Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Vi som gjort bukplastik 2019
BukplastikVore kul att följas åt med fler som gått igenom bukplastik! Hur går det för er?:) Status för mig: Gjorde op i slutet av maj. Värst var första veckorna dubbelvikt och att jag var så himla svullen. Svårt att se ärren med så duscharna var (och är jobbiga). Nu efter 4 veckor har svullnaden gått ner en hel del. Fortfarande svullen under naveln och har dubbla gördlar. Äter zink + dricker ringblomsthe. Har inte fått börja tejpa än för det är fortfarande en sårskorpa. Naveln kan behöva korras om jag fortfarande vill ha den mindre till hösten/vintern. Vill också trycka tillbaka det i mitten mer, några tips? Har inte orkar göra så mkt, blir helt matt efter ansträngning. Men idag gick jag iaf över 5000 steg så det går lååångsamt framåt:) Idag var iaf första gången på återbesöket som jag kände mig liite fin ändå:) Alltid ngt! Om 2 veckor ska jag få bli av med byxgördeln och bara ha den ”vanliga runtom-gördeln” skönt! Hur går det för er andra?:)
Sortera efter
Cawo
Kvinna ·
29 aug, 2019
Catrin
Kvinna ·
31 aug, 2019
Camilla
Kvinna ·
31 aug, 2019
Camilla
Kvinna ·
31 aug, 2019
Camilla
Kvinna ·
31 aug, 2019
Nu har jag vågat lägga ut några efter bilder från min stora buk operation med fettsugning ?
KSK
Kvinna ·
31 aug, 2019
Camilla
Kvinna ·
31 aug, 2019
Hej
Gjorde bukop med fettsug höfter tisdag 27/8. Vet inte om jag idag är dag 4 eller 5. Har inte jätteont men svårt att ta steg. Kan inte heller gå helt rak i ryggen. Vet inte vad jag ska säga till min omgivning då jag inte vill berätta vad jag gjort. Vad har ni sagt? När har ni kunnat gå normalt?
Hygea
Kvinna ·
31 aug, 2019
Marina
Kvinna ·
01 sep, 2019
Jag betalade för att få det nerflyttat på klinik i efterhand, och det sitter bra nu, men det blir lite som att nån trycker in ett snöre där, och ju rundare jag är, desto mer syns det som en liten valk...
Camilla
Kvinna ·
01 sep, 2019
Jag tycker man lätt får en liten valk ovanför ärret. Jgag har ett ärr fast jag inte gjort en fullskalig bukplastik - jag har flyttat ner ett ärr som satt längre upp på magen efter en ryggoperation (ja, de gick faktiskt in genom magen för att det fanns färre nerver att råka skada på det sättet, annars hade de behövt operera bakom ryggmärgskanalen och det hade varit mer riskabelt). de hade ingen fokus alls på var man "vill" ha ett ärr och satte det så fult mitt mellan bikinilinjen och naveln.
Jag betalade för att få det nerflyttat på klinik i efterhand, och det sitter bra nu, men det blir lite som att nån trycker in ett snöre där, och ju rundare jag är, desto mer syns det som en liten valk...
Cawo
Kvinna ·
01 sep, 2019
linizen
Kvinna ·
03 sep, 2019
Cawo
Kvinna ·
03 sep, 2019
Neva
Kvinna ·
03 sep, 2019