Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Boobisar30

Kvinna ·

07 mar, 2014

Judas_lucifer skrev:

Jag har ju två kids som väcker mig i mellanåt,men jag vaknar till och behöver vända mig i slowmotion ;)

Köpte mjukare typ sportbh/softbra på Hunkemöller. Skönt att ha lite stöd,känns jättekonstigt att gå utan. Tycker absolut du skall testa Abecita,jag älskar den! Mailad min läkare nu om jag måst ha bhn på natten med,han sa inget direkt om det?

Tycker också det är skitskumt att gå utan. Känns som det sliter ännu mer i dom. Idag har jag varit igång lite mer. Gick lite längre promenad fast långsamt förstås. Sen tvättat och vikt om lite i garderoben. Och sen varit på middag hos en kompis. Nu har jag jätteont :( Hur mkt orkar ni göra?
Gilla

Kokosflinga

Kvinna ·

08 mar, 2014

Judas_lucifer skrev:

Jag har ju två kids som väcker mig i mellanåt,men jag vaknar till och behöver vända mig i slowmotion ;)

Köpte mjukare typ sportbh/softbra på Hunkemöller. Skönt att ha lite stöd,känns jättekonstigt att gå utan. Tycker absolut du skall testa Abecita,jag älskar den! Mailad min läkare nu om jag måst ha bhn på natten med,han sa inget direkt om det?

Den bhn från Abecita som du har, är det den som har spets på kupans överkant och en kvinnosymbol (tror jag det är) i mitten? Har nänmligen kollat på den men inte köpt ännu :)

Gilla

Soleros

Kvinna ·

08 mar, 2014

Boobisar30 skrev:
Judas_lucifer skrev:

Tycker också det är skitskumt att gå utan. Känns som det sliter ännu mer i dom. Idag har jag varit igång lite mer. Gick lite längre promenad fast långsamt förstås. Sen tvättat och vikt om lite i garderoben. Och sen varit på middag hos en kompis. Nu har jag jätteont :( Hur mkt orkar ni göra?
Orkar inte mycket alls, om jag gör det du beskriver, alltså middag hos vän och vika tvätt/fixa i garderoben så blir jag sängliggandes resten av kvällen :( får ont i både bröst och rygg samt att jag blir lätt andfådd och trött. Längtar tills det läkt och man är sig själv igen!
Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

08 mar, 2014

Soleros skrev:
Boobisar30 skrev:
Judas_lucifer skrev:

Orkar inte mycket alls, om jag gör det du beskriver, alltså middag hos vän och vika tvätt/fixa i garderoben så blir jag sängliggandes resten av kvällen :( får ont i både bröst och rygg samt att jag blir lätt andfådd och trött. Längtar tills det läkt och man är sig själv igen!
Ja det kanske inte är helt onormalt att man inte orkar. Jag måste tyvärr börja jobba på måndag, känns sjukt jobbigt.
Gilla

Soleros

Kvinna ·

08 mar, 2014

Boobisar30 skrev:
Soleros skrev:
Boobisar30 skrev:
Judas_lucifer skrev:

Ja det kanske inte är helt onormalt att man inte orkar. Jag måste tyvärr börja jobba på måndag, känns sjukt jobbigt.
Jag måste också börja på måndag, känns inte så bra när man känner sig så trasig. Jag kan däremot jobba hemifrån så ska prata med min chef och jobba hemifrån ons-fre..
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

10 mar, 2014

Kokosflinga skrev:

Judas_lucifer skrev:

Den bhn från Abecita som du har, är det den som har spets på kupans överkant och en kvinnosymbol (tror jag det är) i mitten? Har nänmligen kollat på den men inte köpt ännu :)

Nä den här är helt slät. Som e sport bh fast vanlig bh knäppning och ingen brottarrygg. Ser inte mycket ut för världen men blir snygg och skön på.
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

10 mar, 2014

Soleros skrev:
Boobisar30 skrev:
Soleros skrev:
Boobisar30 skrev:
Judas_lucifer skrev:

Jag gar nog haft jätte tur. Jag kan både ut och gå en timma i rask takt och röra mig som vanligt. Är försiktig med tunga lyft. Har passat på att riva ut kädkammaren och göra om nu när jag ändå är sjukskriven, haha! Har nog lite överskottsenergi. När det väl vänder så gör det de snabbt, Tog sista värktabletterna I fredags. Håll ut tjejer det vänder snart!! Ja det kanske inte är helt onormalt att man inte orkar. Jag måste tyvärr börja jobba på måndag, känns sjukt jobbigt.
Jag måste också börja på måndag, känns inte så bra när man känner sig så trasig. Jag kan däremot jobba hemifrån så ska prata med min chef och jobba hemifrån ons-fre..
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

10 mar, 2014

Jag gar nog haft jätte tur. Jag kan både ut och gå en timma i rask takt och röra mig som vanligt. Är försiktig med tunga lyft. Har passat på att riva ut kädkammaren och göra om nu när jag ändå är sjukskriven, haha! Har nog lite överskottsenergi. När det väl vänder så gör det de snabbt, Tog sista värktabletterna I fredags. Håll ut tjejer det vänder snart!!
Gilla

ungdomstanten

Kvinna ·

11 mar, 2014

Härligt att höra! Jag har legat i två veckor :(. Gråtit o ångrat mig om vart annat. Skitjobbigt. Inte kunnat/velat gå ut eller röra på mig. Fått allergi av penicillinet o ser för jävligt ut. Men i dag! Ja känner att ja lever! Helt underbar känsla. Håller tummarna att det nu ska vända o man får lite ny energi. Skönt att höra att det faktiskt blir bättre! Tack för dom orden!
Gilla

New Boobs

Kvinna ·

11 mar, 2014

Hej tjejer! Snart 5v sedan jag opererades och varje dag tänker jag idag kommer jag inte ha ont. Men icke. Är överkänslig, stenhårda bröst o öm. Dessutom har implantaten inte flyttat sig på plats ännu. Är grymt nojjig att de fastnat där :-( På 2v kontrollen sa hon att de skulle iaf hamnat där de ska inom 2mån men börjar tvivla. Är så sjukt besviken. Kan inte glädjas med konstant smärta o fula bröst som ser helt knäppa ut i profil. Hur sitter era implantat? Gjorde mina på kkab o antar klinikerna gör olika
Gilla

Malin90

Kvinna ·

12 mar, 2014

New boobs: jag gjorde mig op en vecka efter dig men mitt vänstra bröst har inte flyttat sig alls!! De högra har fått en fin form och blivit större och rundare men de vänstra sitter lika högt uppe och är typ ovalt intryckt. Är också överkänslig över hela brösten och det gör ont att vara ha på sig ett linne. Jobbigt att inte kunna krama barnen ordentligt.. Och så fort någon kommer åt brösten så hör de så ont.. Nästan som om man blivit jätte solbränd. Men de säger ju att det tar tid.. Jag försöker att inte se på dem så mycket.. Men det med smärtan är värre. Ska de inte gee sig snart?
Gilla

Frallz

Kvinna ·

12 mar, 2014

Malin90: känner igen det du beskriver att det känns som att du ör jöttesolbrämd. Så har mitt vänstra bröst också känts.. Blivit bättre nu, men mitt vänstra gör fortfarande ont. Känns som att det kläms åt nånstans där inne. Man får försöka tänka på att det är två operationer och att det läker olika snabbt.. Hoppas ditt vänstra sjunker ner snart! Mina sitter fortfarande högt och har inte så mkt underpol. Men betydligt mer än precis efter op iaf
Gilla

New Boobs

Kvinna ·

12 mar, 2014

Malin90 skrev:
New boobs: jag gjorde mig op en vecka efter dig men mitt vänstra bröst har inte flyttat sig alls!! De högra har fått en fin form och blivit större och rundare men de vänstra sitter lika högt uppe och är typ ovalt intryckt. Är också överkänslig över hela brösten och det gör ont att vara ha på sig ett linne. Jobbigt att inte kunna krama barnen ordentligt.. Och så fort någon kommer åt brösten så hör de så ont.. Nästan som om man blivit jätte solbränd. Men de säger ju att det tar tid.. Jag försöker att inte se på dem så mycket.. Men det med smärtan är värre. Ska de inte gee sig snart?
Mina har ju inte rört sig alls. Är oxå öm som om man bränt sig. Skönt att höra att man inte är ensam då. IdHade nog läst på alldeles för dåligt ang tiden efter o den sjuka smärtan. Känner mig matt o trött oxå fortfarande. Var nog en stor schock för min kropp...
Gilla

Soleros

Kvinna ·

12 mar, 2014

Känner någon ömhet i armhålorna? Jag har ju snitt i bröstvecken men det gör ont ibland i armhålorna och känns ömt i huden där. Har även som 1 pytteliten knöl i varje armhåla som gör ont när jag tar på den..
Gilla

Micerou

Kvinna ·

13 mar, 2014

Jag har lagt in lite före och efterbilder på mina boobs nu. Hade värsta hänget innan men provade först att bara lägga in anatomiska 450 utan lyft..: Jag är faktiskt riktigt nöjd! Det har gått ca 5 veckor nu.. Hoppas det håller sig såhär!
Gilla

Soleros

Kvinna ·

13 mar, 2014

Micerou skrev:
Jag har lagt in lite före och efterbilder på mina boobs nu. Hade värsta hänget innan men provade först att bara lägga in anatomiska 450 utan lyft..: Jag är faktiskt riktigt nöjd! Det har gått ca 5 veckor nu.. Hoppas det håller sig såhär!
Jättefint resultat! Grattis :D
Gilla

Micerou

Kvinna ·

14 mar, 2014

Soleros skrev:
Micerou skrev:
Jättefint resultat! Grattis :D
Tack så hemskt mycket..:-)
Gilla

Soleros

Kvinna ·

14 mar, 2014

Jag älskar mina nya bröst, älskar att midjan har fått en smalare form, att jag fått mer timglasform och älskar redan brösten trots att dom är så färska. Tittar på dom hela tiden och jag älskar storleken! Men jag måste gnälla av mig lite. Jag har känt mig så oattraktiv och äcklig sen operationen, det har blossat upp finnar både på bröst och ansikte sen operationen och huden på brösten känns fet. Dom säger att det är normalt eftersom man duschade i descutan innan och att dom använde starka medel på huden under operationen också, så huden blir irriterad och uttorkad och reagerar därför med att producera mer talg, det kommer bli bättre. Men jag har inte känt mig lika fräsch som jag brukar eftersom jag inte kunnat köra på med mina vanliga skönhetsrutiner som skrubba kropp/ansikte ordentligt osv. Har varit så hängig och trött så har inte orkat fixa med hårinpackning, ansiktsmask och sånt. Hade så ont 10 första dagarna så har inte kunnat raka benen riktigt ordentligt, bara litegrann så dom har varit lite stubbiga hela tiden. Sen känns tejpen under brösten så äcklig nu, har flera lager så den inte ska lossna. Har återbesök på måndag så då får jag Ny tejp. Känns så ofräscht allting! Längtar tills allt har läkt och jag kan bli mig själv igen. Kännet mig lite nere och hela tiden rädd/orolig att något är fel, att jag ska få en komplikation osv.
Gilla

Frallz

Kvinna ·

14 mar, 2014

Soleros skrev:
Jag älskar mina nya bröst, älskar att midjan har fått en smalare form, att jag fått mer timglasform och älskar redan brösten trots att dom är så färska. Tittar på dom hela tiden och jag älskar storleken! Men jag måste gnälla av mig lite. Jag har känt mig så oattraktiv och äcklig sen operationen, det har blossat upp finnar både på bröst och ansikte sen operationen och huden på brösten känns fet. Dom säger att det är normalt eftersom man duschade i descutan innan och att dom använde starka medel på huden under operationen också, så huden blir irriterad och uttorkad och reagerar därför med att producera mer talg, det kommer bli bättre. Men jag har inte känt mig lika fräsch som jag brukar eftersom jag inte kunnat köra på med mina vanliga skönhetsrutiner som skrubba kropp/ansikte ordentligt osv. Har varit så hängig och trött så har inte orkat fixa med hårinpackning, ansiktsmask och sånt. Hade så ont 10 första dagarna så har inte kunnat raka benen riktigt ordentligt, bara litegrann så dom har varit lite stubbiga hela tiden. Sen känns tejpen under brösten så äcklig nu, har flera lager så den inte ska lossna. Har återbesök på måndag så då får jag Ny tejp. Känns så ofräscht allting! Längtar tills allt har läkt och jag kan bli mig själv igen. Kännet mig lite nere och hela tiden rädd/orolig att något är fel, att jag ska få en komplikation osv.
Ååå va kul att du känner så!!! Det är ju typ bästa känslan just nu! Ens nya bröst !! Men jag har också fått en massa finnar på brösten! Så det är därför alltså.. Undrade varför det ploppade upp nya hela tiden i början. Nu har det avtagit en del..
Gilla

Soleros

Kvinna ·

15 mar, 2014

Frallz skrev:
Soleros skrev:
Ååå va kul att du känner så!!! Det är ju typ bästa känslan just nu! Ens nya bröst !! Men jag har också fått en massa finnar på brösten! Så det är därför alltså.. Undrade varför det ploppade upp nya hela tiden i början. Nu har det avtagit en del..
Haha jaa, jag älskar känslan! Går och tittar på dom i spegeln flera gånger per dag. Var och shoppade lite nya kläder idag, fyfan vad roligt det var att prova kläder med nya brösten, behövdes inte ens någon bh :D Ja, det känns inte direkt fräscht med finnarna över brösten. Jag skrubbade lite försiktigt med bikarbonat idag och smörjde in med mandelolja, känns lite bättre nu..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem