinna ·

10 okt, 2011

jag är också väldigt nöjd. Var lite nojjig i början över att de såg ut att bli för stora. Men när svullnaden lagt sig så tycker jag de är precis lagom. Sportiga och passar mig. Jag har inte känsel under brösten. Ovanför snittet. Och ibland gör det ont i bröstvårtan när man nuddar. Men annars är det samma känsel som innan op. Nämligen inte så mycket ;) träningen har jag kommit igång med igen och njuter just nu av en sjuk träningsvärk. Jag är inte uppe på samma vikter som innan op än. Har inte försökt heller. Utan tar det lungt och reppar ut ordentligt med fullt ROM istället. Jag har kännbar rippling men inte synlig. Jag hoppas det fortsätter så. De vänner som visste om att jag skulle opas tycker de ser väldigt naturliga ut i storleken och det är ingen annan som sagt något om att något skulle vara konstigt. Fick kommentaren att jag ser ut som en modell på en bikinibild. Den röd-guldiga i bronsgalleriet. Så man kanske skulle försöka bli det nu på allvar då ;P överlag så känner jag mig inte längre lika medveten om hur jag ser ut. Innan nojjade jag jämt över brösten. Nu känner jag mig mera som jag. Som jag borde sett ut från början.
Gilla

Anonym användare

10 okt, 2011

Kul att höra att ni är nöjda! Jag är också väldigt nöjd. Har lite rippling på utsidan av ena bröstet när jag böjer mig framåt, men det är bara kännbar, inte synbar, så det är okej för mig. Känner mig också nästan som vanligt förutom att jag har stora bröst👍 Väldigt skönt. Nu hoppas jag att ripplingen inte blir värre och att inget annat uppstår.

Var på Change igår...har storlek 60G (!) Tyvärr hade dom inte 60G så det fick bli 65F. Galet.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem